Ensimmäinen liike missä sait/tulet saamaan markan rikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kynae
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
No jos noita prässejä ei lasketa, niin eiköhän se penkissä menny noin niinku sarjapainojen muodossa.

Ihme jannuja on kyl netis. Penkist kyl pumppaillaa sadal kilol, maasta ei muka saaha, ja kyykky ei tuu. Kyllä nyt ihan normaali-ihmiset nostaa maasta 160 kiloa ainakin ennenku penkistä sata, kyykystäkin varmaa suurin osa vetää 140kiloa nopeemmin ku penkkaa satasen.

Tosin eipä toi penkkitulos oo kyllä salilkäynnin tärkein juttu. Kyl mua paljon enemmin kiinnostaa 200kilon kyykky ku 150 kilon pena. Kyykky muutenki on ihan satakertaa hauskempi tehdä ku penkki, jonka tekee vähän ku sitäki pitää nostaa, mut en kyllä treenais, ellei penkinteko nyt ois olennaista myös, onhan se yksi perusnosto.

Silti, oon sitä mieltä, että kyllä jos yksi nosto pitäisi valita, mitä saisi treenata, ja muut oisi kielletty, vetäisin kyllä ihan kyykkyä sillon.

kyykystä meni ensimmäisenä sitte rinnalleveto. muista ei vielä sitte tuukkaan vielä satasta.

kyykystäkin varmaa suurin osa vetää 140kiloa nopeemmin ku penkkaa satasen.

itellä kyykkymaksit varmaan alle 100kg en oo kokeillu, mut penasta meni satanen rikki aikaa sitte.

Ihme jannuja on kyl netis. Penkist kyl pumppaillaa sadal kilol, maasta ei muka saaha, ja kyykky ei tuu. Kyllä nyt ihan normaali-ihmiset nostaa maasta 160 kiloa ainakin ennenku penkistä sata, kyykystäkin varmaa suurin osa vetää 140kiloa nopeemmin ku penkkaa satasen.

Tosin eipä toi penkkitulos oo kyllä salilkäynnin tärkein juttu. Kyl mua paljon enemmin kiinnostaa 200kilon kyykky ku 150 kilon pena. Kyykky muutenki on ihan satakertaa hauskempi tehdä ku penkki, jonka tekee vähän ku sitäki pitää nostaa, mut en kyllä treenais, ellei penkinteko nyt ois olennaista myös, onhan se yksi perusnosto.

Silti, oon sitä mieltä, että kyllä jos yksi nosto pitäisi valita, mitä saisi treenata, ja muut oisi kielletty, vetäisin kyllä ihan kyykkyä sillon.
miksi vetäisit kyykkyä sillon? onko se jotenkin sun mielestä kauheen kiva liike vai mikä? salilla näkee näitten penkkipoikien lisäksi myös kyykkypoikia jotka ei ole penkkiin koskenutkaan eikä yläkroppaa liiaksi päästetä kasvamaan.
no mutta jos vastaisi tähän treadiinkin:) mulla tais olla kyykky se missä ekana meni satku koska en ollu mavea aikaisemmin tehny. nyt kuitenkin mavessa ja penkissä viimeisenä se haamuraja rikottu:rock:

Imo niin käsittämättömintä mitä voi olla on se että joku penkkaa reippaasti yli sata eikä muka kyykkää edes sataa kiloa!

itellä kyykky on lempiliike, kyykystä tulee paljon paremmin rautaa ku penkistä, jalkojen treenaaminen on todella olennaista. Jalkoihin lihaksensaanti on tärkeää, koska niin iso osa elimistön lihasmassasta on vyötärölinjan alla, ja 5% kasvu reisissä on paljon enemmin kuin 10%kasvu rinnassa. Sen lisäksi tottakai yläkroppaa pitää myös treenata, mutta treenin kaikenkaikkiaan tulee olla tasapuolista ja balanssia pitää kroppaan saada myös.

Kyykky nyt on sellanen nosto, että siitä pitäis sarjaa tehdä 150kilolla tai enemmillä, ja hyvin suuri osa treenaajista niin tekeekin. Mua ainakin stressaa helvetisti se, ettei kyykky kulje tarpeellisen hyvin.

tais olla t-kyykky ja heti perästä työntö :)

Imo niin käsittämättömintä mitä voi olla on se että joku penkkaa reippaasti yli sata eikä muka kyykkää edes sataa kiloa!

itellä kyykky on lempiliike, kyykystä tulee paljon paremmin rautaa ku penkistä, jalkojen treenaaminen on todella olennaista. Jalkoihin lihaksensaanti on tärkeää, koska niin iso osa elimistön lihasmassasta on vyötärölinjan alla, ja 5% kasvu reisissä on paljon enemmin kuin 10%kasvu rinnassa. Sen lisäksi tottakai yläkroppaa pitää myös treenata, mutta treenin kaikenkaikkiaan tulee olla tasapuolista ja balanssia pitää kroppaan saada myös.

Kyykky nyt on sellanen nosto, että siitä pitäis sarjaa tehdä 150kilolla tai enemmillä, ja hyvin suuri osa treenaajista niin tekeekin. Mua ainakin stressaa helvetisti se, ettei kyykky kulje tarpeellisen hyvin.
imo se on treeniajasta kiinni kuinka paljolla siitä kyykystä sarjaa ottaa, aloittelijalta se on aika helvetillisen (onkohan kirosanat kielletty?) hyvin jos 150 sarjaa tekee ja aika moni joka kyykkää 150 niin ottaa penkistä sen 100

Happamia sanoi kettu. Ei se indika varmaan sulta oo pois jos joku tykkää tehä sitä penaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Jalkaprässistä menee ja mavesta vois nousta kerran ylös

Jalkaprässi ofc, tuskin muista tulen saamaan 100 :D

Kokeilin ensimmäistä kertaa kyykkyä hieman isommilla raudoilla ja 120kg nousi suht kivuttomasti. Treeneissä yleensä 3x10x80kg, pitänee hieman viilailla kyykkyjä tässä joskus.

Mavesta meni ensimmäisen kerran sata, mutta ei max nostoilla vaan 10 sarjoilla.
Seuraavaksi meni kyykyssä 10 toiston sarjoilla.
Seuraavaksi pitää saada penkistä 6-10 toistoilla 100kg rikki:evil:
Matkaa vaan oon niin vitusti vielä:itku::whip:

Viime viikolla kyykyssä vihdoin 100 kiloa rikki:rock:
Eikä edes sitä hätäistä yhtä vaan yksi koko 10:n sarja...

Niin sehän oli vissiin niin ettei sitä jalkaprässiä meillä miehillä lasketa...

1) Jalkaprässi ei oo mikään liike, se on laite eikä sitä lasketa
2) Indica on ihan oikeessa ja te ootte ihan tyhmii. RHP perkele.

Tosin suurimmalla osalla pakkislaisistakin lienee kyykkytulokset oikeasti vielä vähemmän kun mitä väitetään. Lähtökohtasesti en usko ketään kuka puhuu kyykkytuloksista ellei erikseen tähdennetä syvyyttä tai postata videoo. Puolikyykkyjä ei lasketa.

Ja en minäkään käsitä miten jollain voi penkissä mennä satanen ennen kyykkyä. Meikä on kyykkäilly yli satasella syväkyykkyjä jo ties kuin pitkään mutta penkissä ei satanen hievahdakaan rinnalta. 90 kg tuli penkistä joku aika sitten mutta kyykyssä vedän jo alle parallel -kyykkyä 3x112,5 kg ja luultavasti enemmänkin menisi. Mavessa kiskoin 140 jo pari kuukautta sitten, nyt menis varmaan 150 tai ylikin.

Niin EDIT: tosiaan, mikä siinä on että en ole ikinä oikeastaan nähnyt kenenkään tekevän oikeaa kyykkyä paljon yli satasella? Joidenkin spedejen olen nähnyt puolikyykkäävän ~140 kilolla, ja paras oikea kyykky mitä olen nähnyt on jotain samaa luokkaa. Jos minäkin kyniksenä kyykin jo yli 110 kiloa niin ei nyt luulis oikeesti että joku 200 kg kyykky on niin pirun vaikea jos penkistäkin nostetaan 130-150. Hyvät on prioriteetit kyllä ihmisillä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom