FAF foundation

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
45
En nyt tiedä onko tämä oikea foorumi tälle, mutten parempaakaan keksinyt...

Eli onko joku Pakkislaisista käynyt FAF foundation-koulutuksen? Olen ajatellut ilmoittautua kuukauden päästä järjestettävälle kurssille, mutta tuo hinta pistää miettimään aika tarkasti. Toisaalta, perimmäisenä ajatuksena olis noitten opintojen jatkaminen PT-koulutukseen asti, joten käytävä se olisi sitten kuitenkin. Saako siitä tosissaan rahoilleen vastinetta?

Kiitollinen vastauksista. :worship:

En ole käynyt, mutta tunnen personal trainerin joka on käynyt nuo FAF:in kurssit. Kalliita ovat ja aiemmin laatukin oli kuulemma ihan mitä sattuu, mutta nyt on tullut uudet kurssiohjelmat ja oppaat (tai mitä ne oppikirjat nyt onkaan). Ilmeisesti nuo uudet jutut on nostaneet laatua huomattavasti ja ainakin tämä mun tuttu PT sanoi, että nyt todellakin kursseista saa rahalleen vastinetta. Jos haluaa käydä koko PT-koulutuksen, niin siihen kuitenkin menee kurssien muodossa jopa pari vuotta? Minua kiinnostaisi myös kovasti, jos jostain saisi vaan rahaa noihin kursseihin.

tämä on ilmainen neuvo. ne eivät ole kiinnostuneita kuin rahoistasi.. ja toiseksi lueskelemalla vaikka pakkotoistoa ja treenaamalla itse vuosia tiedät varmasti miten neuvoa aloittelijaa. siihen ei tarvita faf-lippalakkia..

iso-erno sanoi:
tämä on ilmainen neuvo. ne eivät ole kiinnostuneita kuin rahoistasi.. ja toiseksi lueskelemalla vaikka pakkotoistoa ja treenaamalla itse vuosia tiedät varmasti miten neuvoa aloittelijaa. siihen ei tarvita faf-lippalakkia..

Ei, mutta tosiasia on että suurelle yleisölle ja niille, joilla raha on, se FAF-lippis tai -paita ja todistus koulutuksesta merkkaa juuri sen verran että palveluksia ei osteta "sertifikaatittomalta".
Kurssien sisältöä/sisällöttömyyttä sen enempää kommentoimatta - jos aikoo elantonsa tehdä kyseisestä hommasta, on jonkinlainen muodollinen koulutus - jonka pystyy todistamaan - lähes edellytys.

Omaksi huvikseni en sinne ole lähdössä, vaan nimenomaan ammattia silmälläpitäen. Yksi kaveri on FAF PT -koulutuksen aikanaan käynyt ja kehui sitä kyllä. Lisäksi kuulemani mukaan FAF:in PT:t ovat aika lailla arvostetumpia kuin jostain_muualta valmistuneet. Aikavälillä ei niinkään väliä siinä mielessä, että koulutuksen voi suorittaa omien töiden ohella. PT-koulutuksen hinta on sitäpaitsi halvempi kuin (esim Turussa) muissa oppilaitoksissa tarjolla olevat vastaavat koulutukset.
Kysymykseni koskeekin lähinnä juuri tuota Foundation -kurssia, joka on edellytys jatko-opiskelulle FAF:ssa. (Tuota pohjatasoa ei vielä silloin ole ollut olemassa kun ystäväni siellä kävi.)

paljonko toi paska maksaa?? ja jos itse olisin personaltrainerin tarpeessa niin minä ainakin valitsisin sellasen reenarin,joka on jossain kunnossa itse. juttelin tossa äsken tuttuni kanssa,joka esim:on reenauttanut jasper pääkkösen plus muut selinin tuotokset, niin hän sanoi että uusavuttomuus on myös ongelma saleilla,kun jengi tekee hauiksia pohjekoneessa :)

Mä olen käynyt kuntosaliohjaajan perusosan joskus vuonna 1998. Nyt vasta menen lisenssiosaan tänä keväänä. Mulla on tekniikkaosan uudet kirjalliset materiaalit kotona joista opiskelen uudelleen kertaustyyliin asiat. Täytyy kyllä todeta että todella laaja ja monipuolinen materiaali ja erittäin hyvä perusta alalle.
Syksyllä aloitan FAF:n Personal Trainer-koulutuksen ja mielestäni kalliista hinnasta huolimatta se on sen arvoista. Monet ystäväni ovat koulutuksen käyneet ja työllistäneet itsensä ihan kivasti PT-hommilla.

Noita kahta kokonaisuutta varten otin lainaa 4000 euroa.

camu sanoi:
Mä olen käynyt kuntosaliohjaajan perusosan joskus vuonna 1998. Nyt vasta menen lisenssiosaan tänä keväänä. Mulla on tekniikkaosan uudet kirjalliset materiaalit kotona joista opiskelen uudelleen kertaustyyliin asiat. Täytyy kyllä todeta että todella laaja ja monipuolinen materiaali ja erittäin hyvä perusta alalle.
Syksyllä aloitan FAF:n Personal Trainer-koulutuksen ja mielestäni kalliista hinnasta huolimatta se on sen arvoista. Monet ystäväni ovat koulutuksen käyneet ja työllistäneet itsensä ihan kivasti PT-hommilla.

Noita kahta kokonaisuutta varten otin lainaa 4000 euroa.
säästä se 4000€ ja osta tuolta faf:in verkkokaupasta se viidentoista euron lippis päähän. ja sano sohvaperunoille että olet käynyt sen koulutuksen, jos kysyy..:worship:

Kyllä se itsensä takaisin maksaa. Mulle se takaa työpaikan ja on sitä turhempaankin tuhlattu. Ei sillä, kyllä täs on jo PT-hommaa tehty pidemmän aikaa sivutoimisesti.
Paljon kokeneena ja nähneenä alaa, mulla on korkeat odotukset opetuksen tasosta. Toivottavasti saan mitä tilaan.

camu sanoi:
Kyllä se itsensä takaisin maksaa. Mulle se takaa työpaikan ja on sitä turhempaankin tuhlattu. Ei sillä, kyllä täs on jo PT-hommaa tehty pidemmän aikaa sivutoimisesti.
Paljon kokeneena ja nähneenä alaa, mulla on korkeat odotukset opetuksen tasosta. Toivottavasti saan mitä tilaan.
optimismi ja toivominen ovat järjen pahimpia kilpailijoita.. eteen päin:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Järkee tai ei, koulutus on tänä päivänä joka hommassa plussaa. Kyllä mä näilläkin eväillä ihmiset kuntoon saan, siitä nyt ei ole ainoastaan kyse. Kyse on kokonaisvaltaisesta ammattititaidosta, itsensä jatkuvasta kehittämisestä, laajemmasta kokonaisuuden hallinnasta. Jos itse valitsisin asiakkaana treenaria, tottakai palkkaisin sellaisen joka itsekin on kunnossa ja tietää miten siihen kuntoon päästään ja miten siinä pysytään. Mutta jos olisi kaksi mistä valita ja toinen kouluttautunut ja toinen käynyt vaan sen elämän koulun niin valinta ei olis vaikee. Se maksava asiakas kuitenkin maksaa tieto-taidosta, ammattitaidoksikin sitä kutsutaan.:)

camu sanoi:
Järkee tai ei, koulutus on tänä päivänä joka hommassa plussaa. Kyllä mä näilläkin eväillä ihmiset kuntoon saan, siitä nyt ei ole ainoastaan kyse. Kyse on kokonaisvaltaisesta ammattititaidosta, itsensä jatkuvasta kehittämisestä, laajemmasta kokonaisuuden hallinnasta. Jos itse valitsisin asiakkaana treenaria, tottakai palkkaisin sellaisen joka itsekin on kunnossa ja tietää miten siihen kuntoon päästään ja miten siinä pysytään. Mutta jos olisi kaksi mistä valita ja toinen kouluttautunut ja toinen käynyt vaan sen elämän koulun niin valinta ei olis vaikee. Se maksava asiakas kuitenkin maksaa tieto-taidosta, ammattitaidoksikin sitä kutsutaan.:)
paljonko muuten pt veloittaa tunnista nykyään..??

Nostetaas aihetta ylöspäin.

Eli tulevana syksynä olis tarkotus lähteä kursseille. Tällä hetkellä kiinnostus meikäläisellä tonne senioriliikunnan suuntaan. Tulevaisuuden haaveena työskennellä oman Toiminimen alla ja vetää mahdollisesti vesijumppia jne.

Kokemuksena 4 vuoden punttisali harjoittelu ja itseopiskelua pakkiksen kautta (+ muutamia ulkomaalaisia artikkeleita) ravitsemukseen ja treenaukseen liittyen joista tuskin haittaa kursseille mentäessä.

Mielipiteitä tuntu paljon jakavan. Osa sitä mieltä että paskaa ja rahastusta, toiset sanoo että saa rahoilleen vastinetta. Joku mielellään kurssin käynyt voisi kertoa kokemuksia? Toki muutkin mielipiteet tervetulleita, mutta mikäli asia on "Rahastusta paskaa" niin sen mielipiteen olen jo täältä noteerannut.

Mikä näistä PT-sertifikaateista on kaikkein halvin? Olisi hienoa suorittaa sellainen ja mennä tuohon Helsingin keskustan "hyvinvointikeskuksiin" jumppauttamaan tulevia missejä. :pano:

Mielipiteitä tuntu paljon jakavan. Osa sitä mieltä että paskaa ja rahastusta, toiset sanoo että saa rahoilleen vastinetta. Joku mielellään kurssin käynyt voisi kertoa kokemuksia? Toki muutkin mielipiteet tervetulleita, mutta mikäli asia on "Rahastusta paskaa" niin sen mielipiteen olen jo täältä noteerannut.

Foundation sisältää aivan perusjuttuja, antaa pohjat tavalliselle kuntoliikkujalle. Hieman sivutaan lihaskuntoharjoittelua, ravintoa, kehon huoltoa yms. Tämä tuskin tuo mitään uutta sinulle perustuen kokemukseesi, mutta suoraan pystymetsästä tempastulle kurssi antaa eväät terveelliseen liikkumiseen.

Nimimerkillä Foundation ja Gym Trainer suoritettu. PT-kurssia loppuvuodesta.

- Sorkka

Foundation sisältää aivan perusjuttuja, antaa pohjat tavalliselle kuntoliikkujalle. Hieman sivutaan lihaskuntoharjoittelua, ravintoa, kehon huoltoa yms. Tämä tuskin tuo mitään uutta sinulle perustuen kokemukseesi, mutta suoraan pystymetsästä tempastulle kurssi antaa eväät terveelliseen liikkumiseen.

Nimimerkillä Foundation ja Gym Trainer suoritettu. PT-kurssia loppuvuodesta.

- Sorkka

Kovin juttu oli F.A.F PT koulutuksessa saliohjaukset latinaksi. Heti ekasta päivästä lähtien ohjauksissa puhuttiin vain latinaa. :hyvä: Pikkaisen tökki. Siinä menikin muutama yö kun tuli päntättyä kehon anatomiaa vieraalla kielellä. Kyllähän tuolla oppi uusia juttuja. Ryhmätöitä kammoaville voin kertoa että niitä riittää. :D Tosin mä kävin koulutuksen 2004 ja heti sen jälkeen tuli uudet kouluttajat sekä johtoa vaihtui. Enää ei kuulemma ole latinaa....:curs:

FAFin koulutukset kiinnostavat minuakin! Olisi hienoa opiskella aina Foundationista PT-tutkintoon asti. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom