Fasettilukoille kyytiä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cader
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Huomenna kiropraktikolle aika, saa nähä kui äijän käy. Tossa viikolla kipujen ollessa pahimmillaan testasin kahdella n.60cm pitkillä 4cm kanttiinsa rimoilla 'hierontaa'. Rimat pyyhkeen päälle lattialle, väliin n.4-7cm rako (selkärangan mentävä) ja toinen pyyhe rimojen päälle, siihe sitte makaamaan selälleen ja rullailua selkä kyyryyn ja suoraks. Rutina oli ihan kiitettävää ja hilkulla oli ettei silmäkulma kostunu. Mutta huomenissa voi taas kertoa mikä fiivis.

Mistä noi fasettilukot oikeen tunnistaa ?
Mulla on ollut nyt tänään tuolla selässä vasemman lavan ja selkärangan välissä joku ihme jumitus johon sattuu mukavasti kun kääntää päätä vasemmalle.

Mulla hävis kaikki fasettilukot ja vastaavat kun aloin panostaa selän lihaksiin. Vahvistin syviä vatsa- ja selkälihaksia ja pikkuhiljaa alko selkänikamat pysyä paikoillaan ja vaivat paranivat. Treenistä se viimeinen apu löytyy mutta fysioterapeuteilta ja niksauttajilta saa pika-apua. Tsemppiä, on hankala vaiva.

Just tulin OMT: lta. Ja löytyihän sielä niitä vikoja, kuten arvasinkin. Oli vasemmalla puolella niskassa pari nikamaa jumissa. Oli lapojen välissä pari fasettia jumissa. Oli yksi rintarangan kiinnityspisteistä jumissa. Eipä ihme, että ilmenee niskan jäykkyyttä ja tunnetta, että pitäis päästä "naksauttelemaan" niveliä. Tuskinhan tuo yksi kerta auttaa, kun on vuosien vaiva, mutta kiva fiilis, kun kaveri löysi vikapaikat heti ensikerralla, kun vaan kerroin, että. missäpäinkään niitä voisi olla. Kaikki kotikonstit oli siis kokeiltu ennen tätä.

Saattais auttaa vielä hierontakuuri tohon päälle, kun en oo koskaa hierojalla käynyt :nolo: .

Kuten jo joku mainitsikin, jos olisi rahamies, tulisi käytyä kyllä useasti tuommoisella OMT: llä. Osasi kyllä hommansa ja tiesi, minne pitää mitäkin kohtaa vääntää, että nivelet löytää paikkansa. Lihakset on varmasti kipeet vähän aikaakin, kun ihmettelevät noita "uusia" nievlten asentoja.

Suosittelen :thumbs:

NAHJUS, sen tunnistaa juuri tuosta, mitä sanoit, eli kun käännät päätä, vetää se esim. tonne lavan ja selkärangan väliin. Myös niskassasi voi olla nivel väärässä asennossa, jos pään kääntö aiheuttaa kipua, ainakin mulla oli. iskaan älä anna kuitenkaan kenen tahansa koskea, jos siellä on vikaa (Kiropraktikko, OMT fysioterapeutti tai naprapaatti).

LIKES / 48 € - Tuohonhan on mahdollista saada KELA korvausta, jos on lääkäriltä lähete. Mutta sitten siellä pitäis käydä useammin, että kannataa (itse kyllä "haen" lähetteen, kun on ilmainen tuo lääkäri töissä, koska mulla tuskin tuo yksi kerta auttaa. On vuosien vaiva...)

Tape sanoi:
LIKES / 48 € - Tuohonhan on mahdollista saada KELA korvausta, jos on lääkäriltä lähete. Mutta sitten siellä pitäis käydä useammin, että kannataa (itse kyllä "haen" lähetteen, kun on ilmainen tuo lääkäri töissä, koska mulla tuskin tuo yksi kerta auttaa. On vuosien vaiva...)

Kiitti vinkistä, mulla tuskin on ongelmia saada lähete. Täytyy käydä työterveydessä hakemassa lähete ja käydä tuolla. Vois tehdä todella hyvää mun selkäosastolle.

Noni, kiropraktikkokäynti takana, huh. Miten voi lähteä niin paljon rutinaa niskasta ja selästä, mutta nyt olo on jo kuin uudestisyntyny ja ensi viikolla vielä pari käyntikertaa. Kaveri osas kyllä hommansa, hieronta tuntui ja aku-neulat relaksoi ja vielä kertoi koko ajan mitä tekee ja neuvoi venyttelyliikkeitä. Jäi kaikin puolin erittäin hyvä maku, ehkä nyt unikin maistuu öisin.

Kävitkö Uudenmaankadulla vai muualla?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Olettekos ottanut hierontaa nikamakäsittelyjen jälkeen lihaksia tasapainottamaan, kun itse ei oo koskaan tullu käytyä hierojalla ?

Mikäli akuutti pistos rinnassa vaivaa, onko olemassa kotivippaskonstia ensi hätään? Rintalihaksen yläosassa tuntuu säteillen kainalon puolella, pistos tuntuu myös selässä samalla kohdalla.. Hierojalla olen kulkenut mutta nyt lienee parasta kokeilla jotain muuta?

Itselläni on kanssa kovasti ollut ongelmia selän lukkojen kanssa. Ensimmäisellä kerralla pari kertaa hierontaa ratkaisi ongelmat, mutta nyt ei ole enää sama tilanne. Ihan sama mitä liikettä vetää yhden kovan sarjan, niin hetken päästä tuntuu kuin joku löisi moukarilla ohimoon.

Hieroja kertoi, että tuo kipu johtuu todennäköisesti verenkierron estymisestä päähän, eli niskassa on lihakset jumissa. Olen nyt käynyt 4x hieronnassa, venytellyt kaksi kertaa päivässä säännöllisesti, ja tehnyt todella kevyitä sarjoja ihan venyttelymentaliteetilla, muttei mikään tunnu auttavan. Löytyykö joltakin hyviä vinkkejä hoidon suhteen? Aiemmat käyntini kiropraktikolla ovat olleet ihan yhtä tyhjän kanssa, joten en sinne viitsisi 50€/kerta heittää hukkaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom