Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hera80 vai whey+ palkkariks? Vai joku muu?
2-jakoinen on tarkoitus tehdä neljänä reeninä viikossa.
Eli voin siis sovittaa nuo treenit noihin kaavailtuihin päiviin?
Mitä välineitä sulla on kotona käytössä?
mutta mitään satasten laitteita en kykene hankkimaan.
Moi! Tarvitsisin vähän apua sekä treeniohjelmassa että ruokavaliossa. Olen 22-vuotias nainen ja ongelmana on korkea rasvaprosentti. 6 vuotta sitten laihdutin about 20 kiloa syömättömyydellä, ja kroppa on juuri sen näköinenkin. Pituutta löytyy 170cm ja painoa tällä hetkellä n. 57 kiloa. Olen käynyt salilla about 2 vuotta, mutta merkittäviä muutoksia ei ole tapahtunut. Reisiin ja käsiin olen saanut vähän lihaksia, mutta muuten kehon koostumus on lähes samanlainen kuin aloittaessani.
Olen treenannut vuoden alusta 4-jakoisella ohjelmalla liikkeitä vaihtelemalla, eikä kehitystä ole tullut haluamallani tavalla, ei treenipainoijen kasvamisessa eikä kropassa. Syön ihan suoraan sanottuna päin persettä, koska en uskalla syödä tarpeeksi koska en halua rasvaa, mutta tiedostan myös sen että en voi saada lihaksia jos en syö tarpeeksi. Kalorit pyörii nyt alle 2000 paikkeilla, ja treenissä kuluu matkoineen 600-700kcal, jos menen autolla niin n. 400kcal. Kiloklubia olen käyttänyt ja proteiinia saan ruuasta yleensä n. 120g ja rasvoja n. 60g, hiilareihin en ole kiinnittänyt niin huomiota, muuta kuin sen, että ne tulisivat fiksuista lähteistä.
Olen lueskellut tätä ketjua ja muita pakkiksen ketjuja, mutta halusin kysyä vielä ihan yleistä mielipidettä. Eli miten ja KUINKA PALJON minun tulisi syödä, jotta saisin kehonkoostumusta muutettua? Ajattelin alkaa treenata tuolla kaksijakoisella ohjelmalla, joka oli ensimmäisellä sivulla. Tosin haluaisin lisätä sinne liikkeitä pakaroille, esim hip thrustia tai bulgarialaisen askelkyykyn smithissä? Pakaroihin pitäisi saada ryhtiä ja muotoa, ne ovat kuin patalaput :(
Olisin todella kiitollinen, jos joku viitsisi vähän opastaa tuossa ruokavaliossa ja siinä, että kuinka paljon oikeasti tarvitsee syödä jos haluaa tiivistyä ja saada lihasmassaa ryhdittämään kroppaa.
No ruokavaliohan kuulostaa ihan hyvältä noilla luvuilla, PAITSI, että kalorit on ihan liian matalalla. Lisää ruokaa siis. Prodea ja rasvaa tulee tarpeeksi tällä hetkellä. 2-jakoinen tai 1-jakoinen on hyvä. Et tartte pakaroille mitään erikoisliikkeitä jos on kyykyt ja mavet mukana. Mielummin älä lähe kikkaileen.
2-jakoiset ohjelmat:
1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3
Jos haluais välillä tehdä pystysoutua niin miten se kannataisi asetella tuohon? Sivuvipareiden tilalle vai pystypunnerruksen tilalle?
^Pystärin tilalle, itekkin teen sen tilalla. Laittaisin sen ennen vipareita vielä.
^Etuolat rasittuu jo muissa työntävissä liikkeissä (penkki, vinopenkki jne). Sivuolkia on vaikeampi reenata, joten viparit on imo must liike. Ottaa pystysoudussa etuolatkin hittiä.