Onpas pitkäksi tämä threadi kasvanut...
Minua jaksaa aina hämmästyttää eräs asia kun yrittää keskustella asioista jotka jollain tavalla liittyvät kristillisyyteen. Nimittäin sellainen, että kristityn osapuolen on hankala toivoa kovinkaan kehittävää dialogia kun saa osakseen pelkkää loan heittoa. Ei anna minusta kovinkaan hääviä kuvaa ateisteista ym. jos keskustelu on tuon tasoista.
En itse katso olevani pätevä keskustelemaan evoluutiosta ja kreationismista kuin ihan yleisellä tasolla. Oma tietämykseni kun ei ole niin syvää että voisin porautua keskustelemaan asiasta. Sen vain tiedän, että evoluutio on kaikkea muuta kuin selviö. Jos evoluutioteoria olisi aukoton kokonaisuus, niin sitä ei kritisoitaisi niin paljon kuin tehdään.
Syitä uskoa Jumalaan ja luomiseen löytää vaikkapa täällä:
www.reasons.org
Niin no, uskovaisilla tuppaa olemaan niin sinisilmäinen ja lapsellinen maailmankuva, ettei todellisen maailman pahuuden ja jonkun sadistisen jumalan käsittävä ateisti sitä voi ymmärtää.
Kreationismi on idioottien keksimää, kas kummaa. Näitä eri lahkojahan tyhmään maailmaan mahtuu:kippis1: Niiden ainoa todiste on muistaakseni joku solurakenne, joka ei ole muka voinut syntyä ilman jotain korkeampaa voimaa...just just, kehittyyhän viruksetkin kokoajan ilman korkeampaa voimaa.
Evoluutio teoriaa kritsoidaan uskovaisten taholta, outoako? Aukollinen se on sen takia, kun ei ole vielä onnistuttu tutkimaan kaikkea siihen liittyvää. Mielestäni uskomattomampi asia on galaksi joka on 4 miljardin valovuoden päässä maasta. Onko sielläkin joka planeetan ilmakehässä (taivaassa) joku sieluvarastio ja parrakas jumala henkilö, joka miettii eläinlajit ja suunnittelee solut? Ja sitten hyvässä lykyssä näitä ainoita oikeita jumalia jollekin kansalle on satoja?
Miksi jumalaan pitää uskoa sokeasti? Siksi kun se sinulle on pikkulapsena opetettu, ilman että olisit itse kyennyt käsittelemään kaikkea dataa jota päähäsi on pumpattu? Jos se jumala tai jeesus on olemassa, niin eiköhän olisi aika astua esille ja näyttää että uskonne on palkittu, vai missä herrat piileskelee? Onhan se nyt kumma kun vieraiden isäntää ei ikinä näy :( Vaikea uskoa johonkin mistä ei ole todisteita, eikä luotettavia tietoja. Ainakin mulle.