Elisan toiminta aivan päin helvettiä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja poju_
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Elisan tapauksessa on tullut hyvin selväksi, että he panostavat ainoastaan uusien sopimusten tekoon. Vanhojen asiakkaiden asioiden hoitaminen tai laskutusvirheiden oikominen ei ole heille tuottavaa työtä. Asiakkaiden huono kohtelu on Elisan puolelta täysin tietoinen valinta. Kaikki panokset laitetaan uusien laskutusta tuottavien sopimusten tekoon.

Vielä laskujen sisällön oikeellisuudesta. Oletteko koskaan saaneet Elisalta laskua, jossa velotettaisiin liian vähän? Itsellä sellaista ei ole eteen osunut. Tuntuu, että virheet tuppaavat kallistumaan Elisan eduksi, mikä osaltaan kertoo huonon kohtelun olevan täysin harkittua.
 
Saanko sanoa vaatimattoman mielipiteeni. Jos tänne avataan jokaiselle operaattorille oma vastaava ketju, niin joka ikinen operaattori saa kuraa niskaansa. Onhan tuolla jo Sonerallekin oma ketju. Ette te pääse kuin ojasta allikkoon jos vaihdatte liittymää.

Niin ja mulla on Welho + Sonera.
 
Saanko sanoa vaatimattoman mielipiteeni. Jos tänne avataan jokaiselle operaattorille oma vastaava ketju, niin joka ikinen operaattori saa kuraa niskaansa. Onhan tuolla jo Sonerallekin oma ketju. Ette te pääse kuin ojasta allikkoon jos vaihdatte liittymää.

Joo, se on hyvin pitkälti kiinni ihan minkälaista asiakaspalvelustrategiaa firmassa on päädytty (tai ajauduttu) noudattamaan. Mun käsittääkseni Sonera pyrkii jonkin verran antamaan kuvaa laatufirmasta ja panostaa asiakassuhteiden hoitoon vähän enemmän, että voi laskuttaa hieman korkeampia hintoja - itselleni tuli jopa 12v kestäneen asiakassuhteen kunniaksi joku vähäinen kiitoslahjan tapainen - kun taas Saunalahdella metodi on se että myydään mahdollisimman halvalla mahdollisimman paljon ja valitusasioissa viivästellään ja väännellään asia kuoliaaksi periaatteella "asiakas on aina väärässä".

Saattaa kuulostaa oudolta, mutta tämä vittuilukin on ihan käypä asiakaspalvelustrategia, jos asiakkaita on paljon ja yhden arvo on suht vähäinen. On nimittäin äärimmäisen halpaa sanoa että "valitettavasti firmaa ei kiinnosta sun ongelmasi, hyvää päivänjatkoa" ja pistää kokeeksi vielä perintäkirje perään jos asiakas ei meinaa maksaa laskujaan. PR-tappioitahan siitä tulee, mutta jos tarpeeksi halvalla hinnalla myydään niin uusia asiakkaita on kyllä jonossa tarpeeksi. Tämä on ns. kertamyyntistrategia. Eli jos haluaa hyvää palvelua, ei kannata ostaa sellaisesta firmasta joka eniten mainostaa hintojaan halvimmiksi.
 
Olin 8 vuotta Elisan asiakkaana kunnes vaihdoin Kolumbukseen puoleks vuodeks ja sit Soneralle. Tuli 60€ eestä bonuksia ja kaiken lisäks liittymä halpeni 5€/kuussa. Soneran sopimuksen teon jälkeen seuraavana päivänä tuli Elisalta 2 kuukauden puhelinlasku (norm. siis 1kk). 8)
 
Joo, se on hyvin pitkälti kiinni ihan

Saattaa kuulostaa oudolta, mutta tämä vittuilukin on ihan käypä asiakaspalvelustrategia, jos asiakkaita on paljon ja yhden arvo on suht vähäinen. On nimittäin äärimmäisen halpaa sanoa että "valitettavasti firmaa ei kiinnosta sun ongelmasi, hyvää päivänjatkoa" ja pistää kokeeksi vielä perintäkirje perään jos asiakas ei meinaa maksaa laskujaan. PR-tappioitahan siitä tulee, mutta jos tarpeeksi halvalla hinnalla myydään niin uusia asiakkaita on kyllä jonossa tarpeeksi. Tämä on ns. kertamyyntistrategia. Eli jos haluaa hyvää palvelua, ei kannata ostaa sellaisesta firmasta joka eniten mainostaa hintojaan halvimmiksi.
:offtopic:
Usassahan jokin paikallinen kännyliittymäfirma tekee tuota niin, että potkii asiakkaitaan ulos jos soittelevat "liikaa" firman palvelunumeroihin. Firma kertoi että näin he saavat pahimmat häiriköt pois ja koko tempaus ei heille maksa muuta kuin sen että nyt olisi palvelunumeroilla aikaa vastata "oikeille" asiakkaille.
:offtopic:
 
Jokunen aika sitten Elisalla tekstiviestitkin tuli jotain päivän myöhässä... Nyt sentään jo suht reaaliajassa. Ja nyt alkoi se laskutustahti kiihtyä, kohta varmaan tulee jotain 3 laskua viikossa.
 
Onko muille tullut nyt kummallisia laskuja Elisalta?

Tänne lopsahti tänään lasku Elisan tietoturvapalveluista. Ajalta 01.09.2007 - 29.02.2008. Jotenkin on kolme settiä yhdistetty, ja viivästyskorkojakin peritään, vaikka mitään laskuja ei ole tullut kuukausiin. Elisan netti vaihtui kesällä DNA:han, mutta ilmeisesti olisi pitänyt erikseen tajuta irtisanoa myös tuo virusturva. Antoivat sitten potin muhia kuukausia, jotta saivat isomman laskun pamauttaa kerralla.........

No, ei auta kuin alkaa jonottamaan.

E: Arvioitu jonotusaika alle 15 min klo 14:39.

E2: Ei kestänyt jonotus kuin minuutin. Ja kyllä se niin oli, että tuo virusturva olisi tosiaan pitänyt irtisanoa erikseen. Lasku tuli nyt vasta, koska minimilaskutusraja taisi olla 25 €. Onneksi miellyttävä asiakaspalvelija sanoi, että tammi- ja helmikuun maksut voi unohtaa. Oma moka.
 
Pakko oli tulla tänne avautumaan, kun meni hermot tuolla elisan nettisivuilla. Ei voi olla paljoa sekavammat sivut, kuin nuo elisan! Jotain tiettyä palvelua kun koittaa löytää, niin ei löydä millään. Hirveästi tuolla on linkkejä esim. "tästä lisätietoa elisan yrityspostista" ja sitä kun klikkaa, niin päätyy tuonne elisan "yrityksille" pääsivulle ja sieltä sitten taas kahlaamaan niitä linkkejä johonkin, mistä sen saisi tilattua.
 
Ois pitäny uskoa että Elisa on sieltä ja syvältä.

Otettiin Elisan paketit (puhelin ja liittymä) joskus joulukuun puolivälissä. Piti aueta ennen joulua, no aukes 8.1. Maksettiin puhelin heti, 144 euroa, tuli laput kotiin jossa puhelimen hinnaksi oli laitettu 120 euroa. Vittu joo. No nyt sitten vielä Saunalahti, josta liittymä siirrettiin Elisaan, laskuttaa vanhaa pakettiliittymää koko tammikuulta, vaikka nimenomaan Elisassa sanottiin, että paketti pätkitään todellisille käyttöpäiville.

Ny yllättäin ei edes puolentunnin jonotus riitä kummankaan asiakaspalveluun. Elisaan laitoin netin kautta yhteydentottopyyntöä tiistaina, katotaan nyt montako viikkoa menee että vaivautuvat ilmoittamaan.

On tää vittu yhtä perseilyä. Vituttaa jo ennakkoon kun tuli otettuu tuo paketti jossa on roikuttava pari vuotta. Ei ois pitäny vaihtaa Saunalahdesta mihinkään, ois ennemmin kannattanu maksaa puhelimesta enemmän.

Vitun Elisa, ikinä en osa yhtään niiden osaketta.
 
Ois pitäny uskoa että Elisa on sieltä ja syvältä.

Otettiin Elisan paketit (puhelin ja liittymä) joskus joulukuun puolivälissä. Piti aueta ennen joulua, no aukes 8.1. Maksettiin puhelin heti, 144 euroa, tuli laput kotiin jossa puhelimen hinnaksi oli laitettu 120 euroa. Vittu joo. No nyt sitten vielä Saunalahti, josta liittymä siirrettiin Elisaan, laskuttaa vanhaa pakettiliittymää koko tammikuulta, vaikka nimenomaan Elisassa sanottiin, että paketti pätkitään todellisille käyttöpäiville.

Ny yllättäin ei edes puolentunnin jonotus riitä kummankaan asiakaspalveluun. Elisaan laitoin netin kautta yhteydentottopyyntöä tiistaina, katotaan nyt montako viikkoa menee että vaivautuvat ilmoittamaan.

On tää vittu yhtä perseilyä. Vituttaa jo ennakkoon kun tuli otettuu tuo paketti jossa on roikuttava pari vuotta. Ei ois pitäny vaihtaa Saunalahdesta mihinkään, ois ennemmin kannattanu maksaa puhelimesta enemmän.

Vitun Elisa, ikinä en osa yhtään niiden osaketta.

Kuulostaa tutulta, vaikkakin omista kokemuksista jo reilut 3 vuotta. Tuli heikkona hetkenä äskettäin otettua taas itsekin Elisan paketti, vaikka tuolloin vannoin etten enää ikinä ota heiltä mitään palvelua.
Onneksi ei ole tullut tarvetta vielä 'asiakaspalveluun', täytynee pyytää jostain nitroja, rauhottavia ynnä muita sen tarpeen varalle.


Sen verran vinkkiä, että ainakin 3 vuotta sitten yhteydenotot sai parhaiten siten kun nettisivuilla pyysi ottamaan yhteyttä olemalla yritysliittymästä kiinnostunut. Puhelin soi lähes välittömästi. Ja sitten kunnon raivarit päälle.

Muistan kun hirveässä vitutuksessa kaiutin päällä jonotti n. tunnin tavan asiakaspalveluun.
 
Hyvin Elisan yhteys toimi pitkän aikaa, reilu parisen vuotta ilman mitään. Sitten viime joulukuun alussa se alkoi pätkiä, ensin viikonloppuisin, siitä se sitten lähti niin että toimi ainoastaan about 23.30-6.30 välillä, jos sillonkaan. Päivisin ei mitään asiaa koneelle, tai sitten yhteys katkeili joka toinen sekuntti ja mihinkään ei päässyt. Kaista kun nousi, sen jälkeen taas pelannut kunnolla. Jonotusaika on ainakin ihan hillitön asiakaspalveluun = ei ikinä riitä hermo jäädä odottamaan niin pitkäksi aikaa, että joku viitsisi vastata. Eipä tämän enempää nurinoita.
 
Pakko antaa hieman ruusujakin Elisalle. Tilasin nettiliittymän ja arvioitu toimitusaika oli 4 viikkoa, mutta hyvä jos meni kahta viikkoa, niin liittymä oli jo auki :5:

Kuulin kaverilta joka myy Elisaa, että joku oli lähettänyt sähköpostia aspaan kun netti ei toiminut, niin vastaus oli tullut jo puolen vuoden päästä: "Jos asia on vielä ajankohtainen, niin otatteko yhteyttä asiakspalveluun" :D
 
Kuulin kaverilta joka myy Elisaa, että joku oli lähettänyt sähköpostia aspaan kun netti ei toiminut, niin vastaus oli tullut jo puolen vuoden päästä: "Jos asia on vielä ajankohtainen, niin otatteko yhteyttä asiakspalveluun" :D

Juu, tuon unohdin. Noin kävi pari kertaa itsellekin. Tosin kyse oli n. kuukaudesta, ei sentään puolesta vuodesta:) Aivan älytön tilanne silti.
 
Kiitti Jantunen, pitää pistää meiliä sinne yrityspuolelle ensviikolla jos ei mitään ala kohta kuulumaan sieltä.

Ja netin kanssa ei ole ollut ongelmia, Elisan netti ollu varmaan 5 vuotta kohta ja ehkä 5 kertaa se ollu pimeenä hetken tona aikana.
 
Kyllä Elisallakin on näemmä huomattu toi laskutuksen sohlaaminen, kun nyt tuli kännykkälaskun mukana kirje jossa sanottiin että laskutusta uudistetaan.
Elisan sivuillakin lukee, että "Elisan marras- ja joulukuun matkapuhelinlaskut lähetetään edelleen hieman normaalia nopeammalla rytmillä. Palaamme kerran kuussa tapahtuvaan laskutukseen maaliskuussa."
 
Back
Ylös Bottom