Näin mäkin sen näkisin, mut leikattiin etelässä ja puudutuksella hoidettiin.Riippuu varmasti paljolti operoivasta lääkäristä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin mäkin sen näkisin, mut leikattiin etelässä ja puudutuksella hoidettiin.Riippuu varmasti paljolti operoivasta lääkäristä.
Mun kuuleman mukaan täällä Oulussa menee myös aikalailla fifti-fitfti riippuen ortopedista.
Näin mäkin sen näkisin, mut leikattiin etelässä ja puudutuksella hoidettiin.
Jeps. Puudutuksessa oli se kiva, että näki polven sisälle kameran välityksellä. Hienon näköstä kun ortopedi yritti leikata kierukkaa.
Mä katoin kanssa koko leikkauksen.Jeps. Puudutuksessa oli se kiva, että näki polven sisälle kameran välityksellä. Hienon näköstä kun ortopedi yritti leikata kierukkaa.
Ei siitä oikeen mitään tajua, sellasia katkaravun näkösiä juttuja vaan jokapuolella.. :lol2:Mä oisin joko oksentanu tai pyörtyny jos oisin joutunu kattoon.
Joo ei siinä mitää sen kummempaa oikein näy. vettä täynnä ja ahtaat paikat. Vertakaan ei juuri näkynyt. Tuon leikkauksen pystyy nauhoittamaan cd:lle, jos kotona haluu vielä katella.
sattuuko kun laitat jalan suoraks?
...Ohjeiden mukaan keppejä mukana pari viikkoa ja ens viikolla fysioon. Kuukauden päästä kuntopyörää kevyesti, 3 kuukauden päästä juoksua ja 6 kuukauden päästä kontaktilajeja.
Nyt on tullut tehtyä hirveästi taustatutkimusta, ja kuntoutus tulee otettua tosissaan. Onko kenelläkään mitään kokemuksia lisäravinteista ja niiden mahdollisesta avusta toipumisessa? Vinkkejä kuntoutukseen, ja ihan mitä tahansa poppaskonsteja otetaan vastaan.
Kaikki on tietty yksilöllistä mutta aika varovaiselta kuulostaa Itselläni oli totaalista treenitaukoa leikkauspäivän lisäksi kokonaista 3 päivää. Tämän jälkeen jo kinkkailin parin kyynärsauvan kanssa salille treenailemaan yläkroppaa. Alkulämmöt otin varovasti soutulaitteella koukistamatta jalkoja kovin pahasti.
Kuntopyörää veivasin ensimmäistä kertaa heti 10pv jälkeen kun tikit sain pois. Ohjeena oli, että jos alkaa tuntumaan kipua/turvotusta niin sitte seis. Mitään tällaista ei tuntunu nii tuli vedettyä ihan 15-30min sessioita kevyellä ja jopa vähä raskaammallaki vaihteella. Ensimmäisellä juoksulenkillä taisin käydä 3 viikkoa leikkauksen jälkeen.
Kaikista kontaktilajeista olen tietysti pidättäytynyt, jos erästä kosteaa viikonloppua ei lasketa :D Muuten treenit ovat jo palautuneet suht normaaliksi. Tietysti jalkatreenin kanssa pitää olla varovainen ja se koostuukin tällä hetkellä kevyestä kyykystä (etu- ja takakyykky tangolla), tasapainoharjoitteista sekä yhden jalan kyykystä (ihan pohjasta hieman kevennettynä). Raskaat maastavedot ovat myös vielä pannassa.
Leikkauksesta aikaa siis pikkusen reilu 2kk.