Elokuva-arvostelut!

OMG. Yks kaveri sanoi et tiedätkö mikä leffa pyörii nyt Mikkelin teattereissa. The Lighthouse! Aika jännä et tulee myöhässä tänne paikkakunnalle mut hyvä et tuli. Ens viikolla katsoo.(y)(y)

Tämä kiinnostaa erittäin paljon. Dafoe ja Pattinson olivat vissiin aika "tiloissa" kuvauksien aikana, mitä olen heidän ja ohjaajan haastatteluja lukenut ja katsonut.

Ja ohjaajan aiempi The Witch on mielestäni kiistatta Hereditaryn ja Midsommarin (jos jälkimmäistä voi edes kauhuksi laskea) jälkeen 2010-luvun selkeästi parhaita kauhuelokuvia. Ja itse asiassa yksi parhaita elokuvia vuosiin genrestä riippumatta.

Tämä Eggers vaikuttaa Ari Asterin jälkeen kiinnostavimmalta uudelta ohjaajalta. Ja on aivan uskomatonta, että sekä Asterin Hereditary että Eggersin The Witch olivat ohjaajiensa esikoispitkät...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tykkään kyllä Rambon ensimmäisestä osastakin, mutta tosiaan koitin rajata näitä siihen malliin, että pystyn leffan katsomaan kaksi kertaa putkeen. Rambo ykkönen ei täytä tätä vaatimusta, vaan joudun kyllä yhden päivän pitämään väliä ennen kuin haluan sen uudesetaan katsoa :D

Hyvä elokuva se on ja varmasti "elokuvallisesti" noista paras.

Kuuluu siis kyllä suosikkeihini, mutta pakko oli jättää listalta pois.

Toiminta on hieno genre onnistuessaan, mutta mitä jos sun pitäisi tehdä Top 5 -lista elokuvista, jotka eivät saa olla lähelläkään toimintaa? Uutta haastetta:)

Tämä kiinnostaa erittäin paljon. Dafoe ja Pattinson olivat vissiin aika "tiloissa" kuvauksien aikana, mitä olen heidän ja ohjaajan haastatteluja lukenut ja katsonut.

Ja ohjaajan aiempi The Witch on mielestäni kiistatta Hereditaryn ja Midsommarin (jos jälkimmäistä voi edes kauhuksi laskea) jälkeen 2010-luvun selkeästi parhaita kauhuelokuvia. Ja itse asiassa yksi parhaita elokuvia vuosiin genrestä riippumatta.

Tämä Eggers vaikuttaa Ari Asterin jälkeen kiinnostavimmalta uudelta ohjaajalta. Ja on aivan uskomatonta, että sekä Asterin Hereditary että Eggersin The Witch olivat ohjaajiensa esikoispitkät...

Joo! Toi The Witch on kyllä massasta poikkeava ja todella tyylikäs ja häiriintynyt leffa. Eikä mitään teinikauhupaskaa.:LOL:(y)

Toiminta on hieno genre onnistuessaan, mutta mitä jos sun pitäisi tehdä Top 5 -lista elokuvista, jotka eivät saa olla lähelläkään toimintaa? Uutta haastetta:)

Hmmm, tuota piti kyllä jo vähän pitempään miettiä :D

Top viiteen menee seuraavat. Järjestykseen en osaa laittaa :)

Wolf of Wall Street
Shutter Island
Forest Gump
Green Mile (tämän katoin viimeksi eilen, lukekaa @Tigre n arvostelu pari postia sitten. Suosittelen!)
Papillon

Varsinkin nuo kaksi ekaa yllätti miut totaalisesti, kun ne ekaa kertaa katsoin. Kuulun siihen porukkaan jolla meni maku DiCaprioon Titanicin jälkeen. Nykyisin mies on miun yks suosikki näyttelijöistä, ja jos miulta kysyttäs, ois hänelle Oscar kuulunut tuosta Wolf of Wall Streetistä, eikä Revenantista.

Hmmm, tuota piti kyllä jo vähän pitempään miettiä :D

Top viiteen menee seuraavat. Järjestykseen en osaa laittaa :)

Wolf of Wall Street
Shutter Island
Forest Gump
Green Mile (tämän katoin viimeksi eilen, lukekaa @Tigre n arvostelu pari postia sitten. Suosittelen!)
Papillon

Varsinkin nuo kaksi ekaa yllätti miut totaalisesti, kun ne ekaa kertaa katsoin. Kuulun siihen porukkaan jolla meni maku DiCaprioon Titanicin jälkeen. Nykyisin mies on miun yks suosikki näyttelijöistä, ja jos miulta kysyttäs, ois hänelle Oscar kuulunut tuosta Wolf of Wall Streetistä, eikä Revenantista.

Täysin ylivoimainen on myös DiCaprion suoritus Gilbert Grapessa. Itse työskentelin yli 3 vuotta kehitysvammaisten kanssa ja kukaan muu näyttelijä ei ole mielestäni kyennyt LÄHELLEKÄÄN sitä autenttisuutta, johon Leo kykeni joskus about 18-vuotiaana. Häntähän luultiin oikeasti kehitysvammaiseksi eikä syyttä.

Kaikki maneerit, äänet ja koko show on täysin omassa kastissaan verrattuna mihinkään muuhun yritykseen näytellä kehitysvammaista. Siinä ei ole uskottavasti onnistunut kukaan muu näyttelijä. Varsinkin, kun elokuvassa Leon roolin merkittävyys ja "ruutuaika" on suuri.

Myös Basketball Diaries -elokuvassa oli täysin uskomaton. Titanic antoi kateellisille teinipojille (me including) täysin väärän kuvan miehen kyvyistä. Sittemmin on valitettavasti hieman vähemmän rohkeasti valinnut roolejaan, pl. The Revenant, mutta yksi Hollywoodin varmimmista näyttelijöistä kyllä, ei koskaan ylinäyttele tai vedä vituiksi.

Onko @descent tai muut muuten täällä tutustunut Akira Kurosawan samuraileffoihin? Ihan mielettömän laadukkaita leffoja eikä häiritse siis yhtään se että kaikki on 50 luvulla tehtyjä.

Rashomon 10

Seven Samurai 10+ annan nykyään plussan niille leffoille mitkä mahtuu mun top kymppiin.

Throne of Blood 10

Hidden Fortness. Tämän katoin noin viikko sit mut en arvostellut, tekis mieli katsoa tässä piakkoin uudestaan tää ja tehdä arvostelu kun on sit tuoreessa muistissa leffa. En mä osaa tehdä arvostelua jos on mennyt vaikka yli viikko katsomisesta, kiitos mun loistavan muistini.:LOL: Helposti jaksaa katsoa tuon uudestaan kun oli niin viihdyttävä ja hauska seikkailuleffa. Selväsi huonoin tosin tähän mennessä näistä mut helppo 9 tääkin on.

Suomeksi sanottuna ihan v*tun siistiä et jokainen näistä on ollut ihan yllättäen kaikki aivan täysin erilaisia samuraileffoja. Tää leffasarja ei siis toista itseään yhtään. Esim toi vika on humoristinen seikkailuelokuva ja luin muuten et tuo leffa on alkuperäisten Star Warsien ohjaajan suosikkielokuva.😀

Jumaliste minkä leffan löysin. I Origins! Tuota ettinyt kaikkialta, edes huutonetistä ei ole löytynyt eikä mm ginza.se sivustolta. Löysin tän microsoft storesta. Kirjoitin sinne hakuun I Origins ollen lähes täysin varma et ei löydy mut koitetaan huvikseen ja se löytyi sieltä! Piti ihan ostaa omaksi se eikä vuokrata, koska kelasin jos häviääkin sieltä jossain vaiheessa. On kyllä aivan helmileffa, ei voi kuin suositella.(y)

Nyt kattoon kätkettyä linnaketta, josta tossa aiemmin puhuinkin.

Pitääpi katsellakin illemmalla tuo leffa kun haluan yhdestä jutusta puhua eräisiin leffoihin ja muhun liittyen.

Oon joskus maininutkin täällä et mulla on paranoidinen skitofrenia, vaikka sitä ei varmaan kukaan uskois, koska ei sitä tälleen foorumilla päälle päin näy, kun kaikki ne asiat on pään sisällä minne kukaan ei näe. Siksi nyt halusin nostaa ton sairauteni esille, koska leffoista, ainakin Kaunis mieli, A Tale of Two Sisters, Shutter island ja Martyrs on sellaisia leffoja että itse aikoinaan psykoosin kokeneena ja nykyäänkin olevien oireden takia mulla olis tosi hyvät lähtökohdat päästä noissa leffoissa todella syvälle tasolle ja kirjoittaa ihan helkkarin pitkä arvostelu, mut en tiedä vielä haluunko niin syvälle mennä asioissa, kun on aika henkilökohtaista asiaa, tosin tosiaan sen voin täysin häpeämättä sanoa et on tuo skitsofrenia mut syvemmälle tasolle noiden leffojen kanssa niin pitää miettiä vielä.

Sen verran voin noista leffoista sanoa kuitenkin että Kaunis mieli on heikoin lenkki noista leffoista mun mielestä ja paras on tuo A Tale of Two Sisters. Kauniissa mielessä ongelmana on mm et siinä ei kerrota mistä se psykoottisuus kumpuaa, noissa kaikissa muissa mainitsemissani leffoissa kerrotaan minkä asian takia se sairaus on puhjennut. Kaikkein paras on tosiaan A Tale of Two Sisters. Siinä on omasta mielestäni aivan ehdottomasti kaikkein realistisimmin osattu tehdä psykoositilan sekavuus. Tuossa kun mainitsin et noissa leffoissa kerrotaan mistä se psykoottisuus kumpuaa, niin itelläkin on yks asia elämässä tapahtunut vuosia sit mitä en ole pystynyt päässä käsittelemään vaan olen sivuuttanut asian mielestäni ja se patoutunut johonkin syvälle mieleen se asia mitä en ole kyennyt käsittelemään ja siks oon varmaan tähän sairauteen sairastunutkin.

Jatketaas haastetta. Laittkaas top 5 kauhuleffat järjestykseen. Kyseessä on yksi lempi genreistäni.

Kontribuoin myös itse:

1. The Thing (1982) Mikään muu kauhuleffa ei ole aiheuttanut itselleni niin isoja ällötyksen ja vainoharhaisuuden tuntua kuin tämä. Body horrorin helmi. Ajatus siitä että pienikin olennon kosketus tai pisara tuon olennon verta aiheuttaisi koko maailman tuhon on jäätävä. Koskaan et tiedä onko joku kaverisi olento tai oletko itse. Äitini kävi aikoinaan katsomassa tämän elokuvissa ja ei omien sanojensa mukaan silittänyt koiraansa viikkoon :LOL:

2. Candyman (1992) Tässä taas leffa joka kuumotti aivan helvetisti kun ekan kerran sen katsoin. Leffaan on saatu rakennettua todella painostava tunnelma ohjauksen, näyttelyn ja huikean scoren asiosta. Varsinkin pahista esittävä Tony Todd on kuin luotu osaansa hypnoottisen äänensä kanssa. Jatko-osat kannattaa jättää suosiolla väliin.

3. The Babadook (2014) Psykologista kauhua parhaimmillaan. Kertomus surusta ja sen patoamisesta. Äitiä esittävä mimmi vetää huikean roolin ja mörökölli on hienosti toteutettu ulkomuotoineen ja äänineen. On fiksua pitää olento pääosin varjoissa ja taustalla. Nykyleffoista tämä on kuumottanut eniten.

4. A Nightmare on Elm Street (1984) Ajatus että sinua vainoaa unissasi murhaaja on jäätävä, kun kaikkien on pakko lopulta nukkua. Tässä ekassa Freddy on vielä enimmäkseen varjoissa ja pelottava. Jatkot vetivät liikaan huumorivaihteella (tosin pidän myös paljon kolmosesta). Se metallikynsien vinkuna rautaputkia vasten on pureutunut mieleen, samoin kun se lastenloru. One, Two, Freddy`s coming for you..

5. 28 Days Later (2003) Paras kaikista zombi-genren elokuvista (vaikka leffan mörököllit ovatkin raivotautisia ja osaavat puhua). Ensimmäista kertaa ne perkeleet juoksivat suoraan päin oksentamaan verta sun suuhun. Hyi. Danny Boylen kaoottinen ohjaustyyli sopi tähän kuin veritippa silmään. Jatko-osakin oli toimiva, vaikkei tälle kokonaisuutena pärjää.

Oli muuten melkoisen vaikea lista. Pois jäi hemmetin paljon hienoja teoksia kuten The Witch, Sinister (ensimmäinen), The Shining, The Devil´s Advocate, It Follows, Hereditary, Let the Right in (Ruotsalainen), The Cabin in the Woods, Alien, Dog Soldiers, Halloween (alkuperäinen), The Descent, 30 Days of Night jne.

Hieno listaus! (y) The Thing on kyllä järisyttävän ahdistava leffa ja mullakin se meni viime listassani kaikki genret mukaanlukien 6. sijalle kyseinen leffa. Mitä mieltä oot @Jerico Signs leffasta? Hyi helevetti. Etenkin tää kohtaus on imo jotain karmivaa.... ajatuksenakin et alienit tulee tänne on ihan hirveä.

Perhana unohdin mainita tuon The Babadookin tuossa viimeisimmässä postissani.

Viimeksi muokattu:
The Hidden Fortress (1959) - IMDb 8,1
The-Hidden-Fortess.jpg

800full-the-hidden-fortress-screenshot.jpg

Leffa alkaa kun 2 tahattoman koomista sodassa ollut ukkoa kuljeskelevat heille ihan tuntemattomissa erämaissa kuulevat eräässä kylässä, että eräs prinsessa on kadoksissa josta saa ison kultapalkkion. Vastaan matkalla tulee myös eräs kenraali joka lähtee etsimään prinsessaa nuo 2 koomista ukkoa mukanaan. Kurosawa ei pettänyt tälläkään kertaa, ekana pelkäsin tän olevan liian samanlainen kuin joku kolmesta ekasta hänen leffastaan jotka olen katsonut ja teinkin arvostelut jokaisesta niistä. Tää leffa oli tosi yllättäen aivan erilainen kuin aikaisemmat, siis jokainen Kurosawan samuraileffoista on tähän mennessä ollut tosiaan kaikki ihan erilaisia mistä tosi paljon plussaa. Rashomon oli tosi pohdiskeleva leffa etenkin ihmisen pahuudesta Lisäksi se leffa oli tarinankerronnaltaa erittäin erikoinen. Seitsemän samurai taas kertoi realisten kuvauksen samuraisotilaista ja heidän ajatusmaailmastaan asioissa sekä heidän äijämäisestä kovuudestaan yilvoimaista vihollista vastaan. Seittien linna taas oli siis todella makee erilaisuudestaan. Siinä käsiteltiin paljon japanilaista mytologiaa ollen pahoja henkiä oikeasti leffassa ollen täten fantasialeffa myös. Tämä neljäs eli kätketty linnakke oli taas erilainen kuin aikaisemmat.

Ensiksi pitää sanoa että alussa oli ihan hauskaa kuunneltavaa kahden kaveruksen kettuilut toisilleen. Sanottiin jotenkin yhdessä kohtaa että: haiset ihan karmeelta että mene kauemmes siitä!" haista paska, itse haiset niin pahalle että edes paskakärpänen ei kestä sinua!" Saati kun se Toshirō Mifune aka seitsemässä samuraissa kännissä ja persepaljaana taisteleva kaveri, näyttelijä on näissä joka samuraileffoissa mukana ja se on mielettömän hyvä kun on niin loistava näyttelijä. Hän kun tuli tässä leffassa niin kahden koomisten ukkojen vaellukseen mukaan niin sit se vasta riemu vasta repesi. Ei juma et mua nauratti kaikkein eniten uskomattoman voimakkaan karisman ja miehekkäimmän äänen koskaan omaava Toshirō Mifune , sen kaikki ne ilmeet ja koko olemus. Repesin kun hän istui jalat ja kädet ristissä maassa ja ne 2 ääliötä huuteli sille et sinä mikään kenraali ole vaan huijari ja Mifunella ei ilmekään värähtänyt vaan istui jupittaen paikallaan. Sit jossain vaiheessa tulee häneltä jotain tyylin NYT SAATANA KEITTÄKÄÄ NE RIISIT JA HETI!" xD

Se seikkailu oli tosi mielenkiintoista seurattavaa ei vaan pelkästään siksi että oli huumoria mukana, vaan että koska siinä mietti pohdiskellen että mitkähän on mm erään tyypin tarkoitusperät, seikkailutunnelma myös hienoa yö aikaan etenkin, juonessa hyviä koukeroita kun eräs kadonnut prinsessakin on mukana josta saa 10 kultarahaa hänen löytämisestään, niin siinä sitä asiaa kun kolmestaan kulkivat niin pyöri kyllä mun päässä kaikenlaisia ajatuksia kolmikon sisäisestä dynamiikasta sun muuta. Pirun mukavaa juonittelua, tosi hyvin kirjoittettua juonta, loistavaa tarinankerrontaa ja hyvin ihan saamarin hyvin toteutetut henkilöhahmot. Leffa ei ole myöskään todellakaan pelkkää huumoria vaan loppua kohden menee vakavaksi ja jännittäväksi ja pitää mainita kun 30min on jäljellä leffaa niin eräästä yö kohtauksesta jossa on täysi kuu. Hieno tunnelma saatu tuohon kera jännityksen.

Yhtenä leffan pointtina on luottamus ja sen horjuminen. Pystyykö ihminen kullanhimo silmissään luottamaan enää toisiinsa, lisäksi mm leffa kuvaa myös toisen ihmisen käyttämistä ns työkalunaan että pääsisi tavoitteeseensa. Myös kuvissa olevilla hahmoilla on hienosti toteutettu pohdiskelevuus ajatusmaailmoissaan, joilla oli myös hieno lojaalijus tiettyjä asioita kohtaan. Sota kanssa yhtenä teemana ja sodan eripuolilla taisteleminen ei ole ihan mustavalkoista leffassa, kuka on kenenkin puolella, mistä isot peukut kanssa.

Ihan helkkarin siisti seikkailuleffa. Saattaa mennä jopa mun top 50een kun kolahti niin kovaa. Annan silti "vaan" 9½ koska ne kolme aikaisempaa Kurosawan samuraileffaa oli vielä kovempia kuin tää.

Viimeksi muokattu:
Oon joskus maininutkin täällä et...

Olen joskus muutamista katsomistasi leffoista ihmetellyt, että miten olet valinnut katsottavaksi juuri sen leffan.
Että eikö sinua yhtään jää "kuumottamaan", että mitä jos tämä nyt jää sillä tavalla mieleen, että alkaa mielikuvitus laukkaamaan vähän tavallista enemmän.
Varsinkin kun olen ymmärtänyt, että koet aika syvällisellä tasolla monet elokuvat.

En ole varma osaanko selittää kunnolla mitä yritän sanoa, joten älä missään tapauksessa ainakaan ota itseesi. :heart:
Tämä ei ole kritiikki eikä arvostelu, vaikka leffaketjussa nyt ollaankin 😄 .

Itse olen aika herkkä ja jotkin asiat koen sillä tavalla syvällisesti, että ne saattavat jäädä mieleen turhankin pitkäksi aikaa.
Ja kun on jonkin verran pohdiskeleva ja lisäksi siihen vielä vähän mielikuvitusta, niin... olen todennut, että en halua härnätä omaa mieltäni liikaa joillakin jutuilla.

Olisinko ollut noin 8-vuotias, kun näin ihan ensimmäiset kauhuelokuvani. Nyt yli 30-vuotta myöhemmin, muistan ne edelleen hyvin.
Teininäkin tuli vielä katseltua, mutta en enää nykyisin tarkoituksella katso kauhuelokuvia ollenkaan.

Joskus olen katsonut vahingossa, kun en ole etukäteen tutustunut leffaan ja se painostavuus onkin sitten selvinnyt siinä leffan aikana.
Ja kun on aloittanut, niin samahan se on katsoa loppuun...
Ja sitten seuraavat kaksi viikkoa meneekin niin, että käsiä pestessä huomaan, että hirvittää nostaa katsetta peiliin...
Silloin kun satun näkemään painajaista, niin ne saattavat olla kauhuleffatasoa ja realistisen tuntuisia.
Valveunista olen onneksi oppinut herättämään itseni.

Kauhun lisäksi tietynlaiset raakuudet on liikaa. Upgradessa oli muutamia mielestäni aika goreja kohtauksia, mutta selvisin, kun vähän sirristelin silmiä niissä kohden. 😅
Tykkäsin leffasta kuitenkin tosi paljon ja siinä oli hyvää toimintaa.

Pystyn seuraamaan dokumentista, kun avataan elävän tai kuolleen henkilön paikkoja, tehdään leikkaus tai vastaavaa. Kidutusjuttuja tai kovin pahaa gorea en kuitenkaan halua katsoa.

Areenassa on nyt tarjolla Kosketuksissa ja kaikki meni suhteellisen ok siihen asti, että se lehmän vartalo mötkähti lattialle...
Olen omin käsin vuollut käristyslihoja ja seurannut alle metrin päästä kuivan lihan tekoa, mutta siitä huolimatta tulin tuosta lehmäkohtauksesta niin pahoinvoivaksi, että piti keskeyttää leffa.
Jos olisin katsonut loppuun, niin olis varmaan täytynyt pitää sormea kelausnapilla valmiina.

cannotbeunseen.jpg

Olen joskus muutamista katsomistasi leffoista ihmetellyt, että miten olet valinnut katsottavaksi juuri sen leffan.
Että eikö sinua yhtään jää "kuumottamaan", että mitä jos tämä nyt jää sillä tavalla mieleen, että alkaa mielikuvitus laukkaamaan vähän tavallista enemmän.
Varsinkin kun olen ymmärtänyt, että koet aika syvällisellä tasolla monet elokuvat.

En ole varma osaanko selittää kunnolla mitä yritän sanoa, joten älä missään tapauksessa ainakaan ota itseesi. :heart:

En ota.:)

Kyllä minnuu monesti on kuumottanut, et aikoinaan mm kun arvostelin Battle Royalen niin pelkäsin pitkä aikaa et Japanin hallitus on perässä. Samon kuin mm Eastern Promisesin tekemäni arvosteluni jälkeen aloin kuumotella et ei s**tana onkohan Venäjän mafia mun nyt perässä jne... et kyllä noita vainoja esiintyy milloin missäkin. American History x sta en uskalla edes tehdä arvostelua kun alan kuitenkin luulla jotain et mustat tai skinheadit on kohta mun perässä. Kuulostaa naurettavalta mut tälleen mm tää sairaus ilmenee.

Niin ja sit sellaisia juttuja mitkä ei liity vainoihin, niin etenkin Antichrist on niin voimakas häiriintynyt kokemus et hyi helvetti se pahentaa mun olotilaa, mennen ihan siis psykoottisuuden tasolle sen leffan jälki kummittelu mikä jää mieleen...

Katso ihmeessä!:LOL:(y)

Tää ei liity nyt mitenkään tohon sairauteeni, et ihan toiseen asiaan. Ainoa leffa mitä en PYSTY katsomaan on Hachiko kun siinä se koira odottaa siellä jossain mitä oon kuullut leffasta. En kato sitä mistään hinnasta. Samaten jotain avaraa luontoa on mulle mahdotonta katsottavaa.

edit, ymmärrän hyvin et sulla jäi kosketuksissa kesken, itse sisulla katoin tuon lehmäkohtauksen ja oli lopulta noin muutoin palkitseva leffakokemus jos ei lasketa sitä lehmäkohtausta.

Viimeksi muokattu:
Katso ihmeessä!:LOL:(y)

Tää ei liity nyt mitenkään tohon sairauteeni, et ihan toiseen asiaan. Ainoa leffa mitä en PYSTY katsomaan on Hachiko kun siinä se koira odottaa siellä jossain mitä oon kuullut leffasta. En kato sitä mistään hinnasta. Samaten jotain avaraa luontoa on mulle mahdotonta katsottavaa.

edit, ymmärrän hyvin et sulla jäi kosketuksissa kesken, itse sisulla katoin tuon lehmäkohtauksen ja oli lopulta noin muutoin palkitseva leffakokemus jos ei lasketa sitä lehmäkohtausta.

Hachico sai kyllä kyyneleet virtaamaan.
Sotahevonen menee samaan kategoriaan. 😭

Kauhuleffoista pitää tehdä melkein Top 10:

10. The Devil's Backbone
9. The Shining
8. El Orfanato
7. Rosemary's Baby
6. Midsommar
5. The Witch
4. The Others
3. Haute Tension
2. Martyrs
1. Hereditary

Bubbling under; Session 9, Ils, Frontiers, Calvaire, Eden Lake, Blair Witch Project, Låt den rätta komma in, Rec 1 & 2, Sauna, Wolf Creek, Honeymoon, It Follows, Antichrist, Trouble Every Day, , A Tale of Two Sisters, Villmark, Midsummer (2003), The Killing of a Sacred Deer, The Descent, Aux Yeux des Vivants...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom