Ensimmäistä järkkäriä hankkimassa, vinkkejä toivotaan!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SaMe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
600D: kenno ja kuvanlaatu sama / käytännössä sama kuin Canonin parhaissa croppikennokameroissa (7D ja 60D), full HD video, paljon parempi näyttö. Jos haluat säästää etkä tarvitse kääntyvää näyttöä, 550D on kuvanlaadun kannalta 100% identtinen 600D:n kanssa.

Jos meinaat 18-55mm kittilinssin ottaa rungon kaveriksi, niin ihan sama kyllä, minkä näistä rungoista valitset.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mikä olisi järkevä objektiivi ainoaksi tötteröksi. Mahdollisimman yleispätevää haetaan, vaikka sitten vähän kuvanlaadun kustannuksella. 550d:n kaveriksi tulisi. Itse olin ajatellut sigman 18-200 OS:ssää, onko kellään kokemuksia?

Mulla ei ole ko. linssistä mitään kokemusta, mutta voin silti kertoa, ettei sisätiloissa kuvaaminen tule olemaan kivaa. Valovoimaa ei ole paljoa ja linssi on niin iso, että satavarmasti blokkaa sisäänrakennetun salaman valoa laajispäässä (eli jokaisen kuvan alareunaan tulee linssin varjo). Oletan tässä, ettet ole hankkimassa erillistä salamaa, jos putkiakin on kerran tulossa vain yksi. Valoisan ajan ulkoilmakuvauksiin tuo on varmaan ihan toimiva combo.

Mikä olisi järkevä objektiivi ainoaksi tötteröksi. Mahdollisimman yleispätevää haetaan, vaikka sitten vähän kuvanlaadun kustannuksella. 550d:n kaveriksi tulisi. Itse olin ajatellut sigman 18-200 OS:ssää, onko kellään kokemuksia?
Kamera-lehdessä ainakin kehuttiin Tamronin 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD -objektiivia yleispäteväksi.

Mulla oli kerran joku Panasonicin "järkkärimäinen" digikamera mutta möin sen pois ja nyt himottais ostaa joku alottelijoille suunnattu järkkäri. Canon 1100d tuntuu olevan nyt jokapaikassa tarjouksessa ja voi olla että käyn sellaisen itselleni joululahjaksi hakemassa. Ainakin hinta on kohdillaan ja joissakin arvosteluissa ihan kelpo peliksi todettu.

Mulla oli kerran joku Panasonicin "järkkärimäinen" digikamera mutta möin sen pois ja nyt himottais ostaa joku alottelijoille suunnattu järkkäri. Canon 1100d tuntuu olevan nyt jokapaikassa tarjouksessa ja voi olla että käyn sellaisen itselleni joululahjaksi hakemassa. Ainakin hinta on kohdillaan ja joissakin arvosteluissa ihan kelpo peliksi todettu.

Erittäin harvoin kamerasta loppuu ominaisuudet! Huonommallakin kalustolla saa lähes poikkeuksetta hyvää jälkeä, mutta tietenkin kamera täytyy valita niin että se sopii omaan käteen.

^Näinhän se on ja tuli tänään haettua Anttilan alesta juurikin tuo Canon 1100d. Sai samaan syssyyn "parempia kuvia" -opuksen, laukun ja muistikortin. Mitä nyt olen pari räpsyä tässä kotosalla ottanut niin mun tämänhetkisiin tarpeisiin hyvä peli. Huomenna sitte ulos valoisaan aikaan testailemaan.

20 päivää ja kamera huoltoon ja varmaan 20 päivää menee kun saan sen takaisin. Tuli kuviin joku ihme tuhru jos valoa vasten kuvasi ja varsinkin pimeässä se tuli melkein joka kuvaan. Objektiivi ja kenno on tarkistettu ammattilaisella eikä mitään löytyny. Objektiivi oli varmaan maanantaikappale.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä päädyin hommaamaan ensimmäiseksi digijärkkäriksi peilittömän Sonyn Nex5:n. Rajalalla oli aika hyvä tarjous tästä (349 egee), tosin 16mm pannukakkuobjektiivilla. Jossain vaiheessa menee hankintalistalle sitten valovoimaisempi 50mm objektiivi. Toistaiseksi on vaikuttanut ihan hyvältä peliltä. Kulkee helposti mukana. :)

Ostin tänään jo aikaisemmin ostetun Nikonin D3100 mukana tulleen 18-55 objektiivin tilalle pari uutta. Tuommoseen sisällä vähän hämärämmässä kuvailuun yms.. Nikonin Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8G ja sitten semmoseksi jokapaikan höyläksi Sigman 18-200mm f/3.5-6.3 OS HSM DC.

Hintaa kerty jonku verran päälle viis hunttia. Pikaisen testailun jälkeen hyvältä vaikuttaa entiseen verrattuna molemmat. Eritoten nikonilla onnistu hämärässä kuvaaminen hyvin. Ja sigmalla sai kuvattua vähän kauempiakin kohteita, joskin luin että valovoimaa saisi olla tuossa enemmän kauempaa kuvatessa. Melko aloittelija kun olen, niin en tiedä paremmasta ja hintakin oli kuitenkin kohtuu edullinen.

Mitä ammattilaiset on noista mieltä? Siis näin harrastelijakäytössä. Tosin turhahan se on rykiä kun on jo kakka housussa.

Lainaan härskisti toisten topiccia!

Olen hakemassa ykkösrunkoa vanhan toveriksi. Nyt 450D, optiikoita Canon 50/F1.8, Sigma 18-200 F3,5-jotain ja Samyangin 8mm fisheye.

Kuvaaminen yleiskuvaamista keskittyen ihmisiin. Budjetti määrittämätön, mutta ei rajaton =D

Haluaisin full freimin, eli käytännössä 5D mk2:sen, mutta se tuppaa menemään budjetista yli, varsinkin, kun haluan hankkia vielä 28-35mm kiinteän ja valovoimaisen lasin. 7D, 60D ja 600D ovat käsittääkseni aikalailla samaa kamaa, eroja lähinnä sarjakuvauksessa. Kahdessa kalliimmassa käsittääkseni tarkennuksen hienosäätö. Odottaako uusia julkistuksia, vai päätyäkö nyt johonkin?

Lisäksi mietityttää, onko tuo Canonin 35mm/F2.0 liian pitkä croppirunkosen yleisobjektiiviksi...

5Dstä ja 7Dstä odotellaan uusia versioita ihan piakkoin, ehkä jo parin viikon sisällä julkaistaan jotain. 7Dssä on autofokussysteemi ihan eri planeetalta kuin 60/600ssa ja kamera on sääsuojattu. Näitä voi seurailla Canon Rumors blogista.

Zone-sarja -42%
Lainaan härskisti toisten topiccia!

Olen hakemassa ykkösrunkoa vanhan toveriksi. Nyt 450D, optiikoita Canon 50/F1.8, Sigma 18-200 F3,5-jotain ja Samyangin 8mm fisheye.

Kuvaaminen yleiskuvaamista keskittyen ihmisiin. Budjetti määrittämätön, mutta ei rajaton =D

Haluaisin full freimin, eli käytännössä 5D mk2:sen, mutta se tuppaa menemään budjetista yli, varsinkin, kun haluan hankkia vielä 28-35mm kiinteän ja valovoimaisen lasin.

Jos halpaa täyskennocanonia halajaa, niin onhan aina vaihtoehtona 5D mkI. Lienee oikein hyvä peli edelleen. Käytettyjen hinnat pyörii jossain kuuden huntin kantturoilla?

7D, 60D ja 600D ovat käsittääkseni aikalailla samaa kamaa, eroja lähinnä sarjakuvauksessa. Kahdessa kalliimmassa käsittääkseni tarkennuksen hienosäätö.

Kuvanlaadultaan identtisiä. 60D:ssä ei ole tarkennuksen hienosäätöä. Seiskassa on kehittyneempi autofocus ja prööö-tason sääsuojaus kuten Dopey jo totesikin. Seiskassa ja kuuskymppisessä on myös parempi käyttöergonomia kuin 100-sarjan kameroissa. Yleisluontoisessa ihmiskuvaksessa pärjää millä vaan noista. Kallein on tietysti aina kivoimman tuntuinen kädessä :)

Lisäksi mietityttää, onko tuo Canonin 35mm/F2.0 liian pitkä croppirunkosen yleisobjektiiviksi...

Voi olla tai voi olla olematta, riipppuu täysin kuvajaan mieltymyksistä(omasta mielestä ainakin joku about kolmekymppinen on oikein kätevä yleislasi kroppiin). Teippaa tuon Sigmasi zoomirengas 35 millin kohdalle kiinni, kuvaa pari päivää ja mieti että onko hyvä vai kaipaatko laajempaa/telempää, sillähän tuo selviää.

Pistin tilaukseen Sigman 30/F1.4. 395€.

Funtsin pitkään zoomin kanssa, mutta tulin siihen tulokseen, että omaan käyttöön sopii paremmin pari pientä ja kevyttä primeä.

Runko saa odottaa, panostetaan ekana sopivaan optiikkaan.

Morjes, tässä on tullut muutama vuosi kuvailtua satunnaisesti ihan peruspokkareilla, syksyn mittaan heräillyt hieman suurempi innostus valokuvaukseen ja ajattelin hommata ensimmäisen järkkärin. Jonkin verran on tullut kateltua noita malleja, Canonin EOS 1000d näyttäis olevan aika suosittu malli aloittelijoille. Koneboxin sivuilla törmäsin sitten tuohon 1100d:hen.

Ihan kysynpähän vaan, onko näillä kahdella kameralla niin suurta eroa, että olisi järkevää ostaa tuo kalliimpi versio? Molemmissa on alennettu hinta, ihan senkin takia ajattelin käyttää ton tilaisuuden hyväksi kun opiskelijabudjetilla mennään.

Kamerat siis olivat:

https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=106825

https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=114678

Morjes, tässä on tullut muutama vuosi kuvailtua satunnaisesti ihan peruspokkareilla, syksyn mittaan heräillyt hieman suurempi innostus valokuvaukseen ja ajattelin hommata ensimmäisen järkkärin. Jonkin verran on tullut kateltua noita malleja, Canonin EOS 1000d näyttäis olevan aika suosittu malli aloittelijoille. Koneboxin sivuilla törmäsin sitten tuohon 1100d:hen.

Ihan kysynpähän vaan, onko näillä kahdella kameralla niin suurta eroa, että olisi järkevää ostaa tuo kalliimpi versio? Molemmissa on alennettu hinta, ihan senkin takia ajattelin käyttää ton tilaisuuden hyväksi kun opiskelijabudjetilla mennään.

Kamerat siis olivat:

https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=106825

https://www.konebox.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=114678

Noiden kameroiden eroista en osaa sanoa, mutta tuossa linkin 1100D:ssä tulee mukaan kuvanvakaajalla varustettu objektiivi. 1000D:n objektiivissa sitä taas ei näytä olevan. Itse ostin ilman kuvanvakaajaa olevan 1100D:n gigantin tarjouksesta kolmella sadalla. Melko pian ostin käytettynä tuon kuvanvakaajalla olevan objektiivin siihen ja oli niissä kyllä melkoinen ero.
Gigantissa muuten pari kymppiä halvempi toi 1100D kuin tuolla koneboxissa.

Täällä kanssa ensimmäinen järkkäri nyt hankinnassa ja muutamaa vaihtoehtoa tässä punninnut.
Canon, EOS 550D 18-55 IS kehutaan testivoittajaks , 18meganen ja fullhd video kuvaus. Sit tää toinen vaihtoehto Canon EOS 1100D 18-55IS joka olis reilu satasen halvempi vaikka ottais tolla paketilla mitä ne tuolla gigantissa kauppaavat (sis. parempaa kuvausta kirjan , kotelon ja 4gt kortin)
Onkos noilla käytännössä muuta eroa kuin nuo megapikselit ja sit toi fullhd videolaatu. Tarkoitus hommata kamera still kuvauksiin , ei niinkään videoihin eli onko toi reilu satasen lisäsijoitus järkevä jos nyt ei ole tolle videokuvaukselle niin käyttöä?

Olis tarkoitus kuvata näin talvisin myös lumilautailua , niin onko tietoa riittääkö noiden nopeus aika nopeatempoiseen kuvaukseen?
Molemmissa kun nopeus 3kuvaa/sec

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom