Ensimmäistä järkkäriä hankkimassa, vinkkejä toivotaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SaMe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tässäpä aloittelevalle järkkärikuvaajalle muutamia hyviä opetusvideoita: http://www.dslrtips.com/workshops/DSLR_workshops_tutorials_tips.shtml

Ihan perusjuttuja, itse ainakin opin noista paljon uutta asiaa, aloittelija kun olen. Noista videoista on jotenkin helpompi sisäistää asiat kuin kirjoista. Noita sivustolta löytyviä linssiarvostelujakin kannattaa aloittelijan katsella silmät kippuralla, niistäkin oppii paljon.

Jos joku tietää sivuston mistä löytyisi enemmänkin tämäntyylisiä opetusvideoita niin linkittäkää!

Olen hankkimassa nyt kesällä ensimmäistä järkkäriäni, koska olen kiinnostunut valokuvauksesta ja kuvannut paljon perus pokkareilla. olen katsellut netistä kameroita ja käynyt myös liikkeissä katselemassa ja kyselemässä. olen ajatellut, että ostan jonkinlaisen kitin, mutta en tiedä vielä, että minkä kameran kanssa. oikeastaan minulla on kolme kamera vaihtoehtoa: Nikonilta D5000 ja D90, sekä Canonilta 550D... mikä noista olisi paras ensimmäiseksi järkkäriksi, mutta riittäisi silti vaikka vähän ammattimaisempaan kuvaukseen? ostelen sitten uusia objektiiveja kun se kitissä tullut alkaa olla riiittämätön.... :D

Allekirjoittanut on nyt ketjun otsikon mukaisesti hankkimassa ensimmäistä järkkäriään. Halu on kova, mutta tietämys kovin vähäistä. Jollain tavalla olen haluamisalueeni rajannut Canonin 500-sarjaan. Lähinnä ihmettelen tässä 500D:n ja 550D:n välisiä eroja ja sitä, kumpaan näistä vehkeistä tulisi kallistua jos sikseen tulee. Esimerkiksi Rajala kauppaa 500D:tä 18-200 IS Kitillä karkeasti ottaen samaan hintaan kuin 550D:tä 18-135 IS Kitillä. Tässä sitä sitten aloittelija ihmettelee, että kummasta jäisi mahdollisesti enemmän käteen, pidemmästä putkesta vaiko "päivitetymmästä" rungosta. Mahtaisiko keltään löytyä neuvoa ja mahdollisia mielipiteitä?

Aiempaa postiani vielä tarkentaen: Rajala myy 500D:tä ja 550D:tä vastaavilla kiteillä tasan 100e hintaerolla. Mahtaakohan olla kannattavaa maksaa sitä 100 euroa muutamasta lisäpikkelssistä jne iloista, mitä tuo 550D tuo mukanaan?

Onko kellään kokemusta Rajalan vaihtolaitteista? Turussa ois 28-135mm is usm myynnissä vaihtolaitteena, mutta itse asun pirkanmaalla eikä turkuun ole asioimisia. Tuotteesta kysely ilmeisesti onnistuu puhelimitse, entä sähköpostilla?

Tarvitsisin neuvoa. Kaverilla on myynnissä ok kuntoinen Canon EOS 350D KIT alle 200€, ja hinnasta voi vielä neuvotella. Olisiko hyvä ostos?

Vaihtoehtona olisi lähinnä Canon EOS 1000D KIT uutena tai nikonilta joku vastaava malli. On vaan yli tuplat hintaa.

Tulee ensimmäiseksi järkkäriksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nyt olis sitten tulossa Nikon D90 18-105mm kitti... pari päivää vielä inttii enne ku pääsee kokeilee :)vähän jo polttelis päästä kuvailee :D

Tässä itsekin mietiskelen käytetyn ostamista, kamerafoorumeilla olisi myynnissä pari noin 5000-7000 kuvattua 30D:tä, joista voisi tinkaamalla ehkä päästä johonkin 250-270 hintaan. Lisäksi olisi lähemmäs 30000 kuvattu 40D, jonka hinnan voisi ehkä tiniä 350. Eli lopuksi kyssäri, onko tuo 40D ylimääräisen satasen arvoinen tällaiselle aloittelevalle harrastelijakuvaajalle?

Täälläkin uusi 1. järkkärin omistaja. Laitteistona Canonin 550D, 17-55mm F/2.8, 70-300mm F/4.5.6 (molemmat IS) ja tulossa vielä Samyang 8mm F/3.5 Fisheye (tosin Rokinon -merkkisenä). Ensihapuiluja (osittain) manuaalikuvauksesta täällä.

Zone-sarja -42%
Täälläkin uusi 1. järkkärin omistaja. Laitteistona Canonin 550D, 17-55mm F/2.8, 70-300mm F/4.5.6 (molemmat IS) ja tulossa vielä Samyang 8mm F/3.5 Fisheye (tosin Rokinon -merkkisenä). Ensihapuiluja (osittain) manuaalikuvauksesta täällä.

Oletko tyytyväinen viispuokkiin? millaiset video-ominaisuudet, hyvät ilmeisesti?

EKAN järkkärin ostamisessa tärkeintä on kolme asiaa. 1) ota se merkki mikä tuntuu parhaalta kädessä 2) tarjous jossa on lisäroinaa sopivasti 3) jos tutuilla tai lähipiirissä on samaa merkkiä niin linssejä voi lainata ja ostaa/myydä myöhemmin.

Oletko tyytyväinen viispuokkiin? millaiset video-ominaisuudet, hyvät ilmeisesti?
Todella tyytyväinen kameraan, optiikkaan ja videopuoleen. Videoiden takia päädyin tähän malliin, 1080P24 H.264 rokkaa. Tähän mennessä videokuvaus on kyllä jäänyt pienimuotoisiin kokeiluihin kun still-kuvauksessa on löytynyt niin paljon uutta kokeiltavaa. Kamera on aika pieni, mikä on itselleni pelkästään positiivinen asia. Mulla on todella pienet handut joten ei kuvatessa haittaa mua, mutta isokouraiselle en suosittelisi tätä kameraa ainakaan ilman lisäakkuja.

Siskolle pitäis joululahjaksi hankkia järkkäri, ja minähän en näistä mitään ymmärrä. Mikäs olisi paras minkä saa 600 euron budjetilla? Nikon D3100:n 18-55mm objektiivilla sais 499 eurolla ja kameralaukku kaupanpäälle, tekisköhän tuolla mitään?

Kuvat on luultavasti lähinnä semmosia mukahienoja ötökkäkuvia tms. eli ei mitään actionshotteja..

Siskolle pitäis joululahjaksi hankkia järkkäri, ja minähän en näistä mitään ymmärrä. Mikäs olisi paras minkä saa 600 euron budjetilla? Nikon D3100:n 18-55mm objektiivilla sais 499 eurolla ja kameralaukku kaupanpäälle, tekisköhän tuolla mitään?

Kuvat on luultavasti lähinnä semmosia mukahienoja ötökkäkuvia tms. eli ei mitään actionshotteja..

Imo. tuossa D3100 on tän hetken kovin hinta/laatusuhde. Jos saat vielä kitin vr-objektiivilla kohtuuhintaan niin sillä pääsee aloittelija jo aika pitkälle.

Jos jotain ötökkäkuvia tai (oikeita)makroja haluaa niin sit saa varautua laittamaan lisää rahaa tiskiin :)

Imo. tuossa D3100 on tän hetken kovin hinta/laatusuhde. Jos saat vielä kitin vr-objektiivilla kohtuuhintaan niin sillä pääsee aloittelija jo aika pitkälle.

Jos jotain ötökkäkuvia tai (oikeita)makroja haluaa niin sit saa varautua laittamaan lisää rahaa tiskiin :)

Tuli sitten tuo D3100 tilattua, 18-105mm VR-objektiivilla. Kaippa se sillä jotaki kuvia saa räpsittyä, ainaki profiilikuvat facebookiin :D Luulis tuon sille kelpaavan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom