Fillareista

Vittu, pakko saada uusi fillari! Tulisi työmatkalle, kruisailuu ja lenkeille. Pojalle pitäisi saada istuin taakse. Ostanko hybridin vai maasturin? Oisko näistä mihinkään?

Hybridit:
http://www.kauppaveljet.fi/tuote/522/
http://www.kauppaveljet.fi/tuote/827/
http://www.kauppaveljet.fi/tuote/825/

Maasturit:
http://www.kauppaveljet.fi/tuote/498/
http://kauppaveljet.fi/tuote/808/
http://www.kauppaveljet.fi/tuote/810/

On vähän sellainen mielikuva, että maastureihin on hieman hankala saada istuimia/tarakoita kiinni. Tossa joukossa toi Kula-tarjous on ihan kurko, jos vain on sopivaa kokoa.
Hybrideihin saa ainakin tarakoita ja siten myös lapsille istuimen kiinni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
2005 et-sportista hankittu dacon,xt-osilla,manitoun etujouska,hintalaatu suhde kohdallaan pyörässä,kun rungossa ei lue cannondale tai vastaava,merkki maksaa,10-25km lenkkejä tulee suhailtua treen lähimaastoissa,metikössä sekä tiellä.
hyvää cardioo..

Hybridi on katuajoon parempi kuin maasturi, jollei satu vaan tykkäämään maasturilla kruisaamisesta kuten allekirjoittanut. Hybridi oli vaan jotenkin.. no, ei niin minulle mieleen. Joko katufillari tai maasturi, mutta hybridi ei ole minulle teh pyörä. Jollekin muulle se voi hyvin sitä olla, tuo on täysin subjektiivinen kokemus.
Jos istuin pitää saada niin maastopyörät ovat käytännössä heti ulkona vaihtoehdoista.

On vähän sellainen mielikuva, että maastureihin on hieman hankala saada istuimia/tarakoita kiinni. Tossa joukossa toi Kula-tarjous on ihan kurko, jos vain on sopivaa kokoa.
Hybrideihin saa ainakin tarakoita ja siten myös lapsille istuimen kiinni.

Hamaxilta löytyy ainakin malli joka kiinnitetään suoraan polkypyörän satulaputkeen, joten ei tarvita mitään tarakoita.
www.hamax.com

Kyllä maastureihin saa turvaistuimet kiinni. Itselläni on toi hamax sleepy ja hyvin on pelittänyt. Toi oikealla oleva mötikkä tulee pystyputkeen kiinteästi ja penkin saa sekunnissa siitä irti joten ei tarvii työmatkoja tyhjän penkin kanssa ajaa.

LAB11100.jpg

Joo, pitääkin laittaa Hamax Sleepy korvan taakse ja jatkaa funtsimista. Oikeat värit tuossa penkissä ainakin..

Itsekin tuli fillari vaihdettua näin alkukesän kunniaksi... tämä reilu 7 vuotias finnpeak vanhus meni uudelle omistajalleen
fp.jpg

ja samalla sai väistyä tämän uudemman Jopon tieltä :D
jopo_army-723686.jpg

Täytyy kyllä kehua miten hyvä on ajaa, liikkuukin melkein itsestään.

Finnpeakistä jäi vielä jopon ostamisen jälkeen reilusti rahaa yli niin kelpaa sitten ostaa terassilla olutta ylijäämärahoilla, toivotaan vaan ettei tämä uusi rakas lähde heti kävelemään jonkun hippinistin mukaan :kippis1:

Tuli hirvee blackout. Eli pitäisi ostaa pyörään öljyä, jota laitetaan etujoustohaarukkaan ja penkin joustoputkeen. En saa kirveelläkään mieleen sitä öljytyyppiä. Kyseessä ei ole siis tavallinen ketjuöljy eikä vaseliini.

Tuli hirvee blackout. Eli pitäisi ostaa pyörään öljyä, jota laitetaan etujoustohaarukkaan ja penkin joustoputkeen. En saa kirveelläkään mieleen sitä öljytyyppiä. Kyseessä ei ole siis tavallinen ketjuöljy eikä vaseliini.

No, ite oon pistänyt omaan Shermaniini Castrolin synteettistä (5W) haarukkaöljyä.

Keulan merkki ja malli helpottais huomattavasti auttamista. Onko joustoputkia hydraulisinakin? :O

Onko muita vastaavia "isoille" suunniteltuja maastopyöriä kun Kona Hoss ja Hoss deluxe? Kestäväksi todettuja merkkejä ja malleja? Täytyisi kestää 190cm/115kg kaupunki ja metsäpolkuajot. Hinta max 1000€.

Hankin viikko sitten uuden kulkupelin, ja hitto on mukava ajaa. Isot renkaat, matala runko, pehmustettu satula, ei mitään turhaa lisäpalikkaa vaan pidetään homma simppelinä ja maisemat vaihtuu leppoisasti. :rock: Nii, ja sopivan hintanen vielä.

Vaihteita on yksi.

6520571.jpg

Mitäs semislick kumeja porukka suosittelee rullattavuuden parantavaksi?

Hulluilta päiviltä tarttui mukaan mattamusta Jopo (pinkeillä teksteillä)! :rock:

jopo_army-723686.jpg

Hintaa oli 2 ja puoli markkaa, eikä ikinä ole pyöräily tuntunut yhtä leppoisalta! Ei montaa liikkuvaa osaa, Helkama menee konkurssiin ennen kuin rungosta loppuu takuu ja jumalattoman helppo huoltaa.

Olen erittäin tyytyväinen Jopon omistaja. :D

Edit. Jousitettu iso satula on perse-sukukalleus -ystävällinen!! Ja minun Jopossani (toisin kuin kuvassa) on myös törkeän iso ja tukeva tarakka. Siis TODELLA leveä, muttei siltikään liian iso.

Mikäköhän voisi olla sopiva hintaluokka jos jonkinlaista maastopyörää rupeaisi hankkimaan, harrastuskäyttöön tulisi lenkeille ja mahdollisesti talvella sinne tänne ajeluun (tuskin paljoa kuitenkaan)
Jos lähdetään siitä ettei ole mikään huippu-urheilija eikä viitsisi tuhlata liikaa rahaa, pyörän ei tarvitsisi kestää lopun ikää, mutta toisaalta ihan kunnollisen pyörän voisi ostaa että sillä uskaltaa ajaakin. asfalttia, hiekkateitä, jotain metsäpolkuja ehkä, muttei oikeasti vaikeaa maastoa kuitenkaan.
Mitenkäs jousitukset, ihan mielelläni ajaisin kokonaan jäykällä pyörällä kun olen sellaisella aiemminkin tottunut ajamaan, ja olisi vähemmän huollettavia osia jne. (eikä menisi rahaa mihinkään turhiin osiin mitä ei tarvitse)
lisäksi minulla on valmiiksi hybridi maantielenkeille ja kaupunkiin, mutta sillä on käytännössä mahdoton ajaa vähänkään epätasaisemmalla, soratietäkään ei pysty ajamaan mitään järkevää vauhtia.
saako 700-800 hintaan vielä mitään?
osaisiko joku sanoa kun en itse oikein mitään näistä asioista tiedä, bodauksen tilalle kaipaisin uutta liikuntaharrastusta kuitenkin.
ei mikään kova kiire ole uutta pyörää ostaa (ei ole varaa ainakaan ennen kesää) mutta neuvot olisivat tarpeen.

saako 700-800 hintaan vielä mitään?
Tuolla rahalla saat justiin passelin maastopyörän käyttötarkoitukseesi, ehkä jopa satkun halvemmallakin. Lopullinen hinta riippuu tarjouksista ja varustuksesta. Niin joo, jos et halua/tarvitse keulajousitusta, niin 700-800€ saat jo oikeesti hyvän pyörän, siis muiden osien kannalta ja arkiajoa varten. Rankempi maastoajo on sitten asia erikseen, esim. kilpakäyttö. Mutta kohtalaisen keulajousituksenkin saa maastopyörään tolla rahalla, jos Shimano Deore tason osat riittävät (ja sun käyttötarkoitukseen mielestäni riittävät).

Tsekkaa aiemmin tässä ketjussa hehkuttamani viime kesän hankinta. Pyörän ovh oli muistaakseni jotain 750€ paikkeilla, tarjouksessa 639€ (taatusti silti kate paikallaan). Siihen varusteet (lokarit, lukko, tarakka ja seisontatuki) päälle, niin hinta oli siellä jossain 750€ paikkeilla taas.

Ja minun Jopossani (toisin kuin kuvassa) on myös törkeän iso ja tukeva tarakka. Siis TODELLA leveä, muttei siltikään liian iso.

Itse taas otin ensimmäisenä omastani tarakan pois, se oli ihan hirveä ilmestys. Eikä siinä olisi edes pystynyt kuljettamaan mäyräkoiraa mitenkään järkevästi.

Ja muutenkin kun otti heijastimet, muut kilkkeet ja osan teksteistä pois niin omasta armyvihreästä tuli ihan räyheä peli :P

Itse taas otin ensimmäisenä omastani tarakan pois, se oli ihan hirveä ilmestys. Eikä siinä olisi edes pystynyt kuljettamaan mäyräkoiraa mitenkään järkevästi.

Ja muutenkin kun otti heijastimet, muut kilkkeet ja osan teksteistä pois niin omasta armyvihreästä tuli ihan räyheä peli :P

Mitä helv.. Tuo tarakkahan on kuin suunniteltu esimerkiksi kaljakorin tai mäyräkoiraparin kuljetukseen! :eek:

Mukaan ostaessa tuli niitä mitälie kuminaruja metritolkulla niin saa kaljakeissit tukevasti kiinni.

Siis ihan rehellisesti tuohon mahtuisi kaksi mäyristä rinnakkain ja kaljakori jos löytyy kunnon kiinnitysnarut. :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom