epäsymmetrisyyden korjaaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

mxm

Nyt poijaat tarttis vähän apua.
Eli kroppa on kehittymässä ihan miten sattuu, selkä varsinkin näyttää joltain Quasimodo-mallilta. Kuten kuvasta näkyy, vasen puoli näyttää isommalta kun oikea. Toinen ongelma on olkäpäissä: oikea olkapää on alempana kun vasen. Tämä saattaa johtua ehkä siitä, että oikee käsi on hiirikätenä eli sen on aika paljon päivän mittaan poikkeavassa asennossa. Nyt yritän opetella netin selaamista vasurilla.
Onko mitään vinkkejä, miten tällaisen epäsymmetrisyyden saa korjattua?
Selkäreenin vedän seuraavasti: ylätalja, mave, alatalja, kapea ylätalja. Reenin aikana ei tunnu mitenkään erilaiselta vas. ja oik. puolen välillä:confused:

Liitteet

• selkä.webp
    selkä.webp
    40,1 KB · Katsottu: 1 560
Hmm.. Tää ei oo ehkä lähelläkään totuutta, mutta musta näyttää siltä, että oikea olkapää on kääntynyt hieman eteenpäin ( eli on "alempana" ) ja siksi oikea puoli selästä ei leviä kunnolla (lapaluu törröttää..). Kokoero puolien välillä ei varmasti ole todellisuudessa noin suuri. Vedät sen olkapään oikealle paikalleen ja pidät huolen siitä, ettei lapaluu jää törröttämään :)

Mä en tosta kuvasta havaitse mitään kokoeroa.
Onko voimissa eroa puolten välillä, jos teet vaikka kulmasoutua käsipainoilla?

Pecman sanoi:
Mä en tosta kuvasta havaitse mitään kokoeroa.
Onko voimissa eroa puolten välillä, jos teet vaikka kulmasoutua käsipainoilla?

No kyllä tuossa minusta on kokoeroa aika lailla, ei kai mulla nyt niin paljon silmissä oo vikaa. Vasurilla tulee helpommin kulmasoutu mut se johtuu siitä, että oikea olkapää on ollut enemmän tai vähemmän paskana pidemmän aikaa, joten tuo liike on jäänyt ohjelman ulkopuolelle.

Tästä on kirjoitettu ennenkin.

Ihmisen eri puolet ovat usein erilaisia. Erittäin hyvä esimerkki on kengän koko. Monilla pitäisi olla vasempaan jalkaan eri koon kengät kuin oikeaan. En usko, että nuo asiat ovat korjattavissa. Yleensä noita ei huomaa kuin itse. Treenatusta vartalosta toinen ihminen huomaa hyvän kunnon, eikä sitä, onko toinen olkapää sentin leveämpi kuin toinen.

Maastavedon ote voi myös vaikuttaa. Eli jos olet aina tehnyt mavea mailaotteellasi(=sillä paremmalla) niin epätasapainoa saatta ilmetä. Vaihtelee otteita tai jos voima riittää niin samanlainen ote.

KeskiNormaali sanoi:
Maastavedon ote voi myös vaikuttaa. Eli jos olet aina tehnyt mavea mailaotteellasi(=sillä paremmalla) niin epätasapainoa saatta ilmetä. Vaihtelee otteita tai jos voima riittää niin samanlainen ote.

Apinaotteella oon maven aina ottanut, eli se asia on kunnossa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom