Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä suosittelisitte toiseksi "main" kameraksi. Vanhan saan myytyä tässä piakkoin pois (olympus e-420) Ja tosiaan tarkotus siirtyä järkevämpään Nikoniin tai Canoniin. Hinta ois kiva huidella max 800€.
Vaihtoehdot ja perustelut olis jees Jos vain runko niin mitä objektiiveja mukaan?
Kuvailen pääosin motocrossia mutta myös iha stillikuvia olis tarkotus ottaa lähes mistä vaan.
Kiitos etukäteen
Noilla ehdoilla Canon 550D tai Nikon D5100. Molempia saa 18-55 mm objektiivilla varustettuina kitteinä selvästi alle 800 eurolla. Vajaalla 900 tulee mukaan lisäksi 55-250 tai 55-200 mm objektiivi. Valinta noiden välillä on pitkälti makuasia. Molemmilla saa hyviä kuvia ja molempiin no saatavilla kattava objektiivi ja lisävarustevalokoima. Kannattaa käydä kaupassa hipelöimässä kameroita ja ostaa se, joka tuntuu paremmalta kädessä. Hinnat katsoin pikaisesti verkkokaupasta, halvempiakin tarjouksia voi löytyä, ulkomailta tilaamalla löytyy varmasti.
Tuolla sarjakuvauksen nopeudella ei ole juuri merkitystä, jos sarjan kaikki kuvat ovat suttua. Itse just vaihdoin 550Dstä käytettyyn 7D:hen, vaikka kummassakin on käytännössä sama kenno. Automaattitarkennussysteemit taas ovat laitteissa kuin eri vuosikymmeneltä.Olis tarkoitus kuvata näin talvisin myös lumilautailua , niin onko tietoa riittääkö noiden nopeus aika nopeatempoiseen kuvaukseen?
Molemmissa kun nopeus 3kuvaa/sec
Onko minun viewfinderissa (550d) jotain vialla, kun joudun laittamaan dioptrian säädön tappiinsa, vaikka minulla on virheetön näkö? Säädintä on siis pyöritetty miinus -suuntaan niin pitkälle kuin se menee. Viewfinder ja numerot ovat kyllä tällöin selvät, joten asia ei niin vaivaa, mutta olen käsittänyt että säädön pitäisi olla keskikohdassa, niillä joilla ei ole näössä vikaa. Ja olen tarkistuttanut asian myös muilla lasittomilla ihmisillä, joten ei ole minun näön heikkenemisestä kyse.
Valovoimainen 35 tai 50mm. Valinnanvaraa on Canonillakin aika monen paksuiselle lompakolle ja Zeissilta, Sigmalta jne. löytyy lisää vaihtoehtoja. Käytetty voisi olla uutta parempi vaihtoehto.Minkälaista objektiivia suosittelisitte henkilkuvaukseen?
http://www.netanttila.com/webapp/wc...9652&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652
Kattelin tuolta Canon, EOS 550D 18-135 IS ja Canon, Eos 1100D 18-55 IS ruskea.
Onko 550D tuon hinnan verran parempi? Objektiivi on vissiin parempi ja saa tarvikepaketin samaan rahaan. Ihan aloittelija olen näiden hommien kanssa, mutta vaimoke haluaa järkkärin, niin silloin se pitää ostaa.