FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse teen bodytreeniä jolloin on selkä suorana penkissä ja koitan nostaa mahdollisimman hankalasti kaiken, mutta jos sulla on tavoite lisätä penkkitulosta niin nosta vapaasti persettä hieman.
Saat tuntumaa uusiin rautoihin helpommin ja kun sen perse ilmassa nostaa muutamia kertoja niin sitten se meneekin jo perse penkissä seuraavaksi.

Treenaa vähemmän ja järkevämmin. Itselle näyttää siltä että vedät hermoston ihan tukkoon tuolla työmäärällä mikä ei penkkiä kasvata.
Onko sun ohjelmas monijakoinen?
Penkkitulosta nostaessa tehdään penkkiä vain kerran viikkoon muutamat sarjat, penkkihän normaalisti kaatuu ojentajien heikkouteen (kuten itsekin sanoit että et voi dipata) joten nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja alat dippaamaan.
Voimaa sinne ojentajiin, unohdat penkin ja piiskaat ojentajia.
Penkkiä käsipainoilla eikä tangolla ja bueno, penkki alkaa nousta :).
4-Jakoinen ohjelma , Ma/Jalat,Ti/Rintahauis,To/Ojentajaolkapää,Pe/selkä.
Tiistaina tulee otettua normipenkkiä 4sarjaa ja kapeeta torstaina 3 sarjaa.Ehkä ton dipin vois vaihtaa ojentajapäivälle?Tosin Olkapäät kannattaa varmaan treenata ensin, koska jos ojentajat treenaa ensin, ei puhti varmaan riitä esim.pystypunnerruksiin..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tiistaina tulee otettua normipenkkiä 4sarjaa ja kapeeta torstaina 3 sarjaa.Ehkä ton dipin vois vaihtaa ojentajapäivälle?Tosin Olkapäät kannattaa varmaan treenata ensin, koska jos ojentajat treenaa ensin, ei puhti varmaan riitä esim.pystypunnerruksiin..

Asian ohi, mutta eikö ole kaikinpuolin järkevämpää vaihtaa jalkapäivän ja rinta/hauis päivän paikkaa, jotta ojentajat ja olkapäät saa levätä kauemmin?

Mulla on alkanu toimimaan että normipenkin ottaa suht siistillä tekniikalla ja kapeessa pikku pompulla rinnalta. Näin saa hieman enemmän runtua sinne ojentajille.

Mulla on alkanu toimimaan että normipenkin ottaa suht siistillä tekniikalla ja kapeessa pikku pompulla rinnalta. Näin saa hieman enemmän runtua sinne ojentajille.

Eli siis laiminlyöt aika hyvin negatiivisen vaiheen, käytät paljon elastista energiaa ja pompun aiheuttamaa voimaa saadaksesi tangon ylös ja samalla sarjakestot lyhenee. Kuulostaa kyllä mun korvaan aika huonolta.

Eli siis laiminlyöt aika hyvin negatiivisen vaiheen, käytät paljon elastista energiaa ja pompun aiheuttamaa voimaa saadaksesi tangon ylös ja samalla sarjakestot lyhenee. Kuulostaa kyllä mun korvaan aika huonolta.

Mikä siinä on huonoa jos ojentaja liikkeessä saa ojentajille suuremman rasituksen, enemmän tehoa ja kovempia tuloksia? Eristävät liikkeet erikseen :) Normipenkissä en oo oikeen ikinä oppinu pompauttamaan saati nostamaan persettä joten siinä tulee tätä venytystä rinnalle ihan tarpeeks. Kapeessa kun kuitenkin tangon ollessa rinnalla on käsien kulma varsin epäedullinen ja sen vuoksi oon joku aika sitten ihastunu lankkupenkkiin jossa saa sinne ojentajille sen työn. Mutta olenkin vain harrastelija voimailija en varsinaisesti ajattele bodarin näkökulmasta.

edit. enkä ole sanonut ettei nostossa ole negatiivistä osaa :) pomppu ei ala kädet suorana vaan pari senttiä ennen suunnanvaihtoa.

Mikä siinä on huonoa jos ojentaja liikkeessä saa ojentajille suuremman rasituksen, enemmän tehoa ja kovempia tuloksia? Eristävät liikkeet erikseen :) Normipenkissä en oo oikeen ikinä oppinu pompauttamaan saati nostamaan persettä joten siinä tulee tätä venytystä rinnalle ihan tarpeeks. Kapeessa kun kuitenkin tangon ollessa rinnalla on käsien kulma varsin epäedullinen ja sen vuoksi oon joku aika sitten ihastunu lankkupenkkiin jossa saa sinne ojentajille sen työn. Mutta olenkin vain harrastelija voimailija en varsinaisesti ajattele bodarin näkökulmasta.

edit. enkä ole sanonut ettei nostossa ole negatiivistä osaa :) pomppu ei ala kädet suorana vaan pari senttiä ennen suunnanvaihtoa.

Alaselällä saa hauiskäännössä enemmän tehoa ja kovempia tuloksia, mutta ei se hauis tee sitä ylimääräistä työtä. Sama tuossa pompauttelussa.

Alaselällä saa hauiskäännössä enemmän tehoa ja kovempia tuloksia, mutta ei se hauis tee sitä ylimääräistä työtä. Sama tuossa pompauttelussa.

Noh voihan kaiken tehdä prikulleen ohjekirjojen mukaan ja siististi, mutta ainuat keinot millä oon saanu tuloksia nostettua niiden jäätyä junnaamaan on kovemmat painot pikkusen cheattaamalla. Joku jättää leveessä penkissä yläosan vajaaksi saadakseen rinnalle kovan tuntuman joku helpottaa rinnan osuutta kapeessa penkissä jotta voidaan nostaa enemmän rautaa ja ojentaja saa kovemman ärsykkeen :) Nämähän on vain tehokeinoja. Perustyö tehdään hyvällä tekniikalla pitkillä liikeradoilla. Eikös botareittenkin pitäs keskittyä siihen reenattavaan lihakseen eikä liikkeessä rasittuviin "toissijasiin"? Rasittuuhan sulla kenties selkäliikkeissäkin haba muttei se nyt varmaan sen ylätaljan funktio ole. Ja tuo hauiskääntö...joo ne on nämä eristävät erikseen.

edit. Mutta joo alkaa mennä offtopiciin kohta. Rinta reeniä ja sitä lihan saamistahan tässä haetaan. Ei voimanhankintaa tai ojentaja treeniä :)

Saako penkkipunnerruksessa siis laittaa selän kunnon kaarelle, kunhan yläselkä ja persus on penkissä kiinni? Itse olen pitänyt selän kokonaan penkissä kiinni, välillä tuntuu ettei jaksa ihan rintaan asti laskea. Joskus vähä pyöristän selkää, niin alkaa joku pätemään että pitää olla selkä kokonaan kii tai hajoo paikat, miten on?

Itse teen bodytreeniä jolloin on selkä suorana penkissä ja koitan nostaa mahdollisimman hankalasti kaiken, mutta jos sulla on tavoite lisätä penkkitulosta niin nosta vapaasti persettä hieman.
Saat tuntumaa uusiin rautoihin helpommin ja kun sen perse ilmassa nostaa muutamia kertoja niin sitten se meneekin jo perse penkissä seuraavaksi.

Treenaa vähemmän ja järkevämmin. Itselle näyttää siltä että vedät hermoston ihan tukkoon tuolla työmäärällä mikä ei penkkiä kasvata.
Onko sun ohjelmas monijakoinen?
Penkkitulosta nostaessa tehdään penkkiä vain kerran viikkoon muutamat sarjat, penkkihän normaalisti kaatuu ojentajien heikkouteen (kuten itsekin sanoit että et voi dipata) joten nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja alat dippaamaan.
Voimaa sinne ojentajiin, unohdat penkin ja piiskaat ojentajia.
Penkkiä käsipainoilla eikä tangolla ja bueno, penkki alkaa nousta :).

Viestisi antoi sellaisen kuvan, että kaarella haetaan voimaa eikä massaa.
Näin ei kuitenkaan ole. Mulle on kerrottu monesti, että kaarta hakemalla saa paremmin tuntuman rintaan isommilla painoilla joten lihaksen kasvatuksen kannalta selkä kaarella penkki on parempi. ( Saadaan isompi ärsyke hyödyntämällä penkki tekniikkaa. )

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän se rinta siinä venytystä saa teit sitten kaarella tai ilman kaarta. Jälkimmäisessä on vaan se ikävä sivuseikka, että olkapäät ottaa lisäksi enemmän rasitusta osakseen, koska ilman kaarta ne pääsevät valahtamaan alemmas.

Se nyt on jo ihan älytön mielipide, ettei kaaripenkki kehittäisi rintaa siinä missä lahnapenkkikin.

Pakko hieman kanssa puuttua tähän, tuolla tyylillä aktivoituu huomattavasti enemmän etuolkapää ja ojentajat. Jos vielä tehdään lahnaa leveällä otteella niin olkapäiden loukkaantumis riski kasvaa suureksi. Penkkiä voi tehdä kaarella ILMAN että perse irtoaa penkistä, ns.oikealla tekniikalla.

Kiinnostaisi kovasti tietää, miten suuri vaikutus tavallista kapeammalla penkillä (en tarkoita otetta tangosta, vaan itse penkkiä jossa maataan) on nostoon ja suoritukseen verrattuna tavalliseen penkkiin?

Kaverin kotisalilla jossa olen käynyt nyt 10kk on ainoastaan tälläinen tavallista kapeampi makuupenkki, ja jokaisella nostolla (varsinkin suuremmilla romuilla) tuntuu että selkä muljuu ja tasapainoin pitäminen on hankalaa. Pääsin viikko sitten nostamaan tavallisella penkillä, ja tuntui että tämä vaikutti myös nostoon. En tuolloin kuitenkaan tajunnut kokeilla maksimeja.

Tammikuussa kun aloin käymään, nostin penkistä maksimit 60kg. Nyt teen 65kg 3X10 sarjaa ja maksimi on 100kg.

Kiitokset vastauksista!

Joo pari sivua sitten kysyin, että kannattaako vähän cheatata penkissä kun sarjapainot junnas, nii tänään selvis, että tein väärällä tekniikalla.Ennen tein niin, että otin kaaren, mutta kun nostin tangon niin läsähdiin vaan siihen penkkiin... Nyt pidin kaaren joka sarjassa joka toistossa ja ilman, että perse nousisi ilmaan tuli moonta toistoa enemmän kuin viime treeneissä :)

Täällä olisi yksi tunari-taneli joka tarttis hjelppiä penkin kanssa...Eli vaikka kuinka yritän, niin penkki tuntuu ihan jossain muualla kuin rinnassa. (ainakin yritän) pitää lavat yhdessä, kyynärpäät kurissa ja laskupaikkana tuon alarinnan, mutta silti suurin työntekijä tuntuisi olevan olkapäät ja kainalotkin kipeytyvät. Varmaan asiaan vaikuttaa että oteleveyteni on täysin hukassa. Osaisko joku edes suuntaa antavasti sanoa mistä kannattaisi sitä alkaa ettiä kun pituutta on vaivaiset 170 cm ja kädet on oletettavasti suht normaalin pituiset.
Kiitos jos joku viittii hiukan valaista sählää :)

Zone-sarja -42%
Oteleveyttä kannattee vaihdella, itse vaihdan joka sarjassa eli jos teen 3sarjaa nii ensimmäisen et pikkurillit merkissä,2sarja > keskisormi, 3 sarja > etusormi. Toistot rauhallisella laskulla rinnan päälle ja räjähtävästi ylös! Keskity joka toistoon... raaaahallisesti

Oteleveyttä kannattee vaihdella, itse vaihdan joka sarjassa eli jos teen 3sarjaa nii ensimmäisen et pikkurillit merkissä,2sarja > keskisormi, 3 sarja > etusormi. Toistot rauhallisella laskulla rinnan päälle ja räjähtävästi ylös! Keskity joka toistoon... raaaahallisesti
Ei varmaan kannata paljoo pompauttaa rinnalta ? itellä ainakin tuntuu kusetukselta ja saa nostettua enemmän rautaa, välillä ihan jees, mutta massankasvatuksen kannalta....ei.

Semmonen alottelijan tyhmä kysymys, et mihin kohtaan rintaa tanko pitää laskea, siis ihan normaalissa penkkipunnerruksessa? Oon tähän asti laskenu siihen vähän nännien yläpuolelle.

Sit semmonen kysymys et onko tekniikassa jokin vikana kun kehitys ei oikein näy ylärinnan "keskiosassa", siinä melkein heti solisluiden alapuolella? En oikein saa treeniä tuntumaan kyseisessä osassa rintaa samalla tavalla kuin rintalihaksen ulommissa osissa...

Semmonen alottelijan tyhmä kysymys, et mihin kohtaan rintaa tanko pitää laskea, siis ihan normaalissa penkkipunnerruksessa? Oon tähän asti laskenu siihen vähän nännien yläpuolelle.

Sit semmonen kysymys et onko tekniikassa jokin vikana kun kehitys ei oikein näy ylärinnan "keskiosassa", siinä melkein heti solisluiden alapuolella? En oikein saa treeniä tuntumaan kyseisessä osassa rintaa samalla tavalla kuin rintalihaksen ulommissa osissa...

Nännien alapuolelle

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom