FAQ: Rintaan lihaa oikealla tekniikalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun kaikki sanoo että tehkää niin perkeleenmoinen kaari, niin eikös se lapojen taakse veto ole tärkeämpää? Ainakin näin olen ymmärtänyt.
Sitten vähän voi olla ehkä :offtopic: mutta miten saisin tissit paremmin kasvuun, tai oisko jotain toimivia liikkeitä? Kiitos!:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vinopenkki tangolla. Penkki käsip. Dippi. Ja oikeaoppinen penkki tekniikka on juuri sellainen minkä kuvailit eli lavat yhteen Ala Jukka Nyyssölä tämä heppu on pistänyt jo ajat sitten omat sivutkin oikeaanpenkkaamis tyylin ja enkuksikin tämänkin voi bongata.. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vinopenkki tangolla. Penkki käsip. Dippi. Ja oikeaoppinen penkki tekniikka on juuri sellainen minkä kuvailit eli lavat yhteen Ala Jukka Nyyssölä tämä heppu on pistänyt jo ajat sitten omat sivutkin oikeaanpenkkaamis tyylin ja enkuksikin tämänkin voi bongata.. :)

Huono ja yksinkertaisin syy on ollut tuohon etten ole tehnyt vinopenaa tangolla on se, etten vain ole viitsinyt sitö tehdä sen "tylsyyden" takia. Sitä pitäisi nyt tehdä seuraavassa rintatreenissä. Sama tuo käsipainopenkki.
Kässäripenkkiin, että kannattaako ne painot laskea melkein rintaan kiinni tai ainakin pitää painot lähellä kylkiä vaiko pitää painoja leveämmällä? Toivon että joku ymmärsi.

Huono ja yksinkertaisin syy on ollut tuohon etten ole tehnyt vinopenaa tangolla on se, etten vain ole viitsinyt sitö tehdä sen "tylsyyden" takia. Sitä pitäisi nyt tehdä seuraavassa rintatreenissä. Sama tuo käsipainopenkki.
Kässäripenkkiin, että kannattaako ne painot laskea melkein rintaan kiinni tai ainakin pitää painot lähellä kylkiä vaiko pitää painoja leveämmällä? Toivon että joku ymmärsi.

Muista ettet teet juurikaan Eristäviä likkeitä. Muista venytellä hieman olkapäitäkin ennen Vinopenaa. Penkki käsip saa paremman supistuksen ja sitämyöten pidemmän liikeradan kuin tangolla tehtävässä(perus pena) ja saa laitettua kädet yhteen ja sit viel vielä penkki käsip se sun kysymys: hartiat takana tottaki ;) joo eli ei ihan suoraan osoita kyynärpäät(vähän kulmassa vartaloon verrattuna) se säästää olkapäitä toki suoraan kun osoittaa kyynärpäät niin lisää rinnan aktivointia Ronnie Coleman teki niin Aktiivivuosinaan. Dippi: Vahvin punnerrusuunta rintaliikkeistä eli pystyy lastamaan isoa romua voimien salliessa ja tämä on avain JOS haluat isoksi!(Eteenpäin nojattuna, ylhäältä vajaaksi(10cm), alhaalla kunnon venytys). Näillä vinkeillä luulisin että pääset alkuun :)

Muista ettet teet juurikaan Eristäviä likkeitä. Muista venytellä hieman olkapäitäkin ennen Vinopenaa. Penkki käsip saa paremman supistuksen ja sitämyöten pidemmän liikeradan kuin tangolla tehtävässä(perus pena) ja saa laitettua kädet yhteen ja sit viel vielä penkki käsip se sun kysymys: hartiat takana tottaki ;) joo eli ei ihan suoraan osoita kyynärpäät(vähän kulmassa vartaloon verrattuna) se säästää olkapäitä toki suoraan kun osoittaa kyynärpäät niin lisää rinnan aktivointia Ronnie Coleman teki niin Aktiivivuosinaan. Dippi: Vahvin punnerrusuunta rintaliikkeistä eli pystyy lastamaan isoa romua voimien salliessa ja tämä on avain JOS haluat isoksi!(Eteenpäin nojattuna, ylhäältä vajaaksi(10cm), alhaalla kunnon venytys). Näillä vinkeillä luulisin että pääset alkuun :)

Kiitän! Päteekö muuten vinopenkki kp:ssa sama kuin kässäripenassa tuossa kyynärpää jutussa?

Pune tee ehdottomasti välillä kässäripenkkiä, itekin vaihdoin siihen vaihtelun vuoksi ja seuraavana päivänä rinta oli ihan jumalattoman kipeä ja sarjapainotkin noussut jo kahessa viikossa.

Kiitos:)
Teetko Rintala pelkästään kässipainoilla rintatreenisi vaiko myös tangolla?
Olen itse harkinnut että voisi tehdä vinopenkkiä tangolla x2-3 sekä kässäripenkkiä x3, eli voisin pistää rinnalle hyvin yhden sarjan kokeiluksi lisää.

Löysin tälläisen opetusvideon kuinka saada kaaren tehtyy penkissä. Näyttäis aika hyvältä konstilta, niin ite ainakin yritän heti maanantaina opetella ton tyylin.:)

Kiitos:)
Teetko Rintala pelkästään kässipainoilla rintatreenisi vaiko myös tangolla?
Olen itse harkinnut että voisi tehdä vinopenkkiä tangolla x2-3 sekä kässäripenkkiä x3, eli voisin pistää rinnalle hyvin yhden sarjan kokeiluksi lisää.[/QUOTE

Ohjelmana on tällä hetkellä arnoldin kultainen kuusikko ja tein ensin normi penkkiä ja vaihdoin nyt kokonaan vaihtelun vuoksi kässäripenkkiin kun normaalipenkki alkoi junnaamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kuinka oleellinen on flyes -liike? Tehdäänkö se optimaalisesti kädet melkein suorina rajulla venytyksellä, vai kädet enemmän koukussa ja eräällä tavalla "laajakaarisena punnerruksena"?

Nouseeko muilla vikojen sarjojen vikojen toistoissa käsipaino penkissä pakostikin takaolkapäät penkistä? Eikös se olekin suuri virhe?

Nyt alan tajuta, miksi penkkaamiseni meni perseelleen.. Hain liikaa kaarta, en vetänyt lapoja kunnolla taakse.
Hyvä minä.

Mistäköhän johtuu että en saa penkissä hyvin poltetta vasempaan rintaan? Oikeassa kyllä tuntuu mukavasti mutta tuntuu vasen olis vaan nostellut jotain. Vaikka vasenkäsi on oikeaa heikompi. Onko jotain alottajan virhettä mistä johtuu?

Zone-sarja -42%
Rintaan lihaaa!!!

^^^Vähän saman tyyppinen ongelma itellä. En toki alottelija ole :)

Kovaa treeniä takana 2,5-3,5 vuotta...himosporttausta / "saleilua" 10 vuotta.

Ongelmana rinta! Jos pelkkää peilikuvaa katsoo, niin olen "kovassa kunnossa", siis aika lähellä sitä mitä haluankin (joo on se mahdollista) Tavoitteena ei ole olla mikään törkee keho. Penkki maximi tällä hetkellä 130kg ja aamupaino tänään 75kg ja pituus 177cm! Eli siis ihan hyvä perus juoksijapunttis-jokaurheilun-höylälle.

MUTTA, kädet mulla on melko isot muuhun kroppaan nähden (ojentajat/haukka) enkä ole perus rintahauis-pumppari. Jotenki vaan noi daisarit ei kasva. Hieman plussalla tässä ollaan menty viimiset 4kk ja miinuskaloreilla en treenaile ikinä. Koska urheilen kaiken näköstä PALJON.

Rintatreeni päivä on about tällanen:

Penkki:
lämmittely
muutama kevyt sarja jollain 60kg
100kg 3x3
80kg niin monta ku pystyy x 3
60kg x 2 niin monta ku pystyy
+ Vinopenkki 3x7
+ flyerit 2x10 tai pullover x 2x10

Ohan tossa aika paljon sarjoja, mut ongelmana et tissit ei ole IKINÄ kipeet toisinkuin esim. ojentajat/olkapaat..

Miten sais rintaan kunnon tuntuman?? Tiedän, että kipu/poltto ei ole ainut kehityksen merkki.

WTF??? Apuja jo kauan salilla käynneelle. ja rinta päivässä on monipuolisuutta sarjojen/liikkeiden osalta.

APUAAAAAAA? :(

Vaihapas käsipainopenkkiin välillä. Taikka sitten otat vaikka miken 2x6 systeemin taikka jonku muun radikaalin muutoksen. Tuolla on turha vääntää, jos kerta mitään kehitystä ei tule. Toki jos et painooskaan erityisemmin nosta, nii sitä lihasta ja sarjapainoja on aika hankala kehittää, ku kuitenki aika hyvät tulokset jo on.

Löysin tälläisen opetusvideon kuinka saada kaaren tehtyy penkissä. Näyttäis aika hyvältä konstilta, niin ite ainakin yritän heti maanantaina opetella ton tyylin.:)

Ilkan opetusvideo
Hei tää on muuten alunperin mua varten tehty! :D En tosin käytä kaarta vieläkään.

...APUAAAAAAA? :(

Niin että ilmeisesti sun rintatreeni on mallia kerran viikossa, eli treenaat tiheäjakoisella ohjelmalla? Onhan tuossa aivan homona tavaraa tuossa sun rintatreenissä IMO vaikka vain kerran tekisi viikossa. Jos kehitys junnaa paikallaan, niin jotain muutoksia on tehtävä. Toinen vaihtoehto voisi olla vähentää tuota penkkaamista, eli ottaa se pari kovaa sarjaa sen sijaan että hinkkaa pelkkää penaa 8 sarjaa, ja panostaa niihin kahteen sarjaan kunnolla.

Toinen vaihtoehto on ottaa vaihteeksi vaikka 1- tai 2-jakoinen ohjelma, että tulee ne lihat treenattua 2-3 kertaa viikossa. Tällöin piisaa se 1-2 liikettä per liha, ja tuollainen vaihtelu frekvenssissä voisi potkaista uudelleen kehityksen liikkeelle.

Ja sitten tietenkin tuo mainittu liikkeiden vaihtelu. Käsipainopenkkiä tankopenkin tilalle ja niin edelleen. Ja ruokaa koneeseen. Oot kuitenkin aika kevyt, joten varaa on varmasti vähän syödä enemmän jotta lihaksille riittää rakennusainetta ja painot saadaan kasvuun.

...Ohan tossa aika paljon sarjoja, mut ongelmana et tissit ei ole IKINÄ kipeet toisinkuin esim. ojentajat/olkapaat..
Miten sais rintaan kunnon tuntuman?? Tiedän, että kipu/poltto ei ole ainut kehityksen merkki.

marde taisikin kyllä kaiken oleellisimman sanoa, mutta tarjotaan nyt omiakin ajatuksia. Mun mielestä liikkeiden kierrätys varmaan tässä vaiheessa olisi paikallaan. Eli penkin tilalle vaikkapa käsipainopenkki, jolla ainakin ite saan paremman tuntuman. Mä en olisi niin paljon huolissaan tuosta seuraavan päivän kivusta rinnan seudulla koska se ei ole mikään kasvun/kehityksen mittari.
Tiheäjakoisella kun treenaa voi toki treenata lujaa ja pitääkin treenata lujaa, mutta mielestäni joskus sitä intensiteettiäkin kannattaa vaihdella. Lihas kuitenkin sopeutuu tietynlaiseen rasitukseen ajan kuluessa eikä sillä täten ole tarvetta ylikompensoida eli ts. kehittyä. Eli mun ehdotus on että jättäisit joksikin aikaa nuo viimeiset "mehustus"sarjat pois ja keskittyisit tekemään kunnolla ne työsarjat niinkuin marde tuossa mainitsikin.
Ja ruokaa kannattaa ja pitää syödä kunnolla. Vähän sapuskaa lisää jotta ne rintapalasetkin sieltä voi kohoilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom