Esittele kotiympäristöäsi Google Street Viewissä + parhaat bongaukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jami2003
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On valtaosa Suomen kartastosta Google Mapsissa kyllä vieläkin aivan luokatonta. Googlenhan tuohon on vaikea suoraan vaikuttaa, mutta kyllä jossakin mättää kun jostain Venäjän ja Kiinan korpimaista löytyy tarkempaa kuvaa kuin Suomen kaupunkien keskustoista. Street View on kieltämättä kyllä näppärä lisäys.
Totta turiset. Aletaan mekin rikastamaan uraania vähän enemmän, niin jos vaikka sateliitit jaksaisivat napsaista suomestakin tarkempia kuvia.

Meikäkin bongas kesällä tuon google-auton kun olin autolla liikenteessä, mutta kun ei muista missä. Vois alkaa ettiin omaa autoa...

Ja tosiaan se sillan alla tapahtuva hommailu on poistettu tuolta. Ilmeisesti Ranskassa tapahtunut. Eli tämä:
siillanalla.jpg

Ja streetview auto ajoi sillan alle tarkoituksenaan kuvata nussiva "pariskunta"? Tai noh, näyttää kyllä bisnes-diililtä.

Tässä alkuperäinen kuva jossa näkyy ihan tavallisen kameran tekemä päiväyskin:
http://static.panoramio.com/photos/original/17398544.jpg

Ja streetview auto ajoi sillan alle tarkoituksenaan kuvata nussiva "pariskunta"? Tai noh, näyttää kyllä bisnes-diililtä.

Tässä alkuperäinen kuva jossa näkyy ihan tavallisen kameran tekemä päiväyskin:
http://static.panoramio.com/photos/original/17398544.jpg

Googlemapsiin eikös saa lisätä myös käyttäjien ottamia kuvia esim paikallisista nähtävyyksistä? Tämä kuva lienee juuri sellainen

Hesarin keskustelupalstalla kunnon foliohattuilua aiheesta. Perus-Pertit haastamassa Googlea oikeuteen, kun heidän kotitalonsa ja Corollan romunsa on alistettu kansainvälisen riistäjäyhtiön rahanteon välineeksi. Myös StreetView:ta hyödyntävät maahanlaskujoukot mainittu...

Hesarin keskustelupalstalla kunnon foliohattuilua aiheesta. Perus-Pertit haastamassa Googlea oikeuteen, kun heidän kotitalonsa ja Corollan romunsa on alistettu kansainvälisen riistäjäyhtiön rahanteon välineeksi. Myös StreetView:ta hyödyntävät maahanlaskujoukot mainittu...

Luin samaa, heti ollaan kauhuissaan jos oma talo/auto näkyy kuvissa. Livenähän naapurit nyt näkee kämpän kokoajan, en oikein ymmärrä metakkaa. Ainut on että jos sattuis narahtaan että on "työreissulla" mutta kuukkelin kuvissa näkyykin kaulailemassa jotain vierasta tipua niin sehän saattais harmittaa. Pitää kuitenki muistaa että maailma on täynnä jo webcamejä...

Kyllä tällaisessa järjestelmällissä yhden yrityksen tekemässä katujen kuvaamisessa on ihan oikeasti ongelmia ihmisten anonymiteetin suojaamisen kannalta. Vastaväitteeksi ei kelpaa, että jos et ole tekemässä mitään poikkeuksellista (tai laitonta), ei sinulla silloin ole mitään pelättävää. On totta, että livekuvaa lähettäviä webcameja on olemassa ympäri maailmaa, CCTVt ovat yleisiä jne., mutta ne toimivat hieman toisella tavalla - eivätkä ole yhtä helposti levitettävissä laajalle katsojakunnalle.

En minä halua tulla ikuistetuksi en kotini enkä työpaikkani edustalla ja päätyä Googlen sivuille. Samalla tavalla, vaikkakin toisaalta suhtaudun paikannuspalveluihin kiinnostuneena, ainakin toistaiseksi olen vältellyt Foursquarea ja paikannusinformaation liittämistä tweetteihini ja kuviini, joita nettiin postaan. Valinta ykstyisyyteni rajoista kuuluu minulle, ei jollekin anonymiille yritykselle.

Ei niin, ja siinä se ongelma sitten onkin. Itsehän me tätä tuntemattomuuttamme kavennamme koko ajan.

17-vuotiasta on vaikea saada käsittämään, että se toilailu ja hauska, mitä meidän sukupolvemme 80-luvun lopulla ja 90-luvun alussa piti, on tarkasti ja ainoastaan meidän ja lähimpien kavereidemme tiedossa eikä kenenkään muun (ja aika vielä kultaa nuo muistot). Nykynuoriso läväyttää kaikesta FB-updeitin ja tweettaa kuvat verkkoon ja sitten muutaman vuoden kuluttua, ikävä kyllä, joku jossain ne kuvat löytää, kun töitä pitäisi etsiä tai muuten esiintyä vakavasti otettavana aikuisena. Sellaista yleistä vapautta, kuin meillä oli, ei enää ole. Minua hämmentää, ettei sitä edes osata kaivata.

Miks tuo Google maps SUOMI on minulla ruotsiksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom