Mä oon ollu vähän sitä mieltä, että mun ajoilla ei ole vetotavalla mitään merkitystä, koska auto on mulle väline siirtyä paikasta a paikkaan b, enkä jaksa ajamisesta nautiskella tai autolla leikkiä. Suurin osa ihmisistä taitaa samalla tavalla ajatella, kun etuvetoisilla ajelevat. Mutta on tässä jo parin vuoden ajan vähitellen kypsynyt ajatus siitä, että jos vaikka nelivedon hankkisi. Se on talvella niin paljon mukavampi. Risteyksistä ehtii pienempään väliin eikä tarvitse jännittää että ehtiikö, kun kolmen kilometrin päässä näkyy auton valot. Tänään pääsin sitten siihen pisteeseen, että varmistuin siitä asiasta, että seuraavaa autoa valittaessa valintaperuste numero yksi on neliveto. Se on pakko olla. Ja mielellään joku oikea neliveto, eikä mikään haldex, tai vielä vähemmän viskokytkin. Ja saattaapa jopa olla, että se on sitten katumaasturi, niin ei lopu maavarakaan kesken.
Tänään nimittäin oli millistä kiinni etten juntannut tota etuvetoa tuohon keskelle taloyhtiön pihaa niin vitun lujaa loskapaskaan kiinni, ettei sitä saisi siitä irti ennen kevättä. Oli huoltoyhtiö hoitanut hommansa vähän huonosti ja pihalla oli 20 senttiä upottavaa loskan sekaista lunta. En tajua millä säkällä pääsin tosta pihalta pois, mutta jännitti ihan vitusti koko ajan, että kohta ollaan kiinni. Pari vuotta sitten täräytin ton romun samanlaisissa olosuhteissa pohjaa myöden loskaan ja siinä istui kuin tatti. Ja syvällä. Hiluxilla vedettiin se irti ja silläkin oli vähän tekemistä. Vittu, ostankin kohta jonkun puoli metriä korotetun Hiluxin kunnon monsterirenkailla, niin sillä ei jää kiinni, vaikka ajaisi sen umpimetsään.