Eturistisidekorjausleikkaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Polvestani on siis saatu vähän turhankin tukeva, niinhän se ortokin sanoi että näitä leikkauksia on vaikea tehdä niin että saataisiin alkuperäistä polvea vastaava polvi. Siirre jää joko liian kireälle tai löysälle useissa tapauksissa.

Kaikki kiertoliikkeet on polvelle myrkkyä, vihlasee heti. Ja näitähän mun työssä väkisinkin tulee. Särkylääkkeen voimalla täytyy vaan hampaat irvessä vetää. Jos toi "muurahaisten" kävely ja särky/tunnottomuus tossa sääressä ei kohta lopu niin marssin ortolle, että mitä hittoa!

minullakaan se ei kyl yliojennu tippaakaan...mut kyl se sillain suoraksi menee ja hyvinolen sillä pärjäilly..tehnyt kaikkea mitä aiemminkin ja sillain...että minulla ei ainakaan ole ongelmia ollut sen suhteen ettenkö toimeen tulisi sen kanssa..

Miten sulla on verrattuna toiseen jalkaan? Tai siis onko sulla ihan normaalisti ojentuva terve jalka? Onko paljon puolieroa?

toi toinen ns terve joka tosin leikattiin sekin tos kolme viikkoa sit mut ei eturistisiteen takia..niin se on reilusti yliojentuva..en nyt muista asteita tai yms mut fyssari sano kun kuntoutin sillon tota toista et se yliojentuu niin paljon et ei missään nimes saa verrata tota uutta acl polvea siihen...

Itsellä nyt kulunut tasan 2kk leikkauksesta. Mahallaan maatessa saan koukistettua jalan niin, että leikatun jalan kantapää jää n. 5cm terveen jalan kantapäästä. Ojennus hyvän lämmittelyn ja pienen venyttämisen jälkeen aika lailla tasoissa toisen jalan kanssa, mutta kun laitetaan paino jalalla, heti jää hieman terveestä.
Kyllä tämä tästä varmaan aika lailla hyväksi tulee, kun saan vaan lihaskireydet myös normaaliksi. Etureisi varsinkin aivan kireä.

No niin täällä on sitte todettu erittäin huono polvilumpion liikkuvuus, Täytyy käydä nyt fyssarilla mobilisoituttamassa sitä, auttaa kyllä muttei pitkään. Missä vika, mistä johtuu että lumpioni on tykänny jämähtää paikoilleen?

Mitä enemmän luen sitä enemmän alan tulla siihen tulokseen et aina jää jotain paskaa polveen, toisilla pahemmin ku toisilla.

Niinhän se vaan on että alkuperäinen on alkuperäinen ja varaosa on varaosa. Että jumpatkaahan ahkerasti niitä tassujanne, muuten ei tuu mitään. Mutta ei kukaan kertonut että tämä näin rankkaa tulee olemaan, vaikka asiasta varoiteltiinkin. Omakohtaisesti se on koettava kaikki ennen kuin uskoo mitä polven kuntoutus oikeastaan on.

Niinhän se vaan on että alkuperäinen on alkuperäinen ja varaosa on varaosa. Että jumpatkaahan ahkerasti niitä tassujanne, muuten ei tuu mitään. Mutta ei kukaan kertonut että tämä näin rankkaa tulee olemaan, vaikka asiasta varoiteltiinkin. Omakohtaisesti se on koettava kaikki ennen kuin uskoo mitä polven kuntoutus oikeastaan on.

Totta..kuntoutuksen aikana ärsytti eniten melkein kaverit joilla ei ollut kokemusta asiasta niin sanomaan että kyllähän sinä voit tehdä sitä ja tätä ja varovasti tuota...piti aina "vähän" selventää asioita....

No ei sen polven kuntoutus niin raskasta nyt loppujen lopuks oo. Pikkasen pitää varoo mitä tekee ja miten, mut sen nyt iski itelle heti alus takaraivoon ettei toi kuntoon tuu, ja sen mukaan mennään. Itellä ainakin suurin rasite on toi peroneuspareesi, pitää tota fakin tukea tunkee jalkaan aina ku meinaa kävellä. Ja arvatkaas löytyykö kenkiä jotka o suunniteltu tommosen tuen pitämistä aatellen. :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
2 vkoa takana, eilen nypin hakaset veke.
Polvi ojentuu aitajouksija venytykses ihan niin paljo ku toinenki.
Takareisi ja pohje on helvetin jäykkä & kiree. Koukistus menee ysikymppiin asti, muttei paljo yli.
Polveen vihloo prkleesti jumppaliikkeissä, eli aina ku sitä nostaa etureiden voimalla ilmaan. Tunne on oikeestaan ihan samanlainen ku rikkinäisessä polvessa oli, joten vähän skeptinen tunne kieltämättä.
Etureisi alkaa oleen leikatussa jalassa selvästi kuihtuneempi ku terveessä ku en oo varannu yhtään painoa sille jalalle koko aikana. Kepit saan heittää pois vasta 1,5 vkon päästä. Kipulääkettä ei enää tarvi, ehkä joskus yks 400mg burana. Fyssari tiistaina.

Ja niin, 2 kertaa oon jo onnistunu kaatumaan. Ekan kerran konmpuroin kynnykseen ja eilen meidän ihq saksanpaimenkoira hyppäs päälle ja mä kippasin again.

Miten sulla ilmenee toi peroneuspareesi? Kauanko meni leikkauksesta kunnes todettiin?

No jalas ei oo tuntoa eikä koukistavaa liikettä polvesta alaspäin. Ainoo lihas joka pelittää, koittaa ojentaa nilkkaa. Varpaat tietenkää ei myöskää pelitä. Ja kyl toi todettiin iha heti, jo ennen leikkausta. Kylhä sitä koitti kaikki plastiikka/mikrokirurgit korjata jne, mut liian paskana oli. Jos ois päässy aikasemmin hoitoon ni ois voinu olla toiveita ton korjaamises, mut päivystävä lekuri oli sitä mieltä ettei jalas oo vikaa ja passitti kotiin, ni tuli vähä turhaa oottelua tos sit.

2 vkoa takana, eilen nypin hakaset veke.
Polvi ojentuu aitajouksija venytykses ihan niin paljo ku toinenki.
Takareisi ja pohje on helvetin jäykkä & kiree. Koukistus menee ysikymppiin asti, muttei paljo yli.
Polveen vihloo prkleesti jumppaliikkeissä, eli aina ku sitä nostaa etureiden voimalla ilmaan. Tunne on oikeestaan ihan samanlainen ku rikkinäisessä polvessa oli, joten vähän skeptinen tunne kieltämättä.
Etureisi alkaa oleen leikatussa jalassa selvästi kuihtuneempi ku terveessä ku en oo varannu yhtään painoa sille jalalle koko aikana. Kepit saan heittää pois vasta 1,5 vkon päästä. Kipulääkettä ei enää tarvi, ehkä joskus yks 400mg burana. Fyssari tiistaina.

Ja niin, 2 kertaa oon jo onnistunu kaatumaan. Ekan kerran konmpuroin kynnykseen ja eilen meidän ihq saksanpaimenkoira hyppäs päälle ja mä kippasin again.

Kyl tota kipua ainaki itellä tulee vielki aina ku jotai polvea liikuttavaa tekee, ja leikkauksesta on melkee 8kk. (viimesimmästä leikkauksesta korjaan ;)
Ja kyl sitä lihaa aikalailla tosiaan lähtee koivesta, eikä se iha heti tuu takas, et turha oottaa lihasmuistilta apua. Näin ainaki itellä, sul onneks oli pienempi toi vamma ni eiköhän siitä iha hyvä tuu. :)

Mulla 3 kuukautta leikkauksesta ja tänään kävin heitämässä kevyen hölkkälenkin noin puoli kilometriä ja kyl tuo polvi aika hyvin toimi, mutta varovainen on vaan oltava.:D

No jalas ei oo tuntoa eikä koukistavaa liikettä polvesta alaspäin. Ainoo lihas joka pelittää, koittaa ojentaa nilkkaa. Varpaat tietenkää ei myöskää pelitä. Ja kyl toi todettiin iha heti, jo ennen leikkausta. Kylhä sitä koitti kaikki plastiikka/mikrokirurgit korjata jne, mut liian paskana oli. Jos ois päässy aikasemmin hoitoon ni ois voinu olla toiveita ton korjaamises, mut päivystävä lekuri oli sitä mieltä ettei jalas oo vikaa ja passitti kotiin, ni tuli vähä turhaa oottelua tos sit.

No mulla ei sit varmaan ainakaan oo peroneuksesta kyse, kun mulla on tunnon alenema ja erilaisia harhatuntoja alkaen nilkan sisäpinnalta viistäen etusäären läpi ja päättyen polven ulkosyrjälle. Varpaat pelittää ja nilkka muttei ihan täydellisesti kuitenkaan. Varpaita jos koukistaa niin ne jää ikäänku jumiin sinne eli eivät sieltä koukistuksesta nouse kunnolla takas normaalitilaan. Fyssari puhui jotain iskiashermopinteestä, mutta ei tässä kuulemma vielä muuta tehä ku odotella, jumpata ja syödä särkylääkkeitä...:eek:

No jalas ei oo tuntoa eikä koukistavaa liikettä polvesta alaspäin. Ainoo lihas joka pelittää, koittaa ojentaa nilkkaa. Varpaat tietenkää ei myöskää pelitä. Ja kyl toi todettiin iha heti, jo ennen leikkausta. Kylhä sitä koitti kaikki plastiikka/mikrokirurgit korjata jne, mut liian paskana oli.

Mitä sulle sattu?

Baby81
No sulla varmaanki o hermo venyny vaan, sillo aiheuttanee tommosta mut paranee ajan kans. Mulla se taas meni pillunpäreiks ni ei oo palautumas. :D
Junppaaminen auttanee sun tapaukses, ja tietenki aika. :)

Back
Ylös Bottom