Mitenkä kauan porukalla kestäny leikkauksen jälkeen, että kyykkäämään on seuraavan kerran päästy?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä se taitaa olla. En nyt muista, miten itsellä noiden varpaiden kanssa oli, mutta turvonnut se itselläkin oli vielä viikko leikkauksesta. Mustelmia ei mulla tullut lainkaan... Onko normaalia että jalka on 8. päivänä leikkauksesta vaan hieman turvonnut, puna-keltasen kirjava, varpaat hieman viileän kylmät ja säären/pohkeen alueelle ei oo ilmestynyt minkäännäkösiä mustelmia? :face:
miltä kuulostaa mun diagnoosi ACL yläkolmanneksen totaalirepeämä??
Lainataas omaa 2006 olevaa postia. Eli silloin 10/2006 leikattiin eturistiside ja nyt keskiviikkona sählyssä suoraan juostessa joku napsahti polvessa ja huomenna ortopedi. Vahva veikkaus että leikattu side napsahti poikki :face:
Ei käy kateeksi, pahin pelko itelläkin, että korjattu side joskus napsahtaa poikki ja leikkaus-kuntoutus ruljanssi taas alusta alkaen. Sähly on kyllä todella kova laji polville ja etenkin eturistisiteille.
Noi kierukoiden leikkaamiset on mun käsittääkseni kuitenkin huomattavasti pienempiä, kuin esimerkiksi ton ACL:n korjaaminen. Multa napattiin ulompi kierukka kokonaan pois, samalla kuin eturistiside korjattiin.Ortopedi epäilikin kierukan murtumaa, voi elämän kevät...
on pienempiä leikkaukset kyllä, mutta noita kierukoita ei pysty korjaamaan. Ja kun se sieltä kokonaan poistetaan, niin ei se polvi tahdo enää ihan entisenlaisesti toimia sen jälkeen.
Noi kierukoiden leikkaamiset on mun käsittääkseni kuitenkin huomattavasti pienempiä, kuin esimerkiksi ton ACL:n korjaaminen. Multa napattiin ulompi kierukka kokonaan pois, samalla kuin eturistiside korjattiin.
Menetkö kuvaukseen sen kanssa?
on pienempiä leikkaukset kyllä, mutta noita kierukoita ei pysty korjaamaan. Ja kun se sieltä kokonaan poistetaan, niin ei se polvi tahdo enää ihan entisenlaisesti toimia sen jälkeen.
Lainataas omaa 2006 olevaa postia. Eli silloin 10/2006 leikattiin eturistiside ja nyt keskiviikkona sählyssä suoraan juostessa joku napsahti polvessa ja huomenna ortopedi. Vahva veikkaus että leikattu side napsahti poikki :face:
Tervetuloa kerhoon. Mulla meni ekan kerran eturistiside poikki syksyllä 2007. Reipas puoli vuottahan siinä sit meni kuntouttaessa ja olikin sit ihan ok, kun jaksoi vaan tehdä kuntoutuksen hyvin.
Mut sit 2009 pamahti uudestaan poikki. Lääkäri epäili et olis vaan ollu kierukka juttuja, ja teki vaan tähystyksen. Ajatteli et saadaan ukko nopeammin kuntoon kun ei kuvailla,vaan tähystetään suoraan. No setä sit avas polven ja huomas et kierukka on kyl ehjä, mut eturistisiteestä on jäljellä vaan pienen pieni säie enää. Ei sit ruvennu leikkaan kunnolla, vaan löi vaan reiät kiinni ja sano et pelaa vaan tuen kanssa jos pystyt, katsotaan sit kesällä uudestaan.
No, minähän pelasin, ja siinä samalla sit jätettiin omaa hölmöyttä väliin se kesäinen kontrolli.
Kunnes nyt tammikuussa polvesta tuli jalkapallon kokoinen, ja pelaamiset jäi. Tuloksena siis puuttuva eturistiside, rustovaurio ja väärin toimiva reisilihas
Pelaaminen sai jäädä, mut nyt onneks on kuntoutus sen verran toiminu et juosta voi jo aika jees ( cooperissa 2km ilman kipua) ja tänään kyykkäilin 90kg sarjoja.
Että tällanen avautuminen, ei mulla muuta.
JATKAKAA.
Juu kyllä. En omista kyseistä sidettä lainkaan. Jussin jälkeen lekuri päättää et yritetäänkö korjata. Mut meinasin tuumata et annetaan olla vaan, ku pystyy vähän liikkuun kuitenkin.