Fasettilukoille kyytiä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cader
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Miten järkevää on sitten pyytää kaveria naksauttamaan ne lukot auki? En nyt todellakaan tarkota mitään selän päällä hyppimistä, vaan yks kaveri on joltain hierojatuttavaltaan oppinut painamaan ne näppärästi auki ilman mitään runnomista. Voiko tällä tavalla saada jotain vahinkoa aikaseen? Kun mulla tuottaa vähän hankaluuksia näillä omilla konteilla saada auki, eikä sitä ihan joka toinen viikko kestä lompakko hierojallakaan käydä.

mulla todettiin tänään lääkärissä kivulia fasettilukko lapojen välissä/yläpuolella olevissa nikamissa. Täytyykin töiden jälkeen mennä kotiin koittamaan noita tennari ja muuta vinkkejä. Miten muuten toi kummosen kirjavinkki tarkkaan ottaen toteutetaan? En ihan tajunnu, et miten kirja laitetaan ja muuta...? Lääkäri käski mennä johkiin napropaatille, mikä niksauttaa nikamista lukot pois ja anto jonkun ammattilaisen numeronkin...

Olisko kolmas tai neljäs threadi fasettilukoista, FAQin paikka ?

Tuttu ongelma mulle n 4-5 vuotta sitten: selkärangan luiden kärjet tarttuvat toisiinsa, ihan ohuestikin, niin rangan elastisuus vähenee, ja rangan ympärillä olevat onnettomat selkälihassyyt yrittävät kompensoida elastisuuden vähenemistä, epäonnistuvat ja tulevat perkeleellisen kipeiksi. Paremmin tietävät voivat korjata epätarkkuudet

- Kipulääkkeitä tietyn verran, muttei mitään pameja. Sen verran että liikkumaan pääsee, 800mg ibuprofeenia tms.

- naprapaatille

- tai mieluiten kiropraktikolle, joka siis osaa aukaista fasettilukot n 15 minuutissa. Aukaisun jälkeen suositellaan n 20-30 minuutin kävelyä.

Itse kävin viitisen vuotta sitten Sampo Laisi -nimisellä kaverilla Helsingin Vuorikadulla, muistaakseni vastaanoton nimi oli Suomen Kiropraktikkopoliklinikka. Suosittelen lämpimästi. :worship:

Sampo kysyi muuten, että pelaanko golfia. Siihen aikaan en pelannut ja ihmettelin kysymystä. Nyt olen silloin tällöin pelaillut, ja ymmärrän kysymyksen: oikein tehty swingi poistaa kiertoliikkeellään alaselän jännitykset paremmin kuin tennispallot sukassa tai vaarallisen kuuloiset 'tiputa itsesi kirjan päälle' -temput. ;)

Pakko avautua. Niskat ja selkä kroonisesti tukossa. Löysin uuden hierojan, joka hallitsee myös triggerpointsien hienoudet ja muut jutut. Myös fasettia epäillään kohdallani. Olo oli orpo kun hieroja otti lujaa kipeistä kohdista ja kohdisti paineen kipupisteisiin. Mutta olo alkaa jo kahden kerran jälkeen helpottaa. Jos etsit hierojaa, hae pätevä ja bodausta ymmärtävä urheiluhieroja. Se kannattaa. Aina.

Oldnews, mutta kerronpa silti;)

Täällähän on kovasti kohtalotovereita :D . Itselläkin tänään taas rusahti varmaan pari kolme fasettia, kun ähräydyin selälleni rintatreenissä tehdessäni 40 kg: n käsipainoilla punnerrusta tasapenkiltä. Mutta...

Se yksi :curs: fasetti, joka on ollut vuosia vasemman lavan ja selkärangan välimaastossa ei kyllä ole koskaan auennut omin konstein. Ja äijänähän ei mihinkään hierontoihin mennä ( :nolo: ). Työkaveri (120 kg, joka on koulutukseltaan urheiluhieroja) on yrittänyt saada rusautettua sitä, mutta eipä tuosta kauan iloa ole. Olen mennyt mahalleni penkkin päälle ja kädet vapaana roikkumassa. Sitten ilmaa keuhkot täyteen ja piiiiitkä puhallus siten, että kaikki ilmat pihalla. Samalla hetkellä, kun ilmat poistuu keuhkoista, terävä painallus ko. nivelen kohdalla ja RUKSIS. Viimeksi kuului sellainen kolmen rusahduksen sarja, mutta tuo kyseinen nivel ei oikein tuollakaan tyylillä ota mennäkseen kohdalleen. Se pitäisi laittaa ilmeisesti jonkun kiropraktikon kohdalleen ja perään joku 5 - 10 kerran hieronta. Voisi auttaa.

Muuten tuo ko. fasetti ei niin kauheasti vaivaa, mutta juuri puntilla joissain liikkeissä, kun niskaa jännittää väärin, aiheuttaa tuo niskan *jäykistymistä*. Viimeksi joskus reilu kuukausi sitten, kun tein ojentajia taljassa (itselle kovan 8 sarjan) toiseksi viimeisellä toistolla tuntui jälleen kerran, kuin joku olisi työntänyt sukkapuikon niskaan. Siitä sitten seuraava viikko niska jäykkänä, josta tunne siirtyy pikkuhiljaa lievempänä ko. fasettiin. Muita hyviä liikeikeitä, joissa ilmenee joskus sama on esim. niskantakaapunnerrus ja jotkyt selkäliikkeet (onkin tullut välteltyä).

Juttelin juuri eilen helsingissä käydessäni tutun fysioterapeutin kanssa. Sanoi, että noilla fasetti ja niskaongelmilla on taipumusta herkistyä ja tulla jollain tapaa kroonisiksi. Jo taviksilla, saati jos yrittää liikutella edes jonkinmoisia rautoja. Ko. tuttava keskittynyt pääosin yli 10 v selkärankaan ja sen ongelmiin.

Onhan sitä kyllä aika :david: , kun ei tee itselleen tässä asiassa mitään järkevää. No täytyypä taas kokeilla hyviä vinkkejä, mitä edellä tuli (pääosa kyllä kokeiltu).

Mitenkä kivuliasta toi on, kun menee jollekin naprapaatille avaamaan ne lukot? Meinaan mulla se operaatio on edessä ens viikolla... Ja onko hintavaa hommaa?

moppe sanoi:
Mitenkä kivuliasta toi on, kun menee jollekin naprapaatille avaamaan ne lukot? Meinaan mulla se operaatio on edessä ens viikolla... Ja onko hintavaa hommaa?

Ei se satu käytännössä yhtään. Jos on tosi lukossa niin voi olla hurjan tuntoista kun kaveri vääntää selkäsi aika avuttomaan asentoon ja sitten runttaa kehonpainolla päälle, samalla kun nikamista kuuluu ja tuntuu *kruuunts*, mutta ei se oikeastaan satu. Korkeintaan samaan tyyliin kuin joskus kun kyynärpää on lukossa ja napsahtaa auki. Triggerpointtien hieronta on sitten tuskallista, kertoman mukaan.

Naprapaateista en tiedä, OMT-terapeutin kuitissani lukee että 45€ sessio. (Josta Kela korvaa osan.)

Tape, toi on kuulemma yleistä, eli ne helpoimmat nikamat saa itse auki mutta se pahiten lukossa oleva on sitten hankala.

JSmith sanoi:
Tape, toi on kuulemma yleistä, eli ne helpoimmat nikamat saa itse auki mutta se pahiten lukossa oleva on sitten hankala.

Tämän oon kyllä todellakin huomannut. Ne aukee jotka ei ees aiheuta kipua, mutta niitä kivuliaita ei kyllä tunnut itse saavan auki...2 tunnin päästä olenkin jo hieroja pöydällä, että eiköhän rupea paukkumaan taas auki. :evil:

Hyvä tietää, ettei tee kauheen kipeetä. Aika on varattu huomiseks. Meen heti töiden jälkeen, että pääsee siitä juhannuksen viettoon.

Elikkä hinta on 30€/45min... Niin ainakin sanottiin, kun soitin. Sano, että todennäkösesti selkä on aika hyvin avattu jo puolessa tunnissa, mutta aikaa on varattu reilummin. On vaan aika todella perseestä, kun toi selkä on ihan lukossa. On meinaan alkanu hartiat ja selkä jäykistyyn ihan vitusti, kun tulee lihaksia jännitettyä kivun pelossa ihan vaistomaisesti. Tuppaa toi lukko meinaan sattumaan vähän joka liikkeessä mitä teen. Vasen epäkäs varsinkin on ihan kivikova ja siihen tulee joku parikymmentä kertaa päivässä kauheita kipuja. Ihan ku joku painas sukkapuikon siitä läpi!

Mutta toivottavasti sais selän kuntoon ja sit vois vielä ens viikolla mennä työkaverin (ammattihieroja) hierontaa, kun saa alennuksella. Olis sitten taas kolmen viikon tauon jälkeen kovassa salikunnossa...

Työkaverit tosiaan pelotteli tänään jo kuinka selkä paukkuu ku vanhan homon henkselit. Yks jätkä selitti ihan tosissan että selkää hakataan vasaralla, että saadaan nikama paikalleen. Ja sit se heijastuu selästä jalkoihin ja jalat sätkii pitkin poikin ja niistä lähtee tunto... Vittuiluahan toi vaan... Niistä tuskin kukaan edes tietää, mikä on naprapaatti.

Postasin toisaalla väärään osioon, joten uusi yritys!

Hierojani suositteli minulle Helsingin Uudenmaankadulla toimivaa yhdistystä ja erästä sen hierojaa. Kävin perjantaina pitkittyneiden päänsärkyjen ja niskakipujen vuoksi tällä kaverilla. Hän teki osteopaattisen hoidon, jossa kuulemma liikuteltiin solunesteitä ja parannettiin ryhtiä. Onko kenelläkään kokemusta Uudenmaankadun kaverista? Nimiä en viitsi mainita..

Olo parani käsittelyn aikana huomattavasti ja sitä seurasi valtava väsymys. Ryhti parani ja lihakset selässä sekä niskassa rentoutuivat! Kuulemma vaatii 4-5 käsittelyä vielä, seuraavan voi tehd vasta 2-3 viikon kuluttua. Lantioranka viturallaan, oli diagnoosi. Tämä aiheuttaa päänsäryt ja niskoihin säteilevät ongelmat. Myös pallealihas todella tukossa ja pään ja niskanseudun oikea puoli. Kaveri paineli pisteitä ympäri kehoa ja tuntui välillä kohtuullisen vinkeeltä..

Kaveri on saanut lääkärin koulutuksen ja tekee hierontaa ja tämäntyyppisiä juttuja. Vanhalla hierojallani pitää käydä vetää pari kokokroppasettiä ennen seuraavaa käyntiä ja käski venytellä jalkoja pirusti.Mielipiteitä ja kokemuksia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Itse olen käynyt pari kertaa OMT-terapeutilla (Ortopedinen Manuaalinen Terapia)
Nämä ovat niitä, jotka oikeasti hallitsevat nivelmanipulaatiot yms.
Omalla kohdalla on se ongelma, että selän lihakset menee tukkoon tosi helposti ja sitä kautta vetävät selkärangan nikamia jumiin. Ei voi kuin suositella tätä OMT-terapiaa, sen verran hyvin saa aina rangan nivelet kivuttomasti kyytiä.
Kotihoidoksi määrätty paljon venyttelyä, tuo edelläkin mainittu pyyhe rullaksi poikittain nikamien alle + erilaisia rangan liikkuvuusharjoituksia.

Nuolaisin ennen kuin tipahti, eli nyt on pari yötä mennyt valvoessa kun selkä kramppaa melkein asennossa kuin asennossa ja noi fasetit kiusaa ku pienet pirut. Täällä mainittiin mm. tuo vuorikadun ja uudenmaankadun kiropraktikko/hieroja, niin ovatko ne sellaisia keiltä kannattaa varata aika? Ja jos joku kertoisi tuon uudenmaankadun hierojan kontaktit... Tämä kiittää jo etukäteen.

*ei voi sattua kun ei vertakaan tule*

Cader sanoi:
Nuolaisin ennen kuin tipahti, eli nyt on pari yötä mennyt valvoessa kun selkä kramppaa melkein asennossa kuin asennossa ja noi fasetit kiusaa ku pienet pirut. Täällä mainittiin mm. tuo vuorikadun ja uudenmaankadun kiropraktikko/hieroja, niin ovatko ne sellaisia keiltä kannattaa varata aika? Ja jos joku kertoisi tuon uudenmaankadun hierojan kontaktit... Tämä kiittää jo etukäteen.

*ei voi sattua kun ei vertakaan tule*

Pistä mulle mailia mun osoitteeseen, niin laitan sulle speksit ja tiedot?

Yksi keino vielä mikä auttaa kannssa hyvin: otat oikealla kädellä vasemmasta epäkkäästä kiinni ja vasemmalla oikeasta eli kädet "ristissä". Pidät tukevan otteen ja pyydät kaveria ottamman junnttaotteella takaapäin kyynärpäiden tasolta kiinni. Puhallat keuhkot aivan tyhjäksi ja sitten kaveri nostaa sut ilmaan ja vähän höykyttää oman rintalastansa päällä sua.-----> infernaalista rutinaa.
- Jokakodin fysioterapeutti

Isukin kanssa kokeilin tota että keuhkot tyhjäks ja sitten toinen pompottaa takaapäin.
Hyvin rutisi :D about 6 kovaäänistä risahdusta kuului! COOL! :piis:

lällärien touhua tollaset tennispallotlattialla (huumoria)

TOSI MIES (minä) renkuttaa ja roikkuu ja roikuttaa tuolin selkänojalla ja käsinojilla isoissa nojatuoleissa ja kovissa puutuoleissa, ja sängynlaita on verraton. Okei kyllä mäkin olen menossa joku päivä naprapatille tai kiropraktikolle jahka saan rahat kasaan.. Hei vois vielä ennen sitä kokeilla tota parvekkeen kaiteella renkkumista jos se olis tehokkaampaa. Saatana kun särkee nytkin nikamia :wall:

Jos voittais vaikka lotossa, niin kävisin joka viikko OMT-fysioterapeutin käsittelyssä. Tekee hemmetin hyvää, kun paikat on auki ja lukot poissa. OMT-äijät naksauttaa myös niskanikamat mihin tavan hierojalla ei virallisesti ole edes lupaa. Sitä ei kannata yrittää kaverin kanssa kotona.

Joopa joo. Kahden viikon aikana kaksi kertaa taas se saman VITUN fasetti temppuillut ja vetänyt niskan kipeäksi. Alkaa huumorintaju loppumaan. Tarttis varmaan alkaa tehrä jotakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom