Ensimmäinen viestisi pakkikselle?

Terve pakkislaiset!

Satuin löytämään tällaisen foorumin äskettäin ja luettuani innostus saliharrastusta kohtaan kasvoi huomattavasti. Paljon on tullut luettua erilaisia treenaamiseen ja ravintoon liittyviä puita, mutta silti kaipaisin vastausta pariin kysymykseen.

Taustatietoja.. Eli siis olen 17-vuotias nuori mies ja harrastanut usean vuoden ajan aerobista urheilua vähintään 3 kertaa viikossa. Aerobinen puoli ja kestävyys ovatkin erittäin hyvässä kunnossa, mutta suurin ongelmani löytyy varmaan omista mitoista jotka eivät juuri imartele. 174/50 tällä hetkellä ja massaa lihaksen muodossa olisi tarkoitus saada paljon lisää koska pelkkä sikspäk ei ulkonäössä tyydytä. Aikaisempaa salikokemusta ei toistaiseksi löydy yhtään, mutta motivaatiota harjoitteluun sitäkin enemmän.
Ajattelinkin aloittaa treenaamisen näin aluksi koulun punttisalilla pari kertaa viikossa ja olen saanut seuraavanlaisen 2-jakoisen ohjelman jota sitten ajattelin alkaa toteuttamaan. Kaipaisin kuitenkin mielipiteitä tästä ohjelmasta, ravinnostani sekä levosta.

Treeni:

Päivä 1

Taljakyykky 3x10
Reiden koukistajat 2x12
1 jalan askelkyykky 2x10

Rintalihaskone 3x12
Penkkipunnerrus Smith 3x10

Vatsat penkillä 3x10
Vartalonkiertokone 2x15
Jalkojen nosto 3x15

Hauiskääntö 5x10

Päivä 2

Pystypunnerrus painoilla 4x10
Vipunosto sivuille 2x12
Takahartia penkillä maaten 2x12

Selänojennuskone 5x15

Vatsat penkillä 4x15

2 käden alataljasoutu 3x12
Ylätalja vastaote 3x12

Ojentajapunnerrus pään takaa 3x12
Ojentajat tangolla 3x12

Normaali arkipäivän ravinto tällä hetkellä:

7.00 Aamupala:
Lautanen puuroa + puolukoita, pari ruisleivän puolikasta joiden päällä kalkkunaleikettä ja rehuja. Maitoa 4 dl

10.45 Kouluruoka:
Reilu lautasellinen sitä mitä tarjolla + rehuja salaattipöydästä. Lisäksi ruisleipä ja pari lasillista maitoa.

14.00 Välipala koulussa:
Banaani.

15.30 Välipala kotona:
Jogurttia ja kaurahiutaleita tai ruisleipä + kalkkunat ja joskus maitorahkaa/raejuustoa jos kotoa löytyy.

16.30 Päivällinen:
Kotiruoka + rehut ja pari lasia maitoa (sama kuin koulussa)

18.30 *Tavallisesti se aerobinen treeni*

20.30 Iltapala:
Banaani, jogurttia, ruisleipä + pari lasia maitoa. Lisäksi ahmin noita kalkkunaleikkeitä aikatavalla.

Lepo:
Yöunet vaihtelevat siinä 7-10 h välillä.

Onko tuo ohjelma OK vai täysin :david: ?
Lisäksi ravintopuoleen pitäisi varmaan panostaa lisää..?

Kiitokset vastanneille. :worship:

Tollanen tuli, alotin ihan uuden threadin sitä varten. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Olen tätä keskustelua pari viikkoa seurannut ja pistänyt merkille ettei turhaa valittamista tule siitä kuinka vähän kukakin nostaa. Eli oma tulos:

~72.72"

Oisko penkki ollut huimat 35kg ..

E: 37.5kg / 55kg

Maetorahka-reseptejä ketjuun on näemmä tullut ihka ensimmäinen viesti päräytettyä.

Tällaista settiä tulee tehtyä.

1 prk Floran vanilja cremeä
4 prk Ehrmannin rahkaa
1 prk Hedelmäcocktail
Hermesetas makeutusainetta

Vanilja creme vatkataan vaahdoksi. Sekaan rahkat + hedelmäcocktail (ilman mehua) + makeutusainetta oman maun mukaan. Vatkataan kaikki sekaisin.

Välillä korvaan hedelmäcocktailin 3-4 rkl mansikkahillolla. Tuollain se sopii hyvin lättyjen täytteeksi.

Ja eiku syömään.

No kerro vastauskin.. :david: :D
En jaksa kaivaa, mutta tajusin nopeasti rivien välistä, että koska olemme netissä, mittaus suoritetaan ääripunpissa supersarjojen jälkeen, mittanauhan väliin laitetaan sormi ja tulos "pyöristetään" 1cm ylöspäin. Palstalla ilmoitetaan, että "kylmänä ja treenitaukoo on takana" tms. ;)

Eka viesti tuli kirjoitettua keskusteluun pisimmistä työputkista:

Kuukaudessa 5 lomapäivää, työpäivät parhaimmillaan 14H (7-21) ja työnä
vanhustenhoito Tukholmassa sijaitsevassa vanhainkodissa. Tunteja
tuli 213.5, joista kertyi 1950€ palkkaa, työ ei ehkä kuitenkaan ollut
niitä antoisampia...

21.04.2002

"Mä alotin hiukan nuorempana (kuten icedude varmaan tietää).... Ei oo ollu mitään haittaa... Pelkkää plussaa vaan... Paino/painot nousi ja silleen... Antaa kivasti puhtia...."

Se oli sitä kreatiinin ihmeaikaa... :)

Ajateltiin avokin kanssa tehdä tänä vuonna poikkeus ja olla juomatta. :wanha: Jostain syystä kumpaakaan ei tällä hetkellä kiinnosta katsella humalassa olevia.. :urjo:
Jos sitä kävisi vaikka kaupungin ilotulituksen katsomassa.
Mielessä on kyllä käynyt myös sellainen, että vuokrattais kelkka ja ajeltais se yö..

:D

18.04.2002, 20:56
Emmah sanoi:
Mä oon kevään myötä ottanut juoksun "ohjelmistoon" ja välillä juoksen just noita intervallijuttuja, tosin vaihteeks välillä myös tasasen tappavaa tahtia. Kun laiska kuiteskin oon, niin noi lupailemas linkit kiinnostas, jos vaan viitsit niitä esille laittaa... :cool:
Ai mä oon joskus muka jopa juossutkin... äh, turhaa airopista, polttaa lihat :evil:

Käyn silloin tällöin Mylllypuron liikuntamyllyssä treenailemassa siimojani, ja aika usein siellä on paikalla myös eräs keski-ikäinen mies joka on saanut salille pari oppilasta. Oppilaat ovat n 15 vuotiaita, tyttö ja poika.
Äijä on ihan keke, eikä sille mitään voi mutta voishan sitä edes yrittää; mulla oli sinä päivänä selkä ja hauis päivä alkamassa. Keke on toisen oppilaansa, tyttö, kanssa ylätaljalla puhumassa. Eivät tee siinä mitään muuta kun puhisevat. Kysäisin vahingossa että voinko tehdä välissä oman sarjani. Äijän ilme oli luokkaa "vitun idiootti, etkä näe että me treenataan tosissaan" muttei sano mitään, sit tää tyttö ett "et tee, meillä on sarjat kesken". Eipä mittään jään venaamaan vierelle, kun ensin himo tsemppaamisen jälkeen tyttö vetäisee taljassa hirmu heijarilla ½ vedon. Keke siihen kehumaan, että näin se pitää tehdä, sama hirmu tsemppaaminen, n 2 min, ja keke vetää vielä isommilla painoilla kokonaisen 1. Siis ykkösen ylätaljassa! Noh, sankarit poistuu, ja pääsen tekemään omaa sarjaani. On aika siirtyä tekemään kulmasoutua, ja kun oon just aloittamassa sitä, niin tää taistelupari istuu siinä vieressä penkillä, ja keke ihmettelee siinä kovaan ääneen että "mikähän on kun ei treeni kulje?"
Repesin ja poistuin salin toiseen päähän nauramaan.
Ps. Keke käy edelleen salilla.

Heti pitäny mennä kekeileen... :rolleyes:

Löyty sitten tällanenkin tredi(hyvä nosto), ite oon alottanu kyselemällä heti "treeniohjelmastani" sentään sille varatussa osiossa. Mutta ohjelmahan oli tietenkin täysi :david:. Sitä luultiin, että kun reenataan vaan paljo hapaa niin kyllä isot kädet tulee..:nolo:

Elikkäs kyselisin, pitäisikö tällaiseen ohjelmaan tehdä jotain muutosta:

Päivä 1.

Soutu 3 - 5 min
Penkki 3*10
Hauislämmittely (tehdään hauiskääntöä käsipainolla istuen, ilman että käsi ottaa mihinkään tukea)4-5*15-20
Hauiskääntö scotissa 4*7-10
Peck Deck/levitykset taljassa 3*8-10
Ranskalainen maaten 3-4*8-10
Pystypunnerrus 3*8
Vatsoja

Päivä 2.

Soutu 3 - 5 min
Penkki 3*10
Hauislämmittely (tehdään hauiskääntöä käsipainolla istuen, ilman että käsi ottaa mihinkään tukea)4-5*15-20
Vasarakääntö 4*10/1*12 1*10 1*8 1*5
Ranskalainen maaten 3*10
Ojentajapunnerrus taljassa 3*8
Vatsoja
Kyljet

Päivä 3.

Soutu 3 - 5 min
Vinopenkki 3*10
Hauiskääntö taljassa 4*8
Ranskalainen maaten 4*10
Vatsoja
Kyljet

(+jalkapäivä+mave)

Kuntopyörä n. 5min
Takakyykky 4*10
Jalkaprässi 4*10
Pohjenousu seisten 4*20
(Reisikoukistus 3*10)
Maastaveto 4*10
Vatsoja

Salilla olen käynyt vähän alle puolivuotta, ja tällaisella ohjelmalla ollaan nyt edetty jo jonkin aikaa. Penkki vaihtuu ensi viikolla 3*7.
Päätavoitteet itselleni oikeastaan mahdollisimman isot kädet, sekä mahdollisimman paljon penkistä. Tietenkään muita osa-alueita ei saa myöskään unohtaa.

:david:

Onneks nykyään arvostaa kaikkia lihasryhmiä tasapuolisesti. Tälläkin varmaan olisin jatkanut, jos en pakkista olisi löytänyt. Eli kiitokset kuuluu koko foorumille:worship:

17.6.2003

Noniin, pääsi taas treenikärpänen puraisemaan, ja suunnitelmissa olisi aloittaa säännöllinen kuntosalilla käynti. Olen käynyt salilla ennenkin, mutta epäsäännöllisesti ja ilman kirjallista ohjelmaa.
Nyt kyhäsin www.exrx.net:in avulla 2- jakoisen (ok?) ohjelmarungon periaatteella muu ruumis./raajat (ok?)

Kyseessähän on runko, joka (toivon mukaan) sis. kaikki perusliikkeet, ekstraa voi lisätä, kunhan käyn käytännössä kokeilemassa kauanko tähänastinen vie aikaa.

Salilla olisi tarkoitus käydä 3 kertaa viikossa, ja vaihdella viikottain 2*A 1*B / 1*A 2*B. (ok?)

Mitä kaikkea (tärkeää) puuttuu?
Onko jotain ylimääräistä? (esim. jollekin lihakselle liikaa rasitusta)

A

Penkkipunnerrus
PEC-DECK
Vinopenkkipunnerrus käsip./tanko
“Standing fly” talja
“Upright row” talja/käsip./tanko
Eteenveto talja
*Alaselkäliike*
Pystypunnerrus käsip./kone
Soutuliike talja
Olkapäiden nostelu käsip./tanko/talja

B
Jalkakyykky/Jalkaprässi
“Hyvää huomenta”
Ojentajakone (etureidet)
Koukistajakone (takareidet)
Pohjekone
Käden ojentajat talja (peukalot ulospäin)
Kapea ote penkkipunnerrus
Hauiskääntö käsip./mutkatanko/talja
Vatsalihasliike

178/70/17v

1.9.2005
jos joku kiltti viitsisi.

Trainee@stadilainen.com

Suursiitokset!

Eka viesti ja heti ruinaamassa kutsua tappeluvideofoorumille. Nolo myöntää, mut oon jo kerinny kritisoimaan muita samanlaisia ekoilla viesteillä kerjääjiä. Nyt sitten tällä päivämäärällä tuli todettua, että enpä taida jatkossa heittääkään sitä ensimmäistä kiveä.:nolo:

:kippis1:
Onnea LOISTAVASTA suorituksesta HULKKI :rock: (Säästin 1. postausta,juuri tätä varten:D )

EI PASKEMPI EKA POSTAUS.....:D

Ei jumalauta, sitä ei olisi ikinä edes pitänyt käydä tsekkaamassa mikä se eka postaus oli. Se löytyi threadistä "mitä tapahtuu kun painat liitä", ja olin postannut seuraava linkin;

http://www.pumpster.com/archives/handmade_vagina.htm

No, ihan kiva että tuollaisen osoitteen voi postata kahdesti yhdelle forumille. Tämä taitaa olla väärä osio ja sitä se kyllä oli viimeksikin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom