Elisan toiminta aivan päin helvettiä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja poju_
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin, nyt on sitten tännekkin tupsahdellut elisalta laskuja moneen kertaan. Joulukuussa oli tullut yksi puhelinlasku, joka oli normaalisti maksettu ennen eräpäivää. Nyt sitten tuossa huomattiin, että tammikuussa oli myös tullut sama lasku uudestaan, joka sekin oli sitten menty maksamaan. Saa nähdä, hyvitääkö elisa sen seuraavassa laskussa :rolleyes: vai joutuuko jonottelemaan asiakaspalveluun.

edit: ja nyt kun kävi läpi vielä vanhempiakin laskuja, niin sieltähän löyty pari muutakin samaa laskua, jotka on tullut kahteen kertaan ja kummatkin maksettu. :curs:

Taitaa lähteä elisan liittymät vaihtoon tässä taloudessa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle tullu useampi lasku pariin kertaan, mutta onneksi tarkistin ne ja maksoin vaan kertaalleen ne laskut. Ekalla kerralla jonotin puolitoistatuntia elisalle, toisella kerralla pääsin läpi alle 45 minuutissa. Elisa vaihtuu heti kun on aikaa käydä vaihtamassa joku muu liittymä.
 
Mulle tullu useampi lasku pariin kertaan, mutta onneksi tarkistin ne ja maksoin vaan kertaalleen ne laskut. Ekalla kerralla jonotin puolitoistatuntia elisalle, toisella kerralla pääsin läpi alle 45 minuutissa. Elisa vaihtuu heti kun on aikaa käydä vaihtamassa joku muu liittymä.

On muuten varmaan suhteellisen epäkiitollinen duuni olla Elisan asiakaspalvelijana:) vaikka porukka varmasti ymmärtääkin että ne on vaan töissä siellä, eikä Elisan mokailu ole heidän vikansa, niin tuollaisten pahimmillaan tuntien jonotuksen jälkeen ei kaikki asiakkaat välttämättä jaksa kauhean kohteliaita olla.
 
Tulipa sitten Elisalta ilmoitus, että tarkistimme laskusi ja hyvitämme 8eegiä liikaa maksetusta datan siirrosta.

Tarkennetaan hieman: koko syksyn ja talven olen jokaisen laskun kohdalla soittanut ja pyytänyt korjaamaan sitä sun tätä, mikä laskussa on ollut vialla.

No olin tuosta hyvityksestä aivan innoissani, koska ajattelin, että Elisa on parantanut toimintaansa ja katsellut tarkemmin laskutustaan. No hyvitys lappusessa luki, että vähennä seuraavan laskun loppu summasta. Näin tein, mutta kappas seuraavassa laskussa olikin, että avoin saldo edelliseltä kaudelta 8egee:curs: Vielä en ole asiakaspalveluun soittanut ja kysellyt, että mitä v..

Antaisikohan Elisa hyvityksiä tuosta asiakaspalveluun jonottelusta?

Sellaisen asian kuitenkin tein, että humalapäissäni soitin tuonne asiakaspalveluun (kello 4:57) ja totesin, että nyt sitten kuoletat sen mun pankkikortin (kun korttia ei näkynyt missään sillä hetkellä..) Oli jätkä vähän huulipyöreenä ja perse kireenä luurissa. Totes, ettei onnistu ja mää siihen: V.. hommaa nyt sitten jostain se numero, mihin voin soittaa! Ja jätkä kertoi. :hyvä: Kiusa se on pienikin kiusa, vaikka vahingossa tehtynä. Taitaa vaan toi Elisan numero tulla valittua automaattisesti..
 
Huomenna tulee sitten jo vissii kaksi viikkoa kun pistin Elisaan sähköpostia aiheetani. Pistin sunnuntaina yrityspuolellekin samat veisut, ei mitään yhteyksiä ko. yhtiön osalta vieläkään.

Onko mitään mahdollisuuksia purkaa tuo paketti? Eli pitäsin maksamani puhelimen, mutta voisin siirtää liittymäni hevon vittuun Elisalta just nyt! Alkaa vituttamaan ihan huolella tuo perseily. Ei saa yhteyttä puhelimella, sähköpostiin ei vastata. Onko kellään mitään suhteita sinne? Suoria yhteystietoja johonkin suuntaan?
 
Huomenna tulee sitten jo vissii kaksi viikkoa kun pistin Elisaan sähköpostia aiheetani. Pistin sunnuntaina yrityspuolellekin samat veisut, ei mitään yhteyksiä ko. yhtiön osalta vieläkään.

Onko mitään mahdollisuuksia purkaa tuo paketti? Eli pitäsin maksamani puhelimen, mutta voisin siirtää liittymäni hevon vittuun Elisalta just nyt! Alkaa vituttamaan ihan huolella tuo perseily. Ei saa yhteyttä puhelimella, sähköpostiin ei vastata. Onko kellään mitään suhteita sinne? Suoria yhteystietoja johonkin suuntaan?

Yritin purkaa pakettiratkaisuni ehdottamalla, että ostaisin puhelimen ja pääsisin näin eroon yhtiöstä. Vastaus oli, että puhelimen ostaminen onnistuu, mutta liittymä on käytössä sopimuskauden loppuun. Tähän yritin, että vaihdan liittymäni johonkin sellaiseen, missä on mahd. edullinen kk-maksu. Koska aikoinaan otin paketin, jolla voi puhua useita tunteja kk, niin vastaus oli, että jos haluan kk-maksullisen paketin, niin joudun maksamaan, koska hintaporras muuttuu. Yhden hinta portaan tai mikäsenyton vaihdos maksaa suunnilleen 30€ ja jotta itse olisin päässyt tuonne halvimpaan, niin olisin joutunut maksamaan suunnilleen 50:wtf: Sitten luovutin.

Sain uuden työpaikan ja sen mukana luontaisetupuhelimen, joten otti jälleen päähän nuo suunnattomat kk-maksut. Soitin taasen laskuasioissa Elisaan ja selittelin, että eikö nyt ole mitään mahdollisuutta irtisanoa liittymää, koska en sitä tarvitse ja en tiennyt, että elämäntilanteeni muuttuisi silloin kun aikoinaan sopimuksen tein. Tähän Elisan täti vastasi, että tee asiakaspalveluun kirjallinen anomus liittymän irtisanomisesta. Mukaan tarvitsen todistuksen työpaikaltani, muuttuneesta elämäntilanteestani:wtf: Tämän jälkeen Elisan sedät ja tädit sitten pohtivat onko tämä pätevä syy irtisanoa sopimus tai mahdollisesti alentaa tuota hintaporrasta ilman ylimääräisiä kuluja.

No päädyin sitten sellaiseen ratkaisuun, että toistaiseksi pidän myös Elisan liittymän, kun tulee puhelimessa puhuttua lähemmäs 20h/kk ja työpaikalla ei sellaisia laskuja hyvällä katsota. Mutta tuossa voisi olla se porsaan reikä päästä Elisasta eroon. Täytyisi selvittää mitä pulju määrittelee muuttuviksi elämäntilanteiksi ja kuinka ne sitten voi todistaa Ylhäisille Asiakaspalvelijoille. Siitä en sitten sano mitään, kuinka kauan tuon hakemuksen käsittelyyn kuluisi. Luultavimmin olen lusinut sopimukseni loppuun, ennen rartkaisua. Voisihan sitä käyttää lausetta, joka on ennenkin toiminut: ´Jos ette kohtuullisessa ajassa ota yhteyttä, niin..´:rolleyes:

Voishan sitä selvitellä mitä mieltä kuluttaja-asiamies on Elisan sotkuista ja katsastaa kuluttajansuojalaista, onko siellä merkintöjä myyjän velvollisuudesta vastata asiakkaan pyyntöihin ja mitä siellä lukee, jos myyjä ei vastaa.
 
Pakko antaa hieman ruusujakin Elisalle. Tilasin nettiliittymän ja arvioitu toimitusaika oli 4 viikkoa, mutta hyvä jos meni kahta viikkoa, niin liittymä oli jo auki :5:

Samaa mieltä. Muutama vuosi sitten olin todella tyytyväinen Elisan Internet-palveluihin, kun kaverit tappeli Soneran kanssa ja itsellä toimi liukkaasti. Nykyhetkestä en sano mitään, kun en enää ole laajakaista-asiakas.

Noiden positiivisten nettiliittymäkokemusten innoittamana päädyin myös liittymäpuolelle ja puhelinasioista ei oo sitten mitään hyvää sanottavaa, kuten varmaan ootte jo ymmärtäneet :david: :jahas:
 
Täytyisi selvittää mitä pulju määrittelee muuttuviksi elämäntilanteiksi ja kuinka ne sitten voi todistaa Ylhäisille Asiakaspalvelijoille. Siitä en sitten sano mitään, kuinka kauan tuon hakemuksen käsittelyyn kuluisi. Luultavimmin olen lusinut sopimukseni loppuun, ennen rartkaisua. Voisihan sitä käyttää lausetta, joka on ennenkin toiminut: ´Jos ette kohtuullisessa ajassa ota yhteyttä, niin..´:rolleyes:

Voishan sitä selvitellä mitä mieltä kuluttaja-asiamies on Elisan sotkuista ja katsastaa kuluttajansuojalaista, onko siellä merkintöjä myyjän velvollisuudesta vastata asiakkaan pyyntöihin ja mitä siellä lukee, jos myyjä ei vastaa.

Vaikka itsekin olen ko. firman touhuja kurkkua myöten täynnä niin tätä en ole ymmärtänyt ikinä, eli jos suostut tekemään määräaikaisen sopimuksen jonkun tahon kanssa, niin miksi siitä pitäisi pystyä kiemurtelemaan irti? kai nyt sitä voi ottaa itse huomioon että se elämäntilanne saattaa muuttua ja miettiä uskaltaako semmoista sopimusta ottaa, eikä sitten jälkeenpäin narista että onpa epistä ku nyt onki näin?

Ihmiset muutenki tuntuu nykyään menevän näissä hommissa hyvin usein siihen ajattelumalliin että sen firman pitäisi aina joustaa, sysätään vaan aina niiden isompien osapuolten niskaan se vastuu eikä oteta itse. Tottakai isolla osapuolella on taloudellinen etulyöntiasema mutta jos halutaan lainopillisesti toimiva yhteiskunta (eikä aleta kinasteleen nyt siitä onko suomen lainsäädäntö kunnossa ;)) niin kyllä se pykälien noudattamisen vastuu on ihan samalla lailla myös yksityishenkilön velvollisuus.

Itse aiheeseen sen verran vielä että itselläni on kaikkien kolmen operaattorin liittymiä ja pakko sanoa että kaikista puljuista löytyy vikaa, DNA:lla kuuluvuus heittelee, Soneran aspa (ja hinnoittelu) imee ja Elisasta nyt tuskin tarvitsee mitään sanoakkaan :rolleyes: Tuntuu että suomen mobiiliala on aika lapsen kengissä, ei pystytä tuottamaan oikein toimivaa prosessilinjaa mikä kestäisi suurien asiakasmäärien vaihtelun, ja sen lisäksi suomen operaattoreilla ei käsittääkseni ole yhtenäistä tuotantojärjestelmää kuten eurooppalaisilla kolleegoillaan, vaan kaikki on hajautettu miljoonaan eri pikkujärkkään (vaikka ilmeisesti Elisa nyt on yrittänyt tällaista järjestelmää ottaa käyttöön).

Summa summarum, kun pakenet jujista niin monesti päädyt triangeliin ;)
 
Vaikka itsekin olen ko. firman touhuja kurkkua myöten täynnä niin tätä en ole ymmärtänyt ikinä, eli jos suostut tekemään määräaikaisen sopimuksen jonkun tahon kanssa, niin miksi siitä pitäisi pystyä kiemurtelemaan irti? kai nyt sitä voi ottaa itse huomioon että se elämäntilanne saattaa muuttua ja miettiä uskaltaako semmoista sopimusta ottaa, eikä sitten jälkeenpäin narista että onpa epistä ku nyt onki näin?

Ihmiset muutenki tuntuu nykyään menevän näissä hommissa hyvin usein siihen ajattelumalliin että sen firman pitäisi aina joustaa, sysätään vaan aina niiden isompien osapuolten niskaan se vastuu eikä oteta itse. Tottakai isolla osapuolella on taloudellinen etulyöntiasema mutta jos halutaan lainopillisesti toimiva yhteiskunta (eikä aleta kinasteleen nyt siitä onko suomen lainsäädäntö kunnossa ;)) niin kyllä se pykälien noudattamisen vastuu on ihan samalla lailla myös yksityishenkilön velvollisuus.

Itse aiheeseen sen verran vielä että itselläni on kaikkien kolmen operaattorin liittymiä ja pakko sanoa että kaikista puljuista löytyy vikaa, DNA:lla kuuluvuus heittelee, Soneran aspa (ja hinnoittelu) imee ja Elisasta nyt tuskin tarvitsee mitään sanoakkaan :rolleyes: Tuntuu että suomen mobiiliala on aika lapsen kengissä, ei pystytä tuottamaan oikein toimivaa prosessilinjaa mikä kestäisi suurien asiakasmäärien vaihtelun, ja sen lisäksi suomen operaattoreilla ei käsittääkseni ole yhtenäistä tuotantojärjestelmää kuten eurooppalaisilla kolleegoillaan, vaan kaikki on hajautettu miljoonaan eri pikkujärkkään (vaikka ilmeisesti Elisa nyt on yrittänyt tällaista järjestelmää ottaa käyttöön).

Summa summarum, kun pakenet jujista niin monesti päädyt triangeliin ;)


Asiatekstiä:thumbs:
Elämä ei ole aina niinku leijonakuninkaassa
 
Vaikka itsekin olen ko. firman touhuja kurkkua myöten täynnä niin tätä en ole ymmärtänyt ikinä, eli jos suostut tekemään määräaikaisen sopimuksen jonkun tahon kanssa, niin miksi siitä pitäisi pystyä kiemurtelemaan irti? kai nyt sitä voi ottaa itse huomioon että se elämäntilanne saattaa muuttua ja miettiä uskaltaako semmoista sopimusta ottaa, eikä sitten jälkeenpäin narista että onpa epistä ku nyt onki näin?

Ihmiset muutenki tuntuu nykyään menevän näissä hommissa hyvin usein siihen ajattelumalliin että sen firman pitäisi aina joustaa, sysätään vaan aina niiden isompien osapuolten niskaan se vastuu eikä oteta itse. Tottakai isolla osapuolella on taloudellinen etulyöntiasema mutta jos halutaan lainopillisesti toimiva yhteiskunta (eikä aleta kinasteleen nyt siitä onko suomen lainsäädäntö kunnossa ;)) niin kyllä se pykälien noudattamisen vastuu on ihan samalla lailla myös yksityishenkilön velvollisuus.

Samaa mieltä. En ymmärrä tuollaisen pakettiratkaisun ottamista oikein muutenkaan, mutta vielä vähemmän ymmärrän ihmisiä, jotka eivät tutustu sopimusehtoihin ennen niiden hyväksymistä.
 
Itse aiheeseen sen verran vielä että itselläni on kaikkien kolmen operaattorin liittymiä ja pakko sanoa että kaikista puljuista löytyy vikaa, DNA:lla kuuluvuus heittelee, Soneran aspa (ja hinnoittelu) imee ja Elisasta nyt tuskin tarvitsee mitään sanoakkaan :rolleyes: Tuntuu että suomen mobiiliala on aika lapsen kengissä, ei pystytä tuottamaan oikein toimivaa prosessilinjaa mikä kestäisi suurien asiakasmäärien vaihtelun, ja sen lisäksi suomen operaattoreilla ei käsittääkseni ole yhtenäistä tuotantojärjestelmää kuten eurooppalaisilla kolleegoillaan, vaan kaikki on hajautettu miljoonaan eri pikkujärkkään (vaikka ilmeisesti Elisa nyt on yrittänyt tällaista järjestelmää ottaa käyttöön).

Summa summarum, kun pakenet jujista niin monesti päädyt triangeliin ;)

Mun mielestä tässä on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu, kun ei ole sitä todellista kilpailua. Muodostuu oligopolistinen järjestelmä, jossa ei ole kuin muutama palveluntarjoaja, jotka kohtelevat asiakkaitaan kuin mutaa.

Paras tilanne olisi se, että olisi rutosti enemmän näitä operaattoreita, jolloin joku niistä voisi oikeasti panostaa asiakaspalveluun ja kerätä asiakkaat. Nyt kaikki voivat kohdella asiakkaita kuin pas... mutaa, ja joka tapauksessa asiakkaiden on pakko joltain näistä kolmesta (?) ottaa oma liittymänsä.

Kun tällaista kunnon kilpailua ei synny, niin minkälainen tilanne syntyisi, jos olisi julkinen palveluntarjoaja, joka olisi parlamentaarisen kontrollin alaisena? Onko Telecom Finland Oy:n (Telen) yksityistämisestä ollut asiakkaille hyötyä? Entä tällaisen näennäisen kilpailutilanteen luomisesta?

Kysyn ihan tosissani, koska en tiedä. Olisiko muuten saatu rahaa esim. Suomen matkapuhelinverkon kehittämiseen? Toisaalta, olisiko UMTS miljardeja hassatu Saksan taivaalle?

Nyt operaattoreiden ainoa funktio on osakkeenomistajien voiton maksimointi, joten asiakkaita pannaan pebaan, koska nämä eivät oikeastaan voi lähteä karkuunkaan.
 
Vaikka itsekin olen ko. firman touhuja kurkkua myöten täynnä niin tätä en ole ymmärtänyt ikinä, eli jos suostut tekemään määräaikaisen sopimuksen jonkun tahon kanssa, niin miksi siitä pitäisi pystyä kiemurtelemaan irti? kai nyt sitä voi ottaa itse huomioon että se elämäntilanne saattaa muuttua ja miettiä uskaltaako semmoista sopimusta ottaa, eikä sitten jälkeenpäin narista että onpa epistä ku nyt onki näin?

Ihmiset muutenki tuntuu nykyään menevän näissä hommissa hyvin usein siihen ajattelumalliin että sen firman pitäisi aina joustaa, sysätään vaan aina niiden isompien osapuolten niskaan se vastuu eikä oteta itse. Tottakai isolla osapuolella on taloudellinen etulyöntiasema mutta jos halutaan lainopillisesti toimiva yhteiskunta (eikä aleta kinasteleen nyt siitä onko suomen lainsäädäntö kunnossa ;)) niin kyllä se pykälien noudattamisen vastuu on ihan samalla lailla myös yksityishenkilön velvollisuus.


Ja nythän en tekstilläni ole tarkoittanut, että jotenkin kummallisesti pyristelisin Elisan verkosta irti. Luultavasti ilman toistuvia laskutussotkuja en olisi tuota sopimuksen purkamista edes miettinyt. ELI olen saanut todella huonoa palvelua, jonka seurauksena ja erittäin tyytymättömänä asiakkaana olen miettinyt ratkaisua, siihen ettei firma tarjoa lähellekään vaatimani tason palveluita. JA tiedoksi, että tyydyn suht vähään ja olen asiakas helpoimmasta päästä eli en yleensä jaksa valittaa juurikaan yhtään mistään.

Ja tuossa mainitsemassasi vastuun kantamisessa Elisa ei ole mitenkään vahvoilla, koska olen todellakin viimeisen puolen vuoden ajan kerran kuussa soittanut ja pyytänyt korjaamaan laskuani, eikä vika ole ollut huonossa laskujen lukutaidossani, vaan elisan päässä.

Kannan kyllä vastuuni Suomen lakeja ja tekemääni sopimusta noudattaen, uljaasit, sopimukseni loppuun asti. Tarjosin edellisessä postissani vain ratkaisua, mikä Elisan ehdoista on löytynyt. Ja kuluttajansuojalain otin mukaan, koska siellä varmasti on joitakin asioita, jotka koskevat palveluntarjoajan velvollisuuksia. Omalla lainoppineisuudellani en koe olevani oikeutettu kritisoimaan Suomen lainsäädäntöä millään tavalla, vaan parhaani mukaan yritän sitä noudattaa.

Ja kylläpäs olen jo aamusta:curs: , koska joku voi käsittää kirjoitukseni aivan päin honkia. VIELÄ: En ole mikään hieno pieru, jonka mielestä elämä on epistä, kun ei saa asioita toimimaan. Kyllähän elämässä kritiikkiä saa esittää puolin ja toisin?
 
Kyllä mä ymmärrän Lauran pointin tässä täysin. Eli on se nyt perkele, että Elisa voi myydä paketin, mutta mikään ei sitten toimikkaan normaalisti ja tyytymätön asiakas ei pääse littymmästään eroon. Tämäkö on ihan suunnitellusti ollut noiden pakettien tarkoitus?

Mulla paketti on juuri oikein mitoitettu tarpeeseen, enkä usko että elämäntilanne muuttuu silleen, että ainakaan vähempää tarttisin, joten tästä ei ole kysymys. Mulla oli tätä ennen Saunalahden vastaava paketti usean vuoden ajan. Nyt vaihdoin Elisaan, koska heillä oli hyvä tarjous puhelimesta paketin kyljessä. Mutta sitten alkoikin nuo ongelmat. Yhtään laskua ei ole vielä tullut, joten luoja yksin tietää mitä ongelmia tän suhteen on vielä edessä.

Jännä homma, että yritys saada tehdä määräaikaisen sopimuksen ja hoitaa sitten asiat niin päinvittua kun sitä vain huvittaa, eikä asiakas voi kuin kiltisti maksaa laskunsa...sitten kun niitä sattuu saamaan.
 
Kyllä mä ymmärrän Lauran pointin tässä täysin. Eli on se nyt perkele, että Elisa voi myydä paketin, mutta mikään ei sitten toimikkaan normaalisti ja tyytymätön asiakas ei pääse littymmästään eroon. Tämäkö on ihan suunnitellusti ollut noiden pakettien tarkoitus?

a) ensinnäkään tämä ei ollut mitenkään lauralle henk. koht. suunnattu kritiikki, tarkoitus oli vain herättää keskustelua yleisestä suhtautumisesta määräaikaisiin sopimuksiin ja

b) tottakai, jos tuote ei toimi, kuten tässä tapauksessa, niin se totta mooses on ihan pätevä syy purkaa kauppa, mutta tuommoiset "no nykyään on mennyt parhaan ystävän kanssa pulkat ristiin, joten en enää puhu 500 tuntia kuukauteen"-syyt lähinnä ihmetyttää

Eli ihan rauhassa vaan vaikka aamu onkin :(
 
Mun mielestä tässä on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu, kun ei ole sitä todellista kilpailua. Muodostuu oligopolistinen järjestelmä, jossa ei ole kuin muutama palveluntarjoaja, jotka kohtelevat asiakkaitaan kuin mutaa.

Paras tilanne olisi se, että olisi rutosti enemmän näitä operaattoreita, jolloin joku niistä voisi oikeasti panostaa asiakaspalveluun ja kerätä asiakkaat. Nyt kaikki voivat kohdella asiakkaita kuin pas... mutaa, ja joka tapauksessa asiakkaiden on pakko joltain näistä kolmesta (?) ottaa oma liittymänsä.

Kun tällaista kunnon kilpailua ei synny, niin minkälainen tilanne syntyisi, jos olisi julkinen palveluntarjoaja, joka olisi parlamentaarisen kontrollin alaisena? Onko Telecom Finland Oy:n (Telen) yksityistämisestä ollut asiakkaille hyötyä? Entä tällaisen näennäisen kilpailutilanteen luomisesta?

Kysyn ihan tosissani, koska en tiedä. Olisiko muuten saatu rahaa esim. Suomen matkapuhelinverkon kehittämiseen? Toisaalta, olisiko UMTS miljardeja hassatu Saksan taivaalle?

Nyt operaattoreiden ainoa funktio on osakkeenomistajien voiton maksimointi, joten asiakkaita pannaan pebaan, koska nämä eivät oikeastaan voi lähteä karkuunkaan.

kuinkas monta noita operaattoreita sitten pitäisi olla? 2670 kpl suomen kokoisessa maassa? entäs virtuaalioperaattorit? valitettavasti suomeen ei mahdu kuin kolmen firman fyysiset mastot. ellei sit tahdo firmaa konkkaan heti alkumetreillä...


ja väitän että nykyinen 3g-peitto on osaksi sen ansiota, että ihmisille on työnnetty kauhea kasa 3g-puhelimia kytkynä. tuskin ois operaattorilla intressejä päivitellä verkkoja jos käyttäjiä olis 2-3% asiakkaista...

..ja eikös sonera ollut "parlamentaarisen valvonnan alla" saksan ilmakauppojen aikaan? ;) taisi siellä olla muidenkin nimet kuin pelkästään sen TJ:n niissä papereissa....
 
a) ensinnäkään tämä ei ollut mitenkään lauralle henk. koht. suunnattu kritiikki, tarkoitus oli vain herättää keskustelua yleisestä suhtautumisesta määräaikaisiin sopimuksiin ja

b) tottakai, jos tuote ei toimi, kuten tässä tapauksessa, niin se totta mooses on ihan pätevä syy purkaa kauppa, mutta tuommoiset "no nykyään on mennyt parhaan ystävän kanssa pulkat ristiin, joten en enää puhu 500 tuntia kuukauteen"-syyt lähinnä ihmetyttää

Eli ihan rauhassa vaan vaikka aamu onkin :(

Ookoo. Yhtälailla "hyökkäykseltä" vaikutti nuo kommentit tyyliin "ettekö osaa lukea soppareita johon nimenne vedätte". Olisi ihan hyvä mainita jos sitä yleisenä huomiona heittää, kun täällä ei käsittääkseni kukaan ole ns. huvikseen sopimuta purkamassa.
 
kuinkas monta noita operaattoreita sitten pitäisi olla? 2670 kpl suomen kokoisessa maassa? entäs virtuaalioperaattorit? valitettavasti suomeen ei mahdu kuin kolmen firman fyysiset mastot. ellei sit tahdo firmaa konkkaan heti alkumetreillä...


..ja eikös sonera ollut "parlamentaarisen valvonnan alla" saksan ilmakauppojen aikaan? ;) taisi siellä olla muidenkin nimet kuin pelkästään sen TJ:n niissä papereissa....

Nimi oli silloin Sonera ja kyseessä ei ollut enää valtionyhtiö vaan pörssiin listautunut valtio-omisteinen yhtiö. Kuten on nähty, nämä valtio-omisteiset yhtiöt (oli kyseessä enemmistöosuus tai vain osaomistajuus) ovat tasan yhtä perseestä (tai kenties jopa hieman enemmän perseestä) kuin puhtaat pörssiyhtiöt, jos ei ole todellista kilpailua. Todellinen kilpailutilanne antaa tietenkin asiakkaalle parhaan mahdollisen aseman.

Tarkoitan "parlamentaarisella valvonnalla" tilannetta, jossa kyseessä ei ole "pörssisääntöjen" alaisuudessa toimiva lafka.

Relanderhan siellä ne asiat kuitenkin pahiten painoi pillun päreiksi.

Ja tuohon ihan alkuosaan: sitähän mä juuri tässä kysyn, että jos ei saada aikaiseksi todellista kilpailua, niin mitä järkeä tällaisessa oligopolistisessa järjestelmässä on? Olisiko asiakkaan kannalta parempi, jos kyseessä ei olisi pörssiyhtiö?

EDITTIÄ:

Elisahan on entinen Helsingin kaupungin liikelaitos HPY
http://www.digitoday.fi/mobiili/200...ke%E4+en%E4%E4+Elisan+per%E4%E4n/200732687/66
 
Nimi oli silloin Sonera ja kyseessä ei ollut enää valtionyhtiö vaan pörssiin listautunut valtio-omisteinen yhtiö. Kuten on nähty, nämä valtio-omisteiset yhtiöt (oli kyseessä enemmistöosuus tai vain osaomistajuus) ovat tasan yhtä perseestä (tai kenties jopa hieman enemmän perseestä) kuin puhtaat pörssiyhtiöt, jos ei ole todellista kilpailua. Todellinen kilpailutilanne antaa tietenkin asiakkaalle parhaan mahdollisen aseman.

Tarkoitan "parlamentaarisella valvonnalla" tilannetta, jossa kyseessä ei ole "pörssisääntöjen" alaisuudessa toimiva lafka.

Relanderhan siellä ne asiat kuitenkin pahiten painoi pillun päreiksi.

Ja tuohon ihan alkuosaan: sitähän mä juuri tässä kysyn, että jos ei saada aikaiseksi todellista kilpailua, niin mitä järkeä tällaisessa oligopolistisessa järjestelmässä on? Olisiko asiakkaan kannalta parempi, jos kyseessä ei olisi pörssiyhtiö?

EDITTIÄ:

Elisahan on entinen Helsingin kaupungin liikelaitos HPY
http://www.digitoday.fi/mobiili/200...ke%E4+en%E4%E4+Elisan+per%E4%E4n/200732687/66


jaaa no sit ok. aattelin että tarkotit vaan sitä että valtio omistais osan osakkeista. veikkaan että ainakaan EU ei kattois hyvällä jos suomeen pystytettäs valtion kännykkäoperaattori.


ja mun mielestä ihan turha valittaa, sillä kilpailua on ollut vaikka kuinka: bout vuos sitten suomessa kännyköiden käyttökustannukset oli naurattavan pieniä (nyt tullut aloitusmaksua yms korjausta ylöspäin). esimerkki vuodelta 2005: saksassa lähettelin suomalaisella sim-kortilla pari senttiä kalliimpia viestejä kuin saksalaiset kaverit saksalaisilla sim-korteillaan... eli roaming vs kotiverkko.

kilpailua kuitenkin käydään lisäksi myös virtuaalioperaattoreiden toimesta. (gsm-suomi, ynnä muut) ja taitaa niilläkin toimia puhelut vaikka ei olekaan omia mastoja.

sinäänsä kyllä harmi ettei ole osuuskuntaa kännykkämarkkinoilla, toisaalta taitaa osuuskunnillakin olla suurimpana pointtina tehdä suuret voitot.


ja lisäksi valtiolla tuskin olisi tietotaitoa hoitaa teleoperointia tyhjältä pohjalta ja tuskin konsultoinnit yms kauhean ilmaisia olisivat...
 
En jaksa lukea koko lässytystä, mutta omiin kokemuksiin pohjaten elisalla on suomen huonoin ja hitain asiakaspalvelu.
Jos elisalta ostettu palvelu ei toimi oikein, on sitä lähes mahdoton lähteä korjaamaan jos et esimerkiksi saa 4 päivään ketään kiinni asiakaspalvelun kautta.

Toimitukset tökkii, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan.
 
Back
Ylös Bottom