eteenpäin taipuneet olkapäät.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korni
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
onastoni sanoi:
... luulen että tämä on sen verta "harvinainen" liike, ei tainnut kukaan täällä sitä tietää. :david: :david: :david:

"Luulo ei ole tiedon väärtti"...
Liike on hyvä muotoliike, ja tuollahan se näyttääkin olevankin olkapäätreeniliikkeitteni joukossa mainittu... (vip forum/kuvat)
:arvi:

;)

vilma-liina sanoi:
"Luulo ei ole tiedon väärtti"...
Liike on hyvä muotoliike, ja tuollahan se näyttääkin olevankin olkapäätreeniliikkeitteni joukossa mainittu... (vip forum/kuvat)
:arvi:

;)

Totta. "Kertaus on opintojen äiti"
Muuten, mitä mainioin liike just noille eteenpäin kääntyneille olkapäille, muistaa vain tehdä pienillä painoilla. :)

Joo eli reenaa sekä työntäviä että vetäviä lihaksia tasaisesti. Onko rintalihas kireä? Jos on niin se kireys voi vetää olkapäitä eteenpäin?
Kannattaa tarkistaa se ryhti, eli missä asennossa olet tietokoneella tai istut tuolilla. Jos ryhti on päin vittua niin tässä ketjussa mainituista keinoista ei juuri ole apua.
Tarkkaile myös nukkumisasentoa. Jos ihminen nukkuu kyljellän 8 tuntia joka päivä hartiat käpertyneinä kasaan, niin ei ihme jos on ongelmia..
Kirjassa "pysyvästi kuntoon" on juttua eteenpäin kiertyneistä olkapäistä ja treeniohjelma joka on erityisesti suunniteltu kyseiseen vaivaan.

onastoni sanoi:
Ei ei. "Oikea" :) vastaus löytyy Ove Rytterin (1993) Tehokas kehonrakennus-kirjasta, eli Dumbell rotator cuff.

"Tämä harjoitus tasapainottaa koko olkapään seutua ja "vetää" takaisin eteenpäin kääntyneet olkapäät."

"Koska aktivoidut lihakset pitävät olkanivelen koossa, on tämä hyvin tärkeä harjoitus niille, jotka haluavat välttää olkapäävammoja ja kehittää symmetriset olkapäät."

En löytänyt tätä exrx.netistä mut en tosin jaksanut paljoa etsiäkkään, luulen että tämä on sen verta "harvinainen" liike, ei tainnut kukaan täällä sitä tietää. :david: :david: :david:
Hulkki tiesi sen nimenkin jo kauan sitten. Miullekin tuttu liike. Ja on muuten tehokas. Kuvailin tuon liikkeen siinä wildemarin linkittämässä threadissa, ja Hulkki tiesi nimetä sen. Penkkipunnertajien kannattaa pitää tuo liike ohjelmistossaan kuin myös kaikkien, jotka tekevät yliolanheiton kaltaista liikettä (esim. syöttö tenniksessä tai lentopallossa, sulkapallon smash-lyönti, pesäpallo, keihäänheitto, amerikkalainen jalkapallo). Ainakin miun vakiokamaa. Pitää kiertäjäkalvosimen kunnossa ja vaikuttaa toissijaisesti takaolkapäähän (Hulkin tietoa). Omalla kuntosalillani olen eräitten pesäpallistien nähnyt tekevän tätä liikettä. Ja kuvissa jonkun ralliautoilijan kuntosalitreenissään.

Nipsu sanoi:
Tarkkaile myös nukkumisasentoa. Jos ihminen nukkuu kyljellän 8 tuntia joka päivä hartiat käpertyneinä kasaan, niin ei ihme jos on ongelmia...

Jep, mä tarkkailen aina nukkuma-asentoa yön läpeensä. Totta puhuen, jos kädet saisi taakse solmuun ja nukkuminen suoritettaisiin mahallaan voisi hyödyntää noin 8 tunnin olkapäävenytyssession. Pitääkin kokeilla...

Wildemar sanoi:
Jep, mä tarkkailen aina nukkuma-asentoa yön läpeensä. Totta puhuen, jos kädet saisi taakse solmuun ja nukkuminen suoritettaisiin mahallaan voisi hyödyntää noin 8 tunnin olkapäävenytyssession. Pitääkin kokeilla...

Hyvä, että posti herätti ajatuksia. Itse tykkään nukkua selälläni kädet tyynyn takna niskaa tukien, jolloin rinta venyy ja olkapäät pysyvät takana..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom