Mikäli tällä viittaat mm. minuun, niin voin kertoa syitä omasta puolestani miksi "en jaksa puhua aiheesta enää".
1. Ajankäyttö. Minulla on elämää myös pakkiksen foorumin ulkopuolella eikä jatkuva ravaaminen täällä vastailemassa ole minulle prioriteetti nro 1.
2. Tietotaso. En katso olevani niin syvästi perehtynyt evoluution ja kreationismin saloihin, että voisin porautua aihepiirissä kovinkaan syvälliseen ja pohjamutia luotaavaan keskusteluun. Omasta puolestani katson parhaaksi pysyä kannanotoissani ihan vain yleisellä tasolla.
3. Käytös. Kaikesta mitä olen täällä sanonut, olen saanut pelkkää kuran heittoa osakseni (heitot on tosin olleet aika huonosti tähdättyjä :D). Vaikuttaa siltä, että suurelle osalle evoluution kannattajista tärkein tavoite on saada mollata ja herjata kristittyä keskustelukumppania ja saada tämä näyttämään erityisen tyhmältä kaikkien silmissä. Ei anna minun silmissäni kovinkaan hääviä kuvaa evon kannattajista. Vaikka kristityn osapuolen mielipiteet kuulostaisivat miten naurettavilta ja humpuukilta tahansa, sen verran voisi kuitenkin kunnioittaa kanssakeskustelijaa että pitäisi kielensä kurissa. Mikään ylivoimainen suoritus se ei voi olla.
4. Aiemmat keskustelut. Olen seurannut näitä evo vs. kreationismi -debatteja lukuisilla keskustelufoorumeilla vuosien aikana, ja kaikille löytyy eräs yhteinen nimittäjä: keskustelun lopussa kaikki on yhtä epäselvää kuin sen alussa. Täysin hedelmätöntä kädenvääntöä olen saanut seurata tästä aiheesta vuosikaudet. Aina hirvää juupaseipäs-väittelyä, jossa omien väitteiden tueksi heitetään litania linkkeja muille sivuille, jossa oma kanta todistetaan "päivänselvästi" todeksi. Toinen vastaa samanlaisen linkkilitanian kera, jossa edellisen linkkilistan argumentit kumotaan. Toisinsanoen edellisen linkkilistan perustelut ovat
. Jälleen ensimmäisen linkkilistan laittanut laittaa uudet listan etc. Tässä piirileikissä saakin sitten jahdata omaa häntäänsä vaikka maailman tappiin asti, eivätkä asiat ole tulleet yhtään selvemmiksi
. En usko, että tämä pakkiksen foorumin keskustelutkaan ovat tässä asiassa mikään poikkeus.
5. En myöskään usko, että tämän foorumin wannabe-evolutionistit ja -kreationistit ovat päteviä sanomaan missä tällä hetkellä mennään tiedemaailmassa tämän kysymyksen suhteen.
Näiden perustelujeni kera poistun takavasemmalle tästä sapelinkalistelusta.