Elatusvelvollisia????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tiedz
  • Aloitettu Aloitettu
Raven sanoi:
Eikö tuohon voida tarvittaessa pakottaa?

aikavarmasti kyllä luulisin, oikeestaan mä itse silloin vaadin sitä isyystestiä kun en luottanut siihen yhtään, siitäkin tuli sitten jotain ihme mutkia asiasta, joten ties vaikka muksu ei ois mun, sen epäluulon kaa on vaan vähän vaivalloista elää. :rolleyes:
lopuksi en voinut enää kommunikoida sen kaa niin jäi kaikki isyystestit ja kaikki mun puolesta tekemättä..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
phy73 sanoi:
Ilmoita miten kävi.

Joo laitan,perjantai aamunahan tuo piina on...tai toivottavasti ei. Tietysti toivon, että päästäisiin hyvään sopimukseen ja kummallakaan ei jäis mitään hampaankoloon.

Eikös se ihan lakikirjan mukaan mene? Lakimies vaan mukaan. Juristi sanoo sitten sossutantalle, että päämieheni puhuu vain minun välitykselläni ;)

Taisteluahven sanoi:
Eikös se ihan lakikirjan mukaan mene? Lakimies vaan mukaan. Juristi sanoo sitten sossutantalle, että päämieheni puhuu vain minun välitykselläni ;)

Taitanee tulla kalliimmaksi tuolla menetelmällä, sossussa kun hurahtaa varmana muutama tunti ja kun täti huomaa notta matkassa on 50€/h laskuttava kikkelijuristi, niin siinähän venytellään juttua loppuilta.

On semmonen olo, että mies on automaattisesti heikomassa asemassa näissä tilanteissa. Että äiti voi vaatia mitä vaan ja jos mies ei maksa, ollaan sitä viemässä roviolle.

Tosin saahan nainen salata isyyden biologiselta isältä. Jos sitten myöhemmin tulee rahapula, voi hän vaatia lapsen isän selvittämistä. Ja lopun voitte vermaan arvata :rolleyes:

Jamoz sanoi:
joo samaa mieltä olen ,ei naisen vaan lapsen elatushan se on .
tosin esim. veljen tilantessa sen ex juoksee joka viikonloppu kapakoissa dokailemassa ,et parempi olis et ei sais koko elatusta ja lapselle suoraan ostais. esim. vaatteita

Omalla kohdalla tilanne on jokseenkin samanlainen, eli muija taitanee laittaa rahat omaan taskuun ja rahottaa sillä omat asiansa. Uusia vaatteita harvemmin pojalla näkee.. useimmiten käytettyjä kirpparitason vaatteita. Ei sillä etteikö ne olisi ihan ok tasoisia, mutta pointti on se, et jos maksan elatusta vaikka sen minimin 118,2 € kuussa, niin kyllä sillä jotain pitäisi uusiakin vaatteita saada. Olenkin itse ostanut pojalle huomattavan määrän vaatteita kolmen vuoden aikana ja omasta pussista.

Itselläni on yksi lapsi josta maksan elatusmaksuja reilun 160 euroa kuussa. Lisäksi ostan tenavalle vaatteita ja mitä hän kulloinkin sattuu tarvitsemaan, jos äidillään ei satu olemaan rahaa tai itselläni on ylimääräistä. Lisäksi maksan lapsen vakuutukset.

Tilannetta helpottaa se että olen lapsen äidin ja hänen nykyisen perheensä kanssa erittäin hyvissä väleissä. eikä tarvitse epäillä että rahat käytettäisiin johonkin muuhun kuin mihin ne on tarkoitettu.

jamaan sanoi:
aikavarmasti kyllä luulisin, oikeestaan mä itse silloin vaadin sitä isyystestiä kun en luottanut siihen yhtään, siitäkin tuli sitten jotain ihme mutkia asiasta, joten ties vaikka muksu ei ois mun, sen epäluulon kaa on vaan vähän vaivalloista elää. :rolleyes:
lopuksi en voinut enää kommunikoida sen kaa niin jäi kaikki isyystestit ja kaikki mun puolesta tekemättä..

Sympatiani ovat sattuneesta syystä vahvasti puolellasi. Krhm, lähipiirissäni sattuneessa tapauksessa isyystesti ei sitten loppujen lopuksi missään tapauksessa tullut kuuloonkaan kun sitä alettiin vaatia eli alkoi aika vahvasti epäilyttää että miehestä oltiin vain tekemässä maksumiestä. Olisi asia silti ihan mukava ollut tietää varmasti - nainen kun kivenkovaan väitti että varma juttu on, tosin yllättävän äkkiä löytyi sitten toinen mies isäksi tuon testin vaatimisen jälkeen eli vedätyskandidaatteja lienee ollut useampia.

Jos sulla on vain yksi lapsi, niin luulisi tuon 160 e riittävän. Elatusmaksuasioita ei yleensä hoida edes sos.työntekijä vaan keskitetysti joku toimistovirkailija. Summa lasketaan mallin mukaan niinkuin toimeentulotukikin. Sos.työntekijä sen sijaan on mukana päättämässa huoltajuuteen ja tapaamisoikeuksiin liittyvissä asioissa. Peruspaketti on että erossaolevalla vanhemmalla on tapaamisoikeus joka toinen viikonloppu. Lomat ja juhlapyhät sovitaan erikseen. Näissä kannattaa olla sitten tarkkana! Muistelisin että elatusmaksu määräytyy myös sen mukaan kuinka paljon muksu on sulla. Jos sinulla on huolta siitä mihin rahat menevät tai äidin kyvystä hoitaa lastaan niin mainitse tästä sosiaalityöntekijälle ja huolehdi että se kirjaa sen huolenaiheen ylös!!
Ei siellä olla tosiaankaan aina äidin puolella. Nykyäitien meno on usein niin hurjaa ettei sitä voi katsella läpi sormien vaikka haluaisi.
Eli tiivistetysti: Koita sopia maksu Phy73:n mallilla mahd.alas esim.työttömyysuhan takia. Vaadi itsellesi mahdollisimman paljon tapaamisoikeutta. Kerro kaikki epäilyksesi äidin kyvyistä hoitaa yhteistä lastanne. Anna hyvä kuva itsestäsi jos siihen on aihetta.
Kannattaa kuitenkin aina muistaa että äidin hyvinvointi tuo myös lapselle hyvinvointia. T:ent. Vs.sosiaalityöntekijä

Juuri noin se toimii kuten Kardo sanoi.

Asian kanssa jatkuvasti tekemissä olevana neuvoisin, että kannattaa yrittää olla hyvissä väleissä exän kanssa jatkossa. Mikään ei ole niin v-maista kuin tapella huoltajuuteen liittyvistä asioista, se rasittaa lastakin todella paljon. AINA pitää miettiä mikä on lapselle parasta, eikä sitä kuinka paljon joutuu antamaan rahaa (no tän varmaan tiesitkin).

Jutusta ja taustoista en mitään tiedä, mutta eikö olisi parasta yrittää saada lapset itselleen? Menisi rahat ainakin omasta mielestä oikeisiin asioihin, ja näkisi lapsia useammin.

Jamoz sanoi:
veljen tilantessa sen ex juoksee joka viikonloppu kapakoissa dokailemassa, et parempi olis et ei sais koko elatusta ja lapselle suoraan ostais...

Ei prkl... :curs: :wall:

IronMind sanoi:
Sympatiani ovat sattuneesta syystä vahvasti puolellasi. Krhm, lähipiirissäni sattuneessa tapauksessa isyystesti ei sitten loppujen lopuksi missään tapauksessa tullut kuuloonkaan kun sitä alettiin vaatia eli alkoi aika vahvasti epäilyttää että miehestä oltiin vain tekemässä maksumiestä. Olisi asia silti ihan mukava ollut tietää varmasti - nainen kun kivenkovaan väitti että varma juttu on, tosin yllättävän äkkiä löytyi sitten toinen mies isäksi tuon testin vaatimisen jälkeen eli vedätyskandidaatteja lienee ollut useampia.

Kiitos. Toi kuulostaa ihan mun omalta elämänkerralta. :) Rupesin tässä vakavasti harkitsee että vaadin uudelleen isyystestiä, jos se nytten on mahdollista pakottaa. Vaikka tähän mennessä en ole joutunut mitään pulittaa niin sitten se on aika pieni summa siitä että saa varmuuden asialle ja mielenrauhaa, vaikka ei oliskaan oma niin ei tarvitsisi kelaa enää.
Tosin silloin tekisin kyllä sen muijan elämästä vaiketa jos se tommosel asialla olis leikkinyt, ei tietenkään mitään väkivaltaa, mutta en pystyis kyllä ihan tosta vaan nielee tommosta.

jamaan sanoi:
Tosin silloin tekisin kyllä sen muijan elämästä vaiketa jos se tommosel asialla olis leikkinyt, ei tietenkään mitään väkivaltaa, mutta en pystyis kyllä ihan tosta vaan nielee tommosta.

On aika tyhmä muija jos kuvittelee voivansa huijata DNA-testiä jotka on sentään 99,99999 % luotettavia.

:david:

protsku sanoi:
On aika tyhmä muija jos kuvittelee voivansa huijata DNA-testiä jotka on sentään 99,99999 % luotettavia.

Ei isyystestiä oletusarvoisesti tehdä ollenkaan, jos mies suoraan tunnustaa lapsen omakseen. Eli jos onnistuu huijaamaan miestä, niin ei tarvitse huijata DNA-testiä.

Tuo elatusvelvollisuus on ihan hyvä asia, mutta siinä kyllä lyödään miestä oikein kunnolla
Tuttavapiirissä on sellainen tapaus missä nainen etsi toisen miehen jätti kaverin muutti asumaan ekaksi omaan kämppään mies joutuu pienestä palkastaan maksamaan naiselle aika hyvät elatusmaksut. Nainen on nyt muuttanut toisen miehen luo ja
kaveri rahoittaa ex-vaimonsa ja hänen uuden miehensä elämää arviolta 400-600 eurolla kuukausi."en ole sattuneesta syystä kysynyt"

Kivaksi asiassa tekee sen että tällä naisella ja hänen uudella miehellään on RAHAA aika reilusti kun tämä elatusvelvollinen on seuraavat 10vuotta jatkuvasti perse auki.

protsku sanoi:

:david:

Juu, kuten Ironmind tossa kirjotti niin ei mitään Isyystestiä olla tehty edes, varmaan hämäsi kun kirjoitin että vaadin uudelleen isyystestiä, se siis siksi kun edelliseen en sitten mennytkään. Täähän olis muuten suoraan kuin jostain Kauniista & Rohkeista jos tommosta olisi tapahtunut. :D

Mike sanoi:
Taitanee tulla kalliimmaksi tuolla menetelmällä, sossussa kun hurahtaa varmana muutama tunti ja kun täti huomaa notta matkassa on 50€/h laskuttava kikkelijuristi, niin siinähän venytellään juttua loppuilta.

Mistä noin halpoja yksityisjuristeja saa? Kyllä tuntiliksat pörrää 150e tuntumassa sisältäen arvonlisäveron (huippujuristeja ei tuolla hinnalla vielä saa). Eipä silti. Halvemmaksi tulee maksaa juristista muutama satanen kuin 20 vuotta liian suurta elatusmaksua.

sterpuska sanoi:
Tuo elatusvelvollisuus on ihan hyvä asia, mutta siinä kyllä lyödään miestä oikein kunnolla
Tuttavapiirissä on sellainen tapaus missä nainen etsi toisen miehen jätti kaverin muutti asumaan ekaksi omaan kämppään mies joutuu pienestä palkastaan maksamaan naiselle aika hyvät elatusmaksut. Nainen on nyt muuttanut toisen miehen luo ja
kaveri rahoittaa ex-vaimonsa ja hänen uuden miehensä elämää arviolta 400-600 eurolla kuukausi."en ole sattuneesta syystä kysynyt"

Kivaksi asiassa tekee sen että tällä naisella ja hänen uudella miehellään on RAHAA aika reilusti kun tämä elatusvelvollinen on seuraavat 10vuotta jatkuvasti perse auki.

Näinhän se on. Eräs kaveri maksaa elatusmaksuja ja on jatkuvasti persaukinen. Naisella sen sijaan ihan hyvät oltavat, kun tienaa kohtalaisesti ite ja heti muutamia viikkoja eron jälkeen oli uusi mies katon alla, joka tienaa hyvin.

Eikö se mene niin, että elatusvelvollisuus loppuu jos menee uudelleen naimisiin? Mielestäni sen voisi myös laajentaa sitten avoliittoon.
Edelleen sanon, että kyllä itse maksaisin mielelläni.... mutta vain lapsen tarpeisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom