Fallout 3

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nii mut jos katotaa pelillisesti oblivionia niin se on vaa räiskintä, johon on ympätty uusia elementtejä roolipeleistä. Fallout 3 jos onnistuu niin se on räiskintä, johon on ympätty onnistuneesti kyseisiä elementtejä. Koska tärkeintä FO3:ssa tulee kuitenkin olemaan se, miten räiskintäpelielementit siinä toimii. Jos ne kusee, kusee koko pelikin. Lisäelementeistä puhutaan sit ku perusasiat on kunnossa. Jotkut skillisysteemit ei paljoa korvaa jos vihujen tekoäly on sama ku oblissa jossa juostaa suoraa päin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oblivion = räiskintä :lol2:
 
Hieno mies, hieno mies! :hyvä:














ps. :david:
 
Jos skillisysteemi on se tärkein, ni sehän on sit matematiikkaa eikä roolipelaamista. Lukaset miten peli toimii läpi, numeroina, ja sit rupeet tweakkaa hahmos arvoja. Fallout ei täs ollu se kritiikin kohde vaa Oblivion ja noi Bethesdan pelit muutenki.

Aivan, pohjimmiltaan roolipelaaminen on matematiikkaa. Mutta kykypisteillä leikkimisen tarkoitus on luoda illuusio vaapasta maailmasta jossa omilla valinnoilla on merkitystä oman hahmon ja maailman kehityksessä eikä itse pelin tarkoitus. Mikä helposti unohtuu myös rpg peleissä. Eli roolipelin idea on olla tarinavetoinen seikkailupeli omien ohjattuna omilla valinnoilla. Doomissa ei ole valintaa, vaan peli koostuu kentistä joissa tarkoituksena on vain tappaa kaikki ja ainoa tavoite on päästä seuraavaan kenttään. Tähän samaan ikävä kyllä sortuu moni roolipelikin.

Oblivion = räiskintä

Periaatteessa kyllä. En ole pelannu ko. peliä joten en osaa sanoa. Mutta mitä olen lukenut pelistä, niin joo periaatteessa. Ei sillä ole loppujen lopuksi merkitystä minkälaisilla aseilla mätetään menemään toimintatapa on aikalailla samanlainen. Objekteilla on osumakohdat johon yritetään osua mahdollisimman tarkasti. Onko se sitten lähitaistelu (moottorisaha/miekka) vai matkan päästä tapahtuvaa kurmotusta (BFG9000/jousi).

Roolipelaamisesta en tiedä onko sitä pelissä ollenkaan, kun viholliset skaalautuvat pelaajahahmon mukaan. Eli tee mikä valinta tahansa niin viholliset on aina suhteessa aina samalla vaikeustasolla. Mutta minkä pitäisi erottaa oblivionin räiskintä pelistä on se, että sen pitäisi olla tarinavetoinen, joka luo illuusion fantasiamaailmasta, jossa olet vapaa tekemään mitä haluat...
 
Aivan, pohjimmiltaan roolipelaaminen on matematiikkaa. Mutta kykypisteillä leikkimisen tarkoitus on luoda illuusio vaapasta maailmasta jossa omilla valinnoilla on merkitystä oman hahmon ja maailman kehityksessä eikä itse pelin tarkoitus. Mikä helposti unohtuu myös rpg peleissä. Eli roolipelin idea on olla tarinavetoinen seikkailupeli omien ohjattuna omilla valinnoilla. Doomissa ei ole valintaa, vaan peli koostuu kentistä joissa tarkoituksena on vain tappaa kaikki ja ainoa tavoite on päästä seuraavaan kenttään. Tähän samaan ikävä kyllä sortuu moni roolipelikin.

Oblivion = räiskintä

Periaatteessa kyllä. En ole pelannu ko. peliä joten en osaa sanoa. Mutta mitä olen lukenut pelistä, niin joo periaatteessa. Ei sillä ole loppujen lopuksi merkitystä minkälaisilla aseilla mätetään menemään toimintatapa on aikalailla samanlainen. Objekteilla on osumakohdat johon yritetään osua mahdollisimman tarkasti. Onko se sitten lähitaistelu (moottorisaha/miekka) vai matkan päästä tapahtuvaa kurmotusta (BFG9000/jousi).

Roolipelaamisesta en tiedä onko sitä pelissä ollenkaan, kun viholliset skaalautuvat pelaajahahmon mukaan. Eli tee mikä valinta tahansa niin viholliset on aina suhteessa aina samalla vaikeustasolla. Mutta minkä pitäisi erottaa oblivionin räiskintä pelistä on se, että sen pitäisi olla tarinavetoinen, joka luo illuusion fantasiamaailmasta, jossa olet vapaa tekemään mitä haluat...

Hyvä postaus. Tässä tuleekin ilmi, miksi pitäisi olla huolissaan Bethesdan tuotannosta. Oblivionissa valintoja ei pahemmin ole, ja jos on niin ne ovat kaikki turvallisia valintoja. Oblivion ei kuitenkaan ole hyvä FPS pelikään. Lähitaistelussa vaan rämpytetään hiiren ykköstä ja jos vihu näyttää lyövän laitetaan hiiren kakkonen pohjaan ja suojataan. Sitä tässä nyt kuulutetaan, että tuleeko FO3 olemaan Wolf 3d RPG elementeillä vai FEAR RPG elementeillä.
 
Puhuttaisko mielummin tästä tulevasta ja varmasti huikeasta Fallout 3 pelistä, sen sijaan että vänkättäis tuon TripleH trollin kanssa kaikesta aivan turhasta ja epäolennaisesta? Tommoset keskustelut voi viedä jonneki trollien syöttö threadiin..

Oikeesti. Älkää vastailko TripleH:n viesteihin, ne on pelkkää provoa ja trollaamista.

Oon lukenu tässä parin päiväni aikana hulluna kaikkia hands-on prevuja FO3sta ja tuskin maltan odottaa! Vaikuttaa aivan mielettömän hyvältä!
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei se keskusteluissa olevien vaihtoehtojen määrä ole olennaisin vaan se, että miten ne eri vaihtoehdot vaikuttavat juonen kulkuun. Eli ihan vapaasti saa olla vaikka hiukan suppeammin vaihtoehtoja, jos ne taas kuljettavat juonta erilaisiin suuntiin ja selkeästi vaikuttavat pelaajan ja NPC hahmojen suhteisiin jne.
 
Tässä tulee melkonen dilemma hommaisiko tämän PC:lle vai PS3:lle...hmm. Tässä voisi kuitenkin ihan hyvin toimia tatti-ohjaus.
 
Ei se keskusteluissa olevien vaihtoehtojen määrä ole olennaisin vaan se, että miten ne eri vaihtoehdot vaikuttavat juonen kulkuun. Eli ihan vapaasti saa olla vaikka hiukan suppeammin vaihtoehtoja, jos ne taas kuljettavat juonta erilaisiin suuntiin ja selkeästi vaikuttavat pelaajan ja NPC hahmojen suhteisiin jne.

jep näinhän se menee, jos en nyt ihan väärin muista niin tais olla aika riippuvainen intelligentsistä tuo minkälaisia vaihtoehtoja ja määriä oli valittavana.
 
Tässä tulee melkonen dilemma hommaisiko tämän PC:lle vai PS3:lle...hmm. Tässä voisi kuitenkin ihan hyvin toimia tatti-ohjaus.

Jos on tarpeeksi uusi PC (eli pystyy peliä pyörittämään sujuvasti) eihän tuota tarvitse edes miettiä. PC:llä paremmat grafiikat kuin konsoliversioissa, DLC:t (myös 360:llä, mutta ei PS3:lla) sekä modit (itselleni ainakin se tärkein).
 
Jos on tarpeeksi uusi PC (eli pystyy peliä pyörittämään sujuvasti) eihän tuota tarvitse edes miettiä. PC:llä paremmat grafiikat kuin konsoliversioissa, DLC:t (myös 360:llä, mutta ei PS3:lla) sekä modit (itselleni ainakin se tärkein).

Itsekin mietin hetken, että mikä versio, mutta kun tuossa ei moninpeliä tule olemaan niin nimenomaan tulevien modien takia PC versio. Hyvillä modeilla saa lisättyä pelin käyttöikää mukavasti ja usein häiritseviä ominaisuuksia (kuten Oblivionin level systeemi) saadaan pois.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom