Fillareista

Kävin astumassa eilen tämän fillarin ja vittu tuntui hyvältä. Kaunis ku mikä ja tosi näppärän tuntuinen peli. Joustokeulan saa lukittua. Ostanko pois? 790e hinta (sis. lokarit, lukko, impotuki)

http://www.kauppaveljet.fi/tuote/522/
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei toi nyt halpakaan ole. Mun Marin Hawkhill SE on kans Deore osilla ja samat varusteet (+ laatutarakka) ja maksoi ~750€. Mutta jos pyörä on hyvä ajaa, mitoitukset sun ropalle sopivat ja mahtuu budjettiin, niin ei kun kauppoja tekemään.

Kannattaa koeajaa paria eri runkokoa, että näkee, mikä olisi just eikä melkein. Jos mahdollista, niin lisäksi paria eri pituista tangonkannatinta kannattaa myös koeajaa. Sekin vaikuttaa ajoasentoon ja ergonomiaan.
 
Tuollaset kumit hommasin ja nyt rullaa mukavasti.
 

Liitteet

  • B0009U81DE.01-A3N0HBHR81I3U1._SCLZZZZZZZ_V46498944_SS500_.jpg
    B0009U81DE.01-A3N0HBHR81I3U1._SCLZZZZZZZ_V46498944_SS500_.jpg
    23,7 KB · Katsottu: 505
Kävin astumassa eilen tämän fillarin ja vittu tuntui hyvältä. Kaunis ku mikä ja tosi näppärän tuntuinen peli. Joustokeulan saa lukittua. Ostanko pois? 790e hinta (sis. lokarit, lukko, impotuki)
Muuten varmaan hyvä mutta noista Suntourin hyppykepeistä en ole mistään juuri kehuja löytänyt (painavia ja heikkoja). Muihin osiin ja runkoon suhteutettuna siinä on tän pyörän heikoin lenkki. Hinta tuntuu osiin nähden aika kovalta, mutta Konat on kalliita.
 
Teinpä sijoituksen ja ostin itselleni hyvän hybridin.

Helkama Sport 2800

KUVA

On pirun jämpti ja voi pojat, että pääsee kovaa! Halvalla vielä sain, koska oli 06 -mallia ja nyt on tullut uudempi vastaava, jossa ainut ero on hieman pystympi ajoasento mikä ei meikälle passaa, sekä jousitettu keula. Oli muuten tekniikan maailman testivoittaja!

Kyllä nyt kehtaa rullailla. Matka taittuu aivan sairrrraan äkkiä ja on samalla erittäin toimivaa hyötyliikuntaa.

Ainut viisas sijoitus minulta vuosiin..
 
Tarinaa.

Ostin uuden takavanteet + erillisen vaihdepakan mutta kasauksen jälkeen vaihdepakka ei huilaa tarpeeksi kevyesti sillon kuin ei polje vaan pyörii renkaan mukana sillä seurauksin että kettinki menöö vituralleen. Elikkäs millä saan vaihdepakan nyt pois paikoltaan vanteesta että voisin laittaa sen uudestaa paikalleen vai mistähän vikani johtuu? Oma päätelmä että kasauksessa tapahtunut joku virhe mutta ei kai prkl voi kahta osaa liittäessä tehä jotain väärin.

Minkä työkalun tarvin että saan vanteet keskiön pysymään paikallaan samalla kun kiertäisin vaihdepakan pois paikoltaan???

neuvoja odotellessa.

edit

http://www.utahmountainbiking.com/fix/ tossa ois lontoota osaavalle neuvoja

edit 2

Tarviit ketjupiiskan ja takapakan ulosvetäjän.
prkl säästin ja ostin halpakaupasta romut ja nyt kuitenkin joudun pyöräliikkeeseen ton kans. PRKL.
 
Tarinaa.

Ostin uuden takavanteet + erillisen vaihdepakan mutta kasauksen jälkeen vaihdepakka ei huilaa tarpeeksi kevyesti sillon kuin ei polje vaan pyörii renkaan mukana sillä seurauksin että kettinki menöö vituralleen. Elikkäs millä saan vaihdepakan nyt pois paikoltaan vanteesta että voisin laittaa sen uudestaa paikalleen vai mistähän vikani johtuu? Oma päätelmä että kasauksessa tapahtunut joku virhe mutta ei kai prkl voi kahta osaa liittäessä tehä jotain väärin.

Minkä työkalun tarvin että saan vanteet keskiön pysymään paikallaan samalla kun kiertäisin vaihdepakan pois paikoltaan???

neuvoja odotellessa.

Tarviit ketjupiiskan ja takapakan ulosvetäjän.
 
Tarinaa.

Ostin uuden takavanteet + erillisen vaihdepakan mutta kasauksen jälkeen vaihdepakka ei huilaa tarpeeksi kevyesti sillon kuin ei polje vaan pyörii renkaan mukana sillä seurauksin että kettinki menöö vituralleen. Elikkäs millä saan vaihdepakan nyt pois paikoltaan vanteesta että voisin laittaa sen uudestaa paikalleen vai mistähän vikani johtuu? Oma päätelmä että kasauksessa tapahtunut joku virhe mutta ei kai prkl voi kahta osaa liittäessä tehä jotain väärin.

Minkä työkalun tarvin että saan vanteet keskiön pysymään paikallaan samalla kun kiertäisin vaihdepakan pois paikoltaan???

Ei taida ketjupiiska ja pakka-avain hirveästi auttaa..

Veikkaan että vapaarattaassa on jotain vikaa. Jos se sun rataspakka on paikoilleen kierrettävää mallia (vanhemmissa kilpa- ja retkipyörissä, ja joissain vanhoissa halpismaastureissa) on vapaaratas siinä, eli pakka menee vaihtoon. Jos taas vapaaratas on keskiössä, pitää se vaihtaa. Vapaaratas em. keskiöön maksaa helposti saman verran kuin uusi napa.

Jos uudessa kiekossa on keskiön vapaaratas sökönä niin takuu varmaan korvaa?
 
Ärsyttää muuten ihan vitusti kun porukka puhuu navoista keskiöinä. :D Fillarissa on tasan yksi keskiö ja se on kampien välissä rungon keskiömuhvissa. Se osa siellä kiekon keskellä on napa.
 
Nyt on 200km ajettu kuukauden sisään, mites muilla, onko lähtenyt jo kausi käyntiin? Pyörälle vois harkita pian täyshuoltoa kun alkaa 1500km olemaan takana.
 
Nyt on 200km ajettu kuukauden sisään, mites muilla, onko lähtenyt jo kausi käyntiin? Pyörälle vois harkita pian täyshuoltoa kun alkaa 1500km olemaan takana.

Mun pitää laittaa vielä uudet sisäkumit paikalleen fillariin ni on ajovalmiina kesää varten.
 
Viimekesäisen n. 3000km rikkominen taitaa jäädä tänä vuonna, koska Jopoon ei jaksa uudestaan viritellä tuota mittaria, jos nyt edes toimii enää. Ja varsinainen polkeminen vähenee töiden takia. Toki poljen töihin ja treeneihin, mutta ei riitä tuohon 3000kilometriin..

Huoh, neljä vuotta poljin nousujohteisesti. Ekana vuonna reilut 1500km kesässä ja siitä aina vuosittain enemmän viime vuoteen asti. Ja siis poljen vain kesäisin ja yleensä on syy polkea (eli en tee mitään pyöräilylenkkejä "turhaan"). Ylpeä olen noista kilometreistäni ja jos nyt tsemppaisi sinne 2000-2500 kilometriin (huhtikuun loppu-syyskuu)!
 
Viimekesäisen n. 3000km rikkominen taitaa jäädä tänä vuonna, koska Jopoon ei jaksa uudestaan viritellä tuota mittaria, jos nyt edes toimii enää. Ja varsinainen polkeminen vähenee töiden takia. Toki poljen töihin ja treeneihin, mutta ei riitä tuohon 3000kilometriin..

Huoh, neljä vuotta poljin nousujohteisesti. Ekana vuonna reilut 1500km kesässä ja siitä aina vuosittain enemmän viime vuoteen asti. Ja siis poljen vain kesäisin ja yleensä on syy polkea (eli en tee mitään pyöräilylenkkejä "turhaan"). Ylpeä olen noista kilometreistäni ja jos nyt tsemppaisi sinne 2000-2500 kilometriin (huhtikuun loppu-syyskuu)!
Näin entisenä ja vähän nykyisenäkin hc-pyöräilijänä pitää kysyä, että miksi lopetat pyöräilyn noin aikaisin? Syksyisinhän on Suomessakin oikein hyvät kelit jonnekin lokakuun lopulle saakka tai joskus pidemmällekin. Mun mielestä syksy on ihan parasta pyöräilyaikaa kun ei ole turhan kuuma mutta ei liian kylmäkään, kesän aikana kunto yleensä vain kohentunut, eli fillari kulkee iloisemmin ja muutenkin syksy on siistiä aikaa.

Jopo ei ehkä ole paras kulkuneuvo edes kauppareissuille. Yksi vaihde toki riittää, mutta rengaskoko ja ajettavuus muutenkin on aika heikossa jamassa.
 
Näin entisenä ja vähän nykyisenäkin hc-pyöräilijänä pitää kysyä, että miksi lopetat pyöräilyn noin aikaisin? Syksyisinhän on Suomessakin oikein hyvät kelit jonnekin lokakuun lopulle saakka tai joskus pidemmällekin. Mun mielestä syksy on ihan parasta pyöräilyaikaa kun ei ole turhan kuuma mutta ei liian kylmäkään, kesän aikana kunto yleensä vain kohentunut, eli fillari kulkee iloisemmin ja muutenkin syksy on siistiä aikaa.

Jopo ei ehkä ole paras kulkuneuvo edes kauppareissuille. Yksi vaihde toki riittää, mutta rengaskoko ja ajettavuus muutenkin on aika heikossa jamassa.

Itse en pidä polkemisesta kylmällä ilmalla (paljon vaatteita). Syyskuussa olen polkenut vielä, mutta loppukuusta ja varsinkin lokakuu ei sovi minulle.

Siinä olen samaa mieltä, että viileä ilma on paras pyöräilyilma ja kesä nyt sattuu olemaan kohtalaisen kuuma, mutta ei auta valittaa.

Ja joposta vielä, että tänäänkin poljin vielä suht kevyesti ja komeasti jyrkässä ja pitkässä ylämäessä (n. 17 asteen ylämäki, yläasteella piti arvioida yhden keskustan mäen jyrkkyys ja oikea vastaus oli tuo 17) "normaaleilla" pyörillä pyöräilevien ohitse. Tosin mäen päällä syke on jo aikamoista luokkaa ja reidet huutaa hunajaa, mutta sehän on vain positiivista. :D

Joskus hankin vielä kunnon pyörän millä sotkee hyvin ja helposti 3000km+ noiden muutamien kuukausien aikana. Tällä hetkellä ei ole kiire minnekkään eli jopo on juuri sopiva.
 
Pienipyöräilykärpänen pääsi puraisemaan ja uuden fillarin hankinta ois listalla tälle kesälle tai syksylle viimeistään. Eli useisiin vuosiin ei ole tullut paljon kilometrejä pyörän selässä, kuitenkin nyt tosissaan ajattelin aloitella vanhan hyvän harrastuksen uusiksi. Muitakin kyllä jo on tiedossa, mutta pienoinen pyöräilytausta tekee asiasta mukavan.

Sitten asiaan, eli hybridia mahdollisesti alle. Entiset hyvin palvelleet maasturit saavat siirtyä pelkästään metsäpolkujen ja huonomman maaston kulkineiksi(vaikka heikkoja pyöriä ovatkin). Kuitenkin kestäneet sen mitä olen tarvinnut aina.Maantielle parempaa, jolla sotkee pitempääkin matkaa mukavasti ja nopeasti.
Olen hieman lueskellut Trekin 7.3fx disc ja Nishiki hybrid pro sld malleista. Tietenkin unohtamatta Konaa ja muitakin merkkejä. Mitähän malleja alkaisi sitten tutkia tarkemmin? Lukkopolkimet ovat hankintalistalla myös jne.. Onko pyöräilyihmisillä myös kokemusta käytetyistä? Varmaankin tapauskohtaista pitkälti.
 
Kesä on jo pitkällä mutta pyörille en ole vielä ennättänyt..
Renkaat on vaihdettu ja muuten alkaa romu olemaan kunnossa, mutta ongelma on etupään kanssa..

Pyöränä on Trekin 4300-maasturi johon nyt olen vaihtamassa parempaa etujousitusta alkuperäisen tilalle. Uuden etuhaarukan putki on vaan n.5cm lyhyempi kuin vanhassa. Onko ehdotuksia mikä olisi paras vaihtoehto nostaa sarvia ylemmäs?
 
Onkos pakkiksella fillari-ihmisiä? Mitäs mieltä olette esim. Konan fillareista. Katselin kauppaveljillä tänään Konan Blastia ja Cinder Conea. Mielipiteitä em. malleista?!


Ite mankeloin sillee sopivasti pari kertaa viikossa. Mulla on alla Kona Kula, ja Kauppaveljiltä ostin.Mulle se onriittävä vempele ja harrastelijoiden mielestä ihan hyvät osat.Ostin homomagneetitkin eli housut ku alko paikat huutaa holodnaa; senpä takia ajelenkin lähinnä tiheissä metsissä:rolleyes:
 
Kyllä on. Tai no jos kauppamatkalle pyörää haet nii ei. Mutta ei niistä kunnon käyttöön ole. Pyörään kannattaa panostaa esim nyt kun kauppaveljissä alkaa olemaan ale niin viime vuoden Konnia lähtee huokeaan:) itellä Kona Shred dirttipyörä ja maastossa ajelen. Jos matkaa ni sileet renkaan käyttöön. Mut kyl kilsoi tulee kesän aikan...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom