Mitä ajanjaksoa 7 päivää sitten tarkoittaa? Miksi on olemassa erilaisia tulkintoja siitä, että maailma kirjaimellisesti luotiin 7 päivässä eli yhdessä viikossa ja toisten tulkintojen mukaan meni 6000-10000 vuotta mutta katolinen kirkko esimerkiksi hyväksyy 5 miljardin vuoden aikaskaalan? Mistä näin raju aikaskaalojen ero johtuu pelkästään uskovaisten keskuudessa?Hyväksyn Raamatun luomiskertomuksen järkevänä ja johdonmukaisena, kunhan ymmärretään että "päivä" ei tarkoita 24h vuorokautta. Heprean 'päiväksi' käännetty sanakin tarkoittaa kirjaimellisesti 'aikaa, ajanjaksoa', ja "ehtoo ja aamu" viittaa vain kunkin ajanjakson alkuun ja loppuun (puhutaanhan ihmiselämänkin lopusta usein 'elämän ehtoona').
Hyväksyn mikroevoluution kiistattomana tosiasiana, mutta kiistän makroevoluution.
Hyväksyt kiistattomana tosiasiana geenien olemassaolon, mutaatiot, luonnonvalinnan ja adaptaatiot mutta et sitä, että näiden prosessien kautta voisi tapahtua silmillä havaittavaa morfologisia eroavaisuuksia? Mutta tutkimukset, joilla yllämainitut asiat on löydetty eivät sinua vakuuta? Täytyy sanoa, että harvoin näkee sisäisesti yhtä ristiriitaista mielipidettä.Itse olen lukenut satoja sivuja tieteellisiä artikkeleita evoluution puolesta, eivätkä ne vakuuta vieläkään.
Mikä estää suomuun kehittymästä onttoja rakenteita, jotka esimerkiksi lämmittävät elikkoa enemmän kuin originaalit suomut? Ei muutosten tarvitse olla heti valmiita höyheniä vaan suomut ovat voineet ihan hyvin muuttua ensin vain keveämmiksi rakenteeltaan ja myöhemmin on voinut hitaasti muodostua ilman täyttämiä kanavia.Suomusta nyt vain ei tule sulkaa vaikka voissa paistaisi, eikä palovammasta silmää ("valolle herkistynyt solu ja diiba daaba").
Evoluution nopeus tai hitaus ei ole argumentti sitä vastaan.Ja sitten kun joku neropatti linkittää tähän tutkimuksen, jossa muka "todistetaan" ylläolevat asiat, minä palautan sen tähän valikoidut sanat korostettuna -- tai no, mitä turhaan odottelemaan, laitetaan ne jo nyt, olen nimittäin sen verran tutustunut noihin tutkimuksiin: "Arvellaan että, mahdollisesti, todennäköisesti, oletettavasti, vuosimiljoonien kuluessa, jne jne."
Evoluutio on populaation geenifrekvenssien muutosta. Ole hyvä ja selitä miten geenien frekvenssimuutoksiin liittyy alkuräjähdys tai elämän synty?Lisäksi fraasi "evoluutio ei ota kantaa alkuräjähdykseen tahi elämän syntyyn", on pahimman laatuinen 'pää pensaaseen'-puolustusreaktio, siinä missä kreationistien "god did it"-fraasikin.
Jos minä kirjoitan populaariteoksen evoluutiosta ja lisään kirjaan parit runot sinne tänne, niin vakuuttaako se sinua paremmin?Olen myös lukenut Raamatun kannesta kanteen kahdesti, ja kolmas kiekka on kohta päätöksessä, ja se kyllä vakuuttaa edelleen:
"Sen tähden mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää samoin heille."
"Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys, itsehillintä. Sellaisia vastaan ei ole lakia."