Fillareista

Onko kellään kokemuksia Inseran Zeous fillarista? -> http://www.suomenurheilutukku.net/product_details.php?p=42 Nyt haettaisiin muitakin kokemuksia kuin keskustelufoorumeilta luettua.. Mikä noista Inseroista tekee niin huonoa? Osasarja kuitenkin ihan kohtuullinen, keulasta en osaa sanoa, mutta eihän siihen jää sen jälkeen enää ku runko..
...joka on melko tärkeä. Osasarja menee kaupunkiajossa ok, ainakin jonkun aikaa. Myöhemmin huoltoväli lyhenee huomattavasti. Henk koht en ole Inseran runkoja käyttänyt, mutta onhan tuossa rungossa tuo 10v takuu (:wtf:) joten eiköhän tuo mene kaupunkikäytössä jotenkuten.

Edit: Hupsista, nyt muistin väärin tuon keulan mallimerkinnän.. En tiedä siis tuosta mithään. (Poistin keulaan viittaavan kommentin.)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattaa pysyä erossa inseroista ja ostaa vaikka Kona.

Huonon tekee:
- se on oikeasti aika huono
- runkokokoja vain kolme, esim. 19" runko kattaa muka 160cm-180cm kuskit???
- rigidan osat ja vanteet ei oo kovinkaan häävejä, tosin menettelee
- pyörät on usein päin helvettiä kasattu (auttaa tietysti kun käy itse heti ostamisen jälkeen joka pultin läpi ja säätää uudelleen)
- Suntourin keulat, paria huippumallia lukuunottamatta, on oikeasti aika kuraa, mielummin Rokkarin Dart tai joku Marsun halpis

Plussaa:
- Tektron jarrut voi olla ihan hyvät, ainakin mekaaniset levarit on todettu toimiviksi

EI toi pyörä kuitenkaan ihan surkealta näytä ja on noi halvemman pään Trekit ja KOnatkin kyllä semmosta paskaa ettei järkeä.
 
Kannattaa pysyä erossa inseroista ja ostaa vaikka Kona.

Huonon tekee:
- se on oikeasti aika huono
- runkokokoja vain kolme, esim. 19" runko kattaa muka 160cm-180cm kuskit???
- rigidan osat ja vanteet ei oo kovinkaan häävejä, tosin menettelee
- pyörät on usein päin helvettiä kasattu (auttaa tietysti kun käy itse heti ostamisen jälkeen joka pultin läpi ja säätää uudelleen)
- Suntourin keulat, paria huippumallia lukuunottamatta, on oikeasti aika kuraa, mielummin Rokkarin Dart tai joku Marsun halpis

Plussaa:
- Tektron jarrut voi olla ihan hyvät, ainakin mekaaniset levarit on todettu toimiviksi

EI toi pyörä kuitenkaan ihan surkealta näytä ja on noi halvemman pään Trekit ja KOnatkin kyllä semmosta paskaa ettei järkeä.

Semmoinen dilemma meikäläisen pyörän ostossa on, että rahaa ei kauheasti ole käytössä, joten vaihtoehdot on ostaa joku halppismerkki tai kyttäillä käytettynä parempi merkkistä pyörää.. toisaalta houkuttelisi toi Insera, koska sen saisi noin 500egeen ja taas 500 sadalla ei kummosta saa esim Konalta, Trekiltä tai vastaavaalta merkiltä.. Mutta jos Insera oikeasti on ihan sysipaska niin hukkaan heitettyä rahaa sekin on..
 
Semmoinen dilemma meikäläisen pyörän ostossa on, että rahaa ei kauheasti ole käytössä, joten vaihtoehdot on ostaa joku halppismerkki tai kyttäillä käytettynä parempi merkkistä pyörää.. toisaalta houkuttelisi toi Insera, koska sen saisi noin 500egeen ja taas 500 sadalla ei kummosta saa esim Konalta, Trekiltä tai vastaavaalta merkiltä.. Mutta jos Insera oikeasti on ihan sysipaska niin hukkaan heitettyä rahaa sekin on..
50 000 eurolla saa oikeen mainion fillarin Konalta. ;)

No ei.. leikki sikseen.

Niinhän sitä sanotaan, että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. Kannattaa kuitenkin miettiä sitä käyttötarkoitusta mihin fillari tulee. Jos meinaat ostaa maastofillarin kaupunkiajeluun niin sen ei tarvitse olla kovin kummoinen. Mitä kalliimpi fillari, sitä enempi myös varaosat maksaa jos jotain paukkuu paskaksi. Halvemmatkin osat säilyy kuitenkin ihan kiitettävän pitkään toimintakykyisinä jos niitä muistaa säännöllisin väliajoin huoltaa. Eli mieluiten tietenkin ostaa heti alkuun kunnon pelin jos rahaa riittää, mutta kyllä sitä saattaa hieman halvemmallakin pärjätä jos osaa huoltaa pyöräänsä. Eihän sitä tiedä vaikka nälkä kasvaisi syödessä ja sitten hankkii myöhemmin parempaa peliä alle kun siihen näkee tarvetta.
 
Fillari-lehden torilta löytyy hyviä fillareita kohtuu hintaan. Nytkin siellä oli yksi laatupyörä myynnissä hintaan 400e, en viitsi laittaa sen tarkemmin kun ei ole tarkoitus mainostaa. Tuolta mäkin olen ostellut muutaman kerran laadukasta käytettyä palikkaa.

edit. jos ulkomailta ostaminen kiinnostaa niin punnan kurssi on kohdallaan ja evanscycles toimittaa suomeen, kantsii tsekata.

edit2. esim. spessun sinkula cx 399.99£, ikuinen fillari, mitä nyt vähän jarruja joutuu säätämään ja ketjuja rasvaamaan.
 
Onko kellään kokemuksia Inseran Zeous fillarista? -> http://www.suomenurheilutukku.net/product_details.php?p=42 Nyt haettaisiin muitakin kokemuksia kuin keskustelufoorumeilta luettua.. Mikä noista Inseroista tekee niin huonoa? Osasarja kuitenkin ihan kohtuullinen, keulasta en osaa sanoa, mutta eihän siihen jää sen jälkeen enää ku runko..
Mulla on tollanen Insera Timberline. Eli halvimpia malleja... Ei kovin paljon valittamista, kunhan muistaa että kompromisseja on jouduttu tekemään.
Esim.
-Huonot etujouset
-Muoviset polkimet
-Painoa on 20" pyörällä n.14.5-15kg
Pelkkä pyörä maksoi 300€+lokarit, lukko, mittari ja jalka teki yhteensä 380€ asennettuna.
Kuitenkin oon ihan tyytyväinen ollut pyörään ja voin suositella pienellä varauksella.
 
Fillari-lehden torilta löytyy hyviä fillareita kohtuu hintaan. Nytkin siellä oli yksi laatupyörä myynnissä hintaan 400e, en viitsi laittaa sen tarkemmin kun ei ole tarkoitus mainostaa. Tuolta mäkin olen ostellut muutaman kerran laadukasta käytettyä palikkaa.

edit. jos ulkomailta ostaminen kiinnostaa niin punnan kurssi on kohdallaan ja evanscycles toimittaa suomeen, kantsii tsekata.

edit2. esim. spessun sinkula cx 399.99£, ikuinen fillari, mitä nyt vähän jarruja joutuu säätämään ja ketjuja rasvaamaan.

Evansin sivuilita:
Specialized Bikes cannot be purchased for international delivery and can only be delivered to an address within the UK
 
Mulla on uuden citybiken hankinta edessä, ja muutamaan Inseran malliakin tullut katseltua. Mua vaan arvelluttaa, rämähtääkö heti alta paskaksi, kun ei kellään tutullakaan ole kokemusta ko merkistä.
 
Evansin sivuilita:
Specialized Bikes cannot be purchased for international delivery and can only be delivered to an address within the UK

Sori, en huomannut tuota spessun rajoitusta. Ainakin GTn fillareita myy suomeen, muista ei ole kokemusta. Miten mä muistelen, että CRCllä oli kanssa jotain rajoituksia tuossa toimituksessa?

edit. toi fillarin osto on aika hankala homma, jos ajaa paljon niin kantsii kyllä ostaa kunnon pyörä eikä mitään halvimmilla osilla tehtyä rimpulaa. Esim. shimanon vaihteissa ekat vaihteet mitkä mä kelpuutan pyörään on 105-sarjaa, eivätkä nekään tahdo toimia kunnolla takapakan täyttä skaalaa yhdellä säädöllä. Vaihtajan hienosäätöä saa hieroa vähän väliä, että vaihteet napsahtelee sulavasti ajossa. Jarrupaloja menee kahdet kesässä ja se vaihto ja säätöurakka on ihan penaalista.

Talvitykki on singlespeed hydr. levareilla. Ketjut kun rasvaa niin maisema vaihtuu saatana. Juuri muuta ei tarvi tehdä.
 
Onko kenelläkään kokemusta/tietoa tuollaisista hybridipyöristä kuin Kona Dew tai Felt QX-65?

Pitäisi itselle löytää edullinen työmatkatykki, työmatkaa on 6km suunta ja pyöräteitä saa päästellä koko matkan.
Kumpikin pyöristä lähtisi tällä hetkellä 299 euroon Ainakin tuo Kona olisi viime vuoden mallia.
 
Kaikkia noita Feltin hybridejä oon kokeillu, ja hyviltä ovat tuntuneet. Konan moista en oo koskaan tainnu ees nähä. Siitä huolimatta uskaltasin kyllä väittää ettei tuossa hintaluokassa sillä ole sen kummemmin väliä kumman otat. Runkogeometria on oikeastan ainoa jossa on hitusen eroa, näin niinkuin käytännössä. Molemmissa osat on sitä sun tätä, ja ne toimivat jonkun aikaa ok jonka jälkeen koko ajan saa olla säätämässä. Eli jos vaan mahollista niin suosittelisin ainakin takavaihtajan päivitystä, ostat kumman hyvänsä.
 
Hyvä pyörä ja hyvä runko.Tosin tuo 1900€ ei nyt mikään halpa hinta ole moisesta jäykkiksestä. Toivottavasti saat huomattavasti halvemmalla.

Aika XC:hän tuo on, eli jyrkkä ohjauskulma ja OTB (http://www.youtube.com/watch?v=A2IZrTxwvvs) ajoasento.

Työmatka-ajoon maasturi ei ehkä paras ole, tai ainakin itse ottaisin 29" tuumaisen "Big Footin" slikseillä ja levyjarruilla. Tietysti sinkulana. Pärjäisi myös maastossa.
 
Osto/Myynti -palstalla olisi kaikille maastopyörää havitteleville myynnissä hyväkuntoinen Trek Liquid 25. Loistofillari harrastusta aloitteleville!
 
Maksaahan hyvät maantiepyörätkin monta tonnia ja ne ei jousta yhtään. Parempi sitten kunnon osat ja jäykkä perä kuin paskat palikat ja joustoa kummassakin päässä. Kyllä se ihan ajettava on kun laittaa taakse hyvän renkaan. Vaikka joku 2.3" mörökölli niin on sitä joustoa.
 
Muuten: jos tarttee oulussa polkupyörää niin voin vaikka kahvipaketin hinnalla pistää avaimen kouraan. Homman juju on siinä että fillarin takavanne on murtunut syksyllä, pyörä itse on raksilan marketeilla. Sellainen sini/hopea Titania Classic. Itsellä ei riitä mielenkiinto alkaa fiksailemaan kun ei ole pahemmin työkalujakaan.
 
Pitäs uus fillari hankkia vanhan varastetun tilalle.

Tollasesta Crescentistä sain aika hyvän tarjouksen:

http://crescent.fi/polkupyorat/sport/5054

Onko kellään kokemusta tollasesta etuhaarukasta? Alunperin olin ettimässä pyörää missä ei oo haarukassa minkäänlaista joustoa, mutta saisin kyseisen fillarin aika hyvään hintaan niin joutuu varmaan taipumaan. Toinen vaihtoehto olis varmaan Crescent Helag, jossa olis jäykkä haarukka, mutta huonommat vaihteet kun tossa linkin pyörässä ja hintaakin olis parikymppiä enemmän.
 
Koko merkki "Spectra" on mulle täysin nevari eikä sitä Googlellakaan löytynyt, mikä ei ole mikään hyvä enne. Pyörä painaa paljon, eli halpaosilla se on kasattu. OVH on käsittämättömän korkea, paljon tuo hyvä tarjous on? 70% pois?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom