FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Massaa ei nyt kovin montaa kiloa tuu pelkästään noiden liikkeiden maximien parantamisella, mutta jos esim. kyykyssä sarjapainot ovat nousseet tuona aikana 15kg niin massa olis varmasti noussut enemmän.
Toivottavasti tajusit, koska hiukan epäselvästi kirjotin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Massaa ei nyt kovin montaa kiloa tuu pelkästään noiden liikkeiden maximien parantamisella, mutta jos esim. kyykyssä sarjapainot ovat nousseet tuona aikana 15kg niin massa olis varmasti noussut enemmän.
Reenaan kyllä monipuolisesti, enkä tavoittele vaan maximeja noissa liikkeissä. Ne nyt oli vaan esimerkkinä kehityksestä, joka taasen ollu olematonta puutteellisesta ruokavaliosta johtuen. Siitä voi varmaan päätellä myös ettei sitä massaa ole kehittynyt.

Lähen tuota 2*6 koittamaan, niin kannattaako välillä otta rinnoille jotain erinlaista sarjaa kuukausien aikana vai tahkotaanko tuota vaan läpeensä?

No tee penkki 2*6 joka kerta, mutta voit kyllä silti tehdä muita rintaliikkeitä erilaisilla sarja- ja toistomäärillä.

Itse kirjoitin päinvastaisella ajatuksella: nosta omaapainoa niin penkki nousee "automaattisesti".

Tosiaankin sun pitää ruveta syömään kunnolla, ja noin lyhyenä saat varmaan lyhyt kätisenä viellä nimenomaan penkkiin kovat raudat.

Mistäköhän mahtaa johtua, kun sarjojen loppupäässä rupeaa vasemmassa olkapäässä tuntua ikävältä? Mielestäni takaolkapäät eivät "irtoa" penkistä toistojen aikana. Johtuuko olkapääseudun kireydestä vai pitäisikö lämmitellä olkapäitä ihan reilusti ennen penkkiä?

Mistäköhän mahtaa johtua, kun sarjojen loppupäässä rupeaa vasemmassa olkapäässä tuntua ikävältä? Mielestäni takaolkapäät eivät "irtoa" penkistä toistojen aikana. Johtuuko olkapääseudun kireydestä vai pitäisikö lämmitellä olkapäitä ihan reilusti ennen penkkiä?

Ongelma oli siinä, että kyynerpäät levisivät sivuille. Nyt pelaa ja rauta nousee :puntti:

.

Moro nyt tarttis aloittelija jelppiä! Eli ongelmana on vasen rintalihas/olkapää. Ilmeisesti on yliliikkuva nivel vasemmassa olkapäässä ja se on nyt aika iso ongelma rintalihasten kasvattamisessa. Tulee vasen rinta ja olkapää sikakipeeksi reenistä. Fysioterapeutilla kävin ja sanoi että pitää verytellä ahkerasti ja reilusti ja lihasmassan/kestävyyden kasvattaminen rintaan voisi olla ongelmaan ratkaisu. Elikkä minkäslaista neuvoa antaisitte tähän alkuun kun pitäisi mahdollisimman kevyesti ja vähän rasittavasti reenata mutta pitäisi silti saada kestävyyttä ja massaa lisää. Toivottavasti joku ymmärsi ehkä sekavan selityksen ja osaisi antaa hyviä vinkkejä!

:worship: Isot kiitokset helkkarin hyvistä ohjeista :worship:

Mulla oli penkki ihan jumiutunut, alkuedistyksen jälkeen pysähtyi täysin eikä kunnolla rinnassa tuntunut koskaan. Tämän postauksen lukeminen avasi silmät ja parin harjoituskerran jälkeen jo otti paremmin rintaan kuin ikinä, lisäksi alkoi edistystä tapahtua taas. Piti vaan ekaksi tiputtaa painoja pienemmiksi että pystyi aloittamaan tyhjästä liikkeen opettelun alusta asti oikein.

Just tulin puntilta ja pitkästä aikaa teon jälkeen on fiilis katossa myös penkin jälkeen :rock:

Mikäs on palstan mielipide kummin laitetaan jaloille paino? Kun erilaiset lähteet käskevät pitämään painoa päkiöillä, toiset taas kantapäillä. Onko siis pelkästään mieltymyskysymys, vai saako jommastakummasta merkittävää etua, jos saa, niin miksi?

^oma mielipide on että teet sotilaspenaa/jalat penkillä. Saat huomattavasti enemmän tehtyä työtä rinnalla. Ja liike niin että tanko hidastuu kohti rintaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miken 2x6 on tyssänny, niin minkälaista reeniä jatkossa? Auttasko jos välillä tekis saman sotilaspenkkinä?

Nykynen rintaohjelma koostuu täten:
-Penkki 2*6
-Vinopenkki 2*10
-Peck-dekki 2*8

Ohjelma vaihtuu kolmen viikon välein.

Ideanahan Miken 2x6 käsittääkseni on, että kun kehitys pysähtyy aina nollataan painot. Aloitetaan taas alempaa ja pusketaan ylöspäin. Jos taas olet tuota pidemmän aikaa jauhanut, niin muuta hyvä mies jo toisto/sarjamääriä, liikejärjestystä etc. Maalaisjärki kertoo, että jos et kehitystä saa nykyisellä tavalla, on kokeiltava jotain uutta, joten kokeile uutta, uusia lähestymistapoja. Jos haluat kiloja tankoon, niin heitä vittuun noi peck deckit, niillä mitään tee ja analysoi noston heikot kohdat, mikä on ongelma kohtasi nostossasi ja mistä se johtuu. Kun se on mietitty, on aika miettiä ratkaisu. Mitä, miksi, minkä takia ja milloin. Esim ojentajien työtä, josta penkkipunnerrus on pääasiassa kiinni. Erilaisia apuliikkeitä heikkoihin kohtiin, mitä ikinä, mutta kuitenkin tarpeen mukaan.

Zone-sarja -42%
Btw. vaikka aikas hyvin perillä olenkin kaikista saliliikkeistä, niin mikä idea siinä vinopenkki alaspäin on?? Esim käsipainoilla kun jotkut tekee 45-asteen vatsalihastelineessä nostoja. Ilmeisesti rasitus tulee alarintaan ?

Mulla meinaa välillä jäädä penkki salilla tekemättä, koska yksin treenatessa ei viitsi tangon kanssa pusertaa, joten olen tehnyt yleensä penkkiä käsipainoilla. Toinen ongelma on se, että penkit tuppaavat olemaan välillä varattuja, joten tuo vatsalihasteline vaikuttaisi aika hauskalta idealta kokeilla.

Onko kenelläkään mitään vinkkiä tähän liikkeeseen, tai muuten kokemuksia liikkeestä? Varmaankin tekniikka on että menee vaan ja tekee, kun eipä tuossa telineessä itseään luontevasti oikein saakaan kuin yhteen asentoon.

Hyvää iltaa arvon herrasväki

Tämmönen tyhmä kysymys juolahti mieleen: Voiko noita penkki sarjoja tehdä liikaa, siis onko siittä haittaa/hyötyä jos tekee esim. 2x6 + 3x5 + 3x4 + 2x1 lämmitelyn jälkeen. Itsellä kun tuntuu että sarjoja voisi tehdä enemmänkin, mutta onko siitä sitten mitään hyötyä tai haittaa...

Tuo liika on aika suhteellinen käsite.
Se riippuu niin paljon mm. treenijaosta (esim. treenataanko samoja lihaksia useasti viikossa, intensiteetti jne), ruokavaliosta ja levosta.

Minun mielestä hyvä yleisneuvo on, että kuuntele omaa kehoasi ja jos jokin ei toimi sinulla niin älä tee sitä.
Näin maallikkona uskaltaisin kuitenkin väittää, etteivät sarjamäärät ole suoraan verrannollinen lihaskasvun kanssa.

Lähinnä tarkoitin sitä, että kun minulla on käytössä tuo RAW-penkkiohjelma, jolla pitäisi saada penkkimaksimi nousemaan 15 kiloa 7-viikossa, niin siinä on ensimmäisen päivän työsarjoina 1x6 + 2x5 + 2x4 ja toisen 2x3 + 2x2 + negatiivinen... Siis ohjelmanihan on alussa ja maksimipainon mukaan valitisn itselleni sieltä sarakkeen. Kumminkin tuntuu että noita työsarjoja voisi tehdä enemmänkin, mutta en sitten tiedä onko siittä hyötyä/haittaa, jotenkin vain tuntuu tyhmältä lopettaa vaikka paukkuja olisi viellä muutamalle sarjalle/toistolle. Ja kyllä tunnustan olevani tarpeeksi tyhmä siihen että minun on vaikea mennä salille tekemään mitään "kevyesti" en tarkoita että pitäisi käyttää aivan liian suuria painoja ja tehdä kaikki liikkeet kunnon heilureiden avittamana, mutta jotenkin tykkään tehdä sarjoja/toistoja "riittävästi", jolloin tuntee viellä illalla käyneensä salilla.

no tuossahan munakas vastasi että "Se riippuu niin paljon mm. treenijaosta (esim. treenataanko samoja lihaksia useasti viikossa, intensiteetti jne), ruokavaliosta ja levosta."
En minä ainakaan tiedä monestikko ja paljonko viikossa treenaat esim rintaa, ja ojentajia kun sanot vaan että "joo mulla on käytössä raw-penaohjelma"...itse joskus reilu vuosi sitten kun panostin penkkiin tein normaalia penkkiä vain 2-3sarjaa viikossa, ja max nousi 20kg 8viikossa. Joten sanotaanko vaikka että tee nyt vaan sen ohjelman mukaan.

Back
Ylös Bottom