Etureisi vinkkejä

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Noniin. Etureidet on jääny vähän jälkeen muusta kropasta:itku:, joten ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä niiden treenaamiseen. Olen kokeillut jalkojen treenausta omana päivänä ja olen koittanut treenata etureisiä ja reisihauiksia vuoroviikoin. Takareidet kyllä kehittyy ihan hyvin.Vastauksia kiitos :)

Etureisiin ottaa kyykyssä paremmin jos ei tee kyykkyä selällä, eli selkä taipuu eteenpäin jne. Selkä pitää pitää suorassa ja mieluummin vähän "takakenossa". Tätä varten on kehitetty sellainen laitekin missä tanko on kiinni semmoisessa telineessä, koska irtotangolla nostettuna voi lähteä painot viemään miestä kohti lattiaa.

Vain yksi sana: etukyykky :thumbs:

Krice sanoi:
Tätä varten on kehitetty sellainen laitekin missä tanko on kiinni semmoisessa telineessä, koska irtotangolla nostettuna voi lähteä painot viemään miestä kohti lattiaa.

Smith?

Muistaakseni kyseisessä laitteessa kyykkäily ottaa tosiaan enemmän etureisiin. Harmi vaan että omalla salilla ei tätä ole.

Hack-kyykky tangolla käristelee etureiskoja mellevästi. Suosittele, mikäli Hack-laitetta ei ole. Etukäteisväsytystä voi myös kokeilla ennen kyykkyä, prässiä tai muuta vastaavaa.

Mielestäni ihan reidenojennus on verraton massaliike, kunhan tekee sen kunnollisella asenteella irvistäen ja huutaen. Tosin näissä masiinoissakin on eroa.

Itse teen yleensä 2-3 sarjaa jalkatreenin lopuksi siten, että ensin raskailla painoilla ja huonolla tekniikalla 6-8 toistoa. Sitten huippusupistuksina n. 10. Ja toisinaan loppuun 15-20 toiston sarja.

Tee niin, että muuta toistoja todella rankalla kädellä. Jos olet ennen tehnyt pitkiä sarjoja, niin tipauta todella lyhyisiin sarjoihin, tai päinvastoin. Sain pitkästä aikaa jalat todella kipeiksi tuolla toistojen muuttamisella.

Jep. Etukyykky ja hack-kyykky tangol rulettaa. Samoin etukäteisväsytys reisiojennuslaitteessa ennen kyykkyä.

Ja jos vedät takakyykkyä niin tosiaan jalat lähes yhteen ja joku vitun juttu kantapäiden alle ja tanko niskaan (ei siis sinne missä voimanostajat sitä pitää)

Useampien lihasryhmien toimiessa samanaikaisesti, yksittäiset lihasryhmät aktivoituvat parhaiten eli vapaat painot ovat yleensä paras tapa. Opettele maltillisesti verrattain pystysuora, syvähkö kyykkytyyli. Etukyykky, itäblokin painonnostajien suosikki penkillenousu ja yhden jalan kyykky ovat myös hienoja liikkeitä.

tommih sanoi:
Jep. Etukyykky ja hack-kyykky tangol rulettaa. Samoin etukäteisväsytys reisiojennuslaitteessa ennen kyykkyä.

Tuossahan se tuli tiiviissä paketissa, noilla pitäisi pärjätä, tosin tuohon voi vielä lisätä prässin.. Itse vedän usein tällasen setin :

Etukyykky 3-4 x 8-15
Prässi 2-3x 10-15
Reidenojennukset 2-3 x 10-12

Tuo on perusresepti jolla nyt olen kiduttanut etureisiä. Tuohon perään sitten tietenkin pari liikettä takareisille ja on helvetinmoinen fiilis jaloissa. Sarja- ja toistomääriä sekä treenipainoja vaihdellen treeniin saa uutta piristystä ja ärsykettä. Välillä teen kutosia ja välillä 15 toistoa jne..

Liikkeet pysyy suht samoina, tosin Hack-kyykky tangolla on helvetin hyvä liike tuohon etukyykyn jälkeen tehtäväksi. Ei paljon tarvii painoa kun etureidet kuolee sarjan lopussa. Etukäteisväsytykset on myös kivoja välillä. :whip:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla toimii hyvin seuraava systeemi. Teen siis etureidet ja pohkeet omassa ja takareidet ja pohkeet omana päivänään. 5-jakosella treenailen.

Etureisi-pohje päiväni:

- Reideojennus 5 x 12-15
- Prässi 5 x 12-15
- Reideojennus vuorotahtiin 1 x pitkä pumppisarja

Sitten niitä pohkeita...

Tällasella oon saanut hyvää jälkee aikaseen, vaikka oon nyt dietillä käytännössä koko tän systeemin ajan ollutkin. Kyykkäileen en pysty, siksi sitä en tee.

Timba79 sanoi:
Mulla toimii hyvin seuraava systeemi. Teen siis etureidet ja pohkeet omassa ja takareidet ja pohkeet omana päivänään. 5-jakosella treenailen.

Etureisi-pohje päiväni:

- Reideojennus 5 x 12-15
- Prässi 5 x 12-15

Sitten niitä pohkeita...

Tällasella oon saanut hyvää jälkee aikaseen, vaikka oon nyt dietillä käytännössä koko tän systeemin ajan ollutkin. Kyykkäileen en pysty, siksi sitä en tee.

Minkäslaista hyvää jälkeä olet saanut aikaan? Kauanko olet tuolla paukuttanut menemään? Olen itse näet suunnitellut vähän samalaista ja kiinnostais tietää hieman kehityksestä. Kiitos.

Toimispa salilla reiden ojennus mutta kun ei. Oma etureiska reeni on vähän köykäsen näkönen mutta on toiminut ainakin kuin häkä. Alkuun prässiä 4 sarjaa pieni paussi ja sitten yksi pidempi prässisarja. Sen jälkeen jalat mahd. alas prässissä. Tuo siirtää aika hyvin rasituksen etureiskoilla ja siitä pitkää tuskasta sarjaa oon vääntäny ja silmissä sumenee. Jalkatreeni siis minulla tyyliin näin:
Prässi 4x5-8 1x15 , jalat alas 3x15-20, koukistuksia 3-4x8-12 askelkyykkyä joskus mukana ja pohkeet päälle. Etureiskat ainakin erottuu edukseen :)

Timba79 sanoi:

Etureisi-pohje päiväni:

- Reideojennus 5 x 12-15
- Prässi 5 x 12-15

Sitten niitä pohkeita...

Timban treeni on todettu toimivaksi. Muista tehdä prässi _SYVÄLTÄ_ ! Tuohon itse lisään vielä lyhyet palautukset ja pari sarjaa smith-kyykkyä hitaalla negatiivisella vaiheella. Rokkaa!

Herra 47 sanoi:
Minkäslaista hyvää jälkeä olet saanut aikaan? Kauanko olet tuolla paukuttanut menemään? Olen itse näet suunnitellut vähän samalaista ja kiinnostais tietää hieman kehityksestä. Kiitos.

Mä oon tehnyt tota n. 3 kuukautta. Tarkista nämä vielä treenipäiväkirjata, mutta se ei ole nyt tässä saatavilla. Dietin alussa oli reiden ympärysmitta 60cm ja tämä oli siis vuodenvaihteessa. n. pari viikkoa sitten oli mitta 62 cm ja rasvoja on tiputettu 20% --> n. 12%

Muotoa tullut mukavasti lisää, tosin suuri osta tästä on myös dietin aikaansaannosta. Voimatasot lisääntyneet mukavasti, tästä lisää kunha saan sen treenipäiväkirjan tähän tueksi.

Motivaatio treenata jalkoja paljon kovempi, kun ei ole yhtä kuolemaa se jalkapäivä kun etureisien jälkeen on enää pohkeet ja sitten vähän vatsoja.

Kuvia ei valitettavasti ole esittää...

pollo sanoi:
Timban treeni on todettu toimivaksi. Muista tehdä prässi _SYVÄLTÄ_ ! Tuohon itse lisään vielä lyhyet palautukset ja pari sarjaa smith-kyykkyä hitaalla negatiivisella vaiheella. Rokkaa!

Teet prässin sekä-että. Vähän pienempi paino ja syvältä ja sitten selkeesti suurempi paino ja hieman vajaampia toistoja. Toimii mulla hyvin. Hackia ei valitettavasti ole käytössä. teen joka neljänne kierron 30 sek palautuksilla ja toistot 15-20.

Täysin samaa mieltä tuosta Timban jalkaohjelmasta, homma toimii kuin junan vessa Intercityssä. Niissä prässeissä ei välttämättä hirmu syvälle tarvitse viedä, silloin rasitus siirtyy vain enemmän perseelle. Itselläni menee paremmin reisille, jos en tee hirmu syvältä, vaan toistot näyttää enemmän siltä, kuin olisin egoilupainoilla tekemässä.

KäveleväRuumis sanoi:
Täysin samaa mieltä tuosta Timban jalkaohjelmasta, homma toimii kuin junan vessa Intercityssä. Niissä prässeissä ei välttämättä hirmu syvälle tarvitse viedä, silloin rasitus siirtyy vain enemmän perseelle. Itselläni menee paremmin reisille, jos en tee hirmu syvältä, vaan toistot näyttää enemmän siltä, kuin olisin egoilupainoilla tekemässä.

Näin se menee minullakin. Ja noiden ojennuksien tekeminen pohjalle esiväsyttää reidet jo todella mukavasti. Mulla ei tuo perse nyt ainakaan vielä ole mitenkään liikaa kasvanut, joten tykkään tehdä pari sarjaa myös syvemmältä ja luonnollisesti pienemmillä painoilla. Tässäkin hidas negatiivinen antaa kovan poltteen. Mutta taas tota lyhyempää liikerataa tehdessä on joskus myös kiva pumpata nopeeta yks sarja loppuun, tulee armoton pumppi etureisiin.

Eilen tein sellasen etureisitreenin, että aluksi prässissä 8-10 toiston sarjoja 4kpl. Jokaiseen sarjaan lisäsin painoa, joten viimeinen oli vasta tiukka.

Tähän päälle tein miken threadin innoittamana noita triplarettejä. Kyykky---> prässi---> ojennukset superina (hack-laitetta ei oo meidän salilla) 3-4 kertaa läpi. Ja voin sanoa, että tuntuu reisissä :)

Tämän jälkeen tulin siihen tulokseen, että takareidet pitäisi melkein tehdä eri päivänä. Tein kuitenkin niille vielä 4 sarjaa reisikoukustuksia. Vedon tein selkäpäivänä, niin en alkanu sjmv:tä tekemään ollenkaan.

Suosittelen koittamaan noita triplasettejä, jos jotain uuttaa haluaa jalkareeniin hakea. Tekee tollasia esim kerran kuukaudessa..

Aivan uskomattoman hyvin on toiminut seuraavanlainen setti:
-takakyykky 3*5 (voimaa päälikkeisiin ja vaihtelu toistomääriin muihin verrattuna)
-reiden ojennus 3*10-12/jalka (yhdellä jalalla uskomattoman paljon parempi tuntuma ja supistus, suosittelen kaikille!)
-hack-kyykky 3*12-15 (joka sarjaan lisää painoo, jalat kapeesti "ylhäällä" ja perse syvälle)

Näillä menetelmillä oon antanu muutaman kuukauden jaloille kovaa kyytiä ja muotoo on tullu etenkin alaosaan. Mittanauhalla en oo vielä koittanut, josko lihaa olis tarttunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom