Fasettilukoille kyytiä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cader
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Itse kärsin mittaamattoman ajan satunnaisista fasettilukoista lavoissa ja vihdoin tuntuu löytyneen apu, jopa parempi kuin urheiluhierojien käsittely. TOMI laittoi joku aika sitten selkätreeni-threadin, jota olen noudattanut tässä parin viikon ajan ja yllätys, ei lukon lukkoa tässä ajassa.

Tiivistettynä pointti pitkässä 'oheistuksessa' oli 'LAVAT AUKI JA LAVAT KIINNI'. Itse toteutan liikettä alataljassa, lattialla istuen ja pakkaan sen verran painoa, että jaksaa ilman otsasuonen halkeemista toistoja n.20kpl ja sitten vaan pakka liikkumaan lavoilla.

Ja mitä mielihyvää onkaan tuottanut, että aivastaakki voi nykyään sillä primitiivisellä tavalla ilman, että odottaa selän kramppaamista. Ainakin itselle tuo treeni on tehonnut, toivottavasti muillekkin jotka moisista lukoista kärsivät. Vielä yhdet propsit Tomille.

Teetkö sä tän siis selkätreenin lisänä vai jonain muunapäivänä venytysidealla? kuulostaa muuten aika keposelta tavalta treenata selkä pidemmällä tähtäimellä. Jos tällanen toimii "venyttelynä" selälle nin pitää ottaa kyllä heti testiin...

Lähinnä joo venyttelynä ja kestävyystreeninä. En ole vielä kokeillut isommilla painoilla/lyhkäsillä toistoilla, mut ehkä tässä vielä jonain päivänä.

Kiitos propseista. Editoin siihen kyseiseen threadiin vähän tarkennuksia, koska muutamille jäi epäselväksi (epäselvän tekstin takia), että se kahva tulee kuitenkin vetää sinne alavatsaan asti alataljassa ja ylärintaa kohden ylätaljassa. Tekstin tarkoitus on vain havainnollistaa lavanliikutusharjoituksilla kaikkien vetävien selkäliikkeiden paras mahdollinen perille meno. Kun lapojen liikutus onnistuu käsiä koukistamatta, on se liike sitten helppo soveltaa niihin varsinaisiin selkäliikkeisiin. :nolo:

Itselläni aukeaa siten että lattialle pyyhe tiukaksi rullattuna ja sitten selälleen sen päälle siten että se pyyhe mytty tulee lapojen väliin ja sitten siinä rullaan selkää sitä myttyä vasten.
Toinen hyvä konsti on että istun lattialla ja otan oikella kädellä vasemman jalat syrjästä kiinni ja ja yritän oikasta jalan joten samalla venytän selkää.

japa sanoi:
Itselläni aukeaa siten että lattialle pyyhe tiukaksi rullattuna ja sitten selälleen sen päälle siten että se pyyhe mytty tulee lapojen väliin ja sitten siinä rullaan selkää sitä myttyä vasten.
Toinen hyvä konsti on että istun lattialla ja otan oikella kädellä vasemman jalat syrjästä kiinni ja ja yritän oikasta jalan joten samalla venytän selkää.

Vähän sama tekniikka on sitten vissiin siinä tennispallon päällä rullailussa, tosin mulla se ei tee muuta kun sattuu niin perkeleesti. Pitääkin kokeilla tota pyyhejuttua jos se auttais. Jotenkin vaan ihmetyttää näin kokeilematta, että miten siitä voi saada tarpeeksi pienen mytyn, jotta se tarkoitukseen kävisi?

Pitääpi kokeilla.. Noita "selkäkramppeja" eli fasettilukkoja ilmeisesti tulee 4-5 vuodessa.. riippuu vähän treenin kovuudesta joo ja vituttaa ku ei viikkoon voi henkittää kunnolla.) eli selkä vaan tomin ohjeilla ja katotaan :rock:

nimimerkki: "rikki koko mies"

Timba79 sanoi:
Vähän sama tekniikka on sitten vissiin siinä tennispallon päällä rullailussa, tosin mulla se ei tee muuta kun sattuu niin perkeleesti. Pitääkin kokeilla tota pyyhejuttua jos se auttais. Jotenkin vaan ihmetyttää näin kokeilematta, että miten siitä voi saada tarpeeksi pienen mytyn, jotta se tarkoitukseen kävisi?

Tennispallo on huono sillä saa vaan kipua aikases.
Ei sellaista 150*100cm rantapyyhettä vaan sellainen reilu käsipyyhe! Ja sitten sen käärit rullalle siten että siitä tulee sellainen 20-30cm pitkä pötkylä ja sitten se selkärangan pituus suuntaisesti ja siinä päällä mutruilua.(emäntä päälle telkkuamaan niin se hieronta tulee siinä "vahingossa" :D

japa sanoi:
Tennispallo on huono sillä saa vaan kipua aikases.
Ja sitten sen käärit rullalle siten että siitä tulee sellainen 20-30cm pitkä pötkylä ja sitten se selkärangan pituus suuntaisesti ja siinä päällä mutruilua.

Ikuinen vastarannankiiski kun olen, niin laitan pyyhkeen poikittain selkärankaan nähden. Toimii ainakin mulla paremmin.
Pelkkä ajatuskin tennispallosta selkärangan alla saa kylmän hien pintaan, luonnotonta sanon mää.

Laittakaapa kaksi tennispalloa sukkaan niin, että selkäranka jää pallojen väliin. Toimii ainakin mulla hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mulla tulee töissä aina välillä selkään lapojen väliin tuskallisia jännitystiloja tai mitä kramppeja lie,mut tosiaan mullakin auttaa siihen kunnon selkätreeni.Varsinkin just soutuliikkeet kulmasoutu,t-tankosoutu ja alatalja missä lavat saa kunnolla liikettä.Treenin jälkeen ei mitään kipuja aina pitkään aikaan.

Yksi keino vielä mikä auttaa kannssa hyvin: otat oikealla kädellä vasemmasta epäkkäästä kiinni ja vasemmalla oikeasta eli kädet "ristissä". Pidät tukevan otteen ja pyydät kaveria ottamman junnttaotteella takaapäin kyynärpäiden tasolta kiinni. Puhallat keuhkot aivan tyhjäksi ja sitten kaveri nostaa sut ilmaan ja vähän höykyttää oman rintalastansa päällä sua.-----> infernaalista rutinaa.

H0J sanoi:
Laittakaapa kaksi tennispalloa sukkaan niin, että selkäranka jää pallojen väliin. Toimii ainakin mulla hyvin.

Enemmän hyötyä niistä sukka-tennispallo-yhdistelmistä saa, kun sujauttaa ne housuihin.

En onneksi ollut ainoa, joka ei tajunnut.

Oletan, että corleonen kommentti ei ollut huumoria.
Siis selkeytetään:
1. Ota normaali tennissukka
2. Ota kaksi tennispalloa
3. Aseta pallot sukkaan(sukka ei siis ole jalassa, jos joku näin käsitti)
4. Sukka kiinni solmulla
5. Sukka lattialle
6. Sukan päälle makaamaan niin, että selkäranka jää pallojen väliin.

Joko nyt selvisi?

3-4 cm paksu kirja lattialle ja puoli-istuvasta asennosta keuhkot täynnä ilmaa ja kädet rinnalla tiputtaa itsensä selälleen kirjan päälle. Toimii yleensä mulla.

Itse suhtaudun vähän varauksellisesti noihin tennispallo- ja kirjatemppuihin, oletan että lukkojen kanssa on vähä sama kuin noidannuolten, että liikunta ja verenkierto lihaksistossa on se paras apu, joskaan ei aina se kaikista nopein. Mutta jos joillekkin on noistakin apua, niin hyvähän se vain on.

Suositut

Back
Ylös Bottom