Fillareista

Koko merkki "Spectra" on mulle täysin nevari eikä sitä Googlellakaan löytynyt, mikä ei ole mikään hyvä enne. Pyörä painaa paljon, eli halpaosilla se on kasattu. OVH on käsittämättömän korkea, paljon tuo hyvä tarjous on? 70% pois?

Ei toi tarjous oo ku 25% pois...mutta saako jollain 500-600 eurolla parempaa? Mulla oli aikasemmin pari vuotta sitten ostettu Crescentin hybridisarjan halvin pyörä ja pärjäsin hyvin silläkin, mutta nyt vois ostaa astetta paremman, muttei mitään tonnin pyörää kuitenkaan.

Minkälaisia noi halvemmat Konan hybridit on laadultaan? Jos vertaa vaikka saman hintaluokan cressuihin. Esim. http://www.kauppaveljet.fi/tuote/516/

e: linkki menee jostain syystä vanhempaan malliin, mutta tarkoitin tota 09 mallia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse jos noista kahdesta (Crescent vs. Kona) pitäisi valita niin ottaisin tuon Konan joka päivä ja kahdesti sunnuntaisin. Näinä ankeina aikoina kannattaa ostaa tavaraa, joka myydään taalahinnoilla Eurooppaan. Konat on hyviä pyöriä. Itse ottaisin noista tarjolla olevista tuon 2008 mallin tai sitten saman vuoden Dew FS:n jos on enemmän rahaa laittaa pyörään kiinni.

Pyörän ostossa ei kannata hirveästi painoa laittaa yksittäiselle kuluvalle komponentille kuten esim. takavaihtajalle, joka on helppo vaihtaa kuitenkin myöhemmin. Nettikaupoista lähtee XT takavaihtaja tarjouksesta muutamalla kympillä.
 
Itsehän sain eilen uudenuutukaisen citypyöräni, Tunturi Avance 2009-malliin päädyin, värinä ihana VanillaEspresso :kuola:
Komea on pyörä, en ole uskaltanut vielä ulos asti lähteä testaamaan, kun siellä on niin paska keli kokoajan. Noi citypyörät on usein helvetin isoja*, kun 26" renkaisella maastopyörällä tottunut menemään. On tälleen alkuun aika pikkanen olo tuon kanssa.

(*=helvetin isoja tälläselle pätkälle)
 
Itse jos noista kahdesta (Crescent vs. Kona) pitäisi valita niin ottaisin tuon Konan joka päivä ja kahdesti sunnuntaisin. Näinä ankeina aikoina kannattaa ostaa tavaraa, joka myydään taalahinnoilla Eurooppaan. Konat on hyviä pyöriä. Itse ottaisin noista tarjolla olevista tuon 2008 mallin tai sitten saman vuoden Dew FS:n jos on enemmän rahaa laittaa pyörään kiinni.

2008 malli kannattais hintansa puolesta ottaa, muttei oo ku kokoa 52cm joka on liian pieni. Onko noissa pyörien runkokoossa eroja kun Crescentissä sopiva koko on 59cm niin mikäs se Konassa olisi? Varmaan 58cm.
 
Avokki on koittanut saada mut innnostuun fillareista...mutta kun mä en voi sietää niitä! se on ehkä yksi ikävimmistä liikkumis muodoista mitä tiedän...joo, mä ehkä voisin ajella ihan hyvillä mielin kilsan tai pari hame päällä pitkin suoraa tietä, mutta kaupungissa tai varsinkin maastossa...joo ei! erityisesti en pidä maastosta jossa ei ole edes polkua...pelkkää kivikkoa ja mättäitä :rolleyes:.
lisäksi suurin osa fillari(sukkistelu) varusteistakin on ihan järkyttäviä...öö perstopatut pyöräilyhousut?! :urjo:!

ps. sori avautuminen, mut oli vaan ihan pakko :D
 
2008 malli kannattais hintansa puolesta ottaa, muttei oo ku kokoa 52cm joka on liian pieni. Onko noissa pyörien runkokoossa eroja kun Crescentissä sopiva koko on 59cm niin mikäs se Konassa olisi? Varmaan 58cm.
Runkokoot on täysin yksilöllisiä, koska mitään standardimuotoa ei ole sen enempää rungoille kuin niitä ajaville ihmisillekään. Ainoa keino todeta tuo on istua fillarin päälle ja säätää satulat, tangot jne. kohdalleen. Konan sivulta löytyy tuolle 2008 Dew Plussalle mittataulukko (geometry- linkki) - näitä voi tietty verrata esim. nykyiseen fillariin jos sulla on sellainen.
 
Juu ehdottomasti kannattaa katsella noita viimevuoden malleja, saattaa saada hyvinkin halvalla.

Itselläni on Konan Dew Deluxe fillari ja tyytyväinen olen ollu..
 
Mitähän sitä tekis? Kevääksi pitäisi pistää kuosiin jäykkäperäinen xc/maraton kelpoinen fillari. Rahaa kun on rajallisesti niin maksimi alkaa olla tuossa 1500 euron tietämillä. Toisaalta vanhan fillarin Breezerin teräsrunko on niin hyvä että tekisi mieli rakentaa sen pohjalle uusi fillari. Olisiko mitään järkeä päivittää kulutusosat uusiin xt osiin? Pikaisesti laskin että 700-800 kun laittaa niin tärkeimmät on kisakunnossa. Onhan tuossa rungossa kiven iskemää ja käytön jälkeä mutta mitoiltaan ja ominaisuuksiltaan just mulle sopiva.
 
Mitähän sitä tekis? Kevääksi pitäisi pistää kuosiin jäykkäperäinen xc/maraton kelpoinen fillari. Rahaa kun on rajallisesti niin maksimi alkaa olla tuossa 1500 euron tietämillä. Toisaalta vanhan fillarin Breezerin teräsrunko on niin hyvä että tekisi mieli rakentaa sen pohjalle uusi fillari. Olisiko mitään järkeä päivittää kulutusosat uusiin xt osiin? Pikaisesti laskin että 700-800 kun laittaa niin tärkeimmät on kisakunnossa. Onhan tuossa rungossa kiven iskemää ja käytön jälkeä mutta mitoiltaan ja ominaisuuksiltaan just mulle sopiva.

Kiinasta kuiturunko ~350eur, saksasta xt-osasarja 450eur, xt-kiekkosetti 289, keula esim. sid race 399. 12e jää vielä muihin pikkuosiin :D, eli käytät vanhasta niin paljon kuin pystyy. Tolla pitäis päästä aika lähelle kymmentä kiloa, jopa alle jos tolpat, tangot, kannattimet jne. on kevyitä.
Toinen aika hyvä vaihtoehto on ostaa pari vuotta vanha käytetty kilpuri, 1500eur saa jo aika kohtuullisen hyvän. Itte en tuota vanhaa teräsrunkoa lähtis käyttämään, tulee painossa takkiin aika paljon ja jos on tarkoitus kisata, niin ainakin marassa ja myös xc:ssä keveys on valttia.
 
Itte en tuota vanhaa teräsrunkoa lähtis käyttämään, tulee painossa takkiin aika paljon ja jos on tarkoitus kisata, niin ainakin marassa ja myös xc:ssä keveys on valttia.

Breezerin rungosta kun on kysymys niin silloin ei puhuta mistään markettipyörän paksuputkisesta ja helvetin painavasta rungosta. Tuo minun runko on kisakäyttöön soveltuva, ohennettua putkea, pirun hyvä geometria jne. Nyt minulla on tuossa rungossa XT/LX palikat ja kaveri kisasi xc:tä vastaavalla kokoonpanolla 2003-2004 vuosina.

Toki hiilikuitu on kevyt mutta mälläämisen kannalta arvaamaton. Miten reagoi kiviin yms? En tiedä. Alumiini runko taas vois muuten olla hyvä mutta itse tykkään siitä että teräsrunko on jotenkin elävämpi ajettaessa. Lähinnä ajoin takaa sitä että miten teräsrungon ominaisuudet muuttuu kun kilometrejä tulee taaksen, vai tapahtuuko mitään? En ole insinörtti.

Käytetty olisi kieltämättä hyvä vaihtoehto ja muutamia fillareita olen katsellut. Ongelma vaan on siinä että ne pitää päästä kokeilemaan ajossa. Kokemuksesta tiedän että pelkkien mittojen ja ulkonäön perusteella en fillaria osta. Sen verran kokemusta on ajamisesta että tiedän pyörien eroavan suuresti toisistaan. Mikä sopii toiselle, ei mielytä toista.
 
Breezerin rungosta kun on kysymys niin silloin ei puhuta mistään markettipyörän paksuputkisesta ja helvetin painavasta rungosta. Tuo minun runko on kisakäyttöön soveltuva, ohennettua putkea, pirun hyvä geometria jne. Nyt minulla on tuossa rungossa XT/LX palikat ja kaveri kisasi xc:tä vastaavalla kokoonpanolla 2003-2004 vuosina.

Toki hiilikuitu on kevyt mutta mälläämisen kannalta arvaamaton. Miten reagoi kiviin yms? En tiedä. Alumiini runko taas vois muuten olla hyvä mutta itse tykkään siitä että teräsrunko on jotenkin elävämpi ajettaessa. Lähinnä ajoin takaa sitä että miten teräsrungon ominaisuudet muuttuu kun kilometrejä tulee taaksen, vai tapahtuuko mitään? En ole insinörtti.

Käytetty olisi kieltämättä hyvä vaihtoehto ja muutamia fillareita olen katsellut. Ongelma vaan on siinä että ne pitää päästä kokeilemaan ajossa. Kokemuksesta tiedän että pelkkien mittojen ja ulkonäön perusteella en fillaria osta. Sen verran kokemusta on ajamisesta että tiedän pyörien eroavan suuresti toisistaan. Mikä sopii toiselle, ei mielytä toista.

Reynoldsin tai Columbuksen huippuputkesta tehdyt CrMo-rungot painaa sen vajaa pari kiloa, eli 500-800g enemmän mitä kevyt kuitu/scandium-alurunko. Titaanirungot sitten jossain tuossa välissä.
Jos oot ajanu tuolla Breezerin rungolla pitempäänkin jo, niin et varmaan sitä mahdollista löystymistä huomaa, kun ei ole vertailukohtaa. Iskunkestävyydessä on tietenkin eroja, mutta oikeesti jossain maraton/xc-kisassa tuolla ei ole mitään väliä. Ja hajoaa se metallikin kun tarpeeksi saa kipeetä. Jos haet samankaltaista tai jopa parempaa tuntumaa kuin teräsrungolla, hanki titaanirunko. Ei kyllä mene enää tuohon budjettiin.
Eikös noita käytettyjäkin voi testata, ei muuta kuin myyjän kanssa lenkille? Jos ei suostu, niin tuskin fillaria ois kannattanutkaan tältä myyjältä ostaa. Ei sitä autoakaan testaamatta osteta...
 
Reynoldsin tai Columbuksen huippuputkesta tehdyt CrMo-rungot painaa sen vajaa pari kiloa, eli 500-800g enemmän mitä kevyt kuitu/scandium-alurunko. Titaanirungot sitten jossain tuossa välissä.
Jos oot ajanu tuolla Breezerin rungolla pitempäänkin jo, niin et varmaan sitä mahdollista löystymistä huomaa, kun ei ole vertailukohtaa. Iskunkestävyydessä on tietenkin eroja, mutta oikeesti jossain maraton/xc-kisassa tuolla ei ole mitään väliä. Ja hajoaa se metallikin kun tarpeeksi saa kipeetä. Jos haet samankaltaista tai jopa parempaa tuntumaa kuin teräsrungolla, hanki titaanirunko. Ei kyllä mene enää tuohon budjettiin.
Eikös noita käytettyjäkin voi testata, ei muuta kuin myyjän kanssa lenkille? Jos ei suostu, niin tuskin fillaria ois kannattanutkaan tältä myyjältä ostaa. Ei sitä autoakaan testaamatta osteta...

Totta, totta. Mulla toi breezeriin rakennettu ei ole ainoa milla olen ajanut. Pääasiassa kylläkin tolla. Piruuttani selvittelin yhden maahantuojan kautta noita teräsrungon ominaisuuksia ja kyllähän se niin on että löysemmäksi se voi muuttua mutta kuulemma vain pirun kovalla käytöllä. Itse en osaa sanoa muutoksesta mitään. yksi olisi tietysti se että ostaisi käytetyn hyvän rungon huonoilla palikoilla ja kokoaa siihen pyörän. Pyröien testauksessa taas ei oikein tahdo asuinpaikka ja myyjän paikka kohdata. Ainakaan toistaiseksi. Hirveän kauas ei viitsi lähteä fillaria koeajamaan. Jyväskylän tienoilla oli muutama lupaava mutta runko koko oli jo kättelyssä aivan liian iso. Taitaa toistaiseksi mennä siihen että päivitän uudet xt palikat vanhaan runkoon, pidän sen varapyöränä/vaimolla ja kyttään hyvää käytettyä tai uutta tuttavuutta. Käytetty täysjoustokin voisi olla mielenkiintoinen kokemus, kun olen aina ollut vannoutunut jäykkäperäisten kuski.
 
Olisko tällaisesta rungosta mihinkään: No Saint Angel? Aika hankala on saada tingattua järkevää käytettyä tuohon hintaan jos pläni on päivittää komponentit joka tapauksessa.
 
Olisko tällaisesta rungosta mihinkään: No Saint Angel? Aika hankala on saada tingattua järkevää käytettyä tuohon hintaan jos pläni on päivittää komponentit joka tapauksessa.

Kyllähän ton pitäs kelpo runko olla ja tuolta saa kyllä custominakin hyvän pyörän, ellet sitte ite meinannu kasata :)
 
lisäksi suurin osa fillari(sukkistelu) varusteistakin on ihan järkyttäviä...öö perstopatut pyöräilyhousut?! :urjo:!

ps. sori avautuminen, mut oli vaan ihan pakko :D

Ainahan sä saat ajaa tyllihamosessa jos haluat.
Oliko muuten oikeasti ihan pakko?
 
Ainahan sä saat ajaa tyllihamosessa jos haluat.
Oliko muuten oikeasti ihan pakko?
Oli :D ...sulla ei ole hajuakaan mitä olen joutunut kokemaan
 

Liitteet

  • mail.google.jpg
    mail.google.jpg
    63,3 KB · Katsottu: 948
Onkos täällä kellään antaa kokeneemman fillaroijan kommentteja pyörästä Gary Fisher Marlin GS? http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000334&product=A003544
Ois tuolla aika edukkaaseen hintaan ja tarkotus ois kevääks löytää maastofillari 10v täyttävän Helkaman hybridin rinnalle mettäteillä ja poluilla ajettavaks. En ole vielä koko tätä ketjua lukenu läpi, mut kertokaa, jos tosta sanottu jotain. Fillarifoorumeilta en löytäny montaa sanaa kyseisestä pyörästä. Lähinnä joku vois sanoo onko laadukkaat osat ja vertausta Trekin WSD pyöriin (hintaluokassa ehkä 4500 wsd disc ois harkinnassa trekin malleista). Kiitos ja :worship:
 
Onkos täällä kellään antaa kokeneemman fillaroijan kommentteja pyörästä Gary Fisher Marlin GS? http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000334&product=A003544
Ois tuolla aika edukkaaseen hintaan ja tarkotus ois kevääks löytää maastofillari 10v täyttävän Helkaman hybridin rinnalle mettäteillä ja poluilla ajettavaks. En ole vielä koko tätä ketjua lukenu läpi, mut kertokaa, jos tosta sanottu jotain. Fillarifoorumeilta en löytäny montaa sanaa kyseisestä pyörästä. Lähinnä joku vois sanoo onko laadukkaat osat ja vertausta Trekin WSD pyöriin (hintaluokassa ehkä 4500 wsd disc ois harkinnassa trekin malleista). Kiitos ja :worship:

Noilla kahdella ei pikaisesti katottuna ole oikeestaan mitään käytännön eroa, eli jos pääset kokeilemaan, ota se, kumpi tuntuu paremmalta ajaa (tai kumpi on paremman näköinen :D). Osat on sieltä halvimmasta päästä, eli toimivuus riittää satunnaiseen käyttöön hyvissä olosuhteissa, laadukkaita ne ei ole. 4500 Trekistä, ei tosin tuosta naisten mallista, on kokemuksia. Hiekkateillä ajo ok, vaikeella polulla taas jotain aivan muuta. Runkohan tossa on järkyttävän painava ja painoon verrattuna ihan suhteettoman löysä. Löysyyttä vielä lisää noi vetelät kiekot. Nyt muuten huomasin että puhuitkin trekin levyjarrumallista, se ois pienin varauksin ehkä tekijä, joka kallistaa ton trekin puoleen, etenkin jos siinä on hydrauliset jarrut ja muuten samat osat.
 
Trek omistaa Gary Fisherin, joten erot siihen 4500 WSD:hen lienevät aika minimaalisia - voivat olla jopa 100% sama laite. Tämä nimenomainen fillari on sellainen yksi-taso-ylös-hinnat-alkaen-mallista maastopyörä, eli ei tarkoitettu mihinkään totiseen metsässä rämpimiseen. 599€ ei ole tällaisesta kyllä mikään halpa hinta. Kyllä tämä silti varmasti hakkaa sen sun Helkaman, joten kyllä noillakin molemmilla varmasti naama hymyssä ajelisit.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom