Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Alkuun 2xviikko fysion kans, joka hoiti reiden kuntoon ja antoi ohjeet miten vahvistetaan ensin. Ja sit pikku hiljaa omatoimisesti tehnyt niillä ohjeilla ja vähän lisänny koko ajan rasitusta.
Onko muilta ommeltu kierukan repeämää? Miten kuntoutuksen osalta eteni, ja lopputulos? Kärpänen voisi myös kirjoitella omia näkemyksiään miten homma etenee ja minkälaisia ohjeita sait. Itse kävin julkisella puolella ja fyssari tuntui olevan pihalla touhuista, kielsi esim. yläkropan voimaharjottelun 3kk. En ymmärrä.
Itsellä tuli operoidulle jalalle tuon kierukan takia siis varaamiskieltoa kuusi viikkoa, ja liikeratarajoitus on 0-60 astetta ekat 4vkoa, jonka jälkeen 0-90 astetta. Kuuden viikon jälkeen saranaortoosin voi poistaa.
"Kyseessä on kassinkahvarepeämä, jossa revennyt fragmentti on hieman rispaantunut pinnaltaan, mutta käsittää suuren osan meniskiä."
"Syväkyykkykielto yli 90asteen kielletty 6kk ajan." - Tuo ei sinänsä kuolemaan verrattava menetys ole koska lajini on telinevoimistelu, mutta helvetin varovainen pitää olla.
Olen positiivisellä mielellä että kyllä se tästä paranee ja tulee varmasti ainakin yhtä hyvä kuin ennenkin. Kovaa kuntoutusta vaan. enää 6kk kun pääsee takasin vääntämään. Joten kun puoli vuotta on mennyt niin palaan entistä parempana ja vahvempana matolle. Tsemppiä kaikille kuntoutujille oli vaiva mikä tahansa. Tarina jatkuu kun kuntoutus etenee.
Varmasti paranee mutta ei siitä yhtä hyvä tuu kuin ennen. Jos satut pääsee 2vuotta ilman että siihen sattuu mitään, niin sit se voi olla ikuinen+että nyt tehty leikkaus on onnistunut hyvin, eli siitä ei tuu liian kireä eikä liian löysä jo valmiiksi. Muuten voi odottaa sen uusimista joskus vielä uudestaan.
Pöhpöh, itsellä leikattiin toinen polvi muistaakseni vuonna 2006 sen jälkeen kun olin rikkonut sen freestyle-laskettelu touhuissa. Ja polvessa oli paljon muutakin paskana kuin tuo eturistiside pelkästään. Vuosi siinä tais mennä ennen kuin jalka oli samantuntuinen kui tuo toinenkin ja varmaan 3 vuotta ennen kuin oli samankokoinenkin.
Mutta en ainakaan itse ole nyt enään pitkään aikaan huomannut mitään eroa noiden polvien kesken, eli joko tuo on ollut ihan yhtähyvä kuin ennenkin tai sitten toi toinenkin on paska :D Enkä usko, että toi nyt ihan lasista on tehty korjattukkaan polvi kun 2010 asti jatkoin noita freestyle-hommia ja sen jälkeen on kaatuiltu niin enduro kuin rr-moottoripyörälläkin kuin maastofillarilla ja ties millä typeryydellä. Luitakin on murtunut mutta polvi on kestäny kaikki tällit ihan ongelmitta, tietenkin voi olla tuuristakin kiinni mutta kyllä toi nyt jotain on saanut kestääkkin.
Varmasti paranee mutta ei siitä yhtä hyvä tuu kuin ennen. Jos satut pääsee 2vuotta ilman että siihen sattuu mitään, niin sit se voi olla ikuinen+että nyt tehty leikkaus on onnistunut hyvin, eli siitä ei tuu liian kireä eikä liian löysä jo valmiiksi. Muuten voi odottaa sen uusimista joskus vielä uudestaan.
Moro! Kuinka todennnäköisenä te näkisitte sen, että kun olen viikko sitten ollut acl leikkauksessa, niin miten... Pystynkö elokuussa suorittamaan tuon pelastusopistoon vaaditun kyykyn. Eli 45kg ja reisiluu vaakatasoon. Ja siis ennen tätä vammaa ei ole ollut minkään näköistä ongelmaa kyseisessä liikkeessä. Haluisin vain tietää, ehtiikö toi polvi siihen mennessä semmoseen kuntoon, että voin turvassa kyykätä sen.