Hei!
Olin tässä suunnitellut itselleni treeniohjelmaa ja sattumalta päädyin tänne. Olin pohtinut juurikin 4-jakoista ohjelmaa (mikäli se merkitsee neljälle päivälle jaettua treeniohjelmaa) ja aika hyvin pitkälti samankaltaista kuin tuossa aloitusviesissä ollut ensimmäinen 4-jakoinen. Valitsin vaihtoehtoisista liikkeistä nämä:
Tässä vaiheessa on varmasti hyvä mainita, että olen todellakin aloittelija näissä hommissa. Kuntoni on kova ja olen harrastanut monenmoisia lajeja koko pitkän (lyhyen) ikäni, mutta sali jäänyt aina aikalailla varjoon. Sen takia varmistan asioita, joista olen lähes varma jo itsekin, mutta jotten nyt ryssisi mitään ennen kuin kunnolla aloitankaan.. Bear with me!
Kysymykset:
1. Olen suunnitellut meneväni ohjelman läpi 10 toistolla ensimmäisen kuukauden. Meinaako tuo liikkeen perässä oleva (esim.) x3, että tuona tiettynä päivän kyseinen tietty liike tehdään 3x10?
2. Mennäänkö päivän treeni läpi niin, että ensin esim. Prässi 4x10, jonka jälkeen siirrytään seuraavana olevaan liikkeeseen, vai circuit tyyliin yhdellä kierroksella Prässi 1x10, Reiden ojennukset 1x10.. jne ja kyseinen kierros toistetaan niin monta kertaa että jokaisen liikkeen toistokerrat tulevat täyteen?
3. Miten pitkät tauot liikkeiden välille? Entä toistojen välille?
4. Tulen tekemään myös vatsat painoilla, onko suositeltavampaa yksi rankempi vatsatreeni / viikko, vai kaksi? Mikäli haluaisin tehdä ns. painotonta "happotreeniä" vatsoille myös, onko siitä oikeasti hyötyä lisänä, jos on, miten sitä sijoittelemaan viikolle?
5. Normaalisti harrastan thainyrkkeilyä viikkoisin sen 2-3 kertaa ja käyn lenkillä parina kolmena päivänä 1h+ suhteellisen kovilla sykkeillä. Nyt thainyrkkeily jää kokonaan väliin ja keskityn saliin, miten paljon on hyvä pitää tuota lenkkeilyä yllä? Kuinka useana päivänä viikossa?
6. Kuinka monta täyttä lepopäivää / viikko, 1?
7. Suurimman osan ohjelman liikkeistä jo hallitsen, mutta osa on vähän vieraampia. Löysin youtubesta erään ihan laadukkaalta vaikuttavan kanavan, jolta löydän loppuihin liikkeisiin tekniikka-apua. Mikäli joku vaivautuu vilkaisemaan, että minua ei johdeta harhaan, niin:
BodyCampOfficial
EDIT:
8. En ihan tarkalleen tajua noiden kohautuksien ideaa, tai näin kyllä miltä niiden tekeminen näyttää, mutta en tietäisi ollenkaan millä painoilla edes kokeilisin, tai miten liike tapahtuisi..
Kiitos jo etukäteen!