Mistähän sinä tuon ensimmäisen olet kaivanut? Juuri sanoit että kohdunvuokrausta ELI sijaissynnyttäjän käyttöä(ovat hei kuule sama asia) ei voi rinnastaa millään lailla hedelmöityshoitoon.
Ihan eduskunnan sivuilta.
Täsmensin jo viestiini että
MINÄ käytin sanaa kohdunvuokraus tarkoittamaan sitä missä raha liikkuu. En keksinyt sille parempaakaan sanaa. Hedelmöityshoito-sanaa taas olen käyttänyt lähinnä tarkoittamaan sitä, kun nainen, josta tulee äiti, autetaan raskaaksi, koska sehän tämän ketjun aihekin oli? Pitänee alkaa kirjoittamaan pidempiä lauseita niin ei tarvitse sinunkaan tahallaan ymmärtää väärin ja saivarrella, kun et muuta vääntöä enää keksi.
EDIT: JA vastaa esittämääni kysymykseen, onko kummallakaan oikeus vai onko vain toisella oikeus?
Oho, oho! Kuule sinä nulikka et ole kukaan minua komentelemaan, mutta vastataan nyt toisen kerran kun et vieläkään ole osannut lukea viestejäni: Vuokrakohdun käyttö kaikenkaikkiaan sisältää ongelmia, joten kantani koko asiaan on
pääosin kielteinen. Tuskin kukaan täysin ulkopuolinen pelkkää hyvää hyvyyttään kantaa toisten lasta 9kk ja kivulla ja tuskalla synnyttää. Jos kyseessä on läheisen ihmisen, kuten sukulaisen, auttaminen,
tilanne on arvatenkin eri. Jos palvelu ostetaan, tilanne on taas eri. Useissa tapauksissa maailmalla on käytetty kohdunvuokraajan omaa sukusolua, jolloin hänellä on vielä synnytettyään ollut mahdollisuus pitää lapsi, joka on kaiken lisäksi biologisesti hänen omansa, vaikka siitä olisi luvattu kuinka paljon rahaa. Laki on näissä tapauksissa määrittänyt äidiksi sen joka synnyttää, ei sitä kenen soluilla. J
os pystytään takaamaan se, ettei kohdunlainasta ole haittaa äidille saati lapselle ja hänen kehitykselleen, niin mikä ettei olisi oikeutta, molemmilla. Kantani on vain toistaiseksi epäilevä. Ja koska en ole tämän spesifin aihealueen ekspertti, en voi sanoa mikä on oikein ja väärin, vain sen että tilanne on lesboparin kohdalla aivan eri kuin homoparin johtuen erilaisesta biologiasta. Me lesbot kun pystymme lisääntymään ihan luomukeinoin omilla kohduillamme.
edit:
Hallitus hyväksyi lakiesityksen hedelmöityshoidoista äänestäen
Hallitus hyväksyi torstaina hedelmöityshoitoja koskevan lakiesityksen siinä muodossa kuin oikeusministeri Leena Luhtanen (sd) sitä esitti. Hoidot sallitaan myös yksin eläville naisille ja naispareille.