Eri lihasryhmien "arvostus" suuren yleisön mielissä

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
kyllä treenattu vatsa on jonkinlainen merkki hyvästä kunnosta mun mielestä, paljon enemmän kuin kädet tai rinta, kunnon sixpäkkiä ei jokaisella ole, ja kaiken maailman läskimahat sitten selittelee ettei siinä edes mitään hienoa ole, se on vaan laiha eikä ole yhtään lihaksia jne... ovat vaan kateellisia

Pakkoprovo: Kuulostat katkeralta kynältä. Sikspäkin saa kukatahansa laihduttamalla, ei edes tarvitse treenata. Kun taas esim. isot kädet tai leveä selkä eivät tulekkaan ihan itsestään, aina ne kynikset vaan valittaa että jos sikspäkki ei näy niin käsillä ja selälle ei ole väliä, kateellisia ovat :D
Yksi myös itseäni askarruttanut asia on se, missä kulkee "kyniksen" ja lihaksikkaan raja?

Uskoisin että tavisten silmissä joku pituus -110kg(siis esim. 180/70) on "lihaksikas" tiukkana. Omasta mielestäni pituus -100 on sellainen rajapyykki eli esim. 180/80 että ei nyt ihan kynä ole(siis tiukkana tietenkin), muttei kyllä itseään lihaksikkaaksi vielä kehtaa sanoa. joku 180/90 tiukkana alkaa olla jo lihaksikas.

Feikkiedit: Tuo pituus kun hyppää pitkälti yli 190cm ni sitten ei enää oikein toimi tuollein laskeminen mutta omastamielestäni viellä 190cm:sä suunnilleen toimii. Ja tiukkana ei ole lavakireä vaan joku ~8pac aka kesäkunnossa.

ei oikeasti treenatun näköistä vatsaa saa helpolla eikä pelkällä laihdutuksella. ja kyllähän maagiset 40 cm pullataikina kädet saa kuka vaan pelkästään syömällä, ei tarvitse edes treenata, ja leveyttä saa kukavaan kun kävelee "keilapallot kainalossa" :D
siitäs sait katkera läski :lol2:

Pakkoprovo: Kuulostat katkeralta kynältä. Sikspäkin saa kukatahansa laihduttamalla, ei edes tarvitse treenata. Kun taas esim. isot kädet tai leveä selkä eivät tulekkaan ihan itsestään, aina ne kynikset vaan valittaa että jos sikspäkki ei näy niin käsillä ja selälle ei ole väliä, kateellisia ovat :D
Kumma juttu muuten että monella tuntuu olevan tämä näkemys asiasta. Johtuu varmaan pitkälti siitä että on jonkun verran porukkaa (tuskin enemmistö kuitenkaan?) joilla todellakin vatsat on melko näyttävät pelkästään alhaisien rasvojen ansiosta ilman sen kummempaa treenausta.

Omalla kohdallani ei todellakaan pidä paikkaansa. Kohtuu laihassa kunnossa olen ollut (ennen kuin kävin salilla) eikä missään vaiheessa tietoakaan sixpäkistä. Jossain vaiheessa taas luin (ja uskoin) niitä juttuja että kyykkyä vaan niin vatsalihat kasvaa, ettei niitä paljoa suoraa tarvi treenata. Vääriksi osoittautui nuokin jutut. Nykyään olen sentään tajunnut treenata vatsaa tosissaan ja paljon.

edit. Pitikin vielä sanoa että yleensä nuo kenellä vatsalihat on hyvässä kunnossa "ilman treenausta" (salia) kuitenkin todellisuudessa harrastavat jotain muuta urheilulajia. Onko muka oikeasti paljonkin totaalisia sohvaperunoita joilla olisi vatsalihat hyvässä kunnossa?

Hassua muuten, että esim. vieraiden ihmisten silmissä olen lihaksikas (180cm/76kg), mutta omasta mielestä olen ihan normaali. Itselläni olisi halua saada isommat kintut ja rinta-selkäosasto. Sikspäkki taitaa jotenkin näkyä, mutta osittain siksi, että syön ilmeisesti aivan liian vähän ja käyn 3-4krt viikossa judoilemassa, niin ei pääse rasvaa kauheasti kertymään. Tulikin mieleen, että tuossa viime lauantaina yksi itseäni enemmän bodihommista tietävä arvio, että rasvaprossani on noin 8. Näkeekö sen silmämääräisesti?

ja sä kuullostat katkeralta isomahalta. kyniksenä olon saa kuka tahansa lopetettua syömällä paskaa paljon ja vetämällä kunnon kreakuurin, sitten onkin sellanen pallopää. :D

<70kg ja noin 180 on tod. kynis. mielestäni. siitä sitten alkaa tasaantumaan.

oma liha-arvostus:
1. hartialinja, pitää olla epäkkäitä (näyttää että muutakin kuin tissejä tehty)
2. ojentajat
3. reidet/pohkeet

yhden tytön mielipide, tissit ja hauikset.

Omasta mielestäni ryhdikäs ja lihaksikas yläselkä on rintaa komeampi. Reidet ovat myös toinen merkittävä nähtävyys. Kun nämä kaksi yhdistyvät tiukalla keskivartalolla, niin paketti on pääpiirteissään valmis. Hauisten ihannointia en ole koskaan ymmärtänyt. Jos hauikset herättävät huomion, niin ne eivät ole sopusoinnussa kehon kanssa ja jos ovat suuret, niin saavat aikaan juntin vaikutelman. Sama kuin jos olkapäät ovat kaartuneet eteenpäin ja jalat ovat ruipelot.

Treenattu kroppa näkyy lähes vaatteen kuin vaatteen alta (paksut talvivaatteet poislukien). Liikkeet sen viimeistään paljastavat.

kyllä treenattu vatsa on jonkinlainen merkki hyvästä kunnosta mun mielestä, paljon enemmän kuin kädet tai rinta, kunnon sixpäkkiä ei jokaisella ole, ja kaiken maailman läskimahat sitten selittelee ettei siinä edes mitään hienoa ole, se on vaan laiha eikä ole yhtään lihaksia jne... ovat vaan kateellisia

Aikuisilla voi olla ehkä vähän eri näkemys asiasta. Jos on pidempään treenannut, niin sixpack näkyy pienen rasvankin alta. Teini-ikäisellä, hyväkuntoisella ja hoikalla sixpack näkyy yleensä ilman erityistä treenaamistakin. Poikkeuksia toki on.

Aikuisempana rasvaa kertyy helpommin, eikä sen alhaalla pitäminen ole yhtä helppoa kuin teinarina. Kun ei enää tarvitse kenellekään sixpackiaan vilautella, niin rasvoja ei viitsi pelkän itsetuntonsa kohottamiseksi vetää alas - treeni siitä kärsii. Eri juttu on ne, joille ulkonäkö on ammatti.

edit. Pitikin vielä sanoa että yleensä nuo kenellä vatsalihat on hyvässä kunnossa "ilman treenausta" (salia) kuitenkin todellisuudessa harrastavat jotain muuta urheilulajia. Onko muka oikeasti paljonkin totaalisia sohvaperunoita joilla olisi vatsalihat hyvässä kunnossa?

Kyllä itsellä on ainakin pari tuttua (sukulaiset) joiden liikuntaharrastukset rajoittuvat ehkä lätkapeliin pleikkarilla ja viskilasin nosteluun pokeripöydässä ja molemmilla näkyy pyykkilauta. Toisella jopa erottuu lihassyyt tuosta rintalihaksen kiinnityskohdasta kuin kisakireällä fitnestyypillä. Kaverit yllyttivät miehet rasvaprosentin mittaukseen kun selvästikkin ovat pienissä rasvoissa reippaasta syömisesta huolimatta ja toiselle mitattiin 4% ja toiselle 5.5%,nämä arvot ilman minkäänlaista harkittua ruokavaliota tai diettia ja käytännössä ilman treeniä. Näiden kahden lisäksi tunnen vielä kolmannen kaverin jolla rasvat varmaan tuolla 7-8% paikkeilla pyykkilauta näkyy kohtuullisesti ja ruumiinrakenne muutenkin pienestä koosta huolimatta hyvinkin atleettinen eli lantioon nähden erittäin leveät hartiat ja pienistä rasvoista johtuen pienetkin lihakset erottuvat selvästi. Tämäkään kaveri ei harrasta kuin koodausta.
Nämä erikoistapaukset toisaalta vahvistavat säännön mutta aika monta poikkeusta on minun kaveriporukkaani sattunut.

Sixpack ja pyykkilautakin ovat melko laajoja käsitteitä. Jotkut pitävät jo pelkästään vähän erottuvia vatsalihaksia "sixpäkkinä", kun taas joidenkin mielestä täytää selvästi palkit erottua ennenkuin voi kutsua sixpackiksi. Mielestäni on kyllä todella naurettavaa väitttää, että kuka tahansa saa sixpackin laihduttamalla vaikka ei olisi IKINÄ treenannut, tai että siihen ei vaadita mitään. Se on kyllä kateellisten panettelua.:rolleyes: Kyllä kunnon massiiviset vatsapalkit jotka erottuvat hieman korkeammillakin rasvoilla on arvostettava asia siinä missä muutkin lihakset.

Ihmettelen sitäkin ettei jotkut käsitä sitä, että kyllä niiden jalkojenkin lihaksikkuuden/tai sen puutteen huomaa ihan vaatteetkin päällä varsinkin jos on alhainen rasvaprosentti. Lihaksekkaat reidet todellakin pullottaa sieltä housujen läpi ellei sitten ihan hip-hop kuteita käytä. Lihaksikkaat jalat, perse ja selkä myös luovat eniten sitä ryhdikästä ja atleettista kroppaa IMO. Tämän asian tajuamiseen meni kyllä itselläkin luvattoman kauan aikaa ja sitä tahkottiin alussa vain rintaa ja hauberia :david:

Tässä on vähän ongelmana tuo lihasmassan määrän määritelmä lihasryhmissä. Olen monesti kuullut miten varsinkin vanhemmat naisihmiset ihannoivat mäkihyppääjien reisiä; vaikka treenatut ovatkin, niin tuskin yksikään bodyharrastaja niitä erityisen lihaksikkaina pitää.

Tuntuisi, että vatsalihakset saavat olla isot, kuten myös selkä - ne kun eivät päällepäin niin hirveästi edes näy. Iso selkä saa vaan aikaan ladonovimaisen ulkonäön (kunhan latsit eivät tee appelsiiniefektiä), mutta ei kuitenkaan "pullistele" kuten rinta ja hauikset tuppaavat tekemään. Tietysti, aika harvassa on ne, joilla hauikset on mukavan pienet (tm) ja selkä leveä kuin pentele.
Ja tuskin perslihaksistokaan ihan sieltä alimmasta päästä on.

Pohkeet ja epäkkäät ovat varmaan vähiten arvostettuja. "Yökötyskerroin" on korkealla myös rinnalla ja hauiksella, sekä tietysti reisillä jos niillä nyt on cole/ruhl-look.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Mun mielestä kunnon takareidet,etureidet ja pohkeet pistää silmään.
Jotkuthan vaan jauhaa aina että "KATO miten hyvä PERSE tuolla tyttelillä onkaan":kuola:.

Ite mä kyllä arvostan ja tykkään enempi jos sitä lihaa siellä on vähän näkyvämmin kun laardia...no voi kuullostaa tyhmältä mut mun mielipide:rolleyes:

Itse huomaan ekana hartiat.. Mulla ne on niin h**v**in pienet että v*t*t*aa p**k*l*esti. Pelottaa ettei luustokaan enää kasva ja ne jää tollasiks kapeiksi, mulla on naisen hartiat (varmaan pienemmät kuin suurimmalla osalla Pakkiksen Punttimimmeistä). En tosin arvosta leveitä hartioita niin paljon kuin esim lihaksikkaita reisiä, koska hartioiden leveys riippuu ymmärtääkseni enemmän geeneistä (ja koska olen hemmetin kateellinen niille jotka ovat leveitä kuin ladon ovi). Veikkailen että suuri yleisö kiinnittää myös huomionsa leveisiin hartioihin, koska ne näkyvät vaikka päällä olisi paljonkin vaatetta. Beachillä tietty sexpäkki, rintalihakset ja haba on ne mitä esitellään.

Itse tykkään eniten selkälihoista sitten käsistä niin että näyttää suorana mahdollisimman isolta(aka. ojentaja ennen hauista) sitten tulee rinta&vatsa yhdistelmänä sekä epäkkäät. Jalat kunhan näyttävät sopusuhtaisilta kropassa niin saa riittää minulle.

PS: Pakko vielä noista sikspäk kommenteista kuitata takas että kyllä ne vatsat saa näkyviin laihduttamalla, uskokaa tai älkää :rolleyes:

Aikuisilla voi olla ehkä vähän eri näkemys asiasta. Jos on pidempään treenannut, niin sixpack näkyy pienen rasvankin alta. Teini-ikäisellä, hyväkuntoisella ja hoikalla sixpack näkyy yleensä ilman erityistä treenaamistakin. Poikkeuksia toki on.

Aikuisempana rasvaa kertyy helpommin, eikä sen alhaalla pitäminen ole yhtä helppoa kuin teinarina. Kun ei enää tarvitse kenellekään sixpackiaan vilautella, niin rasvoja ei viitsi pelkän itsetuntonsa kohottamiseksi vetää alas - treeni siitä kärsii. Eri juttu on ne, joille ulkonäkö on ammatti.
hyväkuntoinen, ilman treenausta???
ei sixpackissa olisikaan mitään hienoa jos rasvojen alhaalla pitäminen olisi helppoa.
Ja mistähän se kertoo, että ilmeisesti sinunkin itsetuntoasi siis parantaisi läskitön olemus ja vatsalihakset? :lol2:
aikuisilla voi olla eri näkemys sen takia, että iän mukana yleensä veltostuu, ja rupeaa olemaan liian vaivalloista näyttää treenatulta.

Kyllä itsellä on ainakin pari tuttua (sukulaiset) joiden liikuntaharrastukset rajoittuvat ehkä lätkapeliin pleikkarilla ja viskilasin nosteluun pokeripöydässä ja molemmilla näkyy pyykkilauta. Toisella jopa erottuu lihassyyt tuosta rintalihaksen kiinnityskohdasta kuin kisakireällä fitnestyypillä.
.......
Nämä erikoistapaukset toisaalta vahvistavat säännön mutta aika monta poikkeusta on minun kaveriporukkaani sattunut.

Juu, totta puhut onhan tällasia henkilöitä toki. Tuo oma väite vaan oli että enemmistö ei olisi tällaista tyyppiä. Voin toki olla väärässäkin. Ainakin omalla kohdallani silti sanoisin melkein varmasti että ei ole luonnostaan kummoisia vatsalihaksi jos vaan rasvat tiputtaa alhaalle. Ja tämän sanon ihan omasta kokemuksesta, ei ole ihan pelkkää mutua. Jos jossain vaiheessa saan vatsalihaksissa edes jotain näkymään niin porukka varmaan sanoo että mitäs tuossa nyt sullahan on, kuten kaikilla, vatsalihakset luonnostaan.:D

Pitää myöskin muistaa tämä konteksti missä tästä asiasta puhutaan. Nyt puhuttiin mikä lihasryhmä on näyttävin jne. paljolti kehonrakennusaiheisella foorumilla. Kai siellä vatsassa nyt jotain lihasta näkyy (kuten muuallakin kropassa) jos rasvat kovin alhalle tiputtaa, mutta se että vatsat olisi kovinkin näyttävät vain rasvaa poistamalla kuulostaa hieman erikoiselta. Eikai vatsat nyt aivan niin poikkeuksellinen lihasryhmä ole?

Itse arvostan eniten forkkuja tai käsiä ylipäätään, vielä parempi jos olisi kunnon paksut ranteet :(

Itsellä ranteestani tulee mieleen joku siima ja forkuista naru. Peritty juttu, isällä sama homma. Asiaa pahentaa vielä liian pitkät kädet. Esim. haban lepo - jännitystilojen erona on about 6cm....

hyväkuntoinen, ilman treenausta???

Oliko kyse vatsalihaksista, oliko?-)

Tunnen hyväkuntoisia (en jaksa alleviivata, koita lukea ilman) liikunnan harrastajia, jotka eivät treenaa vatsalihaksia (sixpack mielessä) joilla sixpack näkyy luonnostaan.

Näissä on esim. joukkuepelien pelaajia. Heille kehon estetiikka ei näytä olevan lähellekään samanlainen arvo kuin salitreenaajille. Rasvat alhaalla, jalkojen, vatsan ja rinnan lihasten erottuvuus korkea kuin kisakireällä fittness-urheilijalla, mutta ilman että siihen olisi pyritty.

ei sixpackissa olisikaan mitään hienoa jos rasvojen alhaalla pitäminen olisi helppoa.

No nyt ymmärrän vähän, mikä motiivi niihin liittyy. Useimmilla motiivina on kunnon/massan/voiman lisääminen, ei alhainen rasva. Eri asia tietysti, jos on paino-ongelma tai tekee työtä ulkonäöllään.

Ja mistähän se kertoo, että ilmeisesti sinunkin itsetuntoasi siis parantaisi läskitön olemus ja vatsalihakset?

Kuvittelet omiasi. Ihan sama kuin väittäisin sinun itsetuntosi paranevan, jos pääsisit eroon pahasta aknesta.

Läskiä ei ole, mutta rasvatonkaan en ole (eihän tarvi selittää mitä tuo on suomeksi). Olen aikuinen, en joudu tekemään mitään ulkonäölleni miellyttääkseni Idols-ikäisiä. Itsetuntoni ei myöskään perustu Idols-ikäisten mielipiteisiin. Kun treenaan, treenaan omaksi ilokseni. En hae kisakuntoa, koska en kisaa.

aikuisilla voi olla eri näkemys sen takia, että iän mukana yleensä veltostuu, ja rupeaa olemaan liian vaivalloista näyttää treenatulta.

Siinäpähän olet mielipiteinesi:) Salilla kun katselen viisi-kuusikymppisiäkin, näen jotain aivan muuta. Käypä joskus aikuisten salilla, niin näet;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom