eteenpäin taipuneet olkapäät.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen 16 vuotias ja olen huomannut että olkapääni "törröttävät" eteenpäin.
En kiinnittänyt siihen aluksi paljoa huomiota, kunnes kaverinikin huomasi olkapääni ja sanoi sen johtuvan liiasta penkkipunnerruksesta ja puutteellisesta selän treenaamisesta? ja venyttelystä? pitää kyllä paikkansa että olen tehnyt paljon penkkiä, enkä oikeastaan muuta..tästä on kyllä jo aikaa hieman, nyt olen treenannyt koko kroppaa aika aktiivisesti.. saisiko olkapäät takaisin paikalleen treenaamalla selkää, vai johtuuko se edes liiasta penkkipunnerruksesta? ryhtikin on nykyään mitä on.. :confused:

"saisiko olkapäät takaisin paikalleen" heh!

No venyttely on yks vähänarvostettu laji jota kannattaa jo ihan muutenkin harrastaa kun pelkkien olkapäiden "sijoilta menemisten takia"!

Muut korjaamaan minun väitteitä sitten vaan...

se voi kai johtua siitä, että rintalihakset on suurentuneet ja jos et ole venytellyt niin se vetää olkapäitä eteenpäin. heikot selkälihakset ei jaksa pitää niitä. näin mä sen kuvittelisin ei kyllä mitään varmaa tietoa :)

Venyttele rintalihaksia, treenaa selkää yhtä paljon kuin penkkiä, äläkä unohda että takaolkapäitäkin on hyvä vahvistaa. Tällä tavalla pitäisi tuo ongelma korjaantua.

Itelle kävi samalla tavalla juuri samassa iässä ja johtui nimen omaan liiasta rintatreeniin panostamisesta suhteessa muihin lihaksiin. Vaikka rintalihakset kehittyi hyvää vauhtia otti oma peilikuva sen verran päähän että otin härkää sarvista. Asia korjaantui muutamassa kuukaudessa.

Ei se pelkkien rintojen venyttely auta paljoakaan. Vähintään yhtä tärkeätä on venytellä hauikset ja etuolkapäätkin.

HooEee sanoi:
Ei se pelkkien rintojen venyttely auta paljoakaan. Vähintään yhtä tärkeätä on venytellä hauikset ja etuolkapäätkin.
Olisko tohon etuolkapäähän jotain erillistä venytysliikettä vai venyykö se samalla ku rintakin..?

starbury sanoi:
Itelle kävi samalla tavalla juuri samassa iässä ja johtui nimen omaan liiasta rintatreeniin panostamisesta suhteessa muihin lihaksiin. Vaikka rintalihakset kehittyi hyvää vauhtia otti oma peilikuva sen verran päähän että otin härkää sarvista. Asia korjaantui muutamassa kuukaudessa.

Millä selkäliikkeillä sait asian korjattua?`ja jätitkö penkin kokonaa pois pariksikuukaudeksi?

Korni sanoi:
Olisko tohon etuolkapäähän jotain erillistä venytysliikettä vai venyykö se samalla ku rintakin..?

Keppi jumppaa,samaa mitä keihäänheittäjät yleensä venyttelee keihäällä
ennen heittoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jeppe82 sanoi:
Venyttele rintalihaksia, treenaa selkää yhtä paljon kuin penkkiä, äläkä unohda että takaolkapäitäkin on hyvä vahvistaa. Tällä tavalla pitäisi tuo ongelma korjaantua.

Mielestäni selkää pitää treenata enemmän kuin rintaa, on nimittäin sen verran isompi lihasryhmä ja vielä kun on jälkeenjäänytkin.
:whip:

Itellä on vähän samaa ongelmaa vaikka olen reenanunnut koko punttiurani ajan koko kroppaa mitenkään penkkiä painottamatta. Venyttelen päivittäin rinnan ja etuolkapäät mutta olkapäitä en oo saanu takas "taakse". Pistäkääs lisää vinkkejä ja hyviä venytysliikkeitä.

Korni sanoi:
Millä selkäliikkeillä sait asian korjattua?`ja jätitkö penkin kokonaa pois pariksikuukaudeksi?

Empä muista selkäliikkeitä enää sen erityisemmin. Jätin reiluksi kuukaudeksi kokonaan rintatreenin silloin pois, mutta en sano juuta enkä jaata siihen onko kokonaan pois jättäminen järkevin vaihtoehto. Venyttelin myös joka päivä ja se varmasti auttoi.

Muista myös treenata takaolkapäitä.

T-kulmasoutua, yhdenkäden mave yms.. myös huono ryhti (alaselästä lähtien) työntää hartioita eteen.

Hierojalle äkkiä!! :hyper: Rintalihakset kun on jumissa niin ne "vetää" olkapäitä eteen. Samalla olkapäät ja selkä saattaa jumiutua.

Ei ei. "Oikea" :) vastaus löytyy Ove Rytterin (1993) Tehokas kehonrakennus-kirjasta, eli Dumbell rotator cuff.

"Tämä harjoitus tasapainottaa koko olkapään seutua ja "vetää" takaisin eteenpäin kääntyneet olkapäät."

"Koska aktivoidut lihakset pitävät olkanivelen koossa, on tämä hyvin tärkeä harjoitus niille, jotka haluavat välttää olkapäävammoja ja kehittää symmetriset olkapäät."

En löytänyt tätä exrx.netistä mut en tosin jaksanut paljoa etsiäkkään, luulen että tämä on sen verta "harvinainen" liike, ei tainnut kukaan täällä sitä tietää. :david: :david: :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom