Elokuva-arvostelut!

Piti mennä tänään ensi-iltaan kattomaan, mut tuli suunitelmiin muutos, et ens viikolla joku arkipäivä todenäköisesti kattomaan vasta(n) Odotukset erittäin korkealla, koska aiemmin mietin Infinity Warin katsottua, että voiko siitä enää parantaa ja kolmen tunnin keston perusteella ja trailerien perusteella sellainen fiilis et saattais olla jopa Infinity Waria kovempi ja isompi kokemus, odotan kyllä innolla porukan arvosteluita leffasta.(y)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Avengers: Endgame

Puuh. Siis, tykkäsin. Tosin se ei yllätä ketään.
Miten tuosta voi edes saada jotenkin eheän paketin, ei voi käsittää. Siitä jo isot pisteet.
Jericon kanssa samoilla linjoilla, eli massiivinen, hauska ja fiilistä löytyy.
Tietyt hahmot on edelleen vaan loistavia, mutta sehän näissä on pätenyt aina.

Hankala tuosta on nostaa esille yksittäisiä hienouksia ilman spoilereita.

Jostain syystä tosin odotin enemmän, mutta ei se paljoa pisteitä tiputa.

Katsoo josko saisi pidempää arvostelua aikaan kun on ajatukset muhinut, mutta se olisi kyllä jo väkisin spoilereilla.

9

Kattelin pitkästä aikaa Hyvät, pahat ja rumat sekä 2001: Space Odyssey ja muuttui top 10 lista sillä tavalla et Hyvät, pahat ja rumat nousi mm The Shawshank Redemptionin ohi,:rock: Sit tuo Avaruuseikkailu nousi monta sijaa mennen Interstellarin ohi Avaruus leffana ollen nyt kolmannella sijalla.:rock:

Nyt kattoo City of Godia ja arvostelua myöhemmin.

Ensiviikolle menee itselläkin Endgame ja voi pojat sitä oon ootettu! Infinity war nosti riman niin korkeelle supersankari leffoissa ja uskon että Endgame tekee saman

Avengers: EndGame

Eipä tota 11 vuotta olisi varmaan voinut yhtään paremmin lopettaa. Silti on vähän semmonen fiilis, että tosta elokuvasta jäi jotain puuttumaan? Tai mulla on vähän samat fiilikset kun tml:llä eli odotin ehkä vähän enemmän. Mutta en nyt silti tarkoita että tää olisi mitenkään ollenkaan huono. Kaikille marvelin faneille tää on ihan täydellinen leffa ja tässä leffassa on todella paljon sarjakuvien lukijoillekkin semmosia hienoja hetkiä. Kyllähän kun tätä leffaa katsoi niin tuli tunnettua kaikkea mahdollista surua, iloa jne. Oon itse niin suuri marvel fani, että pakko tälle on antaa 10/10. Loppuun vielä vähän spoileri juttua...

Ensinnäkin mua itseä henkilökohtaisesti vituttaa minkä takia hulkki ei taistellut oikeestaan missään kohtauksissa. Joo kyllä tykkäsin tosta professor hulkista, mutta jotenkin odotin semmosta thanos vs hulk rematchia. Ja muutenkin tuntuu että marvel ei uskalla näyttää hulkin todellisia voimia. On kyllä jännä nähdä mitä Kevin Feige on keksinyt marvelin tulevaisuudelle. Leffan parhaimpia taistelukohtauksia oli kyllä varmaan se kun captain america paiskoo menemään thorin vasaralla. Ja tykkäsin kyl paljon siitä scarlett switch vs thanos kohtauksesta myös.

Leffan parhaimpia taistelukohtauksia oli kyllä varmaan se kun captain america paiskoo menemään thorin vasaralla.
Yhdyn suuresti tähän lauseeseen. Veikkaisin olevan aika lähellä omaa ilmettä teatterissa:

giphy.gif

"I KNEW IT!"

:ROFLMAO:

Lauantaiksi liput ostettu EndGameen. Veikkaan että pääsee jo lähelle Deadpool kakkosta kun kisataan kaikkien aikojen parhaan supersankarileffan tittelistä.

City of God (2002) - Imdb 8,6
City-of-God-2002-dvdplanetstorepk.jpg

Brasilialaista leffaa vaihteeksi.

Leffa kertoo Rio De Janeiron pahamaineisesta slummista, jota jumalan kaupungiksi kutsutaan ja etenkin leffa kertoo päähenkilö rocketista, joka yrittää kameransa avulla päästä pois erittäin väkivaltaisesta ja vaarallisesta slummista ja alkaa elää normaalia elämää.

Jo heti alussa kanan nappaamiskohtauksessa huomaa miten kaoottinen tunnelma on saatu luotua leffaan kiitos tosi hienojen nopeiden leikkauksien ja tyylikkään kuvauksen. Lisäksi kaikilla jengiläisillä on aseet, jopa pikkupojillakin. Tuo onnistunut kaoottisuus, ränsistyneen näköinen slummi, ampumavälikohtaukset, veriset ruumiit, raakuudet jotka näytetään yhtään kaunistelematta ja erittäin kovat roolisuoritukset tekevät nuo kaikki asiat leffasta todella realistisen tuntuisen kokemuksen ja teki kyllä karun tunteen leffaan tuo meininki.

Leffa sijoittuu todella hienosti toteutetusti eri vuosikymmenten pituiselle matkalle ja leffan dokumentaarinen tarinankerronta getossa elämisestä on erittäin kovaa tasoa. Hienosti toteutetut henkilöhahmot myös löytyy joiden tarinoita kerrotaan myös tyylikkäästi leffan ollessa myös henkilökuvaus. Pidin myös paljon leffan hienosta erikoisesta värimaailmasta ja dynaamisesta valaistuksesta.

Leffan pääpointti on mm luoda sanomaa, siitä millaista meininkiä tuollaisessa paikassa on. Jokapäiväistä väkivaltaa, tappamista, rikoksia, pikkupojillakin aseet, huumediilausta, lahjottuja poliiseja jne ja isot plussat noista sanomista, Leffa onnistuu oikeasti herättämään ajatuksia noista asioista voimakkaasti ja leffan erinomaisesti onnistunut realististinen toteutus on syy tuohon miksi onnistuu herättämään niin hyvin ajatuksia, kun on ehdottomasti yksi realistisimman tuntuisimmista leffoista mitä oon nähnyt. Toinen leffan pääpointti on että tietyillä leffan henkilöillä on toivo paremmasta elämästä, että pääsisi sieltä erittäin vaarallisesta getosta pois, hankkia mm työ ja alkaa elämään rikoksetonta normaalia elämää. Leffassa jännästi huomaa, että osa ihmisistä tekee pakon edessä ryöstöjä, että pääsisi pois hengenvaaralliesta paikasta ja leffassa tehdään selväksi että sieltä on ihan helvetin vaikea päästä pois. sitten taas osa ihmistä tekevät rikoksia aivan silkkaa pahuuttaan kuuluen pahamaineisiin jengeihin, joilla ei ole tarkoituskaan päästä tuolta paikasta pois. Leffassa on lisäksi jotain diipimpää sanomaa, jota en osaa pukea sanoiksi, mutta tiedostan, että siellä alla on jotain diippiä ajatusta. Esim se miksi paikkaa kutsutaan Jumalan kaupungiksi, on jokin ajatus taustalla leffassa. Hienoa että on tollaisia syvempiä tasojakin leffassa. Isot plussat.

Kaikinpuolin kympin leffa, mutta ei kuulu henkohtaisesti mun ainakaan top 50 listalle, johtuen siitä että vaikka se dokumentaarinen kerronta oli timanttia, niin silti en itse leffoissa tykkää hirveästi dokumentaarisesta otteesta ja lisäksi leffasta puuttuu tiivistunnelmaisuus aika tehokkaasti. Itse kun tykkään niin paljon tiivistunnelmaisista leffoista.

Elokuvana 10
miten itelleni toimi 9

Fiilistelen tässä jengin kirjoituksia Endgame leffasta, ja nostan kyllä arvosanani 9 > 9.5. Niin paljon hyviä pointteja tuli tuossa luettua, mitä tuossa leffan sisällön paljoudessa ehti jo "unohtaa".
Puoli pistettä lähtee vielä jostain oudosta "jotain puuttuu" fiiliksestä, sekä ihan muutamasta töksähtävästä kohtauksesta.

Olihan se nyt perkeleen kova, ja mitä enemmän asioita kelaa niin oli tuo vaan yksinkertaisesti niin nerokkaasti paketoitu ottaen huomioon leffasarjan laajuus.

Katsoin pitkän odotuksen jälkeen Queen-fanina Bohemian Rhapsodyn ja mielestäni Freddie Mercurysta tehtiin tässä häpeällisesti aivan kasari sketsihahmon näköinen kun häntä näytteli mulkosilmäinen tyyppi jolle oli laitettu huumoritekarit suuhun.

Jotkut esiintymiskohtaukset oli kyllä hienoja, ja niissä päänäyttelijä vetikin hienosti. Varsinkin loppukohtaus. Valitettavasti muu näyttely oli ärsyttävää hipsuttelua ja näyttelijäkin joutui jatkuvasti pelkäämään milloin Pulttibois-tekarit putoaa suusta. Ei sillä Mercurylla nyt NIIN JÄÄTÄVÄT hampaat ollu johon tämä koko elokuva tuntuu panostavan.

Ilman päänäyttelijää jäätävine tekareineen olisi ollut 8,5/10. Nyt joudun antamaan vain 6/10

Pitää korjata yks juttu tosta mun City of Godin arvostelusta, kun sanoin et siinä on jotain syvempää pointtia alla, et miksi paikkaa kutsutaan Jumalan kaupungiksi. Muistin vasta nyt et Rio De Janeirossahan on se kristus patsas, et sitä taidetaan sen takia kutsua jumalan kaupungiksi, :facepalm: eikä siinä mitään sen kummempaa syvällisiä tasoja ja pointtia olekaan.:LOL:

Jotkut esiintymiskohtaukset oli kyllä hienoja, ja niissä päänäyttelijä vetikin hienosti. Varsinkin loppukohtaus. Valitettavasti muu näyttely oli ärsyttävää hipsuttelua ja näyttelijäkin joutui jatkuvasti pelkäämään milloin Pulttibois-tekarit putoaa suusta. Ei sillä Mercurylla nyt NIIN JÄÄTÄVÄT hampaat ollu johon tämä koko elokuva tuntuu panostavan.

Minä en vaan vieläkään osaa Malekin roolisuoritusta pitää niin kovana kuin yleinen konsensus tuntuu olevan. On tottakai erittäin haastava hahmo näytellä, mutta olihan tuo jotenkin letarginen hiirulainen verrattuna esikuvaansa.Toki aika paljon on kiinni puheäänestäkin, mutta Freddien olemuksesta olen saanut kepeämmän ja leikkisämmän kuvan kuin elokuvassa näytettiin. Osassa laulukohtauksista eläytyminen meni överiksi ja ilmeissä näkyi sellaista säikähtänyttä yllättyneisyyttä, jota on aika hankala kuvitella Freddien tunteneen.

@Luni lle pitää kyllä antaa erityismaininta ja kiitokset kun laitat tykkäyksiä tosi usein ja oot laittanut pitkän aikaa tykkäyksiä mun arvosteluihin.:worship: Oikeasti motivoi tekemään arvosteluja lisää kun tietää, et joistakin on mukava lukea niitä.:)

Minä en vaan vieläkään osaa Malekin roolisuoritusta pitää niin kovana kuin yleinen konsensus tuntuu olevan. On tottakai erittäin haastava hahmo näytellä, mutta olihan tuo jotenkin letarginen hiirulainen verrattuna esikuvaansa.Toki aika paljon on kiinni puheäänestäkin, mutta Freddien olemuksesta olen saanut kepeämmän ja leikkisämmän kuvan kuin elokuvassa näytettiin. Osassa laulukohtauksista eläytyminen meni överiksi ja ilmeissä näkyi sellaista säikähtänyttä yllättyneisyyttä, jota on aika hankala kuvitella Freddien tunteneen.

Samaa mieltä. En tykkää Malekista, mutta se on tehny ihan OK roolejakin. Ja Bohemian Rhapsodyssa tuntui että vika oli pääasiassa jossain muualla(kin) kuin Malekissa. Silti hänen hahmossaan Freddie Mercuryna kuitenkin.

En oo vielä nähnyt End Gamea, mutta mietin et jos kaikki loppuu siihen, niin kertokaa Marvel tietäjät, että tuleeko ton leffan jälkeen enää ollenkaan mitään Marvel leffoja?:cry:

Mie kävin kattoo tuon endgamen. Oli hyvä elokuva, mutta pakko sanoo että hiukan petyin. Alku todella hidas ja tietyt hahmot ei saavuttanut potentiaaliaan. Kuitenkin tosi hyvä elokuva ja arvosana 8/10. Edellinen oli omaan makuun parempi jokaisella osa-alueella. Deadpool 2 saa edelleen olla rauhassa supersankarileffojen ykköspallilla.

En oo vielä nähnyt End Gamea, mutta mietin et jos kaikki loppuu siihen, niin kertokaa Marvel tietäjät, että tuleeko ton leffan jälkeen enää ollenkaan mitään Marvel leffoja?:cry:

Vähän vaihtelee nuo ennustukset, riippuen miltä sivulta katsoo. Mutta onhan sieltä tulossa vaikka mitä:

| Time

Sen verran pitää vielä sanoa, kun jpfux kerto tuosta omasta sarjakuva elokuvien listasta niin itsellä marvelin leffoista top 3 on tässä:

1. Avengers: Endgame
2. Avengers: Infinity War
3. Captain America: The Winter Soldier

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom