Evoluutio vai usko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnT1BeF
  • Aloitettu Aloitettu
Ai, montako 80-luvun tietokirjaa olet sitten lukenut kun tiedät niiden kaikkien olevan hakoteillä?

totta...

ei hitto tää alkaa saada naurettavia piirteitä kyllä tää keskustelu (taino nyt tuntuu että semmonen kuvitteellinen rajapyykki ylitettiin just)

eli siis esimerkiks kaava F=ma on väärin, koska jo 80-luvun tietosanakirjat on vanhaa tietoa. :D entä tähtimerkit? kannattaskohan soittaa nyt jonnekin astrologeille että niiden tunnetuimmat tähdet on vanhentuneita kun ne on löydetty jo kauan sit :D

ja en tiennytkään että nykyään enää napoleon ei ole syntynyt 1769 ja armstron ei kävellytkään kuun pinnalla 1969 :D kun kerran 80-luvun tietosanakirjat on hakoteillä... :D

e: mites ootko antibodari ees syntynyt oikeesti koskaan kun merkintä sun syntymisestäkin tehtiin jo aikoja sit?

Vittu joo:lol2: Sarkasmia ei netin kautta tajua.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan maailmassa ollut ja on vieläkin ateisteille omia paratiisejä, kuten Pohjois-Korea, natsi-Saksa, Neuvostoliitto jne.

Ei ateismilla ole mitään tekemistä tuon kanssa, ateismin ajatuksiin ei kuulu missään määrin kieltää jotakuta uskomasta ihan mihin haluaa. Useimmat ateistit ovat myös poliittiselta kannaltaan hyvin liberaaleja.

Vittu joo:lol2: Sarkasmia ei netin kautta tajua.

Sä oot vetänyt jo kaksi typerintä asiaa esiin, mitä uskontoaiheisessa keskustelussa nyt ylipäätään voi vetää.

a) turhapäiväinen paatos ja meluaminen joka kruunataan vapaa-ajattelijoiden linkillä.

b) sitten kun tajutaan että nyt on ihan väärät kanssakeskustelijat, joille tuputtaa, perustellaan kaikki sarkasmilla, vaikka todellisuudessa sekin käsite taitaa olla vähän hämärän peitossa.

Adeifundamentalistin kanssa keskusteleminen on kuin shakinpeluu... No tiedättehän.

KKHS:ltä ja Reno:lta hyviä kirjoituksia. Erityisen ihannoitavaa on KKHS:n objektiivinen suhtautuminen asioihin vastavedoksi sille, miten nämä fundamentalistit kuvittelevat kaltaisesi "hihhulin" ajattelevan.

Hyvä keskustelu, mutta eikö tää liippaa jo aika läheltä sitä varsinaista maailmankatsomusthreadia?

Viimeksi muokattu:
Mua kiinnostais tietää mitä te ihmiset jotka ette usko Jumalaan ja taivaaseen, ajattelette siitä, mitä ihmiselle tapahtuu kun hän kuolee?

Mua kiinnostais tietää mitä te ihmiset jotka ette usko Jumalaan ja taivaaseen, ajattelette siitä, mitä ihmiselle tapahtuu kun hän kuolee?

Minä ainakin pyrin ajattelemaan sitä mahdollisimman vähän. Sittenhän näkee, luultavasti lakkaa vain olemasta.

Ihminen vaan lakkaa olemasta, maatuu jne. Sähköt siis lakkaa kiertämästä eli elämä loppuu.

En tosin ole vielä selvittänyt kantaani uskonnon suhteen.

Tietoisuus katoaa, ruumis mädäntyy ja hajoaa, ihmisen muistot jää elämään elävien keskuuteen.

no sit kuolee. kuopataan ja maatuu, ei jää henki haahuilemaan mihinkään koska ymmärrän "hengen" ihmiskehon ominaisuudeksi.

Evoluutioon uskominen vaatii enemmän "uskoa" kuin uskominen Jumalaan. Itse uskon että näkymätön maailma on todellisempi kuin se mitä näemme, ja näkymätön on luonut sen.

Evoluutiota ei tue mikään kunnollinen tieteellinen tutkimus, eli jos uskot siihen, olet ihan vaan uskosi varassa.

En tunne ainuttakaan menestynyttä vaurasta henkilöä joka olisi ateisti. Ateismi ja evoluutioon uskominen on yleensä alemman kansanluokan hommaa.

Kaikki menestyneet kansat, joissa vallitsee tasa-arvo ja hyvinvointi, ovat taustoiltaan kristillisiä maita Japania lukuunottamatta.

Kaikki maat joissa menee edes kohtuullisesti hyvin, uskovat Jumalaan vaikkeivat olisikaan kristillisiä.

JOKAINEN MAA JOKA TUNNUSTAA ATEISMIA JA LUOTTAA EVOLUUTIOON ELÄÄ VALTAVASSA KURJUUDESSA :)

repikää siitä huumoria yksilötason elämään :)

Sä oot vetänyt jo kaksi typerintä asiaa esiin, mitä uskontoaiheisessa keskustelussa nyt ylipäätään voi vetää.

a) turhapäiväinen paatos ja meluaminen joka kruunataan vapaa-ajattelijoiden linkillä.

b) sitten kun tajutaan että nyt on ihan väärät kanssakeskustelijat, joille tuputtaa, perustellaan kaikki sarkasmilla, vaikka todellisuudessa sekin käsite taitaa olla vähän hämärän peitossa.

Adeifundamentalistin kanssa keskusteleminen on kuin shakinpeluu... No tiedättehän.

KKHS:ltä ja Reno:lta hyviä kirjoituksia. Erityisen ihannoitavaa on KKHS:n objektiivinen suhtautuminen asioihin vastavedoksi sille, miten nämä fundamentalistit kuvittelevat kaltaisesi "hihhulin" ajattelevan.

Hyvä keskustelu, mutta eikö tää liippaa jo aika läheltä sitä varsinaista maailmankatsomusthreadia?

Oleellinen asia oli tuo, että kivikova uskonnollinen tulkitseminen vanhoista kiistanalaisista teksteistä tulisi unohtaa.

PS. Mä en ole mikään fundamentalisti tai muuhun ryhmittymään kuuluva, mä olen ihminen;)

Kaikkein eniten huolettaa tuonkaltainen ajattelutapa, että ihmiset luokitellaan muuksi kuin ihmisiksi, niinkuin uskonnot ja muut ajattelutavat tekevät. Karkeasti verraten esim. apinat on apinoita, ei siellä ole mitään hinduja, kristittyjä, ortodokseja tai muslimeja. Sama homma voisi olla ihmisilläkin, eli kaikki on ihmisiä, mutta erirotuisia.

Ei ateismilla ole mitään tekemistä tuon kanssa, ateismin ajatuksiin ei kuulu missään määrin kieltää jotakuta uskomasta ihan mihin haluaa. Useimmat ateistit ovat myös poliittiselta kannaltaan hyvin liberaaleja.

Mitenköhän niin ateismilla ei ole tekemistä ko. paikkojen kanssa?

Eiköhän ateistejakin ole vapaa- ja umpimielisiä siinä missä uskovaisiakin. Kuuluisimmat ateismin levittäjät ei ainakaan kovin liberaaleilta vaikuttaneet.

Ateistin arvomaailmaan kun näyttää kuuluvan usein muiden ideologioiden dissaaminen, koska ei ole omaa henkistä arvopohjaa johon keskittyä.

Tietoisuus katoaa, ruumis mädäntyy ja hajoaa, ihmisen muistot jää elämään elävien keskuuteen.

Eli sulle tulee sama olotila kuin ennen syntymää. Marx on sanonut, että hänellä ei tullut yhtään aika pitkäksi ennen syntymää, eikä se tule kuoleman jälkeenkään. Eipä mullakaan ole muistikuvia tuosta "ennensyntymää" elämästä, joten kuolema ei ole sen kummempi asia.

Evoluutioon uskominen vaatii enemmän "uskoa" kuin uskominen Jumalaan. Itse uskon että näkymätön maailma on todellisempi kuin se mitä näemme, ja näkymätön on luonut sen.

Evoluutiota ei tue mikään kunnollinen tieteellinen tutkimus, eli jos uskot siihen, olet ihan vaan uskosi varassa.

En tunne ainuttakaan menestynyttä vaurasta henkilöä joka olisi ateisti. Ateismi ja evoluutioon uskominen on yleensä alemman kansanluokan hommaa.

Kaikki menestyneet kansat, joissa vallitsee tasa-arvo ja hyvinvointi, ovat taustoiltaan kristillisiä maita Japania lukuunottamatta.

Kaikki maat joissa menee edes kohtuullisesti hyvin, uskovat Jumalaan vaikkeivat olisikaan kristillisiä.

JOKAINEN MAA JOKA TUNNUSTAA ATEISMIA JA LUOTTAA EVOLUUTIOON ELÄÄ VALTAVASSA KURJUUDESSA :)

repikää siitä huumoria yksilötason elämään :)

Päivän paras postaus. En voisi enempää olla samaa mieltä kanssasi.:kippis1:

Oleellinen asia oli tuo, että kivikova uskonnollinen tulkitseminen vanhoista kiistanalaisista teksteistä tulisi unohtaa.

Oleellinen asia mihin?

PS. Mä en ole mikään fundamentalisti tai muuhun ryhmittymään kuuluva, mä olen ihminen;)

Kaikkein eniten huolettaa tuonkaltainen ajattelutapa, että ihmiset luokitellaan muuksi kuin ihmisiksi, niinkuin uskonnot ja muut ajattelutavat tekevät. Karkeasti verraten esim. apinat on apinoita, ei siellä ole mitään hinduja, kristittyjä, ortodokseja tai muslimeja. Sama homma voisi olla ihmisilläkin, eli kaikki on ihmisiä, mutta erirotuisia.

Oikeesti... Jotain rajaa näihin vapaa-ajattelijoiden joka puolella toitatettuihin mantroihin...

Oleellinen asia mihin?

Oikeesti... Jotain rajaa näihin vapaa-ajattelijoiden joka puolella toitatettuihin mantroihin...

Maailmankatsomukseen ja todellisuuteen. Asioihin jotka on ollut olemassa, ilman raamattua, jotka on tutkimalla selvitetty, ei lukemalla sokeasti kiistanalaisia tekstejä.

Niinpä, täällä ei kukaan edes halua ymmärtää, mitä ajan takaa. Lammasefekti havaittavissa.

Mulle tällä keskustelulla ei ole mitään annettavaa, mutta omalta kohdaltani totean, että en koskaan missään elämäni vaiheessa ole tarvinnut tai tule tarvitsemaan aavikkokansan taruja:kippis1:

Mutta eikös toi oo jotenkin aika surullista ajatella noin. Ainakin minun mielestäni.... No, jatkakaa..

Ei ollenkaan. Kuka hullu haluaisi tietoisena hillua koko loppuelämänsä. Mieluummin elän ihmisten mielessä sitten kun aika korjaa.

Eli sulle tulee sama olotila kuin ennen syntymää. Marx on sanonut, että hänellä ei tullut yhtään aika pitkäksi ennen syntymää, eikä se tule kuoleman jälkeenkään. Eipä mullakaan ole muistikuvia tuosta "ennensyntymää" elämästä, joten kuolema ei ole sen kummempi asia.

Njoo aika hyvin sanottu.

Suositut

Back
Ylös Bottom