Siinä on muuten oikeasti ihan saatanan vahvoja äijiä. Tuo on urheilua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa käyttää etukyykyssä ehdottomasti tyontö-otetta.
Alkuasento:
Eli kädet kyynärpäät on edessä niin korkealla kuin mahdollista ja tanko lepäilee olkapäiden takana solisluita vasten, sormenpäiden päällä.
Jalat n. hartioiden leveydellä ja varpaat osoittaa viistosti eri suuntiin, itselläni n. 45 asteen kulmassa.
Paineet
Vedä ilmaa keuhkoihin ja tuo rinta niin ulos kuin mahdollista, yritä samalla levittää latseja ja jännitää koko selkää.
Tästä sitten laskeudutaan hallitusti jalkojen väliin, samalla kun levitetään polvia sivuille.
Alaselän pyöristyessä nopsaan ylös.
En ole mikään kyykkyexpertti. mutta näin sain sen itse kulkemaan.
Oletteko päässeet konsensukseen siitä, että etukyykky kädet ristissä on huono tyyli?
Itse aiemmin tuolla tyylillä etukyykkäillyt ja nyt jälleen otin etukyykyn ohjelmaan. Yritin kyllä noita tyylejä, joissa pyritään pitämään tanko käsien varassa, mutta tuntuu, että omaan pari senttiä liian pitkät kyynervarret ja kyseisessä asennossa ranteet kääntyvät varsin kivuliaaseen asentoon :(
Joskus tuolla kädet ristissä asennolla on mennyt joku kymppi reilulla satkulla, mutta mahtaako tulla seinä vastaan asennon takia?
Vai pitäisikö tässä vaan hioa otetta pari kuukautta ja kaivaa rannetuet kaapin perältä esille?
Siis itse tällä tyylillä kyykin:
http://www.wannabebig.com/images/frontsquat1.jpg