No Country for Old Men (2007)
Leffassa on pirun tyylikäs yleinen hiljaisuus ja hidastempoisuus jotka täydentävät toisiaan ollen yhdessä tosi siisti toimiva yhdistelmä, kohtaukset vaikka ampumahaavan operointi kohtaus kestää pitkän tovin ja monia kohtauksia näytetään todella yksityskohtaisesti. kuvaus on hienoa jälkeä.
Tykkään leffan juonesta et tyyppi löytää sen salkun, piilottaa sen ja tajuaa liian myöhään et salkussa on jäljitin ja psykopaatilla sen jäljittimen hakulaite... ja minkätasoisella psykopaatilla, se onkin toinen tarina. Psykopaatti on jo itsestään karmaiseva asia ja tässä vielä psykopaatti on todella älykäs mikä lisää tuplaten karmivuutta, älykäs + psykopaatti yhdistelmä... ja tuota kauhetta Javier Bardem näyttelee leffahistorian toiseksi parhaana roolisuorituksena ja osaa olla myös näytellessään aivan helvetin pelottava joka johtuu puoliksi näyttelystä ja puolet siitä et Bardem on itsestään hemmetin pelottavan näköinen. Bardemin esittämä Chigurh pitää periaatteistaan kiinni loppuun saakka eikä häntä voi lahjoa rahalla, ei millään, niinkuin yhdessä kohtaa se sheriffi sanoo Brolinille et " vaikka salkku ei olisikaan sinulla niin hän tappaisi sinut pelkän vaivan näön takia" Sit se kolikko juttukin oli moraalisesti päin helvettiä ja bardemin ajatusmaailma miten hän käsittää asiat kolikolla on ihan psykoa.
Äärimmäisen ahdistava tunnelma ku Chigurh ajaa yöllä pimeässä autollaan ja jäljitin alkaa piippaa sitä tiheämmin mitä lähempänä salkku on ja kiihtyvä piippaus vie eräälle motellille. Seuraavaksi tulee mun mielestä leffan ahdistavin kohtaus kun Chigurh sammuttaa käytävän valot ettei Brolinin hahmo näkisi et oven alta näkyisi et Bardem seisoisi oven takana. Plussaa raakuudesta koska runsaan veren näkeminen laittaa vaan ahdistumaan katsojaa lisää. Sit se et ruumiita tulee lisää ja lisää on karmiva ja onnistuu siinä mitä leffa yrittääkin, shokeerata katsojaa. Leffan lopussa on MUNAA koska harvoin näkee leffoja joissa
Se ihan lopun vanhemman sheriffin monologi unestaan viittaa leffan pääpointtiin, samoin kuin leffan nimikin et mistä se tulee ja mitä sen alla on. monitulkintainen asia / leffa.
10
Leffassa on pirun tyylikäs yleinen hiljaisuus ja hidastempoisuus jotka täydentävät toisiaan ollen yhdessä tosi siisti toimiva yhdistelmä, kohtaukset vaikka ampumahaavan operointi kohtaus kestää pitkän tovin ja monia kohtauksia näytetään todella yksityskohtaisesti. kuvaus on hienoa jälkeä.
Tykkään leffan juonesta et tyyppi löytää sen salkun, piilottaa sen ja tajuaa liian myöhään et salkussa on jäljitin ja psykopaatilla sen jäljittimen hakulaite... ja minkätasoisella psykopaatilla, se onkin toinen tarina. Psykopaatti on jo itsestään karmaiseva asia ja tässä vielä psykopaatti on todella älykäs mikä lisää tuplaten karmivuutta, älykäs + psykopaatti yhdistelmä... ja tuota kauhetta Javier Bardem näyttelee leffahistorian toiseksi parhaana roolisuorituksena ja osaa olla myös näytellessään aivan helvetin pelottava joka johtuu puoliksi näyttelystä ja puolet siitä et Bardem on itsestään hemmetin pelottavan näköinen. Bardemin esittämä Chigurh pitää periaatteistaan kiinni loppuun saakka eikä häntä voi lahjoa rahalla, ei millään, niinkuin yhdessä kohtaa se sheriffi sanoo Brolinille et " vaikka salkku ei olisikaan sinulla niin hän tappaisi sinut pelkän vaivan näön takia" Sit se kolikko juttukin oli moraalisesti päin helvettiä ja bardemin ajatusmaailma miten hän käsittää asiat kolikolla on ihan psykoa.
Äärimmäisen ahdistava tunnelma ku Chigurh ajaa yöllä pimeässä autollaan ja jäljitin alkaa piippaa sitä tiheämmin mitä lähempänä salkku on ja kiihtyvä piippaus vie eräälle motellille. Seuraavaksi tulee mun mielestä leffan ahdistavin kohtaus kun Chigurh sammuttaa käytävän valot ettei Brolinin hahmo näkisi et oven alta näkyisi et Bardem seisoisi oven takana. Plussaa raakuudesta koska runsaan veren näkeminen laittaa vaan ahdistumaan katsojaa lisää. Sit se et ruumiita tulee lisää ja lisää on karmiva ja onnistuu siinä mitä leffa yrittääkin, shokeerata katsojaa. Leffan lopussa on MUNAA koska harvoin näkee leffoja joissa
pahis voittaa.
10