Mä oon laiminlyöny aika pahoin viimeset pari vikkoa jumppamisen, silti on parantunut omaksi yllätykseksi hyvin. Välillä ku kävelee meneen ni huomaa et ainiin, se jalka ei ookkaa terve. Se alkaa puutua ja sattua. Mutta muuten pystyn nyt jo käveleen pidempiä matkoja kipuilematta. Ajoin fillaria ekaa kertaa tänään. Tuntu hyvältä ajaa, ei sattunu minnekkään. Fyssari sano että vasta 9vkon kohdalla kuntopyörä vastuksella, ny on noin 7,5 vkoa takana leikkauksesta, mä ainaki alotin nyt, toivotaan etten vedä turvalleni. Koukistus ja suoristus on siinä ja siinä, ihan suoraksi en varmaan saa koskaan enää jalkaa ( pessimisti ei pety ) mutta uskon et saan jalan taipuun ääriasentoon pakaraan päin. Ainakin joskus.
Leikkaukseen kannatti mennä, nyt mä sen uskallan sanoa. Nyt on se vaihe että leikattu jalka menee kiitäen ohi rikkinäisestä jalasta, joka päivä se on parempi kuin eilen.
Suosittelen että heti kun saatte luvan kävellä toisella kepillä / ilman keppejä niin heti vaan täysillä kivun sallimissa rajoissa raakaa kävelyä. Kipu ja paine katoaa jalasta kun vaan kävelee, kävelee ja kävelee. Liika varovaisuus on tässä vaan haitaksi, ei se uus side sieltä mihinkää pomppaa vaikka sitä rasittaa.
Leikkaukseen kannatti mennä, nyt mä sen uskallan sanoa. Nyt on se vaihe että leikattu jalka menee kiitäen ohi rikkinäisestä jalasta, joka päivä se on parempi kuin eilen.
Suosittelen että heti kun saatte luvan kävellä toisella kepillä / ilman keppejä niin heti vaan täysillä kivun sallimissa rajoissa raakaa kävelyä. Kipu ja paine katoaa jalasta kun vaan kävelee, kävelee ja kävelee. Liika varovaisuus on tässä vaan haitaksi, ei se uus side sieltä mihinkää pomppaa vaikka sitä rasittaa.