sumutin123 sanoi:
Ymmärsit HIEMAN väärin, mutta tekstini täydelliseen tulkitsemiseen tarvittaisiinkin jonkun s**tanan sanskriitiksi vetävän symboliikan tutkijan. :D :D Joten ymmärtämättömyytesi johtui pääosin tekstini "selkeydestä"
Näin siis:
Olen ymmärtänyt sinun sanoneen sarjapituuksien, ja niiden välisten taukojen vaihtelemisen riittävän vaihtelulle. (Ei v*ttu, mitä hepreaa taas!!!) Riittääkö kehitykselle edellä mainittu? Ja kuinka kauan näiden "jaksot" tulisi kestää?
Epäselvyydellä ja hämmentämisellä tarkoitin omaa tekstiäni. Älä siis ota itseesi sanomisistani. :thumbs:
Nyt ainakin tiedän millä huomiosi saa. :evil:
Sori, mun moka!
No olen tullut siihen tulokseen, että hyvin riittää kun vaihtelee sarjapituuksia ja palautusaikoja ja näistäkin enemmän tuota ensin mainittua. Itsellä on 2-jakoisessa sellainen syteemi, että joka toisessa treenissä on eri liikkeet, tai ainakin eri järjestys, eli säännöllinen vaihtelu. Ohjelmaa vaihdan 2 ja 5 jakoisen välissä ihan mielenkiinnon mukaan. Ja toinen mikä sanelee vähän on dieetti, 2-jakosta ei jaksa kovaa vetää jos on miinuksella.
Eli peräänkuulutan sitä, että liikaa vaihtelemalla ei saa kun pasmat sekaisin. Ei pysty millään seuraamaan kehitystään. Eli jos vaihtelee niitä liikkeitä ja ohjelmia, niin säännöllisyys siihen ja hyvä treenipäiväkirja käyttöön.
Turhan usein syytetään heti ohjelmaa jos ei kehity. Mielenkiintoa ehkä saa ohjelmanvaihdolla lisää, mutta aina pitäisi pohtia, onko ne syyt ohjelmassa vai kenties esim. levossa tai ruokavaliossa?
EDIT: Ja vaikka siis vaihtelen noita liikkeitä vuorotreeneissä, niin ohjelma on erittäin säännönmukainen ja liikkeitä ei vaihdeta mielinmäärin. Enemmänkin noiden liikkeiden vaihteluun on syynä se, että 2-jakoisessa niitä ei voi montaa muutenkaan olla per lihasryhmä ja treenistä tulisi aika ykstoikkosta jos aina tekisin samaa liikettä. Esim. pienille lihasryhmille ei millään mahdu kuin yksi liike per treeni, isommille kaksi. Ja esim. selkää on hyvä rasittaa eri tavoilla, kuten alatalja, kulmasoudut, ylätalja ja leuanvedot. Näitä on kuitenkin mahdoton kaikki samaan treeniin saada, mutta kahteen ne jo sopiikin hienosti. Eli ohjelmani on 2-jakoinen joka sisältää 4 erilaista treeniä.
Tulipa taas selitettyä, saakohan tostakaan mitään tolkkua?