Etukyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja m28
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kannattaa käyttää etukyykyssä ehdottomasti tyontö-otetta.

Alkuasento:

Eli kädet kyynärpäät on edessä niin korkealla kuin mahdollista ja tanko lepäilee olkapäiden takana solisluita vasten, sormenpäiden päällä.

Jalat n. hartioiden leveydellä ja varpaat osoittaa viistosti eri suuntiin, itselläni n. 45 asteen kulmassa.

Paineet

Vedä ilmaa keuhkoihin ja tuo rinta niin ulos kuin mahdollista, yritä samalla levittää latseja ja jännitää koko selkää.

Tästä sitten laskeudutaan hallitusti jalkojen väliin, samalla kun levitetään polvia sivuille.

Alaselän pyöristyessä nopsaan ylös.

En ole mikään kyykkyexpertti. mutta näin sain sen itse kulkemaan.

Pari kysymystä heräsi...Missä vaiheessa ilmat lähtee pihalle keuhkoista? Entäs uudestaan sisään?

Miten toi polvien levittäminen tapahtuu...työnnetäänkö niitä ihan voimalla sivuille/ulos?

Oletteko päässeet konsensukseen siitä, että etukyykky kädet ristissä on huono tyyli?
Itse aiemmin tuolla tyylillä etukyykkäillyt ja nyt jälleen otin etukyykyn ohjelmaan. Yritin kyllä noita tyylejä, joissa pyritään pitämään tanko käsien varassa, mutta tuntuu, että omaan pari senttiä liian pitkät kyynervarret ja kyseisessä asennossa ranteet kääntyvät varsin kivuliaaseen asentoon :(
Joskus tuolla kädet ristissä asennolla on mennyt joku kymppi reilulla satkulla, mutta mahtaako tulla seinä vastaan asennon takia?
Vai pitäisikö tässä vaan hioa otetta pari kuukautta ja kaivaa rannetuet kaapin perältä esille?
Siis itse tällä tyylillä kyykin:
http://www.wannabebig.com/images/frontsquat1.jpg

Oletteko päässeet konsensukseen siitä, että etukyykky kädet ristissä on huono tyyli?
Itse aiemmin tuolla tyylillä etukyykkäillyt ja nyt jälleen otin etukyykyn ohjelmaan. Yritin kyllä noita tyylejä, joissa pyritään pitämään tanko käsien varassa, mutta tuntuu, että omaan pari senttiä liian pitkät kyynervarret ja kyseisessä asennossa ranteet kääntyvät varsin kivuliaaseen asentoon :(
Joskus tuolla kädet ristissä asennolla on mennyt joku kymppi reilulla satkulla, mutta mahtaako tulla seinä vastaan asennon takia?
Vai pitäisikö tässä vaan hioa otetta pari kuukautta ja kaivaa rannetuet kaapin perältä esille?
Siis itse tällä tyylillä kyykin:
http://www.wannabebig.com/images/frontsquat1.jpg

Painonnosto-otetta vaan kehiin. Vaikka se alkuun voikin tuntua epämiellyttävältä, niin muutama treenikerta ja aktiivinen ranteiden venyttely saavat aikaan sen, että tanko asettuu pian paikoilleen ilman mitään ongelmia.

Tekniikasta kannattaa ottaa huomioon pari asiaa, jos tuntuu, että liikkuvuus ei riitä:
- kyynärpäät täytyy pyrkiä pitämään niin ylhäällä kuin mahdollista
- riittää, kun tanko lepää parin sormen päällä, tankoa ei tarvitse pitää kämmenen sisällä

Uskaltaisin väittää, että pidemmällä aikavälillä painonnosto-ote on parempi tukevuutensa, tasapainonsa ja mukavuutensa ansiosta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom