Fillareista

Mitä helv.. Tuo tarakkahan on kuin suunniteltu esimerkiksi kaljakorin tai mäyräkoiraparin kuljetukseen! :eek:

Et sitten vain kanttaa sillä tarpeeksi mutkissa, johan ropisee kaljat maahan :D Ajoasennoltaan tuo on kuin luotu vauhdikkaaseen ajoon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Et sitten vain kanttaa sillä tarpeeksi mutkissa, johan ropisee kaljat maahan :D Ajoasennoltaan tuo on kuin luotu vauhdikkaaseen ajoon.

Juu se on sitten eri tarina, että miten sillä ajetaan niitten keissien kanssa. :lol2:

Yllättävän vauhdikkaasti tuolla jopolla pääsee suoralla ja tasaisella tiellä, mutta ylämäet on kyllä mukavaa (?) jalkatreeniä.

Tsekkaa aiemmin tässä ketjussa hehkuttamani viime kesän hankinta. Pyörän ovh oli muistaakseni jotain 750€ paikkeilla, tarjouksessa 639€ (taatusti silti kate paikallaan). Siihen varusteet (lokarit, lukko, tarakka ja seisontatuki) päälle, niin hinta oli siellä jossain 750€ paikkeilla taas.

Ymmärsin että pyörä olisi tulossa harrastuskäyttöön eikä kauppakassiksi joten seisontatuet ja pakkarit on kyllä aivan turhia. Jos sateessa tykkää ajaa niin sitten irroitettavat lokarit on jees, mutta ei niitä turhaan kannata pyörässä pitää.

Nuo etuhaarukoiden (integroidut) pikkulokarit on käteviä, jossain metsässä kun painaa niin siellä tulee kaikkea pientä partikkelia aika perkeleesti päin näköä. Meni jopa aurinkolaseista (onneksi ei olleet kalliit) toinen linssi atomeiksi kun vedettiin vähän alamäkeen.

Joskus näköjään tähänkin threadiin sotkeuduttu joten jatketaan:

Elikkä suosittelen kaikille sitten fillareiden merkkaamista! Itseltäni juuri tuo threadin alkusivuilla mainitsemani pyörä varastettiin viime kesänä(alle vuoden vanhana) ja harmitus oli varsin suuri ja varsinkin sitten mitä kaikkea siitä seurasi(rikosilmoitus,vakuutusyhtiö ja uuden hankkiminen).
Mutta kun olin itse dremelillä kaivertanut keskiön alle,runkoon,satulaputkeen ja pariin muuhun paikkaan sosturva tunnuksen hieman väärässä järjestyksessä ja viellä kuvannut ne niin olipa poliisit rikosilmoitusta tehdessä varsin tyytyväisiä ja sitten se pyörä löytyikin alle kk siitä kun varastettu.
Itse olin kyllä jo kerinnyt lunastaa vakuutusyhtiöltä rahat uuten pyörään ja hankkiakin uuden mutta ihan vaan periaatteessa olen tyytyväinen että ammattimaisesti toimineen kriminaalit jäi kiinni.

Pitääpä itsekin käydä tollaset AWS:t hakemassa. Löytyyköhän esim. Sellon prismasta?

Onks kellään tietoa löytyykö Turun mistään Prismasta enää? Kävin tsekkaamassa jo Kairiskulman Prisman.

http://www.suomityres.fi/aws.html

AWS (All Weather Slick)
Fast rolling Anti-puncture tyre for ATB, touring ja city bikes

Suomityres käyttääkin mainostekstissä näköjään finliskaa:-)

Juuri laitoin tilaukseen Trek 6000:sen. Keskiviikkona pitäisi tulla ja sitten pääsee, jos kelit sallii, treenaamaan pyöräilyä. Saas nähä kuin kankku kestää :-)

Jos noita sliksejä ei löydy Prismoista enää, eikä halua asioida suomalaisten erikoisliikkeiden kanssa erikoishinnoin, niin varteenotettava vaihtoehto on tilata Saksasta.

Tästä löytyy esim. kyseisiä renkaita á 10 € + postikulut vain 10 € (jopa halvempaa kuin monista suomalaisista postimyyntiliikkeistä tilattaessa). Tuolla ko. liikkellä on vielä tili Nordeassa, eli maksu hoituu helposti vaikka ei omaisi luottokorttia / Electronia.

En ole itse juuri tuosta kyseisestä liikkestä tilannut, mutta kehuja se on saanut tuolla fillarifoorumilla. Pitää vain varautua siihen, että tavaraa ei ehkä ole varastossa heti, ja tällöin saattaa joutua odottamaan vähän aikaa.

Kaikki tärkeimmät pyöräosat oon ite tilannu puolestaan täältä. Erinomainen liike omien kokemusten mukaan. Huomaa vain, että tuolla on 100 € minimitilaus ulkomaille tilattaessa.

Ja omassa pyörässä tosiaan on ollut nyt about 3000 km Schwalben Silento II:t, joita myöskin saa tuolta Saksasta edukkaasti 10 eurolla(Suomen Bike-Planetissa 25 € / kpl). Kyseiset renkaat renkaat ovat toimineet oikein hyvin, pitoa löytyy myös hiekkateillä kantatessa ihan kohtuullisesti. Pistosuojauskin on toiminut hyvin. Ei yhtään rengasrikkoa, vaikka lasinsirujen ja hiekoitussepelin päältä on ajettu.

www.kauppaveljet.fi sivuilta löytyi trek 4400, 599 euroa
deore komponentit siinä sanotaan olevan. tekeeköhän tuollaisella mitään, onko hinta järkevässä suhteessa laatuun ja kannattaako tuolta ostaa, tietääkö joku?

mihinkään liikkeeseen ei uskaltaisi mennä tietämättä etukäteen pyöristä yhtään, ettei joudu myymän huijaamaksi (onneksi pakkotoistosta saa vastauksen mihin tahansa kysymykseensä)

www.kauppaveljet.fi sivuilta löytyi trek 4400, 599 euroa
deore komponentit siinä sanotaan olevan. tekeeköhän tuollaisella mitään, onko hinta järkevässä suhteessa laatuun ja kannattaako tuolta ostaa, tietääkö joku?

mihinkään liikkeeseen ei uskaltaisi mennä tietämättä etukäteen pyöristä yhtään, ettei joudu myymän huijaamaksi (onneksi pakkotoistosta saa vastauksen mihin tahansa kysymykseensä)

Mä en ainakaan suosittele em. kusetuskaksosia.

Itseasiassa itellä on tuo samainen Trekin 4400 pyörä ja takana on Deoren kammat ja edessä Aliviot. Etuhaarukka ei mikään erikoinen ole (RST) merkiltään siis, mutta ainakin meikäläisen käytössä on hyvin pelittänyt ja jos ei tarvetta ole hirveesti krossailla maastossa kikkaillen niin hyvin riittää. Ite kärsin enemmän kuin 599€, mutta onhan tosta jo pari vuotta melkein kun pyörän hommasin. Putiikista ei sitte ole mitään tietoa.

Pitääpä itsekin käydä tollaset AWS:t hakemassa. Löytyyköhän esim. Sellon prismasta?

Eilen kävin hakemassa em. paikasta koossa 26x2.0 ja hinta tais olla 17,90/kpl. Tänään alle, pitäis rullata.

Eilen kävin tekemässä kaupat Trekin 6000:sta. Siihen mittari, lokarit, lukko, Schwalben pistonkestävät kumit, juomatelineet ja pystykahvat. Tänään saa hakea sen pois ja hintaa 895€. Pääsee viikonloppuna testaamaan :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom