Fillareista

Kannattaa tosissaan tähdätä syksyn aleihin. Vanhoja malleja saa joskus todella käypään hintaan jopa 500 e halvemmalla.....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pojjaat mistä sais tilattua/ostettua pinnoja ja mitä niitä ostaessa kannattaisi tietää. Alumiiniset on ainakin aivan syvältä.

Trek 7.3 FX Disc tuli hommattua. Tuli viime lauantaina poljettua sata kilometriä putkeen tuon kanssa. Pyörä rullaa asfaltilla ihan helvetin hyvin ja menestyi uusimmassa fillarin testissäkin. Hyvä ostos.

http://www.kauppaveljet.fi/tuote/827/
73fxdisc_black.jpg

Itse ostin juuri muutama päivä sitten Nishiki Bigfootin, ja pyörä on aivan loistava. Massiivisen kokonen peli ja kuitenkin rullaa asfaltilla erittäin hyvin. Suosittelen lämpimästi, sillä ei ole hinnallakaan pilattu!

b4094654fa5402f4162141ea5a264df3.gif

Mulla on kanssa alla Trek 7.3 ja on kyllä aivan ihana pyörä! Aiemmat hilavitkuttimet, joilla olen vuosikaudet ajellut ovat jääneet unholaan tuon pyörän myötä. Tuolla on tullut mentyä metsäpolkuja ja asfaltillakin rullaa mukavasti.

Jamis on saanut useissa testeissä (esim. Mountain Bike Action ja Fillari lehdet) kehuja siitä, että siinä on monesti hintaansa nähden huippulaatuiset osat. Kai se ihan asiallinen pyörämerkki on.

Pitäis herätellä pyöräilyä uudelleen käyntiin. 2003 tuli pyöräiltyä joku 3500km ja siitä se on laskenut nopeammin kuin lehmän häntä. Tänä vuonna oon kerran pyöräillyt ja sekin talvella 30km lenkki ja pyöränä oli tavallinen 7-vaihteinen.
Ekan pyörän ostin 2002 vissiin ja se on nishikin accelerator maaastopyörä.
Sillä tuli ajeltua innostuttua sen verran et seuraavana vuonna ostin ton maantielle http://www.cannondale.com/bikes/03/ce/model-3HS2Y.html
Maastopyörä on tollanen mut 2000 vuosmallia.
http://atb.bikeshops.de/Nishiki_Accelerator_XTR_10868.html

Sillä tuli ajeltua innostuttua sen verran et seuraavana vuonna ostin ton maantielle http://www.cannondale.com/bikes/03/ce/model-3HS2Y.html

Paljonkos tuo tuolloin maksoi (ja ihan yleisesti, mistä noita Cannondalen pyörien hintoja näkisi verkossa - sportax:kin linkkaa nykyään vain suoraan Cannondalen sivuille)?

Tarkoitus olisi hankkia ensi kesäksi ihan asfalttiajoon pyörä n. 1000-1500 euron hintaluokassa. Nykyisen Nishikin hybridini taas optimoisin talviajoon. Cannondalen Bad Boy 700x28c grooved slickseillä kiinnostaa edelleen, mutta pitäisi katsella muitakin vaihtoehtoja.

mistä noita Cannondalen pyörien hintoja näkisi verkossa

www.velosport.fi Onhan se Cännäri aina Cännäri. Ei siitä Corollastakaan saa Audia vaikka kuinka laittaisi lisävarusteita ja herkkuja mukaan. ;) Rungosta kyllä näkee työn jäljen Cannondaleissa. Eikä niitä tule vastaan joka kulmassa, mitä taas Konan tapauksessa tuppaa käydä. :rolleyes: Ei siinä, hyvä peli se Konakin on.

Kannoin just tälläsen ulos intersportista. Saapi nähdä onko tuosta mihinkään.

N07_HYBRID_Race_Pro_SLD.jpg

Nishiki Pro SLD ?

Mulla tuon levytön versio. Oiva peli muuten, mutta...

Ensinnäkin n. 200km ajan satula saattaa natista. Vedin HHS 2000:set, ja alkoi loppua. Olisi ehkä ajan myötä loppunut itsestäänkin.

Mutta sitten tuo stemmi. Kannattaa vaihtaa heti. Epäilisin tuon hermojaraastavan nitinän lähtevän siitä. Turha miettiä tangon vaihtoa, ei vika siinä ole, vaan tosiaan stemmissä.

Muuten ei mitään valittamista, jos vain sattuu kohdalle hyvä kappale etuvaihtajasta. Yleensä nuo Microshitit ovat tosiaan täyttä kuraa, mutta omani on pelannut. Tekisi mieli vaihtaa parempaan, saisi vaihdot tarkemmaksi ja kevyemmäksi, mutta kun kilometrejä ei 300 enempää kerry kuussa, ei tuolla ole juurikaan väliä.

edit: Joo jotain hyvääkin voisi mainita, mutta nehän toteat itsekin. Renkaat ja vanteet ovat hyvää tekoa. Ei mitään ongelmia, ja pelaavat hienosti. Ok ketjut ja takavaihtaja, ei valittamista. Rattaat voisi olla snadisti paremmat, mutta ovat menneet hyvin nekin. Satula hyvä(mun perseelle) ja painohan tossa on ihan normaali n. 10 kiloa, eli kevyt.

Mutta tosiaan. Vaihtoon kannattaa laittaa järjestyksessä: Stemmi, etuvaihtaja, ja 3:ksi ne v... rumat vaihtajat vivut :D Nojoo. Satula tietysti heti, jos ei perseesi siihen hyvin istu. Ainiin, ja runko on mun makuun ainakin tarpeeksi jäykkä. Rullaa koko paketti aika mukavasti. Kaikki kommentit hintaan nähden arvioituja, luonnollisesti :)

edittiä lisää. Takana 3000km, ja yhtään osaa ei ole hajonnut, eikä pelaa huonommin kuin uutena. Mitä nyt etuvaihtaja vittuilee, ja sitä saa säätää kokoajan. Ultegra odottaa jo paikallisessa fillarikaupassa, mutta kun ei ole jaksanut hakea ja aloittaa taas säätöoperaatiota.

www.velosport.fi Onhan se Cännäri aina Cännäri. Ei siitä Corollastakaan saa Audia vaikka kuinka laittaisi lisävarusteita ja herkkuja mukaan. ;) Rungosta kyllä näkee työn jäljen Cannondaleissa.

Joo. Päädyin sitten Cannondalen 06 mallia olevaan Bad Boyhin. Sain sen n. 800 eurolla sisältäen myös modaukset stemmiin ja pyöriin. On se vaan sikamaisen kevyt ja ketterä pyörä verrattuna vanhaan Nishikiin, josta tuleekin nyt talvipyörä. Sille kun on jo olemassa nastakumit, lamput ja etujousto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom