Etu-, taka- vai neliveto?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Red28
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nykyautot eivät tuota hukkalämpöä läheskään yhtä paljon kuin vanhat, vaan isompi osa polttoaineen energiasta menee liike-energin luomiseen.
Taloudellisuus juttuja siis.

Nopea moottorin lämpeneminen on myös tärkeä tekijä päästöjä ajatellen. Senpä vuoksi uusimmissa moottoreissa on tehty paljon asioita moottorin lämpenemisen nopeuttamiseksi. Esimerkiksi päivän sana näyttää olevan moniin osiin jaettu jäähdytysjärjestelmä, joka kierrättää vettä vain kannen ja lämmityslaitteen kennon läpi niin kauan kunnes lohko on lämminnyt. Samoin kanteen integroidut vesijäähdytetyt pakosarjat ovat tulleet muotiin. Toyotan kaksivaippainen öljypohjakin on yksi lupaava keksintö. Mielenkiintoista nähdä miten muutamat uudet moottorit menestyvät pian ilmestyvässä TM:n talvitestissä.
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Toyotan kaksivaippainen öljypohjakin on yksi lupaava keksintö.
Toi on varmaan ihan hyvä veto. Noi taloudellisuusajoäijät on laitteelleet kanssa autoihinsa jotain eristysmateriaalia öljypohjaan niin lämpenee hiukan nopeammin eikä jäähdy niin nopeasti lyhyiden pysähdysten aikana ja öljyt pysyy notkeana.
 
Tällä hetkellä ajossa olevat etuvedot:
519hv radalle(kesäkäytössä)
280hv käyttiksenä
170hv työmatkoihin ym kuluttavaan ajoon.

Ihan mielenkiinnosta, minkäsmerkkisiä vehkeitä noi on?
Ja se joka sanoo ettei etuvedolla voi leikkiä talvella, niin pitää vaan kokeilla kovemmin. ;)
Kyllä mä oman etuvedon saan menemään luisussa siinä ku takavetosenkin, takavetosella tietty helpompaa.
Ja ilman käsijarrua...
 
Huh! Ton luulis jo vetelevän, vaikka aika paljon sekin riippuu alustageometriasta. Mutta sutii varmaan aika mielellään?

Eipä se juuri vetele, tietty lukko auttaa asiaan. Sutimaan sen saa kyllä mutta pitoakin löytyy tarvittaessa, harva 500hv takavetoinenkaan ilman sutimista liikkuu varsinkaan katukumeilla. Auto tosiaan on rakennettu lähinnä suoraan ajoa varten mutta on sillä mutkaradoillakin käyty.

Ihan mielenkiinnosta, minkäsmerkkisiä vehkeitä noi on?

Ooppelin raatoja ne on:)

Vectra A -89 2.0 16V Turbo 519hv
Vectra C -07 OPC 2.8 V6 Turbo 280hv
Vectra A -94 2.5 V6 170hv
 
Kyllä itellä on ainaki että ku kerran oon quattron hommannu nii vaikea on muuhun talvella tottua onse niin paljon mukavampi ajaa ku etuveto tai takaveto
 
Jep, eka nelikko oli vähän uudempi quattro tosin haldexin toteutuksella. Mutta silti mukava viedä mutkiin ja hyvin lähti valoista. Meni kuitenkin hermo koko romun toimintaan ja ostin sit -92 vuosimallin 80 quattron. Vaikka on vanha auto, niin on siinä asennetta. Lähtee valoista kuin raketti talvellakin ja 2.8 moottori tuottaa kabiiniin lämpöö senkin edestä mitä tielle ei osaa välittää. Ei oo enään vajaavetoon palaamista. Jos pakko on joskus palata bemariin, niin joku lukkoperällä, mutta vielä ollaan audin leirissä.
 
Jännä virityksen kohde kyllä tuo A vekkuli, minun mielestä siis :) Ota A omegasta tuo teho niin ois kyllä varmasti mukava driftailla radalla

Vain tuota -89 Vectraa on siis viritetty, muut on vakioita.

Mutta driftaus on taas sellainen laji missä en näe mitään järkeä, tavoitteena on ollut aina ajaa kovaa kelloa vastaan ja driftaamalla se ei onnistu. Ehkä mä sitten driftasin niillä parilla takavedolla parikymppisenä riittävästi kun se ei kiinnosta. Hattua täytyy kyllä nostaa luisumiehille kun mennään kovaa kurviin ja vedetään auto poikittain siitä.
 
Mutta driftaus on taas sellainen laji missä en näe mitään järkeä, tavoitteena on ollut aina ajaa kovaa kelloa vastaan ja driftaamalla se ei onnistu. Ehkä mä sitten driftasin niillä parilla takavedolla parikymppisenä riittävästi kun se ei kiinnosta. Hattua täytyy kyllä nostaa luisumiehille kun mennään kovaa kurviin ja vedetään auto poikittain siitä.
Tota työkaverikin aina valittaa. Että mitä järkeä on driftaamisessa kun siinä ei mennä rataa ympäri mahdollisimman nopeasti? Olen siltä kysynyt että mitä järkeä on yrittää mennä rataa ympäri mahdollisimman nopeasti? Jos siitä lähdetään niin molemmat on pohjimmiltaan ihan yhtä aivotonta touhua. Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta ja kolmas kummastakin. Mutta täytyy sanoa näin kyyditettävän näkökulmasta, että drifting on huomattavasti kuumottavampaa toimintaa kuin kierrosaikojen tahkoaminen. Mä saan siitä isommat kicksit kun tullaan mutkaan 100 km/h kahva edellä kuin että siihen tultaisiin 150 km/h suoraan.
 
Olisko yks syy se, että autourheilussa yleensä on yksiselitteinen tapa laittaa kuskit paremmuusjärjestykseen. Käsittääkseni drifting on enemmän arvostelulaji, eikä avaudu samalla tavalla peruspetterille.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielestäni drifting ja nopeesti ajaminen on kivaa! Kuitenkin niin eri jutut, vähän niinkuin vastakohdat. Toisessa yrittää saada mahollisimman paljon pitoo mutkaa ja toisessa tarkotuksella luimuun. Kovasti olis joku subaru kuume, 4 veto ja tehokas koneella <3 Kerran pääsin kuskiks, vanhalla legasyllä ja piti sitä kaasua kokoajan pumpata kun ne äänet oli niin makeet, hirvee räihä ja pshi phis :D
 
Kävin eilen koeajamassa A4 TFSI 2.0 quattroa. Nauratti ne edessä/takana olijat risteyksissä, jos oli vähäkään jäätä. Sinne ne jäi raapimaan asvalttia. Tuossakin autossa oli suht paskat kitkat, vaan kyllä se neliveto näyttää vaan menevän.

Muuten olisi varmaan tullut poistettua auto kotia, vaan epäselvä huoltohistoria alkumetreillä ja muutenkin "huonolla" pidolla ollut auto :( Surkiasti yritetty peitellä kiven iskut/muut naarmut..
 
Kävin eilen koeajamassa A4 TFSI 2.0 quattroa. Nauratti ne edessä/takana olijat risteyksissä, jos oli vähäkään jäätä. Sinne ne jäi raapimaan asvalttia. Tuossakin autossa oli suht paskat kitkat, vaan kyllä se neliveto näyttää vaan menevän.

Muuten olisi varmaan tullut poistettua auto kotia, vaan epäselvä huoltohistoria alkumetreillä ja muutenkin "huonolla" pidolla ollut auto :( Surkiasti yritetty peitellä kiven iskut/muut naarmut..

Edessä, takana ja sivuilla olijat!:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom