Oon joskus maininutkin täällä et...
Olen joskus muutamista katsomistasi leffoista ihmetellyt, että miten olet valinnut katsottavaksi juuri sen leffan.
Että eikö sinua yhtään jää "kuumottamaan", että mitä jos tämä nyt jää sillä tavalla mieleen, että alkaa mielikuvitus laukkaamaan vähän tavallista enemmän.
Varsinkin kun olen ymmärtänyt, että koet aika syvällisellä tasolla monet elokuvat.
En ole varma osaanko selittää kunnolla mitä yritän sanoa, joten älä missään tapauksessa ainakaan ota itseesi.
Tämä ei ole kritiikki eikä arvostelu, vaikka leffaketjussa nyt ollaankin
.
Itse olen aika herkkä ja jotkin asiat koen sillä tavalla syvällisesti, että ne saattavat jäädä mieleen turhankin pitkäksi aikaa.
Ja kun on jonkin verran pohdiskeleva ja lisäksi siihen vielä vähän mielikuvitusta, niin... olen todennut, että en halua härnätä omaa mieltäni liikaa joillakin jutuilla.
Olisinko ollut noin 8-vuotias, kun näin ihan ensimmäiset kauhuelokuvani. Nyt yli 30-vuotta myöhemmin, muistan ne edelleen hyvin.
Teininäkin tuli vielä katseltua, mutta en enää nykyisin tarkoituksella katso kauhuelokuvia ollenkaan.
Joskus olen katsonut vahingossa, kun en ole etukäteen tutustunut leffaan ja se painostavuus onkin sitten selvinnyt siinä leffan aikana.
Ja kun on aloittanut, niin samahan se on katsoa loppuun...
Ja sitten seuraavat kaksi viikkoa meneekin niin, että käsiä pestessä huomaan, että hirvittää nostaa katsetta peiliin...
Silloin kun satun näkemään painajaista, niin ne saattavat olla kauhuleffatasoa ja realistisen tuntuisia.
Valveunista olen onneksi oppinut herättämään itseni.
Kauhun lisäksi tietynlaiset raakuudet on liikaa.
Upgradessa oli muutamia mielestäni aika goreja kohtauksia, mutta selvisin, kun vähän sirristelin silmiä niissä kohden.
Tykkäsin leffasta kuitenkin tosi paljon ja siinä oli hyvää toimintaa.
Pystyn seuraamaan dokumentista, kun avataan elävän tai kuolleen henkilön paikkoja, tehdään leikkaus tai vastaavaa. Kidutusjuttuja tai kovin pahaa gorea en kuitenkaan halua katsoa.
Areenassa on nyt tarjolla
Kosketuksissa ja kaikki meni suhteellisen ok siihen asti, että se lehmän vartalo mötkähti lattialle...
Olen omin käsin vuollut käristyslihoja ja seurannut alle metrin päästä kuivan lihan tekoa, mutta siitä huolimatta tulin tuosta lehmäkohtauksesta niin pahoinvoivaksi, että piti keskeyttää leffa.
Jos olisin katsonut loppuun, niin olis varmaan täytynyt pitää sormea kelausnapilla valmiina.