Ensimmäistä järkkäriä hankkimassa, vinkkejä toivotaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SaMe
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitokset mielipiteistä. Juttelin kavereidenkin kanssa ja luin ton Saaren oppaan ja päädyin nyt sit hakeen ton 600D:n. Vastasi ominaisuuksiltaan tarvetta ja oli kukkaroystävällisempi. En heti kärkeen hommannu mitään putkea, vaan tutustun vehkeeseen tolla kittiputkella. Lähden sit objektiivikaupoille kun tiedän, mitä siltä haluan => voitte olla varmoja, että tuun roikkuun täällä valokuvauspuolella tyhmine kysymyksineni vielä pitkään :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ei se lasi vaan se kuvaaja
Vähän näin mäkin sen oon kuullu menevän. Yks kaveri ottaa tosi hyviä kuvia oikeestaan vehkeellä kun vehkeellä. Siltä oli sit joku puolisukulainen kysyny ihan tohkeissaan, että millanen kamera sillä on, "kun sun kuvat on aina niin hienoja". Kaveri oli kertonu ja lisänny sit (tosin perhesovun säilymiseksi vain hiljaa mielessään): "Millanen uuni sulla muuten on, kun sun safkat on aina niin herkullisia?" :D

Olisi tarkoitus ostaa elämäni toinen järjestelmä kamera vihdoin ja viimein tässä kuukauden kahden sisään. Nykyinen rottelo on Nikonin D60, joka alkaa olla selvästikin elämänsä päässä.
Tarvinkin hieman ideaa mikä olisi hyvä seuraava kamera. Budejetti kaikkineen olisi siinä 2000€ luokkaa. Nikonin D600 on ollut itsellä sellainen joka vaikuttaa hyvältä hinnaltaan ja laadultaan.
Rungoksi siis joku hyvä ja kaveriksi pari objektiivia. Kamera tulee video- ja valokuvaukseen. Kuvaan aikapaljon luontoa, joskus ihmisiä ja usein autoja. Linsseiksi olen miettinyt jotain laajista
ja sitten joku perus. Objektiivien valinnassa on eriyisesti ongelmia, erityisesti hinta-laatusuhteen puolesta.

Ehdotuksia otan vastaan avoimesti, niin rungosta kuin objektiiveistakin.

Ite oon kyllä tykänny tuosta D600:sesta. Mitä oon vertaillu noihin kalliimpiin nikoneihin, niin ei tule oikestaan missään osa-alueella merkittävää eroa jos puhutaan vaan kuvanlaadusta, ergonomiat sunmuut sitten erikseen. 2000 budjettiin ottasin kyllä tuon ja otinkin. Jos ei mennä muihin merkkeihin, löytyyhän sitä niistäkin varmasti hyviä vaihtoehtoja.

Ainaki 50mm/1.8 kannattaa hommata pikkubudjetilla ja laajikseksi vaikka 24/2.8 käytettynä. Toiset haukkuu tuota 24 millistä mutta hyvä se on. Vastavalossa vähän ongelmia joskus harvon ja jos aivan kauimmaisia nurkkia kattoo niin voi olla sanomista. Nämä kaks irtoaa käytettynä just johonki 300-350 egeen ja 1700 euroa rungosta niin sehän on siinä.

Money well spent.

Kiitti! Pitää tutkailla kyllä noita linssejä, toi 50mm kuulostaa ainaki ihan hyvältä idealta ja laajis myös. Yks mitä mietin oli jonkilainen zoomi. Pitää vähän tutkailla mihin tarvii. Runkoa onneksi saa halvimmillaan 1540 eurolla, joten sen mukaa voi vähän pelata putkien kanssa.

Olisi tarkoitus ostaa elämäni toinen järjestelmä kamera vihdoin ja viimein tässä kuukauden kahden sisään. Nykyinen rottelo on Nikonin D60, joka alkaa olla selvästikin elämänsä päässä.
Tarvinkin hieman ideaa mikä olisi hyvä seuraava kamera. Budejetti kaikkineen olisi siinä 2000€ luokkaa. Nikonin D600 on ollut itsellä sellainen joka vaikuttaa hyvältä hinnaltaan ja laadultaan.
Rungoksi siis joku hyvä ja kaveriksi pari objektiivia. Kamera tulee video- ja valokuvaukseen. Kuvaan aikapaljon luontoa, joskus ihmisiä ja usein autoja. Linsseiksi olen miettinyt jotain laajista
ja sitten joku perus. Objektiivien valinnassa on eriyisesti ongelmia, erityisesti hinta-laatusuhteen puolesta.

Ehdotuksia otan vastaan avoimesti, niin rungosta kuin objektiiveistakin.

Millaisia kriteerejä sinulla on rungon suhteen? Onko pakko olla täyskenno vai kelpaako kroppi? Mikäli kroppi kelpaa, niin D7100 voisi myös olla hyvä vaihtoehto. Sinulle jäisi lähes 1000e laittaa objektiiveihin. Jos sinulle kelpaa "vanha tekniikka", niin D7000 irtoaa jo vajaaseen 700 euroon, jolloin sulle jäisi entistä enemmän rahaa tunkea objektiiveihin.

Millaisia kriteerejä sinulla on rungon suhteen? Onko pakko olla täyskenno vai kelpaako kroppi? Mikäli kroppi kelpaa, niin D7100 voisi myös olla hyvä vaihtoehto. Sinulle jäisi lähes 1000e laittaa objektiiveihin. Jos sinulle kelpaa "vanha tekniikka", niin D7000 irtoaa jo vajaaseen 700 euroon, jolloin sulle jäisi entistä enemmän rahaa tunkea objektiiveihin.

Ihan hyvä vaihtoehto kyllä, mutta kyllä mie oon vahvasti kääntyny tuon täydenkennon puoleen.

jos uuden ostaa niin mä ostaisin tällä hetkellä nikonin d3200 ja siihen kylkeen nikkorin kolmivitonen kittiputken lisäksi. verkkokaupasta aika tasan 700.

varmasti jostain halvemmallakin saa kun etsii. itse kuitenkin pidän sen parinkympin arvoisena hyvin toimivia takuita jne. paljon helpompaa viedä tavara liikkeeseen kuin alkaa postittelemaan jonnekin.

https://www.digivire.com/p/5037/eos-60d-18-55-mm Mielipiteitä ???

Elikkäs ensimmäistä järkkäriä etsimässä, koitan vertailla näitä valmispaketteja mutta omaa kokemusta valokuvauksesta tai kameroista ei ole. Pääsisikö jollain näistä hyvin alkuun ?

1. https://www.digivire.com/p/5037/eos-60d-18-55-mm
2. https://www.digivire.com/p/12347/eos-700d-kit-18-55mm-stm
3. https://www.digivire.com/p/7185/eos-600d-kit-18-135mm-is
4. https://www.digivire.com/p/12356/eos-100d-kit-18-55mm-is
5. https://www.digivire.com/p/11101/eos-650d-kit-18-55mm-55-250mm

Noista viidestä jos pitäis valita, ni ite ottaisin 60D:n (ihan vaan koska olen sellaisen omistanut niin tiedän että se sopis noista parhaiten miun käsiin). Mut millä vaan noista pääsee hyvin alkuun. Kuvanlaatua jos vertaillaan ni sen suhteen noi on täysin identtisiä. Samaa paskaa eri paketissa.

Ota 60D. En nyt juuri kyseisiä malleja ole hypistellyt, mutta kymppisarjassa on aina ollut selvä ero satasarjaan.

- - - Updated - - -

Ota 60D. En nyt juuri kyseisiä malleja ole hypistellyt, mutta kymppisarjassa on aina ollut selvä ero satasarjaan.

Otetaan dpreviewistä, eikö siellä ole ihan järkevää testausta...? Ainakin omaan korvaan on kuulostanu hyvältä.

700D 76%

60D 79%

D5200 79%

Siitä vaan sitten omien mieltymysten mukaan. Tosimies ostaa tietysti Nikonin.

Voi perkele enmä osaa päättää Canon 700 ja D5200 välillä... Eihän niissä nyt paljoa eroa ole, mutta kuitenkin. Mielipiteitä??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom