Etu-, taka- vai neliveto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin kuin edellä on jo maininnut, niin kyllä se vain nelikolla niin on, että monesti puskaan ajautumisen pelastaa se kaasun antaminen. Kaasun löysäämiselllä on allekirjoittanut meinannu pari kertaa niitata postilaatikon. Nelikko tarvii hieman päätä kuskilta ja pelisilmää, pitää tietää miten se auto käyttäytyy. Itsekin olen takavedolla muutaman talven taittanut, siirryin sitten nelivetoon, niin kyllä alkuvaiheissa sai kieli keskellä suuta huristella. Mutta nyt ei kyllä nelivetoa enään takaseen tai etuseen vaihtaisi.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minulla on ollut +300 hv takavetoja ja +200 hv etuvetoja ja etuveto on ollut ylivoimaisesti huonoin. Nyt autona on ollut tämän vuoden ajan 300 hv neliveto Subaru ja en kyllä voinut arvatakaan kuinka mukava on neliveto varsinkin talvella. En palaa vajaavetoisiin enää koskaan... Paitsi harraste-autoon muskelijenkin muodossa.
 
Minulla on ollut +300 hv takavetoja ja +200 hv etuvetoja ja etuveto on ollut ylivoimaisesti huonoin. Nyt autona on ollut tämän vuoden ajan 300 hv neliveto Subaru ja en kyllä voinut arvatakaan kuinka mukava on neliveto varsinkin talvella. En palaa vajaavetoisiin enää koskaan... Paitsi harraste-autoon muskelijenkin muodossa.

Samaa mieltä kyllä.
 
Zone-sarja -42%
Itellä etuveto käytössä, mutta useita nelikkoja talvella testanneena en osta ikinä mitään muuta kuin nelivedon. Tänäkin talvena jo kerennyt muutaman kerran vituttaa kun lumenpöpperössä luistonestovalo vaan vilkkuu ja auto ei meinaa edetä mihinkään.
 
Taas olis nelivetoa kaivannut niin perkeleesti kun veti plussan puolelle niin pienet tiet sellaista 5-15cm loskaa mikä tuhoaa vajaavedon eteniskyvyn. Jäin pihalle jumiin tasaiseen kohtaan (ei ylämäkeä). Toinen sutii ja toinen ei vedä.
 
Kelihän oli mitä mainioin melkein kuiva aslvaltti ja plussaa...prätkää jo hetken mietin ajanko sillä töihin. Mitä nyt joku ihme nelikkokiisselimaasturi ei tahtonut kulkea edessä sitten millään. Mainasin huutaa sille, et tarviitko hinausapua ku toi paska ei liiku mihinkään. ois tehny mieli pistää kettinki perään ja vetää se tientukko vuosaaren satamaaltaaseen. Terveisin 6sek gt coupee bemarimies jolla muna kasvaa sisäänpäin ilman BEMARII!
 
Arvatkaa mitä: Corolla napista käyntiin ja tien päälle. Keliä en edes huomannut katsoa.
 
Vaikka takatuuppari miehiä olenkin, niin talvella -99 karvalakki Corollaa huonompi vaihtoehto on lukoton takaveto. Ei saatana. Pienikin virhe liikkellelähdössä ja siitä tulee pelkkä epäonnistuminen.
 
Itellä ollu 3 talvea lukoton takaveto auto, ja tänä talvena myös lukollinen 300hv takaveto, eikä ainakaan oo suurempia ongelmia itellä ollu. Lukollinen kumminki etenee jonkinverran paremmin. Lukottomassakin auttaa jos kiinni jää, kun vetäsee käsijarrusta lujaa niin saa sille suttaavallekin rattaalle vedon, eli siihen tulee tavallaan lukko silloin.

Nelivetoisia en ainakaa ite suosittele kovin kokemattomille kuskeille tavallaan, ku niillä saa melko nopeaa surkeillakin rattailla vauhtia kerättyä liikkennevaloista ja sitten se pysähtyminen ei onnistukkaan niin nopeasti :P
 
Löytyy 260 hp etuveto ja 190 hp takaveto lukkoperällä, ja molemmissa on puolensa. Talvikelillä takaveto on hauskempi... Se on lisäksi manuaali kun taas etuveto automaatti, ja manuaalilla leikkiminen on yleisesti ottaen kivempaa. Kuten GreeeD tuossa toteaa niin lukko auttaa takavedolla etenemiseen. Etuvedon ongelma on vetely, vaikka ohjausta on paranneltu ja alustaa laitettu. Neliveto olisi kyllä kiva, mutta näilläkin pärjätään. Ja korjattavaa on noissakin vanhoissa pommeissa jo ihan tarpeeksi. :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tajua miks jaksat tätä. Täähä on ihan sama kun mä asuisin risumajassa ja menisin kertomaan omakotitalossa asujille että kyllä täälläkin tarkenee.

On mulla Corollassa lämmitys. Siinä mielessä vähän huono vertaus. Tai voihan se lämpö tuntua nelivedossa jotenkin erilaiselta, mistäs näitä tietää.
 
En tajua miks jaksat tätä. Täähä on ihan sama kun mä asuisin risumajassa ja menisin kertomaan omakotitalossa asujille että kyllä täälläkin tarkenee.

Koska tuulipuku, vyölaukku ja corolla. :hyvä: No joo eipä siinä, ite ajelen lähes mopoauton kokoisella traktorilta kuulostavalla etuvetoisella pikku farkulla. :D
 
Koska tuulipuku, vyölaukku ja corolla. :hyvä: No joo eipä siinä, ite ajelen lähes mopoauton kokoisella traktorilta kuulostavalla etuvetoisella pikku farkulla. :D

Itseasiassa collegehousut, fleece ja Jalaksen talvisaappaat. Mukavuustekijöitä siinä missä Corollakin.
 
Mä oon ollu vähän sitä mieltä, että mun ajoilla ei ole vetotavalla mitään merkitystä, koska auto on mulle väline siirtyä paikasta a paikkaan b, enkä jaksa ajamisesta nautiskella tai autolla leikkiä. Suurin osa ihmisistä taitaa samalla tavalla ajatella, kun etuvetoisilla ajelevat. Mutta on tässä jo parin vuoden ajan vähitellen kypsynyt ajatus siitä, että jos vaikka nelivedon hankkisi. Se on talvella niin paljon mukavampi. Risteyksistä ehtii pienempään väliin eikä tarvitse jännittää että ehtiikö, kun kolmen kilometrin päässä näkyy auton valot. Tänään pääsin sitten siihen pisteeseen, että varmistuin siitä asiasta, että seuraavaa autoa valittaessa valintaperuste numero yksi on neliveto. Se on pakko olla. Ja mielellään joku oikea neliveto, eikä mikään haldex, tai vielä vähemmän viskokytkin. Ja saattaapa jopa olla, että se on sitten katumaasturi, niin ei lopu maavarakaan kesken.

Tänään nimittäin oli millistä kiinni etten juntannut tota etuvetoa tuohon keskelle taloyhtiön pihaa niin vitun lujaa loskapaskaan kiinni, ettei sitä saisi siitä irti ennen kevättä. Oli huoltoyhtiö hoitanut hommansa vähän huonosti ja pihalla oli 20 senttiä upottavaa loskan sekaista lunta. En tajua millä säkällä pääsin tosta pihalta pois, mutta jännitti ihan vitusti koko ajan, että kohta ollaan kiinni. Pari vuotta sitten täräytin ton romun samanlaisissa olosuhteissa pohjaa myöden loskaan ja siinä istui kuin tatti. Ja syvällä. Hiluxilla vedettiin se irti ja silläkin oli vähän tekemistä. Vittu, ostankin kohta jonkun puoli metriä korotetun Hiluxin kunnon monsterirenkailla, niin sillä ei jää kiinni, vaikka ajaisi sen umpimetsään.
 
Saadaankohan Counterfeith vs. Powerhousu The Sequal? Tuli juuri sopivasti pari vuotta täyteen viimekertaisesta.

Tästä ketjusta pitäisi neliveto poistaa kokonaan, sillä eihän sille ole mitään vastusta kahdesta muusta. Etu- ja takavedon välillä meneekin sitten makuasioiden puolelle. Itse taipuisin etuvedon puolelle, vaikka onhan takatuupparillakin ihan kivoja hassutteluhetkiä vietetty. Eniveis, aika sama mikä on alla kunhan on hyvä auto muuten. Pahimmat vaaratilanteet syntyvät kuitenkin väärän tilannenopeuden johdosta.
 
Ei saada. Itse olen jo niin vanha ettei mitään merkitystä vetotavalla. Jopa etuveto kelpaisi nykyään. Koneesta tai merkistä puhumattakaan. (no okei, ranskiksiin vedän rajan)
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom