Elatusvelvollisia????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiedz
  • Aloitettu Aloitettu
japa sanoi:
Tätä treadia lukiessa on tullut sellainen olo että ei ikinään perkele lapsia! Mistä pirusta sitä tietää vaikka suhde kaatuu just kun toukka on putkahtanu maailmaan. No sitten siinä olen seuraavat 18vuotta taloudellisesti ahdingossa.

Taloudellisessa ahdingossahan sä olisit vaikka suhde ei kaatuisikaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ringside sanoi:
Mutsia mä näin jälkeenpäin kyllä ymmärrän. Meitä oli kaksi rasavilliä ja se olisi varmaan saanut burn outin ilman niitä hengähdysviikonloppuja. Olisi ehkä silti pitänyt avata se suu. Se on vaan tollasessa elämäntilanteessa kahdeksanvuotiaalle ihan vitun vaikeaa.

Vitun katkera mä olen faijalle tosta edelleen.

Tässä threadissähän on naköjään hengenheimolaisia useammallakin eri tasolla. Henk.koht. en kyllä ole erityisesti faijalle katkera, mutta kyllä vanhempien kannattaisi tosiaan miettiä hieman noita tapaamisaikoja ja muita kiveen hakatessaan että niillä pennuilla on kuitenkin se sosiaalinen elämänsä pääosin siellä paikassa, jossa pääosan ajastaan viettävät ja jompi kumpi niistä vanhemmista tuntuu varmasti toista tärkeämmältä + toinen paikka on se varsinainen koti.

Jokainen aikuinenkin osaa varmasti kuvitella, jos joutuisi joka toinen viikonloppu olemaan jossain toisella puolella Suomea (tai vaikka isomman kaupungin toisella laidalla - jollekin alle 10 vuotiaalle se voisi olla yhtä hyvin eri planeetalla), niin millaisen siivun vapaa-ajasta, harrasteista ja ystävien kanssa muuten vaan hengaamisesta tuo sitten vie.

Tietty jos eronneet osapuolet asuvat kovasti lähekkäin niin kuvio on kokonaan toinen, mutta jos meitä "olisi ehkä pitänyt avata se suu"-henkisiä tulee jo vuoroviikonloppusysteemillä, niin ei käy kateeksi lapsia, jotka elävät täydellistä kaksoiselämää 1/2 ja 1/2 eri paikoissa eri tavaroineen ja kavereineen.

Tosin olisivat asiat toki voineet olla huonomminkin, eräs kaverini tilitti pentuna useampaan otteeseen kuinka he veljensä kanssa joutuivat asumaan äitinsä kanssa, vaikka nimenomaan molemmat olivat saaneet ne suunsa auki kaikissa mahdollisissa käänteissä ja olisivat halunneet asua vakituisesti siellä isällä.

IronMind sanoi:
Taloudellisessa ahdingossahan sä olisit vaikka suhde ei kaatuisikaan?
Jos se kestäisi niin ehkä sitä hieman enemmän rahaa tulee jos ajatellaan ne mammanpäivärahat jne. Ja sitten kait se eukko jossain vaiheessa menis duuniin. Elikkä olisi siinä kahdet tulot.

fish sanoi:
Teini-ikää odotellessa.

HOHO! :D
Isi isi, osta mopo! Anna rahaa, pitää päästä leffaan! Mää tarviin just tollasen kanipellen takin, anna rahaa! Mä lainaan autoa, onx tankki täynnä? Heitä pari hugee.

Suosittelen harkitsemaan sitä tenavan tekoa, sillä kyllä elämä muuttuu melkoiseksi pennin venyttämiseksi siinä vaiheessa, vaikka ei eroa tulisikaan. Alkaen nyt vaikka siitä, että kovin pieneen kämppään/autoon ei sovi.

Noniin perjantaina käytiin lastenvalvojalla.....oli aika ahdistavaa kun se katseli minua koko ajan ja mainitsi lauseessa noin kolme kertaa "elatusvelvollinen". No se sossuhan laski sitten, että se elatusmaksu olisi ollut 198€ /kk. ja hyvitti 8€ siitä että poika tulee olemaan mulla tod.paljon eli noin kolme pvä viikossa(riippuen tietty työvuoroista) eli sen tulos oli 190€. no keskenään x-avokin kanssa juteltuamme sovimme(onneksi) 170€/kk, vakuutuksista puolet/lääkärimaksuista, ja harrastuksista. Ja luonnollisesti meinaan kyllä pojallenia hankkia vaatteita sun muuta vaikkei niitä sopparissa luekkaan.
Nyt on uusi kämppäkin jo alla ja muutto tehty, alkaa helpottamaan. pojan kanssa olen ollut joka päivä ja huomenna tulee mun luo kolmeksi päiväksi.
Että kyllä nää hyväks kääntyy(kai, toivottavasti) vaikka vielä ahdistaakin kun ei jätkä puhise koko ajan siinä vieressä. Ja uskon ettei tule ongelmia kummallekkaan siitä, että milloin poika on mulla ja milloin äidillään.
Thänks kaikille keskustelusta... :kippis1:

Onnea uuteen alkuun ja toivottavasti homma luistaa. Hyvä että saitte aikaseksi kohtuu sopimuksen.

Ero lapsesta ahdistaa mullakin kokoajan joskus enemmän joskus vähemmän vaihtelevaa on. Minkä ikäinen lapsi sulla on?

Nyt ei muuta kuin uusi räkä nenään ja kohti uusia seikkailuja :thumbs:

Tiedz sanoi:
No se sossuhan laski sitten, että se elatusmaksu olisi ollut 198€ /kk. ja hyvitti 8€ siitä että poika tulee olemaan mulla tod.paljon eli noin kolme pvä viikossa(riippuen tietty työvuoroista) eli sen tulos oli 190€.

Saako olla utelias, paljonko sinun kk-bruttoansiosi on, mistä tuo luku sinun kohdallasi muodostui?

Tuntuu vaan jotenkin kohtuuttomalta että pitää maksaa exälle vaikkapa 170€ kuukaudessa ja vielä senpäälle ostaa vaatteita, maksaa vakuutuksia ja harrastuksia sun muita. Ja varsinkin jos se exä on hyvätuloinen ja mahdollisesti vielä vaikkapa avoliitossa hyvätuloisen miehen kanssa. Aika kohtuutonta touhua. Ja ettei tule väärinkäsityksiä niin tottakai oman lapsen menoihin pitää osallistua, mutta kun tuntuu vaan että rahotetaan myös sen exän elämistä aika suurilla summilla...

japa sanoi:
Tätä treadia lukiessa on tullut sellainen olo että ei ikinään perkele lapsia! Mistä pirusta sitä tietää vaikka suhde kaatuu just kun toukka on putkahtanu maailmaan. No sitten siinä olen seuraavat 18vuotta taloudellisesti ahdingossa.

Jep. Lapset vievät helvetisti aikaa ja ennen kaikkea aivan SAATANASTI rahaa! Ainoa järkevä peruste lasten hankinnalle on, että ne pitävät sitten huolta kun on vanha pappa. Mutta jos on pistänyt joka kuukausi siivun sivuun, niin voi vanhoilla päivillä sitten pelata korttia ja tissutella viskiä hoitolan kuistilla :D

Taisteluahven sanoi:
Jep. Lapset vievät helvetisti aikaa ja ennen kaikkea aivan SAATANASTI rahaa!

Joo, tosin mutupohjalta sanoisin että jo pelkästään nainen (ilman lasta) onnistuu kuppaamaan miehensä kaikki fyrkat tavalla tai toisella.

Mikäli pelkästään ajattelee taloudelliselta kannalta, niin ensimmäinen virhe on hankkia nainen jota joutuu elättämään, toinen virhe on tehdä lapsi sen naisen kanssa, ja viimeinen virhe on sinetöidä kohtalonsa menemällä naimisiin ilman avioehtoa. Sitten kun viimeinen naula on arkussa, nainen korkkaa skumppapullon, pistää eron vireille ja muuttaa yhteen lapsen biologisen isän kanssa, josta et tietenkään mitään tiedä. Sinun tehtäväksesi jää maksaa elatusmaksuja seuraavat 18 vuotta.

Naiset on :haart:.

Taisteluahven sanoi:
Ainoa järkevä peruste lasten hankinnalle on, että ne pitävät sitten huolta kun on vanha pappa.

Öh, noh, mä kyllä keksin itse muitakin syitä, mutta jätän nämä katu-uskottavuutta heikentävät pehmoperustelut nyt sikseen. Kaikkea ei kannata mitata rahassa.

D.Yates sanoi:
Suosittelen harkitsemaan sitä tenavan tekoa, sillä kyllä elämä muuttuu melkoiseksi pennin venyttämiseksi siinä vaiheessa, vaikka ei eroa tulisikaan. Alkaen nyt vaikka siitä, että kovin pieneen kämppään/autoon ei sovi.

Eikä sitä koskaan tiedä kenelle syntyy se sairas lapsi, jolloinka kaikki menot on moninkertaiset heti syntymästä.

Kannattaa siis todella miettiä.

Oma mielipide on kyllä se, että yksikään lapsi ei ole turha enkä osaa ajatella asiaa rahallisen menon kannalta.

Timba79 sanoi:
Tuntuu vaan jotenkin kohtuuttomalta että pitää maksaa exälle vaikkapa 170€ kuukaudessa ja vielä senpäälle ostaa vaatteita, maksaa vakuutuksia ja harrastuksia sun muita. Ja varsinkin jos se exä on hyvätuloinen ja mahdollisesti vielä vaikkapa avoliitossa hyvätuloisen miehen kanssa. Aika kohtuutonta touhua. Ja ettei tule väärinkäsityksiä niin tottakai oman lapsen menoihin pitää osallistua, mutta kun tuntuu vaan että rahotetaan myös sen exän elämistä aika suurilla summilla...

Eli lopulta toimeentulo voi olla hyvinkin paljon parempi kuin esim. avioliiton aikana kun rahaa tulee elatusmaksujen muodossa + omat tulot + nykyisen kumppanin tulot. Kuinka moni tosiaan kustantaa lapsen toimeentuloa vanhassa rahassa ajateltuna 2000 mk kuussa jos ajattelee että kumpikin vanhemmista kustantaa yhtä paljon? Kysyn vaan JUMALAARE!!! :curs: :curs:

Eikä noita sossutanttoja saa lyödä edes turpaan :curs:

uga sanoi:
Luetaan niitä viestejä! Siellä se on threadin alkupäässä.

Voi saatana! Olen kyllä lukenut threadin läpi, seurannut itse asiassa alusta asti, mutta jos tässä on jo yli 90 viestiä, niin en varmaan muista lukua ihan heti, tai että sitä on edes mainittu, enkä siksi rupea joka viestiä kelaamaan läpi.

Mitä helvettiä se sinua liikuttaa, en esittänyt edes kysymystä sinulle.

uga = :david:

:curs: :wall:

Dean Kuntz sanoi:
Eli lopulta toimeentulo voi olla hyvinkin paljon parempi kuin esim. avioliiton aikana kun rahaa tulee elatusmaksujen muodossa + omat tulot + nykyisen kumppanin tulot. Kuinka moni tosiaan kustantaa lapsen toimeentuloa vanhassa rahassa ajateltuna 2000 mk kuussa jos ajattelee että kumpikin vanhemmista kustantaa yhtä paljon? Kysyn vaan JUMALAARE!!! :curs: :curs:

Eikä noita sossutanttoja saa lyödä edes turpaan :curs:

Pakko pudottaa maanpinnalle:

Minä saan elatusapua 165€/kk josta menee n. 125€/kk siihen että vien lapsen toiselle paikkakunnalle tapaamaan isäänsä kahdesti kuussa. Jäljelle jää siis 40€......Mitäs luulette, kattaako summa 200€ tarhamaksun, ruoat, vaatteet, vakuutukset ja harrastukset lapselleni? Elän nykyään avoliitossa ja miehelläni on hyvät tulot...Meillä on kuitenkin omat rahat ja tilit ja kyllä se olen minä joka maksan omat ja lapsen menot, lukuunottamatta ruokia jotka ostetaan yhdessä puoliksi.
Ja toiseksi, se että uusi kumppani olisi hyvätuloinen ei todellakaan tarkoita sitä että sitä rahaa olisi sitten itselläkin!! Meillä ei ole ainakaan näin.

Ja jos on yhteishuoltajuus niin se ei kuitenkaan tarkoita sitä että lapsen etävanhemman vastuu siirtyy lähivanhemman uudelle kumppanille kun tällainen ilmestyy kuvioihin ja vaikka tällä olisi kuinka hyvät tulot. Yleensäkin etävanhempi joka todellakin rakastaa lastaan ei edes ajattele että nyt tämän lähivanhemman uuden kumppanin pitäisi elättää lapsi kun on hyvätuloinen, ellei sitten pidä vanhemmuuttaan pakkovelvollisuutena josta olisi kiva päästä eroon.
Minä en rikastu elatusavulla, enkä tehnyt lasta rahan takia..En myöskään juhli elatusapu -rahoja omiin juttuihini....Että nähkää asian toinenkin puoli. Pikkasen kiukutti lukea joitain aiempia juttuja tästä aiheesta :( Mikä siinä on että elatusapua saava lähivanhempi on aina se joka saa haukut päälleen...Jopa ihmisiltä joilla ei edes ole omia lapsia eikä omakohtasia kokemuksia?

Mocca sanoi:
Ja jos on yhteishuoltajuus niin se ei kuitenkaan tarkoita sitä että lapsen etävanhemman vastuu siirtyy lähivanhemman uudelle kumppanille kun tällainen ilmestyy kuvioihin ja vaikka tällä olisi kuinka hyvät tulot.

Kyllä tarkoittaa, jos lähivanhemmalla on tarpeeksi huonot tulot, koska lähivanhemman kumppanin tulot vaikuttavat esimerkiksi päivähoitomaksuun.

fish sanoi:
Voi saatana! Olen kyllä lukenut threadin läpi, seurannut itse asiassa alusta asti, mutta jos tässä on jo yli 90 viestiä, niin en varmaan muista lukua ihan heti, tai että sitä on edes mainittu, enkä siksi rupea joka viestiä kelaamaan läpi.

Mitä helvettiä se sinua liikuttaa, en esittänyt edes kysymystä sinulle.

uga = :david:

:curs: :wall:

:lol2:

Kysäisin hetki sitten kaveriltani, joka tienaa sen about 2000€ kuussa, mitä mahtaa olla elatusmaksu. Vastaus: 135€. Toki jätkä ostaa skidilleen vaatteita ja leluja yms, joten ei se tuohon summaan käytännössä jää.

Mocca: Nuo matkakulut lienevät ihan molemminpuoleinen rasite, eikö totta? Eli eikös se exäsi joudu vastaavasti matkustamaan? Eikä sen elatusmaksun tarkoituksena kai ole että sillä pystyisi kattamaan kaikki mahdolliset kulut.

uga sanoi:
Kysäisin hetki sitten kaveriltani, joka tienaa sen about 2000€ kuussa, mitä mahtaa olla elatusmaksu. Vastaus: 135€. Toki jätkä ostaa skidilleen vaatteita ja leluja yms, joten ei se tuohon summaan käytännössä jää.

Mocca: Nuo matkakulut lienevät ihan molemminpuoleinen rasite, eikö totta? Eli eikös se exäsi joudu vastaavasti matkustamaan? Eikä sen elatusmaksun tarkoituksena kai ole että sillä pystyisi kattamaan kaikki mahdolliset kulut.

Juu, kyllä näin on, ilmoittamani summa on se mitä minä maksan että lapsi saadaan puoleen väliin. Ja exä maksaa siitä eteenpäin. Elatusavun ei toki pidäkään kattaa kaikkia kuluja, se on ihan totta. Ajatuksena kirjoitukselleni oli että ei ne kaikki lähivanhemmat soittele sossuun ja räpätä itseään näännyksiin+ lypsä etävanhempaa. Kyseiseen olisi minullakin ollut mahdollisuus ennenkuin muutin nykyisen kanssa yhteen. Mutta onneksi järki piti huonot fiilikset taustalla. Ja vaikka se tarhamaksu on maksimi ja minä sen maksan, niin ostetaanhan me ruoat puoliksi vaikka pilkun kanssa nykyiseni voisi sanoa vain maksavansa 1/3 osan...Miten sitten kukin vastuun jakaa...Halusin vain tsempata niitä joilla ero on edessä tai on vähän aikaa sitten tapahtunut. Kun yleensä kirjoitellaan vaan noista huonoista mahdollisista tapahtumista :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom