Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
kyykystäkin varmaa suurin osa vetää 140kiloa nopeemmin ku penkkaa satasen.
miksi vetäisit kyykkyä sillon? onko se jotenkin sun mielestä kauheen kiva liike vai mikä? salilla näkee näitten penkkipoikien lisäksi myös kyykkypoikia jotka ei ole penkkiin koskenutkaan eikä yläkroppaa liiaksi päästetä kasvamaan.Ihme jannuja on kyl netis. Penkist kyl pumppaillaa sadal kilol, maasta ei muka saaha, ja kyykky ei tuu. Kyllä nyt ihan normaali-ihmiset nostaa maasta 160 kiloa ainakin ennenku penkistä sata, kyykystäkin varmaa suurin osa vetää 140kiloa nopeemmin ku penkkaa satasen.
Tosin eipä toi penkkitulos oo kyllä salilkäynnin tärkein juttu. Kyl mua paljon enemmin kiinnostaa 200kilon kyykky ku 150 kilon pena. Kyykky muutenki on ihan satakertaa hauskempi tehdä ku penkki, jonka tekee vähän ku sitäki pitää nostaa, mut en kyllä treenais, ellei penkinteko nyt ois olennaista myös, onhan se yksi perusnosto.
Silti, oon sitä mieltä, että kyllä jos yksi nosto pitäisi valita, mitä saisi treenata, ja muut oisi kielletty, vetäisin kyllä ihan kyykkyä sillon.
imo se on treeniajasta kiinni kuinka paljolla siitä kyykystä sarjaa ottaa, aloittelijalta se on aika helvetillisen (onkohan kirosanat kielletty?) hyvin jos 150 sarjaa tekee ja aika moni joka kyykkää 150 niin ottaa penkistä sen 100Imo niin käsittämättömintä mitä voi olla on se että joku penkkaa reippaasti yli sata eikä muka kyykkää edes sataa kiloa!
itellä kyykky on lempiliike, kyykystä tulee paljon paremmin rautaa ku penkistä, jalkojen treenaaminen on todella olennaista. Jalkoihin lihaksensaanti on tärkeää, koska niin iso osa elimistön lihasmassasta on vyötärölinjan alla, ja 5% kasvu reisissä on paljon enemmin kuin 10%kasvu rinnassa. Sen lisäksi tottakai yläkroppaa pitää myös treenata, mutta treenin kaikenkaikkiaan tulee olla tasapuolista ja balanssia pitää kroppaan saada myös.
Kyykky nyt on sellanen nosto, että siitä pitäis sarjaa tehdä 150kilolla tai enemmillä, ja hyvin suuri osa treenaajista niin tekeekin. Mua ainakin stressaa helvetisti se, ettei kyykky kulje tarpeellisen hyvin.