Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
descentin kirjoitusta lukee niin jotain tais mennä meikäläiseltä mettään arvostelussa leffan tärkeimmässä pointissa.![]()
se on kiva kuulla et näet asian niin etten ihan metsään mennyt leffan tulkinnassa, sai mut nyt tajuamaan ettei ihan noin kannata mun ajatella asiaa.
Okeise on kiva kuulla et näet asian niin etten ihan metsään mennyt leffan tulkinnassa, sai mut nyt tajuamaan ettei ihan noin kannata mun ajatella asiaa.
Johtuu siitä miks noin aattelin et nyt menin metsään, kun ite vaan täällä pitänyt/pidän sua sen verran fiksuna tyypinä elokuvien tulkintojen suhteen, et aattelin koska kerroit pointeista joita en itse tajunnut Fountainissa, että nyt meni mun omat kertomani pointit päin mäntyjä elokuvan joissakin tarkoituksissa
samaan asiaan liittyen eräästä toisesta leffasta niin just sen takia halusin kysyä täällä aiemmin sulta neuvoja viisi vuodenaikaa elokuvan tulkinnalle, koska halusin todellakin siihen kuulla sun näkökulmat että saisin leffasta itsekin vielä enemmän irti tajuten uusia asioita siitä.
sen takia halusin sun tulkinnat kuulla kyseisestä leffasta koska huomasin et sain sulta niin hyviä uusia näkemyksiä silloin aiemmin mm A Ghost Storyyn tajuten leffan hienouden paremmin.
![]()
, oli tosi mukava kuulla et mm noilla mun joillakin mietteillä leffasta sanoit olevan hyvin sanottua pointtia.
eritoten tuon mainitsemasi mun huomion leffassa et ja nuo sadat tuhannet tähdet loistivat taustalla niin tuli tuossa mulle mieleen sanat kuoleman lohduton ikuisuus jota ne tähdeet symboloivat niin oli tosi mukava kuulla et jostain toisesta henkilöstä toi oli oikeasti hyvä pointtiNöyrä kiitos myös sinne suuntaan, oli tosi mukava kuulla et mm noilla mun joillakin mietteillä leffasta sanoit olevan hyvin sanottua pointtia.
eritoten tuon mainitsemasi mun huomion leffassa et ja nuo sadat tuhannet tähdet loistivat taustalla niin tuli tuossa mulle mieleen sanat kuoleman lohduton ikuisuus jota ne tähdeet symboloivat niin oli tosi mukava kuulla et jostain toisesta henkilöstä toi oli oikeasti hyvä pointti
ja se että kun sanoit lauseen onhan Aronofskyn ajatus ja näkemys voinut olla ollut nimenomaan kuoleman ikuisuuden lohduttomuuden kuvaaminen . josta oon hyvin otettu et sä näit jotain mahdollista järkeä siinä et Aronofsky on saattanut ehkä tarkoittaa tuolla myös jotain tuon kaltaista leffan asioissa, kun en ite tiennyt yhtään onko sillä oikeasti jotain ajatusta leffassa,
Leffa on tosiaan mm niin symbolinen ja diippi et mene ja tiedä tietääkö kukaan täysin lopullisia vastauksia leffasta Aronofskyn pään sisältä.![]()
Nimenomaan en ole kyllä yhtään ylimielinen omien analyysieni kanssa.
Puhut täyttä asiaa leffoista ilman minkään näköistä itsekehua tai ylimielisyyttä.Aloitin Dunkirkin katsomisen ja pysäytin alun merenranta kohtaan ja pakko tulla sanomaan et on kyllä kuvan upeus etenkin dynaamisuudessaan mennyt esim Interstellaria paljon eteenpäinja se äänimaailma leffassa on jotain uskomatonta...
ja ne pommituksien räjähdykset oli dynaamiselta äänimaailmaltaan ihan puistauttavia ja sodan julmuus ja kauheus oltiin jo tuossa täysin dialogittamassa alussa saatu erittäin voimakkaasti välitettyä katsojaan, joka kertoo jotain niistä musiikkien ja äänimaailman tehosta.
Nyt kun puhuin karulla tavalla kauniista kuvista, niin pakko mainita myös vähän samasta asiasta, mutta ei ihan kuitenkaan. Yksi miehistä leffassa katsoo yöllä tosi kaukana näkyviä savuavia laivoja ja pommien välähdyksiä, joka teki tunteen leffaan et nuo henkilöt jotka näkivät noita karmeita näkyjä, niin eivät saa niitä koskaan mielestään, tuokin oli helkkarin iso plussaa, koska herätti paljon ajatuksia sodan kauheuksista ja sodan kauheuksista herätti vielä enemmän ajatuksia ne kohta mainitsemi vihollishävittäjät jotka pommittivat, niin tuo jättää varmasti niille ketkä olivat pommituksen kohteena niin pysyvät traumat, kun kelasin tuossa pommituskohtauksessa miten järkyttävää olisi kokea tuollaisia kauheuksia...
Hyi helevetti...Memento ei oo listalla, kerran katsellut vuosia sit enkä tajunnut oikein mitään siitä niin vaikea noiden allaolevien sekaan sitä pistää järjestykseen.Vois yrittää joku kerta toiste sitä leffaa. En tuomitse Mementoa kun sillä leffa on oikeasti tosi nerokas, en vaan itse ainakaan silloin vuosia sit tajunnut oikein sitä.
![]()
Juu kyllä pärähti, ne lentokonetaistelut hävittäjien äänineen ja kuvan pyöriminen 4K HDRna meren yllä kun tekivät kieppejä hävittäjillä päräytti mun mieleniOho, Dunkirk pärähti noin kovasti @Tigre :lleItse en tosiaan ole mikään Nolanin suurin fani, vaikka aivan 5 tähden elokuvia on tehnyt muutamankin, mutta en voi verrata esim. Inarrituun, Aronofskyyn tai NWR:iin.
se kamera kun kääntyili lentokoneiden kaarteluiden mukana, niin oli kyllä uskomatonta kuvausta. Sen verran omaa arvostelussani mainitsemaani asiaa korjaan et kun rupesin imdb:hen kasaamaan top listaa niin ei mahdukkaan Dunkirk aivan top 10iin ku rupes tulee superkovia leffoja mieleen mitkä sinne menee, mut top 25 kaikkien aikojen elokuvista Dunkirk menee mulla
Juu kyllä pärähti, ne lentokonetaistelut hävittäjien äänineen ja kuvan pyöriminen 4K HDRna meren yllä kun tekivät kieppejä hävittäjillä päräytti mun mielenise kamera kun kääntyili lentokoneiden kaarteluiden mukana, niin oli kyllä uskomatonta kuvausta. Sen verran omaa arvostelussani mainitsemaani asiaa korjaan et kun rupesin imdb:hen kasaamaan top listaa niin ei mahdukkaan Dunkirk aivan top 10iin ku rupes tulee superkovia leffoja mieleen mitkä sinne menee, mut top 25 kaikkien aikojen elokuvista Dunkirk menee mulla
eli aivan helvetin ylös kun miettii et miten helkkaristi leffoja on, niin jos joku leffa kapuaa 25 parhaan leffan joukkoon niin se kertoo kuinka paljon itse tykkäsin Dunkirkista.
Dunkirkin katsottua tarkastelin wikipediasta 2018 Oscar gaalan eri kategorioiden Oscarien voittajia, niin leikkauksesta, äänityksestä ja äänitehosteista Dunkirk sai Oscarit ja etenkin nuo äänitehosteet meni kyllä siis aivan oikeaan osoitteeseen. Parhaimmillan suorastaan karmiva äänimaailma joka tuo ruudun läpi sodan karmivuuden tosi tehokkaasti... Sit kattelin mikä leffa kuvauksesta oli voittanut tuolloisessa gaalassa, niin The Shape of Water ja pakko myöntää et vaikka Dunkirkissa on ihan täyttä kultaa tuo kuvaus, niin The Shape of Waterin kuvaus on kyllä jotain ihan ihmeellistä, koskaan tai ainakaan todella harvoin oon missään leffassa nähnyt niin omaperäistä kuvausta kuin The Shape of Waterissa. Kattelin sitten huvikseen 2018 Oscar gaalan kaikkia muita ehdokkaita ja pitää kyllä sanoa et muunmuassa tuo 2017 oli kyllä tosi kova elokuva vuosi. Oscar-gaala 2018 – Wikipedia The Shape of Water, Dunkirk, Blade Runner 2049, Get Out, Coco... ja sitten huomasin et kosketuksissakin oli siellä ehdolla parhaasta vieraskielisestä elokuvan Oscarista.
Sit eri asiaan. Mietin ihan helvetin pitkään, et kuka helvetti on NWRjosta puhuit. Sit muistin et taisit tarkoittaa tuolla Driven ohjaajaa Nicolas Winding Refnia...? En muistanut yhtään koko ohjaajan nimeä kun on niin pirun vaikea nimi muistaa ja tuli tosiaan mietittyä pitkään et kuka ihme NWR on
Tosiaan Nicolas Winding Refn on kyllä ihan huippuohjaaja ja Drive on aivan helvetin erilainen leffa hyvällä tavalla kuin Hollywood leffat yleensä.
Onko @descent nähnyt muuten The Shape of Waterin ja mitä tykkäsit jos oot nähnyt? Musta tosi erikoinen taiteellisella silmällä tehty, josta allaoleva kohtaus on hyvä esimerkki miten huikean näköinen leffa on hohtavalta vihertävältä värimaailmaltaan ja videossä näkyvästä hypnoottiselta kuvaukseltaan.
Erityisesti ninenomaan Refnin Pusher-trilogia on mun mielestä ylivoimaisesti kovinta, mitä Pohjoismaissa on elokuvan suhteen koskaan tehty ja toki siis millä tahansa mittapuulla aivan helvetin upea suoritus.